Corolla D4D gasnie - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2009-08-09 21:57:52, Alien_Obcy pisze:
Co do przepływki to ja ją czyściłem spray'em bezdotykowo i znam przypadek, gdzie gościu miał podobne problemy co ja i problem był z przepływką. Masz rację z tymi wartościami - ja dopiero po jeździe z testerem zajarzyłem, że nie zanotował wszystkich parametrów do analizy - muszę zadzwonić do tego gościa. We wtorek jadę do gościa od regeneracji wtrysków i ma mi pomierzyć ciśnienie na szynie CR testerem Bosch'a w czasie jazdy. Zobaczymy co z tego wyjdzie.


Pojedz do kogos z Testerem Toyoty,bo parametry odczytane jakims Boschem moga byc nie miarodajne.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
No i jestem po finalnej weryfikacji u gościa od regeneracji wtrysków w Siedlcach - oto lista rzeczy, które zostały zweryfikowane:

1) wtryskiwacze - są OK jeden pokazywał -2, ale nie jest to wartość do regeneracji wtryskiwacza, dopiero wartość -3 powinna dawać do myślenia o wymianie. Niech to szlag trafi tych fachowców z ASO (sorry Bigelektron, ale to nie dotyczy Ciebie), którzy wysyłają biedaków do regeneracji wtrysków przy wartości -2 i twierdzą, że jest to rekomendacja TOYOTY.
2) zaworki SCV - wymienione na testy na inne (wcześniej ustaliłem, że chcę je przetestować, aby na 100% wyeliminować ten problem) i nic to nie dało
3) przepływomierz - podmieniony na testy na inny i znowu nie przyniosło efektu
4) środkowy katalizator - został zdjęty i niestety to też nie to
5) tester diagnostyczny stacjonarny - pokazał, co powinno zostać zrobione od samego początku, czyli porządny pomiar ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym MAP, gdzie pokazało na biegu jałowym ok. 900 obr./min. - 950 kPa, a przy 3000 obr./min. - 980 kPa, a powinno być ok. 1350 kPa - WNIOSEK FINALNY: problem z TURBO.
Podsumowanie: gdybym chciał wymienić te wszystkie elementy straciłbym fortunę, dzięki systematycznemu weliminowaniu poszczególnych elementów, wydałem tylko na robociznę - RADA dla wszystkich - zacznij od pełnej i profesjonalnej diagnostyki komputerowej (zgodnie z radą Bigelektron'a - wielkie dzięki za wskazówki)- zebranie dużej ilości danych zarówno dla ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym MAP jak i ciśnienia na listwie CR przy róznych wartościach obrotów 1800/2000/2200/2500/3000/3500 oraz przepływy na wtryskiwaczach dają pełen obraz sytuacji i można spokojnie zawęzić obszar poszukiwania.
  
 
Cytat:
2009-08-11 21:52:38, Alien_Obcy pisze:
No i jestem po finalnej weryfikacji u gościa od regeneracji wtrysków w Siedlcach - oto lista rzeczy, które zostały zweryfikowane: 1) wtryskiwacze - są OK jeden pokazywał -2, ale nie jest to wartość do regeneracji wtryskiwacza, dopiero wartość -3 powinna dawać do myślenia o wymianie. Niech to szlag trafi tych fachowców z ASO (sorry Bigelektron, ale to nie dotyczy Ciebie), którzy wysyłają biedaków do regeneracji wtrysków przy wartości -2 i twierdzą, że jest to rekomendacja TOYOTY. 2) zaworki SCV - wymienione na testy na inne (wcześniej ustaliłem, że chcę je przetestować, aby na 100% wyeliminować ten problem) i nic to nie dało 3) przepływomierz - podmieniony na testy na inny i znowu nie przyniosło efektu 4) środkowy katalizator - został zdjęty i niestety to też nie to 5) tester diagnostyczny stacjonarny - pokazał, co powinno zostać zrobione od samego początku, czyli porządny pomiar ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym MAP, gdzie pokazało na biegu jałowym ok. 900 obr./min. - 950 kPa, a przy 3000 obr./min. - 980 kPa, a powinno być ok. 1350 kPa - WNIOSEK FINALNY: problem z TURBO. Podsumowanie: gdybym chciał wymienić te wszystkie elementy straciłbym fortunę, dzięki systematycznemu weliminowaniu poszczególnych elementów, wydałem tylko na robociznę - RADA dla wszystkich - zacznij od pełnej i profesjonalnej diagnostyki komputerowej (zgodnie z radą Bigelektron'a - wielkie dzięki za wskazówki)- zebranie dużej ilości danych zarówno dla ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym MAP jak i ciśnienia na listwie CR przy róznych wartościach obrotów 1800/2000/2200/2500/3000/3500 oraz przepływy na wtryskiwaczach dają pełen obraz sytuacji i można spokojnie zawęzić obszar poszukiwania.


