MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Wymiana sprężyn przedniego zawieszenia - kolejne problemy :(

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, retki, zsmarti
 Forum » Ford Escort FanKlub » Wymiana sprężyn przedniego zawie ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2»
 Autor
 Wymiana sprężyn przedniego zawieszenia - kolejne problemy :( 
czyczu
Sympatyk FEFK

Escort MKVII 5D
Przemyśl



 2008-03-26 15:18:39^

Wziołem się dzisiaj za wymianę sprężyn przedniego zawieszenia, choć za oknem pada śnieg Jak zwykle napotkałem problemy
Za cholerę nie mogę odkręcić śruby zaznaczonej na zdjęciu okręgiem koloru czerwonego. To co zaznaczyłem na żółto odkręciłem (końcówkę drążka kierownicy, łącznik stabilizatora oraz końcówkę wahacza - na zdjęciu nie widać bo jest pod spodem)

Macie jakieś rady ? Czy żeby to wszystko zdemontować muszę ściągać tarczę hamulcową (bo udało mi się cały zacisk rozdzielić i tą część co jest z przewodem hamulcowym podwiesić).
Podsuńcie jakieś rozwiązania bo dzisiaj chciałbym skończyć choć jedną stronę.

2014-01-31 19:37
   
linki sponsorowane
 2014-08-21 11:08:07



2014-08-21 11:08 
VinCe
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 4326 dni
Audi A4 3.0 TDI
Warszawa



 2008-03-26 15:24:01^

Panie a poco to wszystko rozkręcać? wystarczy jednąś rube z tyłu zwrotnicy odkręcić i wybić amortyzator.

2014-07-07 17:11
   
czyczu
Sympatyk FEFK

Escort MKVII 5D
Przemyśl



 2008-03-26 15:27:21^

Cytat:
2008-03-26 15:24:01, VinCe pisze:
Panie a poco to wszystko rozkręcać? wystarczy jednąś rube z tyłu zwrotnicy odkręcić i wybić amortyzator.


Jakoś nie mogę sobie wyobrazić wybijania amorka na aucie Tym bardziej do góry nie mając kanału, baa nawet garażu - robię to wszystko pod gołym niebem

2014-01-31 19:37
   
bolid20

Essi Mk VI
Bulowice



 2008-03-26 15:29:32^

bez problemu bez kanału i bez garażu. Bierzesz odkręcasz śrubkę z tyłu zwrotnicy, która trzyam amor. i bijesz młotkiem po zwrotnicy ewentualnie psiknij wd40 i schodzi bez problemu w ciągu minuty.

2012-03-01 20:39
   
Seba
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 4064 dni
RS 2000 Cabrio ProJe ...
Złotów



 2008-03-26 15:30:09^

Ja sobie nie wyobrazam bez auta ...
Odkrecasz ta srube z tylu w zwrotnicy - biezesz duzy mlotek i naparzasz w zwrotnice (w ta plaska czesc pomiedzy amorem a tarcza) - 5 strzalow amor wyszedl. Wtedy gore odkrecasz i amor nawierzchu.

-----------------
Seba # 409
---FRAKCJA RS # 005---
WOLE PCHAĆ FORDA NIŻ JEŻDZIĆ GOLFEM !!!!!
Mitsu Galant Avance 2,5 V6,Mitsu Eclipse 2G
Escort RS 2000 Cabrio ProJect
Suzuki Dr 350 i Felicia Pick-Up
[URL=www.tadych-transport.pl]www.tadych-transport.pl[/U

2014-08-21 23:34
   
czyczu
Sympatyk FEFK

Escort MKVII 5D
Przemyśl



 2008-03-26 15:32:05^

amora ładować w dół czy w górę, nie zapominajcie że jest sprężyna na amorku - niestety zbytnio nie mam jak założyć ściągacza bo mam plastikowe nadkola i mi to uniemożliwiają. Odkręcić nadkola i działać ?

