Moje niebieskie zegary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To efekt mojej ciężkiej i długiej pracy


Warto było się pomęczyć!
Dzięki Adam za zdjęcia!










[ wiadomość edytowana przez: Zoltar dnia 2004-01-28 22:36:34 ]
[ powód edycji: Aktualizacja zdjęć :) ]
  
 
bardzo ladne
  
 
NIE NO...REWELACJA....!!
MOZE W KILKU SLOWACH JAK TO ZROBIC????
  
 
HenBas!...Katowice pod nosem!-ile wezmiesz za przerobkę? Aaaalbo przynajmniej szczegółowego w każdym drobiazgu opisa proszę sprzedać na foruma albo do naszych Administratorów coby w PORADACH zamieścili
  
 
  
 
Jestem Pełen podziwu. Efekt wspaniały.
  
 
Mając na uwadze ewentualne zapytania i odpowiedzi zrobiłem z tego nowy temat.
Do tego Adminek obiecał, że po moim urlopie zrobi jeszcze jedną sesję zdjęciową z użyciem statywu !
Może do tego czasu będę już miał wszystko gotowe, bo zostały tylko 3 diody do wymiany.
Jeszcze raz do wiadomości : stosowałem tylko diody 12V, wyjątek stanowią przyciski sterowania szybami, gdzie producent umieścił juz diody z oprnikiem, więc tylko wylutować i osadzić nowe
Robota nie jest trudna, ale żmudna.
Dzięki tej "technologii" nie trzeba rozbierać budzików, co zresztą nie jest takie proste

Ps. Chciałem też jeszcze podziękować Wojtkowi (Pycel).
Twoja folia znakomicie wytłumiła ostre światełko diod w
przyciskach.
  
 
Noooo????...a diody jakie???zwykłe "soczewkowe" czy jakoweś SMD?? /czy jak im tam?/...normalne niebieskie /gdzie kupiłeś i za ile ?/.Gdzie opis tej "new technology"?? ...nie morduj nas niepewnością tylko się przyznaj do wszystkiego bez bicia Pozdrowionka z Katowic
  
 
Ok, opis zrobię etapami, za dużo by było do pisania i czytania naraz !

I ETAP - ZEGARY i NAWIEW

Wszystkie zastosowane diody są soczewkowe - innych nie udało mi się kupić !
Do oswietlenia zegarów wykorzystałem tzw. diody postojowe 12V
- 4 szt w miejsce naszych zwykłych 3W - to te większe. Koszt ok 35 zł/2 szt
- 1 dioda 12V 5mm w miejsce zarówki do podświetlania temperatury i wskazania zbiornika paliwa. Cena ok 3 zł/szt.
Do oświetlenia nawiewu wykorzystałem 2 diody 12V 5mm j.w.
Diody postojowe mają już specjalnie przygotowaną końcówkę do montażu w oprawce na żarówkę. Tylko zamieniamy jedno na drugie.
Diody do ośietlenia temperatury, zbiornika i nawiewu trzeba przystosować do oprawek. Ja wykorzystałem do tego celu kawałki koszulek po przewodach. Najpierw cienkie koszulki na nóżki diody(wystarczy jedną nóżkę), a następnie taką średnicę koszulki, żeby można "upchać" w oprawce tak ubraną w gacie diodę. Jeszcze sprawdzić biegunowość i już blue lights

Jeszcze o sposobie montażu : nie wyciągałem całego licznika ani nawiewu
LICZNIK
- zdemontowałem całą obudowę licznika i kolumny kierowniczej
- licznik odkreciłem i lekko wychyliłem stroną wskaźników temp. i paliwa.
- diody postojowe wymieniłem w pozycji leżącej, od tyłu licznika ( wg mojego tematu "Miałem se pomysła")
- 5 diodę wymieniłem na lekko wychylonym liczniku z rękę manipulujacą przez otwór po obudowie kolumny kierowniczej, również zakładając diodę od tyłu.
Trochę gimnastyki było, ale to ze względu na sprawdzanie biegunowości diod. Miałem włączone swiatła i od razu widziałem czy swieci
Przy wymontowanym liczniku byłoby łatwiej zakładać, ale trudniej sprawdzać ( przynajmniej dla mnie )
NAWIEW
-zdemontowałem tylko osłonę pod nogani pasażera (1 śrubka+kołek)
-odblokowałem cięgno sterowania (stalowa linka= podkładka blokujaca + 1 śrukba trzymająca pancerz link) - lekko podważając z przodu wychyliłem panel.
Wystarczy kilka cm aby dostac się do 2 żarówek w oprawkach w górnej części panelu.
To tyle w I - szej części opowieści
  
 
W połączeniu z białymi cyferblatami efekt pewnie byłby jeszcze lepszy ale i tak wygląda świetnie.Dzięki za łopatologiczny opis montażu i akcesoriów
  
