Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kolber7 VW TOURAN & SKODA OC ... Katowice .::SILESIA TEAM::. | 2006-02-02 00:33:05
powiedzmy jednak zielony wiedzie wśród nich prym pozdro |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-02-02 01:41:04 czerwony kolor podświetlenia zaś nie powoduje efektu olśnienia i dzięki temu oko po spojrzeniu na czerwone światlo podświetlające licznik nie musi się przyzwyczajać do ciemności panującej przed autem. Czerwone oświetelnie jest dlatego stosowane w pojazdach wojskowych. Ponadto czerwony powoduje u czlowieka niepokój, podnosi ciśnienie krwi itp przeciwdziałając w pewnym stopniu zaśnięciu za kierownicą.
Niebieski kolor to niestety uciążliwy gadżet. Gdybym miał passata to zmieniłbym mu podświetlenie na zielony taki tjuning |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-02 12:26:26
|
shum Esperal Sosnowiec | 2006-02-02 16:07:09
jak tylko zrobie to zamieszcze, na razie tworzy sie plan dzialania i dojrzewa |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-02-02 16:44:13
Czyli mamy rozumieć że tego nowego podświetlenia jeszcze fizycznie nie ma ----------------- czasem tu zaglądam |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-02-02 17:02:18
Jeszcze tej rudy aluminium nie wydobyli z której nóżki do tych djód będą wykonane, oczywiście po przetopieniu rudy na aluminium. |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-02-03 18:05:47
Oczywiscie zgadzam się-mialem okazje jechąć WV polo z 2004 r. w nocy poza miastem i zgadzam sie calkowicie ze to niejest najlepszy kolor podswietlenia-jedank jesli ktos lubi to prosze bardzo Co do czerwonego to jest on stosowany w AUDI [ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2006-02-03 18:09:22 ] |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-03 19:21:58 czerwony jest tez stosowany w seacie..musze przyznac ze bije po oczach..a co do niebieskiego to jechalem pare godzin golfem V..oswietlenie jest faktycznie "oczojebne" choc estetyki trudno mu odmowic..jesli chodzi o przerobki naszych zegarow..nigdy podswietlajac diodami czy zarowkami..czy niebieskimi czy zielony czy czerwonymi nie da sie osiagnac tak jednolitego podswietlenia jakie maja wspolczesne samochody bo tak jest uzyta zdajsie folia elektroluminescencyjna..niestety to dosc drogie rozwiazanie..komplet takich folii na nasze zegary to koszt rzedu 200zl..i jesli juz robic cos takiego to od razu z wymiana tarcz na jakies ciekawsze..
mnie osobiscie nasz kolor odpowiada..ale poniewaz po za nakladem pracy przerobki kolorow nie sa szczegolnie dokuczliwe finansowo to jesli tylko ktos ma ochote to jestem jaknajbardziej za mi z kolei podoba sie to co zrobil cezauriusz i co kiedys widzialem u niego na zywo czyli wymiana na podswietlane i podswietlenie wskazowek |
shum Esperal Sosnowiec | 2006-02-03 22:53:48
wszystko jest - plan, sposoby montazowe, efekt konciowy ... ale w glowie w wolnej chwili zaczne prznosic na deske, z tym ze planuje zmienic cale zegary moze uda sie dorobic jakas elektroniczna wersje
aluminium juz dawno wydobyte czasu brak... |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-02-03 23:37:29 Czyli wyjąłeś trupa z szafy tylko po to żeby sie pochwalić czymś, czego jeszcze nie masz. Ekstra... ----------------- czasem tu zaglądam |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-03 23:53:09
|
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-02-04 00:41:47
Przecież nie krytykuję samego wyciągania trupów, tylko powód tego wyciągnięcia ----------------- czasem tu zaglądam |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2009-06-02 23:52:37 Panowie, mam problem z podświetleniem przycisków obok zegarów. Wcześniej zamontowałem w nich diody 5 mm 12V, świeciły przez bardzo krótki czas (1-3 dni). Padały po kolei. Myślę - nie dałem rezystorów.