2014-01-31 19:37
   
bolid20

Essi Mk VI
Bulowice



 2008-03-26 15:33:58^

spokojnie Ci zejdzie tylko najpierw go wybij z dolnego mocowania potem odkręcasz 1 śrubę na środku u góry pod maską i nie trzeba ściągacza. Albo jak chcesz to możesz całą kolumnę wykręcić.

2012-03-01 20:39
   
bolid20

Essi Mk VI
Bulowice



 2008-03-26 15:35:31^

Cytat:
2008-03-26 15:32:05, czyczu pisze:
amora ładować w dół czy w górę, nie zapominajcie że jest sprężyna na amorku - niestety zbytnio nie mam jak założyć ściągacza bo mam plastikowe nadkola i mi to uniemożliwiają. Odkręcić nadkola i działać ?



bij z góry zwrotnicy tak jak stoisz przodem to tarczy chamulcowej to zaraz za nią i ani sprężyna ani nic nie przeszkodzi przed wybiciem zresztą robiłem tak kilka razy

2012-03-01 20:39
   
czyczu
Sympatyk FEFK

Escort MKVII 5D
Przemyśl



 2008-03-26 15:37:33^

To idę działać
Dzięki za podpowiedzi.

2014-01-31 19:37
   
linki sponsorowane
 2014-08-21 11:08:07




2014-08-21 11:08 
Saren_82

Warszawa - Wesoła



 2008-03-26 15:37:56^

Cytat:
2008-03-26 15:27:21, czyczu pisze:
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić wybijania amorka na aucie Tym bardziej do góry nie mając kanału, baa nawet garażu - robię to wszystko pod gołym niebem



Nie ma nic prostrzego , odkrecasz srube ta co łaczy amortyzator z zwrotnica , bierzesz młotek około 1 kg i walisz w zwrotnice kierując siłe w dół , tylko siknij jakimś WD40 w miejsce połaczenia amorka z zwrotnicą. Odkrecasz z gory (pod maską) 3 sruby na klucz 13 i masz juz z zgłowy. Następnie wkładasz amor do auta , chwytasz czapke amortyzatora nakretkami , jednak ich nie dokręcasz (musi miec torche luzu jak bedziesz wkładac dół amorka) Nastepnie smarujesz dół amorka smarem co by sie łatwiej wkładało , podkładasz pod swozen wachacza lewarek (najlpeiej taki olejowy potocznie zwany pieskiem) i powoli podnosisz , amorek sam bedzie sie wsuwał w piaste powoli podnosząc kontroluj czy juz mozesz włozyć śrubę mocującą amor z piastą , następnei dokrecasz czapke amortyzatora. Zrobisz to wszystki w kilka minut bez rozkrecania całego zawieszenia. Jak bedziesz probował odkreci cała zawiechę włacznie z półosią napędową jeszcze przez przypadek ci półoś wyleci i wtedy dopiero to bedziesz miec niepotrzebną zabawę.

Pozdrawiam

2012-04-12 08:37
   
DriF

41-250 Czeladż



 2008-03-26 15:43:41^

Cytat:
2008-03-26 15:30:09, Seba pisze:
Ja sobie nie wyobrazam bez auta ... Odkrecasz ta srube z tylu w zwrotnicy - biezesz duzy mlotek i naparzasz w zwrotnice (w ta plaska czesc pomiedzy amorem a tarcza) - 5 strzalow amor wyszedl. Wtedy gore odkrecasz i amor nawierzchu.


Tak Górę odkręcasz same nakrętki na klucz 13nastę nie ruszając 17nastki bo jak ja ruszysz za cholerę jej nie ściągniesz to jest Pewne
no może i dasz radę ściągaczem wtedy .........