 
Cieszę się, że Wam sie podoba (mnie zajebiście !)
Resztę opisu dokonam po południu. Jestem ostatni dzień przed urlopem i mam jeszcze "parę" zadań do skończenia
  
 
HenBass - to jest po prostu ZAJEBISTE !!!!
Muszę to zobaczyć Live on Stage na jakimś zlocie
  
 
No ładne cacko
I z tego co widzę wszystko na LEDkach opisz co jak i za ile może w końcu i mnie to zmobilizuje do zmiany na upragnony kolor
A Twoja determinacja w dążeniu do "niebieskości" jest godna podziwu

GG

ps. troszkę późno wcisnąłem WYŚLIJ, ale lepiej późno niż wcale

[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz20CD dnia 2003-07-25 10:55:51 ]
  
 
Mam jeszcze takie info - są dostępne diody postojowe 12V w kolorze czerwonym i białym, innych nie spotkałem.
Grzegorz, licznik i nawiew juz opisałem powyżej, reszta później
Wszelkie zakupy robiłem na ul. Plebiscytowej w Katowicach ( ten największy sklep z głośnikami- idąc od Jagielońskiej po lewej stronie).
Niestety, wykupiłem wszystkie 12V nienieskie ledy i teraz czekają na towar


Diody postojowe - giełda samochodowa lub sklepy "tuningowe"

[ wiadomość edytowana przez: HenBas dnia 2003-07-25 11:09:58 ]
  
 
cudowna sprawa.

pozwolisz, ze zamieszcze opisik na stronie espero ?
  
 
Jasne, jeszcze będzie info o przyciskach wokół zegarów i o pozostałych elementach
  
 
  
 
ja chcem taki kolorek pod moimi bialymi zegarami
  
 
No to teraz HenBas będzie jeździł WYŁĄCZNIE nocą
Nawet nowy avatarek extra
  
 
Miało być wcześniej dalsze łopatologiczne, ale ....

Właśnie, chciałem sobie sprawdzić przed wyjazdem stan układu hamulcowego i dobrze, że to zrobiłem.
Tylny prawy tłoczek zatarty 114 zeta w plecy - ale cały układ sprawdzony, przeczyszczony, nasmarowany + nowy cylinderek. Czy to dużo ?

No ale do rzeczy

II ETAP PPRZYCISKI PRZY ZEGARACH :

O demontażu całej ramki z przyciskami nie napiszę, bo to nie jest trudne.
Po rozłączeniu kostek przycisków ( idąc od góry) oba przecimgielne i przycisk ogrzewania szyby tylej, rozbieramy je podważając śrubokrętem zaczepy. W środku są przecudowne gumki w których osadzone są żaróweczki niczym łebek od szpilki.
Bez skrupułów wywalamy gumki z zawartością i w miejscu nitowania widocznych blaszek ( idealne otworki na nóżki diody) lutujemy diody np. 12V, 5mm blue ( sprawdzić gdzie jest +)
Ja, celem wytłumienia efektu oczojebności diod soczewkowych wkleiłem w miejscu "ikonki" niebieską folię Pycla - i to 3 warstwy !
Efekt widzicie na zdjęciach.
Awaryjnych nie ruszałem z wiadomych względów
Sprawa komplikuje się przy przyciskach regulacji oświetlenia i pracy wycieraczek. Próby (nawet siłowe) rozebrania tego elemanta były bezowocne. Więc sprofanowałem wytwór koreańców polskim brzeszczotem, wycinając otwór montażowy o wym. 2,5x2 cm w miejscu osadzenia żarówki. Tą wylutowałem i zastąpiłem diodą 12V.
Powstały otworek zakleiłem wraz z wyciętą "klapką" taśmą typu "scot" i jest ok ! I tak tego nie widać. Siłowe rozebranie tych przycisków powoduje usterkę potencjomertu(a) - przerywa, więc sobie darowałem rozbiórkę.

REGULATOR USTAWIENIA ŚWIATEŁ MIJANIA

Ha, nawet nie śniłem, że to może swiecić - ale ktoś z nowych klubowiczów zadał na ten temat pytanie, więc do roboty !
Demontaż prosty - śrubokręcik cienki i podważyć aż wyskoczy. W środku żarówkę zastapić diodą ( pamiętać gdzie jest +). W środku znajduje się element z przeźroczystego plexi, który rozprowadza światło do numerków ustawień reflektorów. Diodę częściowo przysłoniłem ciemną taśmą przylepną. Bez tego cyferek nie było widać, bo światło błąkało się po regulatorze

Przy okazji tych prac dowiedziałem się również, że mamy podświetlaną popielniczkę z przodu

KLAPA BAGAŻNIKA

Demontaż jak w innych przypadkach - jeden feler - ikonka jest fabrycznie maznieta od wewnątrz na zielono i nawet 3 warstwy folii nie pomogły "zgasić" tej zieleni - świeci jasno-niebiesko !

To by było na tyle !

Przyciski szyb i panel sterowania kierowcy - opis po zakończeniu prac !