Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2013-06-27 08:52:50
Dzięki
Korozji jest sporo. W bieżącym roku udało się już wymienić progi ze wzmocnieniami i podprożami. W planach drugie przednie drzwi i kawałek wzmocnień. Dziękuję za wsparcie |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2013-06-27 16:15:24 A13 - Ty żyjesz !
Byłem przekonany, że sprzedałeś Ładę i dlatego rzadko zaglądasz na nasze forum. |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2013-06-28 14:51:02 Czołem
Może to zabrzmi dziwnie, ale wyczerpałem się pisarsko. Dużo myślę, zanim zdecyduję się coś "popełnić". Brak mi tej świeżości... Jednakże forum śledzę, staram się być na bieżąco. |
djmarkus Kandydat na Kandaydata Lada Samara Rawa Mazowiecka | 2013-06-28 16:49:30
I to się chwali |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2014-05-01 17:36:44
Jak ktoś powiedział, popatrz na datę, niemniej nic się nie dezaktualizuje. Nie odpowiadałem, bo cały czas myślałem. Tarcze (Fenoxa) chciałem zmienić bo słabo hamowało i było bicie i hamowanie ze 130 km/h było nieprzyjemne. Tarcze zmieniłem, bicie pozostało, z tym, że mniejsze. Teraz zaopatrzyłem się w komplet łożysk na piasty. Pozdrawiam A13 |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2016-09-28 21:19:09 |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2016-10-04 21:09:18 |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2016-10-04 21:26:40 Moje uszanowanie
Dawno mnie nie było, a to z powodu, że limit wolnego czasu spędziłem pod Ladą. Zgnilizna straszna. Raz uruchomionej szlifierki nie można zatrzymać, bo jeszcze tu i tu i tam... Schodzą tarcze jedna po drugiej. Później uzupełniać i łatać trzeba. Najgorsze chyba w bagażniku są te połączenia nadkola z błotnikiem i podłogą, bo są dziwnie wygięte. Z daleka wygląda dobrze z bliska gorzej, dlatego małe zdjęcia załączam (nie widać niedoróbek). Powtarzając za szlagierem ..spawać każdy może może, trochę lepiej lub trochę gorzej.. Gdyby nie ówczesny przykład Janisza, pewnie nie zainwestowałbym w dobrą spawarkę. Jak nie wyjdzie na wierzchu, to przykrywamy szpachlą, a jak pod podwoziem, to biteksem. Tak czy inaczej, nie ma problemu. Mam nadzieję, że zachęcę innych. Pozdrawiam A13 |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-10-04 23:16:26 Fajnie że robisz, ale robisz nie poprawnie. Nie wolno kłaść szpachli na blachę. Koniecznie trzeba dać podkład, najlepiej epoksyd. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-10-05 01:06:57 Jak najbardziej masz rację. Ale mi chodzi o miejsce spawania, łączenia blach. Konieczne jest położenie podkładu. |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2016-10-06 21:49:47 Hmm, zauważyłem, że to już 13 lat...
Do rzeczy, podkład daję w zasadzie pod wszystko, a kupuję go w moim markecie budowlanym. Jest więc, jaki jest. Bezpośrednio na spawy kładę ten czerwony - tlenkowy podkład, później normalny zwykły - szary w spreju. Kładę go także po każdym szlifowaniu szpachli i obowiązkowo przed lakierem. Staram się, aby nie było gołej blachy. Te szare podkłady w sprejach nie przeszkadzają i szybko schną (ok 15 min jak jest ciepło), więc są ok. Z doświadczenia wiem, że korozja na źle zabezpieczonych spawach wychodzi po roku, dwóch. Lakier puchnie, szpachla pęka i do d.. [..] szkoda roboty. Jakbym miał epoksyd, robiłbym epoksydem. Pozdrawiam fanów spawarki A13 |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-10-06 22:59:21 Epoksyd kupisz w każdej mieszalni lakierów. A tlenkowa jest dobra na konstrukcje. Co co wyrobów w spraju, to wybacz mi moją szczerość, ale to gówno. Z prostej przyczyny, że tam jest przede wszystkim podkład 1K, a dodatkowo ciąstek stałych jest nie wiele, bo najwięcej jest tam rozcieczalnika. Fajnie by było, żeby się wypowiedział Emde, bo pracuje właśnie przy lakierach. |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2016-10-08 23:03:28 Biję się w pierś. Podciągnę się z podkładów, a w szczególności tych aplikowanych bezpośrednio na korozję.
Teraz planuję przednie, błotniki, podszybie (fragmenty) i pas. Teraz, znaczy się najprędzej w przyszłym roku. Pozdrawiam A |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2016-10-09 07:55:16 Zgadzam się z Wadimem, podkłady 1K w spray'u to trochę śliski temat. Pomijając już fakt, że NIGDY nie będzie ich można porównać z 2K w takich kwestiach jak, ogólnie mówiąc, trwałość powłoki, możemy (nieumiejętnie aplikując) narobić niemałego spustoszenia na tym co robimy.
Nie dalej jak rok temu mieliśmy taką historię: koleś uparł się na epoksydowy w spray'u, na to kładł bazę i bezbarwny. Mimo naszych usilnych próśb by uważał na czas schnięcia epoksydu (wysycha dłużej niż akrylowy w spray'u), zrobił wszystko w dość szybkim czasie. Efekt: "poprzecinane" powłoki warstw nawierzchniowych. Koleś po prostu prysnął zbyt grube warstwy podkładu, nie dał czasu na porządne wyschnięcie. Dodatkowo przecierając podkład, otworzył w nim pory i farba schła od nowa... |
Astro2107 Kandydat na Kandaydata Lada21072 Radomsko | 2016-10-10 12:36:58 Ja na blachę kładę zawsze podkład reaktywny na reaktywny zwykły akrylowy potem szpachla podkład i baza. I elegancka konserwacja trzyma dość długo. A i wszystko pod kompresor bo szpraj to zło !
[ wiadomość edytowana przez: Astro2107 dnia 2016-10-10 12:37:31 ] |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2016-10-11 21:41:55 W pewnym stanie remontu człowiek ma jeden podstawowy cel... skończyć to w końcu. Mniej jest ważne, jak to będzie wyglądać (tj. efekt końcowy), ale sam fakt zakończenia. Wtedy idzie się na skróty tj. podkłady w spreju, niedotarta szpachla itp.
Wytłumaczenie mam zawsze taki samo: "to tylko na chwilę, następnym razem zrobię całość super". Pozdrawiam A13 |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-10-11 22:39:51 Idąc na skróty, zyskujesz nie wiele czasu, natomiast effect jest zdecydowanie słabszy. Zrozumiałem to dawno temu, przez to nie jeden raz miałem sprzeczki z szefem. |
Astro2107 Kandydat na Kandaydata Lada21072 Radomsko | 2016-10-13 11:23:14 Droga na skróty przy remoncie blacharskim to najgorsza droga. Potem polakierujesz a tutaj pełno niedociągnięć rysy grube na podkładzie i tp i td. Też już miałem dość białej łady ale zebrałem się i postanowiłem zrobić ją porządnie i w miare jak najdokładniej teraz czeka na lakierowanie |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2016-10-13 21:28:30
No właśnie tak to wygląda. ..Ale kiedyś też się wezmę.. |