Teraz zabrałem się drugi raz za nie. Kupiłem diody 3mm, do tego rezystory 1kohm. Zacząłem sprawdzać na kostkach, gdzie jest + i, co ciekawe, diody świeciły na stykach "na krzyż". Rozebrałem przyciski, podpiąłem kostki i nie chciało być inaczej - oto moje wypociny: Przedziwna sprawa, bo przyciski działają jak należy... Macie jakiś pomysł? |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2009-06-03 07:48:59 Znaczy co? "+" w diodzie jest tam, gdzie powinien być "-". Może Chińczyk maszynę przestawił i skraca nie te nóżki, które powinna.
PS. Rezystory są niezbędne do diód takich 3V (czy tak jakoś). 12V powinny działać bez rezystora. [ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2009-06-03 07:49:48 ] |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2009-06-03 09:49:43 Też tak myślałem. Te 12V diody wlutowałem, i 2 świeciłey dosłownie przez chwilę, inne jeszce przez 2 dni... Ostała się tylko w przycisku od awaryjnych.
Wczoraj znów to rozebrałem, bo myślałem, że się przepaliły. Ale okazało się, że jak sprawdziłem na zasilaczu, świeciły . Na wszelki wypadek wylutowałem te 12V i wlutowałem 3V z rezystorami, ale musiałem się podpiąć z krótszą nóżką diody do któregoś ze styków, który pierwotnie nie ma nic wspolnego z podświetleniem przycisku... Dzisiaj wmontowałem całość i zaczęło się: - przyciski nie reagowały na regulację natężenia podświetlenia. - Przeciwmgielne załączały się, albo nie - podgrzewanie tylnej szyby (a przynajmniej kontrolka) właczało się kiedy włączałem światła mijania (tzn co drugie włączenie świateł mijania ) - nie świeci się kontrolka świateł drogowych (one same świecą) - wycieraczki załączam także przekręcając regulator wycieraczek, wyłączają się, kiedy ten regulator jest na minimum (przełącznik wycieraczek, ta wajha, nie jest podniesiona . Ale jak ją podniosę działają normalnie) Weźcie mi to kurna wytłumaczcie, bo już głupi jestem. Pewnie gdzies jest jakies zwarcie, ale gdzie tego szukac??? |
Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2009-06-03 09:55:52 Tak po mojemu to żeś sobie bigosu narobił . Ale tak na poważnie na pewno robi się zwarcie. Wszystkiemu może być podłączenie nóżki diody do styku, który odpowiada za włączanie i wyłączanie np. (awaryjnych, ogrzewania szyby) Zapewne po odłączeniu nóżki diody od styku powinno być w porządku.
[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-06-03 09:56:20 ] |
pochlast Espero 1,8 CD [LPG] Legnica | 2009-06-03 10:00:56 To wiem, ale dlaczego nie świecą diody, kiedy wlutowane są na swoim miejscu? Zapewne jak odlutuje te diody, wszystko wróci do normy, ale nadal będze miał ciemno...
Tylko gdzie szukać tego zwarcia? Może jakaś konkretna wiązka kabli która idzie do deski rozdzielczej... [ wiadomość edytowana przez: pochlast dnia 2009-06-03 10:02:12 ] |
Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2009-06-03 10:22:41 A sprawdzałeś na zwykłych żarówkach, które oryginalnie były tam zamontowane. Jeżeli będzie ten sam problem to tak jak piszesz może być winna jakaś wiązka.
Ps. Odnośnie podświetlenia tych włączników przy desce. Zauważyłem u siebie, że te żaróweczki nie świecą za długo. Od ostatniej wymiany mija prawie rok a już 4 z 6 są przepalone. Piszę oczywiście o zwykłych żarówkach nie diodach. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2009-06-03 11:24:41
Nie myślałem, że ktoś z forum jeszcze się bawi w zastępowanie spalonych żarówek również żarówkami. Szkoda roboty. Lepiej raz, a porządnie się przyłożyć do montażu diód i spokój do śmierci jest... auta lub jego właściciela. |