Coupe 2.0 contra Calibra 2.0 150KM - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Vex uwierz, jak ktoś umie dobrze ruszać to zmiany biegów są na poziomie setnych, jeżeli ktoś zmieni biegi nie we właściwym miejscu mogą być sekundy straty o to mi chodziło

Krzywą momentu i mocy trzeba znać - bo po co przekraczać te obroty - jak moment i moc nie rośnie - czyż nie.


Cytat:
Dziwna technika jazdy i ruszania z 5km/h - wspolczucia dla sprzegla.



Chodziło mi o to aby tylko dać tylko po gazie aby oszczędzić sprzęgło
Toż jak się szybko rusza z miejsca sprzęgło dostaje wiecej.

Cytat:
raczej nalezy ruszyc uzywajac mocy maksymalnej



moc maksymalna to w przełożeniu na realia V-max i siła.
moment to przyśpieszenie.
Ja bym brał jeszcze moment pod uwagę - jeżeli moc się nie pokrywa ładnie z momentem.
expertem nie jestem od ruszania to moge się mylić
  
 
załóżcie sobie oddzielny temat o technice ruszania i mówię tutaj powaznie bo sądzę, że wielu osobom mogą się przydać takie informacje
  
 
A moim zdaniem, czasy Vex'a sa OK. Hyundai Coupe nie jest lekkim autem, a jeszcze zostal dodatkowo obciazony instalacja gazowa (i jeszce zwezka w dolocie). 140 koni dla auta wazacego pewnie ponad 1200 kg, to nie jest za duzo. Inaczej mowiac, dawniej auta majace moc ok 130-150 koni mozna bylo zakfalifikowac do naprawde szybkich, przykladowo Golf GTi czy Astra GSi.Juz 115 konna asta gsi w porownaniu z hyundaiem Lantra 116km, jest zabójczo szybka. ALe " sucha" lantra kombi wazy 1220kg , a astra ok 1000, a wiec spora roznica. Calibra jest starszej generacji autem, a zatem napewno jest lzejsza od Coupety. Jeli chodzi o przyspieszanie to duzo zalezy od silnika, jednak zmienianie biegow w punkcie maxymalnej mocy nie jest najeefektywniejsze. Lepiej jest nieco przekroczyc ten punkt, by po wejsciu na wyzszy bieg startowac z wyzszej mocy. W swoim aucie by osiagnac najlepsze czasy rozpedzania sie musze krecic silnik niemal do odciecia (wg. wskazan obrotomierza odciecie jest przy ~7000obr), a wg. danych fabrycznych moj silnik moc maxymalna osiaga przy 4800.
Ale mimo wszytko wolalbym coupete od calibry. Moim zdaniem to o wiele lepsze auto, nowoczesniejsze , bezpieczniejsze i wydaniu I bardzo mi sie podoba
  
 
Cytat:
Ja bym brał jeszcze moment pod uwagę - jeżeli moc się nie pokrywa ładnie z momentem.
expertem nie jestem od ruszania to moge się mylić



To Ty bierz pod uwage moment obroty podczas startu jak i przyszpieszania i nie przekraczaj 4 tys bo Ci moment spadnie !!!! Sluszna koncepcja.

Cytat:
Calibra jest starszej generacji autem, a zatem napewno jest lzejsza od Coupety.



Z tego co patrzylem ostatnio i chyba bylo napisane w tym watku Calibra moze byc ciezsza od coupe to tez ciezkie auta, zreszta wystarczy spojrzec.

Cytat:
a wg. danych fabrycznych moj silnik moc maxymalna osiaga przy 4800.



Oj cos Ci sie pomylilo moze moment obrotowy... ?

Cytat:
W swoim aucie by osiagnac najlepsze czasy rozpedzania sie musze krecic silnik niemal do odciecia



O to chodzi, ale im wyzszy bieg tym dokrecanie do konca oplaca sie mniej Jedynka zawsze i wszedzie do oporu

  
 
Cytat:
2008-04-30 22:15:32, lukass84 pisze:
Hyundai Coupe nie jest lekkim autem, a jeszcze zostal dodatkowo obciazony instalacja gazowa (i jeszce zwezka w dolocie).


Jaka zwężka? chyba nikt nie wpakował do Coupety gazu drugiej generacji? Przy sekwencji nie ma zwężki. a cała instalacja waży około 50 kg

[ wiadomość edytowana przez: BartBartez dnia 2008-05-02 12:44:53 ]
  
 
Cytat:
Cytat:
a wg. danych fabrycznych moj silnik moc maxymalna osiaga przy 4800.


Oj cos Ci sie pomylilo moze moment obrotowy... ?


Psiałem tu o nexii 1.5 16v. Lantra ma miec moc przy 6200, co uwazam, dla auta o takim charakterze (rodzinny, kombi) to zdecydowanie za wysoko.

[ wiadomość edytowana przez: lukass84 dnia 2008-05-04 13:58:11 ]