Ogromne spalanie na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Brak mi już sił. Mój Esperak od pół roku zaczął łoić 15l/km gazu, gdzie przedtem normalnie palił do 9 litrów.

Byłem u gazownika. On stwierdził że wyregulowany jest dobrze, gaz nigdzie nie ucieka.

Jedno pytanie: możliwe że parownik już umiera? Jaki s a objawy zużytego parownika? Pragnę dodać, iż samochód bardzo często gaśnie na luzie.
Silnik 1.8

pzdr Michał
  
 
To Twoje zużycie 9l/100km lpg to w trasie i przy bardzo delikatnej jeździe. 15l/100km to zużycie w mieście na krótkich dystansach. Mój 2.0 pali od 8,7 do 16l/100km. Średnio w cyklu mieszanym to około 12,5l/100km, a średnio w trasie to ok. 10,5l/100km. Jeśli nie zmieniłeś stylu i trasy jazdy to zregeneruj parownik.
  
 
kolego, parownik masz do regeneracji. Miałem to samo po wymianie membran spalanie wróciło do normy... na wszelki wypadek wymień filtr powietrza. Wydatek 10 zł a zestaw naprawczy kupisz na allegro za około 60 zł, musisz tylko znać model parownika.
Ogólnie dość prosta czynność mnie zajęło 1,5 godziny (demontaż parownika, regeneracja parownika i ponowny montaż-w międzyczasie 3 browarki).
  
 
Na parowniku mam naklejkę n napisem:

w kółku "E8" i numer "67R-01 3824"
w drugiej linijce jest napis "AT07 F354923"

CZy mo tych danych da się odczytać producenta parownika? Z
góry dziękuję.
  
 
I czy lepiej jest kupować cały parownik czy tylko membrany?

Czy coś poza membranami np filtry gazu fazy ciekłej może wpływać na tak Znaczny wzrost spalania?


No i jeszcze pytanie odnośnie sondy lambda: Czy podczas pracy " na gazie ona też odpowiada za spalanie?

[ wiadomość edytowana przez: auto_union dnia 2012-12-02 18:18:50 ]
  
 
TOMASSETTO ACHILLE, AT.07, E8 67R-01 3824
wymień membreny, będzie taniej a efekt ten sam jak nowy
  
 
jeśli chodzi o lambde, to zależy jaką masz instalacje i wjaki sposób podłączoną. W moim espero sonda nie działała na gazie, wszystko było puszczone przez emulator i komputer dostawał informacje, że skład spalin jest idealny i wszystko chodziło jak w zegarku. Zwykle uszkodzona lambda daje znać o sobie zapalającym się check engine, ale też nie konieczie. Czasem też wysokie spalanie to powód uszkodzonego czujnika temperatury silnika (nie mylić z czujnikiem temp. cieczy chłodzącej).
  
 
Cytat:
2012-12-02 23:35:47, syndoktora pisze:
W moim espero sonda nie działała na gazie, wszystko było puszczone przez emulator i komputer dostawał informacje, że skład spalin jest idealny i wszystko chodziło jak w zegarku.



Z tego co wiem, to emulator podłącza się do komputera z benzyny, żeby go oszukiwać, a sygnał z lambdy jest brany do komputera z gazu.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2012-12-03 08:58:42, robertkaluza pisze:
Z tego co wiem, to emulator podłącza się do komputera z benzyny, żeby go oszukiwać, a sygnał z lambdy jest brany do komputera z gazu. Pozdr.

u mnie po odpięciu sady silnik ziałał tak samo i palił tyle samo co ze sprawną sondą
  
 
Cytat:
2012-12-02 18:33:23, syndoktora pisze:
TOMASSETTO ACHILLE, AT.07, E8 67R-01 3824 wymień membreny, będzie taniej a efekt ten sam jak nowy


Nie jest tak do końca. Ja mam w leganzie parownik landi renzo se81. Po wymianie membran co prawda odpalał lepiej, ale spalanie i dynamika się nie poprawiła. Okazało się, że trzeba jeszcze wyregulować ciśnienia 1 i 2 strefy, robi się to przy pomocy manometra wpiętego do parownika. Po regulacji auto dostało drugie życie, jakby z 50KM dołożyli ) Spalanie wiele nie spadło, może dlatego, że cieszy mnie teraz jazda Ale i tak nie jest zle, średnio wychodzi 14l/100km lpg w mieście, w trasie 10l. I to z automatem...
  
 
No dobra panowie. Parownik wymieniony na nowy, wszystko niby wyregulowane, a samochód palie tyle CO PRZEDTEM.

Fakt faktem nie gaśnie, nie prycha nie strzela jak na starym parowniku, ale chodziło mi głównie o spalanie.

Co dalej?
  
 
Cytat:
2012-12-09 21:33:06, auto_union pisze:
No dobra panowie. Parownik wymieniony na nowy, wszystko niby wyregulowane, a samochód palie tyle CO PRZEDTEM. Fakt faktem nie gaśnie, nie prycha nie strzela jak na starym parowniku, ale chodziło mi głównie o spalanie. Co dalej?

proponuję wymianę filtra powietrza, może już przypchany. sprawdził bym też stan świec i kabli WN...
  
 
Sprawdź opory toczenia (ciśnienie powietrza w kołach, blokowanie hamulców)
  
 
Ja miałem duże spalanie przy uszkodzonym termostacie, ale to byś chyba zauważył jakby Ci się silnik nie dogrzewał.

Pozdr.