Musze troche zburzyc twoj spokoj ducha po diagnostyce.
Po pierwsze faktycznie czasami jak jest +-2 na korekcji to jeszcze nie widac niepokojacych objawow,ale to jest niezmiernie rzadko.
Praktycznie przy korekcji 1.8-2.0 juz sa powazne problemy z odpalaniem zwlaszcza zima.
Po drugie liczba korekcyjna zalezy tez od cisnienia sprezania ,wiec nie jest zbyt miarodajna w ocenie wtryskiwaczy,po trzecie nieraz mialem przypadek ze wtryskiwacz z korekcja 1.4-1.6 zawieszal sie na przelew i siadalo cisnienie na listwie,a pozostale mialy po 1.7 i nie powodowaly spadkow.
Tyle z praktyki,tak ze nie calkiem masz racje .
Po czwarte to sama Toyota wprowadzila podniesiona norme na wymiane gwarancyjna do +-3,co jest juz abstrakcja poniewaz zanim wtryskiwacze osiagna taka wartosc ,wspolczynnik wkurwienia klienta przekroczylby wszelkie granice normy
Bardzo tez dziwaczne wydaje mi sie stacjonarne badanie czegokolwiek,tzn ze co gazowali silnik na postoju????A kola toczyly sie chociaz na rolkach??
Normalnie na postoju bez obciazenia turbina nigdy nie da cisnienia ,z tego prostego wzgledu ze dawka paliwa jest za mala niema takiej ilosci spalin aby napedzic turbine.
Podczas przyspieszania na np 3 biegu ma byc
2000 obr 180-200kpa -MAP-100Mpa listwa
2500 obr 180 Kpa -map 114 Mpa listwa
3000 obr 180-200kpa-map 120 Mpa listwa
3700 obr 180-200kpa-map 130 Mpa listwa
Takie masz punkty odniesienia
O ile cisnienie na turbinie bywa rozne w zal od rocznika i modelu,dlatego podalem przedzial jezeli sie w nim miescisz to jest ok,o tyle na listwie paliwowej to sa takie wartosci.
Takie wartosci pamietam i odtwarzajac sobie zapis parametrow podczas rozpedzania jestem w stanie ocenic co jest nie tak ,czy problem jest w ukladzie paliwowym czy w doladowaniu.
To sa parametry odczytane testerem Toyoty.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
[quote]
Nie twierdze bynajmniej ze wnioski sa bledne,ale nie sa dlamnie zbyt pewne,ale kazdy ma swoje metody,wazne aby byly skuteczne w ocenie sytuacji.
Masz moze dane cisnien na listwie podczas tych testow?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bielektron - ja byłem u speców (z dużym doświadczeniem na temat silników D4D - jako jedyny regeneruje wtryski DESNO) od regeneracji wtrysków, gdzie kierują swoich klientów mechanicy z ASO i nie wyobrażam sobie, że koleś nie przepuściłby takiej okazji, żeby zregenerować wtryskiwacz jak ja już byłem na miejscu i by stwierdził, że to rozwiąże mój problem. Jak uważasz - chciało mu się wymieniać pozostałe elementy, a nie zacząć od regeneracji wtrysków?
W przypadku pomiarów MAP'a to był robiony na postoju bez rolek, bo miał stacjonarny komp Bosch'a, a nie Toyoty i pokazywał podobne dane jak Inteligent Scanner Toyoty na temat wtrysków i słabego ciśnienia na MAP'ie (danych na listwie CR nie mam, bo mój Tata nie zanotował).

Za dużo elementów przetestowałem, żeby to było coś innego - to musi być turbo.
Został podmieniony także zaworek podciśnieniowy do turbiny i też nie było lepiej.
Dodatkowo podłączył do grzybka sprężone powietrze (w miejsce gumowego wężyka) i coś tam strzeliło w grzybku i po tej operacji samochód lepiej się zbiera - to już pokazuje, że problem jest z turbo.
Jedynie nad czym się zastanawiam, to czy nie przeczyścić turbo urządzeniem Jet Clener LiquiMoly bez rozbierania turbiny i może się turbo rozrusza, bo ta akcja pokazuje, że jednak turbo może działać lepiej i może kierownice się zastały.
Bigelektron - co o tym sądzisz?
  
