Brembo w omedze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Prace już trochę trwały, a na zlocie też opowiadałem, więc czas uchylić rąbek tajemnicy.
Zaadaptowałem do omegi zaciski czterotłoczkowe BREMBO.
Zaciski są aluminiowe, ważą może połowe tego co seryjne
Trzeba było dorobić specjalne jarzma pod piasty omegi (dzięki Mr_Bryan'owi zostały wycięte z laserową precyzją ).
Do tego zaciski te mają tłoczki po obu stronach, więc konieczne było dokupienie dystansów do felg.
Przy moich 17" steinmetzach (ET25) konieczne było 5mm...
Zaciski mogą współpracować z tarczą o grubości 28mm (to taka jak w omedze). W tej chwili zostawione są seryjne tarcze z omegi (znaczy seryjne EBC ), jednak jest możliwość założenia większych (max ok 318-330mm).
No to tyle. Wstawiam fotki. Na dzień dzisiejszy nie skończona jest kosmetyka (troche sie poobdzierały przy montażu), no i klocki nie dotarte, więc wrażenia z jazdy później
Fotki:




P.S. Nie wiedziałem, gdzie wsadzić ten wątek, więc zostawiłem go tutaj.
  
 
Elegancja francja

Nareszcie łamaga będzie się godnie zatrzymywać

Ile zjechałeś materiału po zewnętrznej stronie? Czy to tylko obdarty lakier?
 
 
Cytat:
2008-06-18 20:05:35, Immo pisze:
Elegancja francja Nareszcie łamaga będzie się godnie zatrzymywać Ile zjechałeś materiału po zewnętrznej stronie? Czy to tylko obdarty lakier?


Tak z 0,5 - 1,0mm
  
 
Bardzo ladne z jakiego to autka i jakie koszty sie wiaza z ta przyjemnoscia...
  
 
Ale chyba Łukasz większy pożytek byłby gdyby wylądowały z przodu.
  
 
Cytat:
2008-06-19 08:34:19, gieroy pisze:
Ale chyba Łukasz większy pożytek byłby gdyby wylądowały z przodu.



a Lukasz ma z tylu?
Lukasz lobuzie, to co pokazywales nam przod
  
 
Faktycznie z przodu Coś dzisiaj jestem jakiś zamulony czas na urlop się udać.
  
 
Cytat:
2008-06-19 09:31:40, gieroy pisze:
Faktycznie z przodu Coś dzisiaj jestem jakiś zamulony czas na urlop się udać.


OT:
Spot w Koszalinie lada dzien
  
 
Podoba mi się co widzę
A jakim klocem będziesz hamował und z czego ist das zacisk?


-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."

[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2008-06-20 00:31:20 ]
  
 
no ilku kolejny szlak przetarles w odchudzaniu/ulepszaniu omegi
bardzo ladne tylko teraz tarcze lekko za male

a mnie się wreszcie udało odetkac wydech
okazało się, że całą piławę jeździłem na zapchanych katach i środkowych tłumikach
  
 
Ladnie wyglada - mozna wiedziec czemu jest wytarte gdzie normalnie jest napis?
Do Omegi dosc ladnie pasuja tez hamulce z Monaro I GTO – jezeli sa odpowiednio dobrane to nawet bez przerobek.
Tu troche wiecej. Moze komus pomoze.
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1182703783/0



[ wiadomość edytowana przez: mkaminski100 dnia 2008-06-20 12:41:27 ]
  
 
Hej
Niestety zaciski z GTO I mają kilka wad: ciężko dostępne i ... ciężkie
ze zdjęć wnioskuję, że są żeliwne, mają tylko 2 tłoczki. Na pewno hamują lepiej niż seria i pewnie podobnie do brembo, ale od brembo będą gdzieś 3-4x cięższe. A wiadomo co masa robi...
Brembo zostały zciachane delikatnie ze względu na miejsce. Do tego środek tarcz został stoczony o 1mm od strony mocowania do piasty. W tej chwili, przy dystansie 5mm na stronę i felgach z ET25 jest 1mm zapasu między zaciskiem a felgą:

Średnica tarczy istotnie mogłaby być większa, niestety ciężko coś dobrać.
Dla właścicieli EVO (lub innych z bodykitem) jest możliwość założenia tarcz z vectry C 3,2V6 o średnicy 314mm. Niestety ze względu na budowę tarczy (jest niższa) pociąga to konieczność dalszego wysunięcia koła (ok.15mm).


P.S. mkaminski100, linki wkleja się guzikiem "adres URL" pod emotikonami w oknie odpowiedzi na post.
  
 
Ze stanów za 100 dolarów można ściągnąć. Kilka osób wiem, ze brało.
Co do pozostałych wad się zgadzam - tylko 2 tłoczki i żeliwo, choć na pewno lepiej hamują łamagę.
Zrobienie zacisków z aluminium to dość poważne zadanie. Musi być dobry stop, porządnie odlany. Ładnie u Ciebie to wyszło.

Ad.P.S. - Wiem, ale w poście jest więcej zdjęć dalej i mam nadzieję, że to forum to nie konkurencja (jestem klubowiczem tam i mogę podawać linki, jeśli to tu nie przeszkadza. Zreszta CateraMV6 siedzi w USA


[ wiadomość edytowana przez: mkaminski100 dnia 2008-06-21 10:12:38 ]
  
 
Dla tych co sie wahają, zawsze zostaje jeszcze opcja niskobudżetowa

 
 
Pierwsze co jest kupowane z rozwalonego lotusa to zaciski i tarcze.
a lotek ma 17" i dobre hamulce.
  
 
caly zestaw za oceanem do wyrwania...

zaciski na ebay

[ wiadomość edytowana przez: BartekMV6 dnia 2008-06-25 22:10:23 ]
  
 
Cytat:
2008-06-25 21:55:14, BartekMV6 pisze:
caly zestaw za oceanem do wyrwania... zaciski na ebay [ wiadomość edytowana przez: BartekMV6 dnia 2008-06-25 22:10:23 ]



taki zestaw jest u mnie w garazu - tez do wyrwania
  
 
Cytat:
2008-06-25 17:34:35, Immo pisze:
Dla tych co sie wahają, zawsze zostaje jeszcze opcja niskobudżetowa


Coś na tył trzeba wymyśleć bedzie w sam raz
  
 
Numer 2 na pomorzu :]



Małe porównanie...

  
 
a dystanse zakładałęs do tych felg,jeżeli tak to jakie?