ABS - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
problem nietypowy dlatego pytam. dorabianie kabli muzycznych już przerabiałem więc to raczej nie jest to zresztą objawy są trochę inne. Mianowicie zapala mi się kontrolka ABS ale dokładnie przy prędkości 125km/h, ani wiecej ani mniej. Nie wiem od kiedy jest usterka bo rzadko jeżdżę tak szybko . po wyłączeniu zapłonu oczywiście ABS dziąła poprawnie ale po przekroczeniu prędkości j.w dalej się zaświeca. Dodam, że w ostatnim czasie przy wymianie osłony przegubu wewnętrznego o której pisałem wczesniej wyciągana była półoś. Po włożeniu jej z powrotem zębatka na zewnetrznym przegubie ocierała o czujnik w związku z czym mój mechanik zeszlifował nieco zębatkę.. może to być przyczyna jednak dlaczego stała prędkość 125 powoduje usterkę. Proszę o pomoc. dzięki
  
 
opony masz wszystkie jednakowe?
  
 
oczywiscie, że jednakowe. nawet z powrotem załozyłem komplet letnich również z felgami 4 szt i dalej 125km zapala się kontroklka.
  
 
w tej sytuacji pozostaje tylko odczytanie błędów abs
  
 
tak uczynię lub też nie przekroczę więcej prędkości 125km/h . wydawało mi się, że zeszlifowanie owej zębatki było przyczyna jednak koło kręci się tak samo chyba przy wszystkich prędkościach i zapaliła by się wcześniej. może wpływ mieć również wibracje bo na zimówkach troche bardziej telepie niż letnich ale po wymianie na letnie problem nie ustapił. Jak będę wiedział co jest przyczyną dam znac. dzięki
  
 
Cytat:
oczywiscie, że jednakowe. nawet z powrotem załozyłem komplet letnich również z felgami 4 szt i dalej 125km zapala się kontroklka.



Zawsze wozisz dodatkowy komplet opon z felgami ze sobą ???
  
 
Zeszlifowanie zębatki to błąd. Jeśli czujnik ocierał o pierścień zębaty należało odgiąć wspornik czujnika np. młotkiem poprzez lekkie uderzenia. Teraz pozostaje tylko zmierzyć napięcia lewego i prawego koła woltomierzem. Muszą być takie same. Regulację wykonać poprzez zmianę szczeliny pomiędzy czujnikiem a pierścieniem zębatym. Pomiar napięcia wykonujemy przy podniesionym lewym a następnie prawym kole. Silnik uruchomiony na biegu jałowym i włączamy biegi od 1 do 5 odczytując napięcie.
  
 
hm... biegi od jeden do pięć ciężko będzie bo to automat. a dodatkowy komplet felg z oponami mam w piwnicy i zmieniam w zależności od sezonu... cóż. zębatka jest na przegubie więc poczekać muszę chyba aż przegub sie skończy i wtedy wymienić na nowy NIEzeszlifowany przez żadnego kowala. a ta prędkość 125km dlaczego akurat wtedy?
  
 
Cytat:
2009-11-05 17:17:56, Rafi pisze:
... a ta prędkość 125km dlaczego akurat wtedy?


jeśli jest zbyt duża różnica napięcia (czytaj prędkości obrotowej kół 1 osi) komputer ABS wykrywa to jako błąd i wyłącza układ ABS (zapalenie żółtej lampki ABS)
ps. skrzynia automatyczne nie przeszkadza w wykonaniu pomiaru napięcia z czujników.
  
 
napisałeś, żeby wykonać pomiar napięcia koła woltomierzem.. czy każdy elektryk mi to zrobi? nie mam woltomierza zresztą nie umiem nawet go używać...
  
 
Każdy przeciętny elektryk to zrobi. Podpina się pod czujnik koła w którym nie był wymieniany przegub, odczytuje napięcie a następnie powtarza operację z drugim kołem. (tym z zeszlifowanym pierścieniem zębatym) następnie reguluje szczelinę doginając lub odginając wspornik tak aby uzyskać wynik zbliżony do " sprawnego koła" Rożnica szczeliny 0.1 mm powoduje znaczny skok napięcia. na tej samej zasadzie odczytuje prędkość kół przyrząd diagnostyczny daewoo Scanner 11 którym dysponowały ASO.
  
 
wszystko fajnie. zdejmowałem koła i na luzie (tzn wyłaczonym biegu) przekręcałem półoś obserwując jaki odległości są miedzy czujnikiem a zebatką.. No i w kole nie ruszanym czyli w kole w którym nie był wyciągany przegub odległość praktycznie się nie zmienia natomiast w kole gdzie przegub był wyciągany ( i przy okazji zeszlifowana zębatka) odległość między czujnikiem a zębatka raz wynosi (prawie nic) potem nagle dużo wiecej. zeszlifowane nierówno zatem jest... Postawie go na ulicy może CHIP FOOSE z programu POTURBOWANI odwiedzi moje strony i zaopiekuje się moją gablotą hehe
  
 
jeśli zmienia się odległość pomiędzy czujnikiem a pierścieniem zębatym podczas "kręceniem koła" to przegub do wymiany na koszt mechanika który szlifował pierścień zębaty.
  
 
oj zmienia się zmienia..chyba mniejsza różnica jest między porą nocna a dniem....
  
 
wytłumacz tylko dlaczego ta prędkość 125km/h wyłącza ABS. przecież czy kręci się szybko czy wolno odległości zmieniają się tak samo chyba
  
 
Cytat:
2009-11-05 17:33:37, Rafi pisze:
napisałeś, żeby wykonać pomiar napięcia koła woltomierzem.. ... nie mam woltomierza zresztą nie umiem nawet go używać...


hmm...skoro nie umiesz obsługiwać woltomierza... tłumaczenie jest bez sensu.
  
 
Certiff, a pewien jesteś tak na 100% że obroty koła generuja napięcie w czujniku? Mnie się zawsze wydawało, że czujnik generuje do układu ABS modulowaną czestotliwość zaleznej od obrotów koła i że te impulsy są generowane w jakiś sposób (optycznie?) przez zewnętrzne krawędzie zębatki. Zeszlifowanie w tym przypadku spowodowało a) duże zmiany czestotliwości w czasie jednego obrotu koła - bo nierówno zeszlifowane i b) róznice w czestotliwościachmiędzu l i p kołem bo tam gdzie mechanior zeszlifował zwiekszyła się szerokość czoła zębatki.

Prędkość 125 jest losowa - jeżeli by ją bardziej zeszlifowac - może się okazać że będzie sie zapalać przy np 90 km/h. Po prostu przy tym zakresie prędkości błedy odczytu przekraczają zadane komputerowi ABS dopuszczalne odchylenia.

Pamiętam, że widziałem gdzies wykres przebiegu napięcia - i był tam przebie o wykresie prostokątnym.

Jak by nie była przyczyna - zgdzam sie z opinią, że przegub jest do wymiany. A mechanik do zmiany
  
 
Cytat:
2009-11-13 20:48:09, Navi pisze:
Certiff, a pewien jesteś tak na 100% że obroty koła generuja napięcie w czujniku? ...


Tak, własnoręcznie mierzyłem woltomierzem.
  
 
chłopaki odkąd napisałem ten post ani razu nie przekroczyłem prędkości 125km/h i ABS się nie zapalił .. a przegub dobry jeszcze nie stuka.. zmuszony jestem poczekać aż całkiem się zepsuje