 
Opis urządzenia jet-clean-tronic:
http://www.liquimoly.pl/serwis/jet-clean-tronic
  
 
Cytat:
2009-08-11 23:05:54, Alien_Obcy pisze:
Bielektron - ja byłem u speców (z dużym doświadczeniem na temat silników D4D - jako jedyny regeneruje wtryski DESNO) od regeneracji wtrysków, gdzie kierują swoich klientów mechanicy z ASO i nie wyobrażam sobie, że koleś nie przepuściłby takiej okazji, żeby zregenerować wtryskiwacz jak ja już byłem na miejscu i by stwierdził, że to rozwiąże mój problem. Jak uważasz - chciało mu się wymieniać pozostałe elementy, a nie zacząć od regeneracji wtrysków? W przypadku pomiarów MAP'a to był robiony na postoju bez rolek, bo miał stacjonarny komp Bosch'a, a nie Toyoty i pokazywał podobne dane jak Inteligent Scanner Toyoty na temat wtrysków i słabego ciśnienia na MAP'ie (danych na listwie CR nie mam, bo mój Tata nie zanotował). Za dużo elementów przetestowałem, żeby to było coś innego - to musi być turbo. Został podmieniony także zaworek podciśnieniowy do turbiny i też nie było lepiej. Dodatkowo podłączył do grzybka sprężone powietrze (w miejsce gumowego wężyka) i coś tam strzeliło w grzybku i po tej operacji samochód lepiej się zbiera - to już pokazuje, że problem jest z turbo. Jedynie nad czym się zastanawiam, to czy nie przeczyścić turbo urządzeniem Jet Clener LiquiMoly bez rozbierania turbiny i może się turbo rozrusza, bo ta akcja pokazuje, że jednak turbo może działać lepiej i może kierownice się zastały. Bigelektron - co o tym sądzisz?


Turbine latwo sprawdzic wystarczy odkrecic gruche silownika przestawiajacego kierownice strugi,i poruszac nim czy lekko chodzi czy sie zacina.
Tak samo luzy na wirniku turbiny promieniowy i osiowy.Kiedys mialem turbine ktorej wirnik nie mial luzu popromieniu,ale przesuwal sie prawie centymetr po osiowo,co skutkowalo tym ze lopatki uciekaly spod szczeliny ktora normalnie dmuchaja spaliny,i lopatki wirnika pracowaly jedna trzecia powierzchni.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
Turbine latwo sprawdzic wystarczy odkrecic gruche silownika przestawiajacego kierownice strugi,i poruszac nim czy lekko chodzi czy sie zacina.


- a jak się zacina to co mozna zrobić? Nie chcę rozbbierać całej turbo, bo strasznie ciężki jest do niej dostęp. Może wystarczy przeczyszczenie bez rozbierania?

Cytat:
Tak samo luzy na wirniku turbiny promieniowy i osiowy.Kiedys mialem turbine ktorej wirnik nie mial luzu popromieniu,ale przesuwal sie prawie centymetr po osiowo,co skutkowalo tym ze lopatki uciekaly spod szczeliny ktora normalnie dmuchaja spaliny,i lopatki wirnika pracowaly jedna trzecia powierzchni


- a czy to można sprawdzić bez wyjmowania turbiny?
Czy masz jakiś sposób na wymontowanie turbiny, bo dostęp w Avensis Verso, jest przechlapany?
  
 
No i jest koniec mojej historii - po paru tygodniach zmagań - jestem po wymianie turbiny i AV śmiga jak autko sportowe Ufff - co za ulga wcisnąć w pedał i czuć wciskanie w fotel

Niestety cała zabawa sporo mnie wyniosła - oto kosztorys:
1) Czyszczenie wtryskiwaczy Liqui-Moly - Jet Clean Tronic - 100 PLN
2) Czyszczenie intercooler'a - 100 PLN
3) Tester diagnostyczny - 50 PLN
4) Weryfikacja zaworków SCV, wtryskiwaczy (znowu komputer), weryfikacja przepływki oraz turbo - 170 PLN
5) Wymiana turbosprężarki - 1800 + 400 = 2200 PLN (auuu ....) ale turbo mam z pewnego źródła używka z gwarancją na rok
TOTAL: 2620 PLN

Poza tym moja stara turbina nie jest w tragicznym stanie (poza tym jest made in Japan): łopatki są całe, ale luz promieniowy wirnika turbiny jest duży ok. 0,5 cm oraz była zawalona kierownica - ale to akurat można byłoby wyczyścić bez zdejmowania turbiny za pomocą urządzenia Liqui-Moly - Jet Clean Tronic, ale akurat facet nie miał końcówek do mojej turbiny, zanim ją wymieniłem - ciekawi mnie jednak, czy to by pomogło w moim przypadku. Może by nie było super, ale zdecydowanie lepiej? Teraz muszę pogadać z fachowcem od turbiny co on o tym sądzi i jaki byłby koszt regeneracji.

Bigelektron - czy orientujesz się jaka powinna być tolerancja na luz promieniowy i osiowy wirnika turbiny?
  
 
hej .listwa wtryskiwaczy z czujnikami moj tel+358400965203
  
 
Cytat:
2009-08-13 23:13:08, Alien_Obcy pisze:
No i jest koniec mojej historii - po paru tygodniach zmagań - jestem po wymianie turbiny i AV śmiga jak autko sportowe Ufff - co za ulga wcisnąć w pedał i czuć wciskanie w fotel Niestety cała zabawa sporo mnie wyniosła - oto kosztorys: 1) Czyszczenie wtryskiwaczy Liqui-Moly - Jet Clean Tronic - 100 PLN 2) Czyszczenie intercooler'a - 100 PLN 3) Tester diagnostyczny - 50 PLN 4) Weryfikacja zaworków SCV, wtryskiwaczy (znowu komputer), weryfikacja przepływki oraz turbo - 170 PLN 5) Wymiana turbosprężarki - 1800 + 400 = 2200 PLN (auuu ....) ale turbo mam z pewnego źródła używka z gwarancją na rok TOTAL: 2620 PLN Poza tym moja stara turbina nie jest w tragicznym stanie (poza tym jest made in Japan): łopatki są całe, ale luz promieniowy wirnika turbiny jest duży ok. 0,5 cm oraz była zawalona kierownica - ale to akurat można byłoby wyczyścić bez zdejmowania turbiny za pomocą urządzenia Liqui-Moly - Jet Clean Tronic, ale akurat facet nie miał końcówek do mojej turbiny, zanim ją wymieniłem - ciekawi mnie jednak, czy to by pomogło w moim przypadku. Może by nie było super, ale zdecydowanie lepiej? Teraz muszę pogadać z fachowcem od turbiny co on o tym sądzi i jaki byłby koszt regeneracji. Bigelektron - czy orientujesz się jaka powinna być tolerancja na luz promieniowy i osiowy wirnika turbiny?


Poosiowy ma byc niewyczuwalny w palcach,a promieniowy jak najmniejszy,jak lopatki wirnika dotykaja scianek to koniec turbiny,a pol centymetra,to nawet niema tyle miejsca w obudowie zeby latalo .chyba ze wirnik sie starl i juz jest miejsce.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-09-23 21:27:11 ]
  
 
widzę ze bigelektron to prawdziwy guru w kwestii toyoty mam pytanko bo dzisiaj moja corolla d4d 1.4l w automacie rocznik 2005 zrobiła mi psikusa i nie wiem co jest przyczyną a mnie to martwi. Podczas wyprzedzania wcisnąłem pedał gazu w podłogę żeby automat zredukował bieg i w chwili redukcji na 4 bieg zapaliła się awaria silnika samochód stracił całkiem moc aż się zatrzymałem silnik zgasł odpaliłem go świeci się awaria silnika ale jedzie normalnie , dojechałem do celu po jakieś godzinie ruszałem znowu awaria zgasła, lecz podczas wyprzedzania sytuacje się powtórzyła i zostałem na przeciwnym pasie w połowie wyprzedzania. dzieje s ie tak gdy dociskam gaz w podłogę i ma nastąpić redukcja z 5 na czwarty bieg co możne być przyczyną, elektronika czy możne silnik się dławi z nadmiaru paliwa lub jego braku
  
 
najpierw najlepiej odczytać kod błędu,zawęzi to pole poszukiwań
  
 
Cytat:
2011-03-20 20:47:28, misluk pisze:
widzę ze bigelektron to prawdziwy guru w kwestii toyoty mam pytanko bo dzisiaj moja corolla d4d 1.4l w automacie rocznik 2005 zrobiła mi psikusa i nie wiem co jest przyczyną a mnie to martwi. Podczas wyprzedzania wcisnąłem pedał gazu w podłogę żeby automat zredukował bieg i w chwili redukcji na 4 bieg zapaliła się awaria silnika samochód stracił całkiem moc aż się zatrzymałem silnik zgasł odpaliłem go świeci się awaria silnika ale jedzie normalnie , dojechałem do celu po jakieś godzinie ruszałem znowu awaria zgasła, lecz podczas wyprzedzania sytuacje się powtórzyła i zostałem na przeciwnym pasie w połowie wyprzedzania. dzieje s ie tak gdy dociskam gaz w podłogę i ma nastąpić redukcja z 5 na czwarty bieg co możne być przyczyną, elektronika czy możne silnik się dławi z nadmiaru paliwa lub jego braku


Odczytaj kody bledu.Jezeli problem z ukladem paliwowym to po pierwsze zmien filtr paliwa na oryginal. Jak auto bylo bite to trzeba spr instalacje el.poprawic masy.
Czesto tez padaja listwy paliwowe-wieszajacy sie zawor upustowy na przelew.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer