Zużycie oleju w silniku - luźna dyskusja.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam jak kupilem hiundaia mialem olej w silniku polsytetyk i auto niebralo oleju jak zmienilem (za porada mechanika ) olej na mineralny to na 4,5 tys km schlapal mi ok 1,2 oleju co zrobic zeby niebral ?? czy gumki pod zaworami wystarcza ???? jak wymienie auto ma kopyto niewidac zeby dymilo i niema wycielkow ,



[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-21 10:16:43 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Tos po co wymieniał ??
Ja po pierwsze wrócił bym do semi syntetyk.
Wymiana gumek czy czegokolwiek sie przyda ale robieniem tak w ciemnoe to tak jak by ... rzucac monetą co tym razem co nie znaczy ze zrobienie jednego bez drugiego bedzie dobrym rozwiazaniem.
Pozdrawiam.
Misio
  
 
Samochody benzynowe same z siebie palą niewielkie ilości oleju. Jeśli auto wypiło 1.2l oleju przez 4.5k km to nie rób z tym NIC. Producencu samochodów podają spalanie oleju dla poszczególnych modeli w przeliczeniu na 1k km, nowe auta potrafią wypić do 1l w tym czasie, więc spalanie u Ciebie jest na prawdę normalne.

Druga sprawa, przy zmianie oleju z półsyntetyku na minerał nic się nie będzie działo. Silnik puszczać może tylko kiedy z oleju mineralnego lub półsyntetyku przeskoczymy na full syntetyk, bo bardzo szybko wypłucze nagar z silnika. W drugą stronę nic nie będzie się dziać
  
 
dzieki za porade panowie
to teraz niewiem czy wracac na polsyntetyk czy zostac na mineraqlnym ???
  
 
aha i na roze wydechu jest czarny osad w sumie , czyli hyba jest cos niechalo
  
 
a czy katalizatro ma cos wspolnego z tym osadem , albo czy przez zawalony katalizator cos sie moze dziac moze gorzej jezdzic albo cos bo on z tego co widzialem to juz wyslozony troche ,
  
 
Cytat:
2007-09-07 23:26:37, maniek200583 pisze:
dzieki za porade panowie to teraz niewiem czy wracac na polsyntetyk czy zostac na mineraqlnym ???


dużo słów tylko żadnych konkretów

1. w innym wątku piszesz że masz problem z lejącymi wtryskami, więc najpierw napraw wtryski bo może do oleju dostawać się benzyna i w krótkim czasie z silnika będzie masakra
2. dla pewności wymień uszczelniacze na zaworach, przy takim zużyciu oleju mineralnego to naprawdę warto to zrobić;
nie słuchaj że nowe silniki biorą litr na 1000km, tak ustawione są warunki gwarancji żeby reklamacji w razie czego nie było, zdarza się zwiększone zużycie oleju w nowych turbodieslach przez pierwsze kilka tyśków
3. potem zalej ten sam półsyntetyk co miałeś i ciesz się z miarę zdrowego silnika
  
 
Jarek to ze mazdy oleju nie biorą to nie znaczy ze inne też. VW o ile wiem biorą na potęgę (TDI). Stad te zapisy o reklamacjach. Zresztą ta mazda ktora masz zdaje sie wygrała w testach niezawodnosci na 100tys km - autoswiat.

Co do postu - co zrobić? - zmienić mechanika bo nawet jakby brał ci 2l oleju na 500km to nie powinnieś zmieniać oleju na mineralny. Tym bardziej nie powinieneś zmieniać oleju na mineralny jezeli ci nie brał oleju. Jezeli ten mechanik tego nie wie to co wie? Mineralny nie smaruje prawie wcale przy wysokich temp. i slabo smaruje jak jest zimny. Nadaje sie do aut o malej mocy i starych np golf 1.

  
 
Cytat:
2007-09-08 18:39:27, accent1 pisze:
Jarek to ze mazdy oleju nie biorą to nie znaczy ze inne też. VW o ile wiem biorą na potęgę (TDI). Stad te zapisy o reklamacjach. Zresztą ta mazda ktora masz zdaje sie wygrała w testach niezawodnosci na 100tys km - autoswiat..


w swoim życiu wyprowadziłem ze sklepu kilka własnych nowych aut, mój ojciec trochę więcej, z nich tylko jedno auto prawie od nowości brało olej - Fiat 125p, reszta nie brała

napisałem wyraźnie że zdarza się, że nowe turbodiesle biorą olej, jak sam siebie czytam to wydaje się to proste

nigdy moją mazdą się nie chwaliłem, to auto przeciętne, ludzie mają o wiele lepsze
  
 
Cytat:
"w swoim życiu wyprowadziłem ze sklepu kilka własnych nowych aut, mój ojciec trochę więcej, z nich tylko jedno auto prawie od nowości brało olej - Fiat 125p, reszta nie brała "



Każde ciut bierze nieważne czy TD czy benzyna. Ilość także zależy od stylu jazdy i zużycia. Jak się pociągnie każde po 5-6k na autostradzie i tak cały czas to wezmie mysle spokojnie 1l na 1k. I to nie defekt ale norma.
Zgodze się w 100% ze zużywanie 1l na 1k to nie powinna być norma i to jest paranoja, każde auto nowe nie powinno brać oleju wiecej niz 100ml/10000km.

Tyle ze w niektórych warto się męczyć i naprawiać i będzie ok, a w innych to bez sensu - bo problem nawróci. Chodziło mi w odpowiedzi ze nie ma co remontów robić ze względu na zużycie które jest w normie. Jak auto bierze bardzo mało to trzeba się cieszyć, a jak nie to nie ma co wydwać pieniędzy na to.
Zresztą posiadasz szeroką wiedze i chodziło mi o doprecyzowanie. Wiem o co ci chodziło, ale chciałem zasugerować ze zużywanie oleju to norma i nie ma co remontów robić bo mogą nie pomóc.

A o maździe mówię pozytywnie, mi osobiscie się podoba, i to dobrze ze jest niezawodne - nie wiem jak u Ciebie to wygląda ale jak sam mowiles - zalewasz, jedziesz, zalewasz. Im wiecej niezawodnych tym lepiej, bo wiadomo co kupować.

  
 
zglupialem bez kitu czyli mam wrocic na polsyntetyk ??? ale to trzeba jakas plukanke robic czy cos zeby wrocic z mieneralnego na polsyntetyk niewiem jak to zrobic , a co do zalewania to zalewa mi tylko na wolnych obrotach i muslalem na komputer jechac i sprawdzic bledy , a co do mechanikow to najbardziej wkurzajacy jest fakt ze gdzie niepojechalem i zapytalem zna sie pan na tym modelu choc troche to mo odpowiadaja tak troche ale dam sobie rade i mnie to dobija
  
 
Cytat:
2007-09-09 07:33:44, maniek200583 pisze:
zglupialem bez kitu czyli mam wrocic na polsyntetyk ??? ale to trzeba jakas plukanke robic czy cos zeby wrocic z mieneralnego na polsyntetyk niewiem jak to zrobic , a co do zalewania to zalewa mi tylko na wolnych obrotach i muslalem na komputer jechac i sprawdzic bledy , a co do mechanikow to najbardziej wkurzajacy jest fakt ze gdzie niepojechalem i zapytalem zna sie pan na tym modelu choc troche to mo odpowiadaja tak troche ale dam sobie rade i mnie to dobija


Na mój gust, zmień olej na ten co był. Po pierwszej zmianie przejedź ok 2kkm, później następna zmiana. Co do wtryskiwaczy lejących - poszukaj może z mitsubishi mechaników. To prawie ta sama technologia....
  
 
Cytat:
2007-09-08 21:56:08, accent1 pisze:
Ilość także zależy od stylu jazdy i zużycia. Jak się pociągnie każde po 5-6k na autostradzie i tak cały czas to wezmie mysle spokojnie 1l na 1k. I to nie defekt ale norma.



Moje auto to po prostu stary kapeć. Fakt, że po remoncie silnika ale jednak stara technologia. Jeżdzę tak jak napisałeś - przeciągam go cały czas do 6 tyś(automat, więc podczas przyspieszania pedał gazu cały czas w podłodze).
I owszzem bierze olej (bo każde auto coś tam bierze) około 200 - 400 ml pomiędzy wymianami(8 - 10 tyś km)więc nie dolewam. Leję esso 5W40.
I to mogę nazwać normą a nie 1l na 1tyś.
  
 
To malutko bierze, tylko 200ml-400, wstyd się przynać ale mi to chyba tyle na 1k Bez sportowej jazdy


mi chodziło jak się jedzie cały czas np 6k (200km/h) , to pociągnie 1l na 1000km. Ale nigdy tego nie sprawdzałem wiec nie wiem.
  
 
Mnie hultaj bierze okolo 1,5 litra oleju na 10 tysiecy km to chyba w miare w normioe co nie ?? Bo juz sie straszylem ze jest cos nie tak ale jak widze ze komus bierze 0,4 litra na 1 tysiac i on nic z tym nie robi to ja tez sie nei rpzejmuje

Czy okolo 1litr do 1,5 litra(zalezy jak jezdze - jak szybicej wieksze obroty itp to lyknie z 50 ml wiecej na 1k) na 10 tysiecy km to duzo ??
  
 
Cytat:
2008-03-21 10:03:10, Legro_Sz pisze:
....Czy okolo 1litr do 1,5 litra(zalezy jak jezdze - jak szybicej wieksze obroty itp to lyknie z 50 ml wiecej na 1k) na 10 tysiecy km to duzo ??


Jak na Hyundai'a to masz super silnik pod tym względem, nic nie ruszaj
  
 
Ok to nie będe go dotykał - a myslałem nad wymianą all uszczelniaczy i uszczelek

Dzięki za słowo otuchy.
  
 
Jak zacznie brać litr na 4-5 tyśków to wymień tylko uszczelniacze, teraz nie ma sensu.
  
 
Ok posłucahm się rady A jak leci na zimnym silniku i jak jest zimno biały dym z tłumika to źle czy nie???
  
 
Cytat:
2008-03-21 10:31:29, Legro_Sz pisze:
Ok posłucahm się rady A jak leci na zimnym silniku i jak jest zimno biały dym z tłumika to źle czy nie???



NIEŹLE - chyba że jest go bardzo dużo (więcej niż w autach z którymi stoisz na światłach) bo wtedy można zacząć podejrzewać że płyn chłodzący dostaje się do cylindrów.


Cytat:
maniek200583



Istnieje ryzyko, że po zalaniu silnika olejem mineralnym stanęły Ci pierścienie. Zrób tak jak pisał gadiemus czyli zalej półsyntetykiem i po prau tys km wymień go ponownie.