Ale Sposób ma się tak odkręcasz Nakrętkę od Wahacza klucz 15nastka
potem Wybij śrubę z Wahacza
przy Amortyzatorze odkręć Drążek Stabilitazotra Klucz 17nastka
Amortyzator od Zwrotnicy Klucz 17nastka
Psikasz WD40 i Młotem Walisz aż zeskoczy ze Zwrotnicy
jeśli już to Zrobisz
to odkręcasz Górne nakrętki amortyzatora Klucz 13nasta
i wyciągasz cały Amortyzator wraz ze sprężyną
na zewnątrz bierzesz Ściągacz do Sprężyn i ściągasz Sprężynę
i po Wymianie
potem to wszystko w odwrotnej kolejności Składasz
nie trzeba mieć Garażu , Kanału tylko Klucze Dobre i Młotek taki 1,5 Kg

2013-07-21 21:47
   
jerico
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 3725 dni
Mondeo
Wojkowice



 2008-03-26 17:37:11^

Jak już przedmówcy napisali nie ma potrzeby odkręcać tej śruby. Natomiast gdybyś koniecznie chciał albo potrzebował w przyszłości to żeby ją odkręcić potrzebny jest porządny klucz nasadowy, przedłużka np. rurka ponad 1-1,5m długość i pomoc jednej osoby. Po "usunięciu" zabezpieczenia na nakrętce (zaklepane miejsce), druga osoba wciska hamulec, a ty odkręcasz. Ta druga osoba jest najważniejsza, osobiście odkręcając tą śrubę obróciłem silnikiem na pierwszym biegu! Dopiero na wduszonym hamulcu puściła.


-----------------
#1032

2014-08-04 21:37
   
DriF

41-250 Czeladż



 2008-03-26 18:22:54^

Cytat:
2008-03-26 17:37:11, jerico pisze:
Jak już przedmówcy napisali nie ma potrzeby odkręcać tej śruby. Natomiast gdybyś koniecznie chciał albo potrzebował w przyszłości to żeby ją odkręcić potrzebny jest porządny klucz nasadowy, przedłużka np. rurka ponad 1-1,5m długość i pomoc jednej osoby. Po "usunięciu" zabezpieczenia na nakrętce (zaklepane miejsce), druga osoba wciska hamulec, a ty odkręcasz. Ta druga osoba jest najważniejsza, osobiście odkręcając tą śrubę obróciłem silnikiem na pierwszym biegu! Dopiero na wduszonym hamulcu puściła.



Tak dokładnie i nie wiem o ile się nie mylę ale tam chyba jest Lewy Gwint ale nie jestem Pewien z tyłu na Bębnach tak jest ale na Tarczach Przednich nie chcę wprowadzać w błąd ale może też tam być Lewy Gwint

2013-07-21 21:47
   
czyczu
Sympatyk FEFK

Escort MKVII 5D
Przemyśl



 2008-03-26 19:14:25^

Spoko, amorek wlazł ładnie. Ale niestety nie mogę wbić tej śruby co łączy sworzeń wahacza ze zwrotnicą. Wcześniej odkręciłem nakrętkie i leciutko mi się wybiła. Teraz mogę ją "prać" młotkiem ile wlezie i nic - stoi w połowie Coś ją haczy bo widzę że drze gwint na niej. Czy ona musi wejść pod jakimś kątem czy jak ?

Aktualnie auto stoi na klocku i musiałem się dzisiaj poddać bo o 19 już ciemno i bardzo zimno.

EDIT
a chodzi o tą śrubę


[ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-03-26 22:57:00 ]

2014-01-31 19:37
   
RemikGT
Sympatyk FEFK

Było EVO-jest RS2300 ...
Leszno



 2008-03-26 19:31:42^

JUż proponuję zakupic nowa ,wspomnianai widoczna na foto srube,haczyć ci haczy bo prawdopodobnie masz za głeboko wsadzony sworzeń, ona wchoidzi leciutki gdy wszystjo jest tak jak ma byc ,wystarczyło wyciągnąc i spojrzec przez otwór w piascie ,i delikatnie wybic sworzeń

2013-12-06 13:54
   
gobLE

sulechów



 2008-03-26 19:38:36^

Cytat:
2008-03-26 19:31:42, RemikGT pisze:
JUż proponuję zakupic nowa ,wspomnianai widoczna na foto srube,haczyć ci haczy bo prawdopodobnie masz za głeboko wsadzony sworzeń, ona wchoidzi leciutki gdy wszystjo jest tak jak ma byc ,wystarczyło wyciągnąc i spojrzec przez otwór w piascie ,i delikatnie wybic sworzeń


ja mialem w druga strone niemogelem wepchnac srubki bo mialem za lekko swozen wcisniety .. po pewnym czasie wpadlem na to iz moge to zrobic lewarkiem i udalo sie ..
spoko nie martw sie ja sie bawilem okolo 19h z 1 strony z amorkiem .. probowalem tak jak ty.. i po hard corowej zabawie sie wrescie udalo .. potem wiedzialem jak i poszlo to w 30min .. i bylo ok..
a na srobie od przegobu jest normalny gwint tylko na bebnach jest lewy ..

[ wiadomość edytowana przez: gobLE dnia 2008-03-26 19:40:37 ]

2008-03-29 15:38
   
gobLE

sulechów



 2008-03-26 19:40:47^

Cytat:
2008-03-26 19:31:42, RemikGT pisze:
JUż proponuję zakupic nowa ,wspomnianai widoczna na foto srube,haczyć ci haczy bo prawdopodobnie masz za głeboko wsadzony sworzeń, ona wchoidzi leciutki gdy wszystjo jest tak jak ma byc ,wystarczyło wyciągnąc i spojrzec przez otwór w piascie ,i delikatnie wybic sworzeń


ja mialem w druga strone niemogelem wepchnac srubki bo mialem za lekko swozen wcisniety .. po pewnym czasie wpadlem na to iz moge to zrobic lewarkiem i udalo sie ..
spoko nie martw sie ja sie bawilem okolo 19h z 1 strony z amorkiem .. probowalem tak jak ty.. i po hard corowej zabawie sie wrescie udalo .. potem wiedzialem jak i poszlo to w 30min .. i bylo ok..

2008-03-29 15:38
   
czyczu
Sympatyk FEFK

Escort MKVII 5D
Przemyśl



 2008-03-26 19:41:00^

Cytat:
2008-03-26 19:31:42, RemikGT pisze:
haczyć ci haczy bo prawdopodobnie masz za głeboko wsadzony sworzeń


Czyli mówisz żebym troszkę opuścił wahacz razem ze sworzniem i wtedy wejdzie gładko ? Fakt, patrzyłem i widziałem że śruba koliduje ze sworzniem ale myślałem że to ma wchodzić na tzw. klin, do tego śruba i trzyma jak ta lala Tak to jest jak się coś robi pierwszy raz samemu, człowiek uczy się na własnych błędach - z drugą stroną pewnie pójdzie już o wiele szybciej

2014-01-31 19:37
   
gobLE

sulechów



 2008-03-26 19:47:03^

Cytat:
2008-03-26 19:41:00, czyczu pisze:
Czyli mówisz żebym troszkę opuścił wahacz razem ze sworzniem i wtedy wejdzie gładko ? Fakt, patrzyłem i widziałem że śruba koliduje ze sworzniem ale myślałem że to ma wchodzić na tzw. klin, do tego śruba i trzyma jak ta lala Tak to jest jak się coś robi pierwszy raz samemu, człowiek uczy się na własnych błędach - z drugą stroną pewnie pójdzie już o wiele szybciej


hehz... ostatnio quzyn wymienaial a ja mu pomagalem .. urwal za pierwszym podejsceim srobe ktora 3ba amorka w piascie i koniec po robocie bylo 3ba rozwierac bylo..


2008-03-29 15:38
   
czyczu
Sympatyk FEFK

Escort MKVII 5D
Przemyśl



 2008-03-26 19:54:50^

Cytat:
2008-03-26 19:47:03, gobLE pisze:
3ba rozwierac bylo..


WD 40 nie było ? Tam jest gwint więc teraz pewnie ma nakrętkię

2014-01-31 19:37
   
 Forum » Ford Escort FanKlub » Wymiana sprężyn przedniego zawie ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
1 2»

strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu