Mechanizm zmiany biegów na linki w 126p - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dla mnie poprostu bomba, wreszcie biegi będzie można ładnie i szybko wbijać, a mój stary lewarek jest juz nie źle wy... a tak będzie zastąpiony, bardzo skróconym na linkach
  
 
Cytat:
2008-06-21 20:30:39, zawodnik pisze:
w cc700 jest chyba innym MZB podajze na drzaek podobny jak w malcu i chyba nei da rady no ale trzeb by sie spytac kogos kto wie jak dzial skrzynia w 700tce


Samo dzialanie biegow jest dokladnie takie samo jak w maluchu. Wybierak skrzyni cc700 rozni sie tylko tym, ze jest pelny okrag i otwor w pionie.

Fota
  
 
Cytat:
2008-06-23 09:40:41, Zuraw pisze:
Samo dzialanie biegow jest dokladnie takie samo jak w maluchu. Wybierak skrzyni cc700 rozni sie tylko tym, ze jest pelny okrag i otwor w pionie. Fota



no czyli da rade i do cc700
  
 
Zdradzi mi ktos tajemnice jak wydłużyc linki do MZB w przypadku centrala?! z góry dziękuję za pomoc !
  
 
Cytat:
2008-07-10 09:23:41, Qba745 pisze:
Zdradzi mi ktos tajemnice jak wydłużyc linki do MZB w przypadku centrala?! z góry dziękuję za pomoc !



kup linki robione na zamowienie tu na przyklad dzwonisz albo wysylasz linke oryginalna i mowisz jaka ma miec dlugosc i koles robi ci nowa a stara jest mu potrzebna tylko poto zeby wiedzial jakie sa koncowki potrzebne, dorabia wszystkie linki nawet do malca
  
 
Tiaaa - bylem tam ostatnio pogadac o dorobienie linki zmiany biegow to krzykneli mi 305zl za sztuke plus we wlasnym zakresie mam dostarczyc koncowki do zarobienia. Pojebalo ich z tymi cenami....

Poza tym do centrala nei trzeba przedluzac linek - jedna jest nawet za dluga, do drugiej i tak trzeba dorobic mechanizm wybierania biegow. Wlasnie wczoraj nad tym siedzialem.
  
 
poka poka w temacie o słopie walke z linkami, zawsze mnie to zastanwiało
  
 
KURWAFA!!!!! a juz mialem jechac i dorobic sobie linke do recznego ale jak zuraw mowi e takie cenochy to ja pier... samse dorobie
  
 
A to musze pofocic, a nie mam aparata. Poza tym jeszcze nei skonczylem, bo juz prawie mocowalem wsporniki pancerzy jak mi sie przypomnialo, ze jeszcze czujnik wstecznego trzeba wsadzic i wyszlo ze wspornik jest dokladnie w jego miejscu, wiec musze jeszcze raz przemyslec koncepcje wykonania tych mocowan.

EDIT:
Widac na fotach w moim watku po kawalku mechanizm ktory zrobilem na probe jako zlo konieczne przy zmianie kierunku ruchu wybieraka i jak na razie z palca dziala niezle. Zobaczymy jak bedzie dzialal po podpieciu linki


[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-07-10 11:42:11 ]
  
 
Cytat:
2008-07-10 09:36:00, Zuraw pisze:
Poza tym do centrala nei trzeba przedluzac linek - jedna jest nawet za dluga, do drugiej i tak trzeba dorobic mechanizm wybierania biegow.



o jaki central wam chodzi bo jzu w koncu nie wiem?

co musisz dorobic do drugiej linki? do ktorej P-T czy L-P?

daj link do tego swojego watku bo nie wiem gdzie go szukac
  
 
ja może konkretnie sprecyzuje mój problem, mam MZB z CC i zespół napędowy z CC900 teraz potrzebuej zalożyć ten MZB do pojazdu w którym silnik jest z tyłu czyli potocznie mówiąc central, i w tym przypadku najlepiej by było obrucić MZB żeby linki wychodzily z tyłu a nie z przodu i wydłuzyć przynajmniej o 40cm każdą linke :/ i mam zonk... widziałem że Kazik w bobie Yankee'ego jakos sobie z tym radził, ale nie mam pojęcia jak...
  
 
Cytat:
2008-07-10 18:25:34, zawodnik pisze:
o jaki central wam chodzi bo jzu w koncu nie wiem? co musisz dorobic do drugiej linki? do ktorej P-T czy L-P? daj link do tego swojego watku bo nie wiem gdzie go szukac


Do P-T. Ponizej masz fotki. Docelowo zbyt dluga linka, czyli ta P-L bedzie inaczej ulozona. Linka PT jest za krotka, zeby siegnac wybieraka. Jej dorobienie wlasnie kosztuje 305zl z koneicnzoscia dostarczenia wlasnych koncowek do zarobienia, a dodatkowo minimalny promien zagiecia nie moze byc mniejszy niz 30zm, wiec stwierdzilem ze wale to i zrobilem mechanizm, ktory laczy koniec linki z wybierakiem. Jednoczesnie mozna tutaj bardzo latwo skrocic skok samego lewarka na polaczeniu linka-ciegno dajac glowke linki na mniejszym promieniu niz glowka ciegna.

Tu masz fotki z mojego watku:

Zbyt dluga linka Pl:


i przedluzenie linki PT. Strzalkami zazanczylem kierunek dzialania ciegien dorobionego przedluzenia. Zwroc uwage, ze musisz przelozyc ruch ze wzdluz samochodu jak idzie linka na w poprzek samochodu jak pracuje wybierak:







[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-07-10 22:31:28 ]
  
 
Cytat:
2008-07-10 20:32:38, Qba745 pisze:
ja może konkretnie sprecyzuje mój problem, mam MZB z CC i zespół napędowy z CC900 teraz potrzebuej zalożyć ten MZB do pojazdu w którym silnik jest z tyłu czyli potocznie mówiąc central, i w tym przypadku najlepiej by było obrucić MZB żeby linki wychodzily z tyłu a nie z przodu i wydłuzyć przynajmniej o 40cm każdą linke :/ i mam zonk... widziałem że Kazik w bobie Yankee'ego jakos sobie z tym radził, ale nie mam pojęcia jak...


Ja nie odwracalem kosza, tylko wywiercilem otwory z jego tylu i tamtedy puscilem linki. Trzeba wtedy na wybierakach uwzglednic oczywiscie odwrotny kierunek dzialania linek, czyli zamiast pchac bedzie ciagnac. W mojej skrzynce akurat byl wybierak w dol i jest OK (bo w skrzynkacj C.514 sa tez wybieraki w gore - w punto chyba tak jest, albo w ccs - nie pamietam teraz).
Sama dzwignie wyboieraka PL (prawo-lewo) przespawalem 90 stopni zeby linka dzialala prawidlowo i wszystko wskazuje ze bedzie dobrze. Jutro chce dokonczyc caly ten mechanizm i poblokowac w koncu pancerze. Dzisiaj rozkminilem ten problem siedzac w garazu godzinke i przygotowujac sobie elementy. Uda sie nawet wykorzystac orginalny wspornik od linek
  
 
jak tych Twoich wątków głupich nie trawie nieraz, tak te o robocie są konkretne i ukrywasz swoich rozwiązań jak dużo osób...

żuraw masz rozkminkę na to dobrą, chyba dużo "zieloną farbą musisz malować" respect za to, jeśli będzie w ogóle działać


mam jeszcze pytanie, wiesz moze jak sterowana jest skrzynia biegów w alfie z silnikiem boxera ? nie myslałeś kiedyś o słopie zentralnym z takim motorem ? czy wtedy eliminuje się potrzeba zmiany wachaczów, wstawinia mcpersonów etc.. ? Ostatnio nad tym myślałem i taki zestaw (boxer z alfy) to chyba najprosty central... ?

[ wiadomość edytowana przez: tabi666 dnia 2008-07-11 09:49:37 ]
  
 
Sluchaj - tego co bedzie widac nie ma co ukrywac. Ale ja tez nie mowie wszystkiego. Sa porobione pewne myki w moim bisie, dzieki ktorym mozna bylo wlozyc caly zawias w punto. I uwierz mi - jesli ktos bedzie chcial to powtorzyc to bez pewnych konkretnych przerobek konstrukcyjnych podluznic mu to do bisa nie wejdzie po prostu.
Krotko mowiac - kazdy chroni to co robi, prawda?
  
 
eeż tam,

to jak tam nie wiesz nic o tym boxerze z alfy ?
  
 
Zuraw masz głowe neizle to wymysliles zrobiles cos na zasadzei jak dziala przepustncia gaznika w 126p wraz z linka od pedalu gazu

a jesli chodzi o to ze linka L-P bedzie pod katem to nie am znaczenia zobacz na moje fotki w pierwszy poscie jak ejst ullozona linka PT pod fotele powyginana i to neizle i dziala

a co do przedluzani linek to wam zbytnio nie pomoge bo nei wiem jak wyglada koszyczek i linki do CC natomiast w matizie MZB kolgfa pzredluzal linke L-P jets na to prosty sposub bo tam wystaje pret fgwintowany i taki tzreba przyspawac i przedluzy to linke
  
 
Cytat:
2008-07-11 10:31:26, tabi666 pisze:
eeż tam, to jak tam nie wiesz nic o tym boxerze z alfy ?


W jakim sensie? Wchodzi, dziala.
  
 
Cytat:
2008-07-10 11:10:55, Zuraw pisze:
A to musze pofocic, a nie mam aparata. Poza tym jeszcze nei skonczylem, bo juz prawie mocowalem wsporniki pancerzy jak mi sie przypomnialo, ze jeszcze czujnik wstecznego trzeba wsadzic i wyszlo ze wspornik jest dokladnie w jego miejscu, wiec musze jeszcze raz przemyslec koncepcje wykonania tych mocowan.



Dobra - pofocilem aparatem - zdjecia z dokladniejszym opisem sa tez w watku o moim malcu:



  
 
Cytat:
2008-07-14 09:54:26, Zuraw pisze:
W jakim sensie? Wchodzi, dziala.



chodziło mi czy skrzynia wchodzi miedzy seryjne wachacze z 126p i czy w ogóle central z takim motorem/skrzynią możliwy jest na seryjnych wachaczach