Doswiadczenia z palnikarzami allegrowymi. Xenony na drodze - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hehe w gdansku widzialem czubka co mial xenony w mijania, drogowych i na dodatek w halogenach - ciekawe kiedy sobie tablice rejestracyjna zarnikiem ksenonowym podswietli
  
 
Cytat:
2008-07-15 18:23:33, Zoltar pisze:
Xenon ma prawie zawsze 4300



Zoltarku Zwykla żarówka H4 ma temperature barwową 3200°K jeśli uważasz ze palnik ksenonowy ma 4300°K to powiem Ci że dla zwyklego zjadacza chleba w tym zakresie temperatur barwowych różnica jest prawie nie zauważalna.
Zarowki H4 Philipsa Bluelight czy cos takiego maja temperature 4000°K i jak zamontujesz jedna zwykla H4 a drugą własnie tą Philipsa to jesli nikt nie zwróci Ci uwagi, to na pierwszy rzut oka przechodzac obok samochodu z takimi dwoma różnymi żarókami nie zauważysz tego

Barwa niebieska w ksenonach ( widoczna jako niebieska, a nie biała) to temperatura barwowa ok 8000°K - 9000°K (zdarzają sie nawet modele z temperaturą 11000°K

I Zolti proszę Cię... określam temperature barwową światła codzienie w pracy od kilunastu lat i robie to zawodowo, a nie hobbistycznie. Jeśli rażąco pomyle sie w tym określaniu to mój bład zauważysz codziennie u siebie w domu ok. 19.50


Temperatura barwowa światła


[ wiadomość edytowana przez: Pycel dnia 2008-07-15 19:35:49 ]
  
 
Zrozum w końcu jedno, że żadne prawdziwe ksenony nie mają 6, ani 8, ani tym bardziej 10 000.

Owszem zauważę różnicę, jak przestanę zauważać, to pójdę do okulisty...



Ps.

Nic mi się na poliwęglanie nie załamuje, nie dostrzegam tego ja, ani nikt mijany od 40 000 km
  
 
Cytat:
2008-07-15 18:16:23, Tomek-Mydlowski pisze:
widziałem na żywo jeden - w dzień, tak oślepiają


I pisał to Typ co jeździ również na nie fabrycznym palniku
Czytał Lucjan Szołajski

Szczerze to napisze moje zenony mniej waliły od Yelonkowych fabrycznych 55W ja z iłek w zeszłym roku wracaliśmy , uwierz niechciał byś się z nim mijać
  
 
Tyle, że w nocy robi sie odwrotność


Tomek ma palnik ori, i do tego się nie przyczepisz, bo nie masz jak

  
 
Kuwaaaa. Bo ja chce kupić Xenony. To wkońcu nie wiem, czy sie w to pakwać, czy nie. Poradzcie jakie bym musiał założyć, by to jakoś wyglądało
  
 
Dobrze Zoltarku ustepuje!
Ciekaw tylko jestem jakie masz wykształcenie i w jakim kierunku.

Zamkne sie i wiecej nie powiem na ten temat żadnego słowa, jeśli mi powiesz jakim urządzeniem określa się temperature barwową światła i na przykładzie najprostszego urządzenia tego typu wytłumaczysz mi jak głupiemu jak takim urzadzeniem sie posługiwać.
Dla Twojej przyjemnosci pozwole sobie zrobić egzamin z określania temperatury barwowej na tzw. oko - Tobie lub dowolnie wybranej przez Ciebie osobie dam urzadzenie do okreslania temperatury barwowej do reki , wytlumacze jak robi sie pomiar i poprosze tylko o tolerancje błędu okreslenia na "oko" na 300°K - jak myślisz?? ile razy wyjde poza tą tolerancje na 10 pomiarow??

I nigdzie nie napisałem ze fabryczne ksenony maja 8000°K --- napisałem że maja ok. 5200°K - 6000°K

8000°K do 11000°K mają własnie te z allegro

Ps. jeśli na Twoim poliwęglanie nic sie nie załamuje to 1 wrzesnia wpadnij do swojej podstawowki i spytaj pani od fizyki czym z punktu widzenia optyki jest zwykła szyba. (dlaczego czasami jak jedziemy "na trasie" to oślepia nas słońce odbite od szyb innych samochodów?? dlaczego szkłem od zegarka puszczamy "zajaczki"?? ) NIE - nie jest lustrem

A, potem oświecony wpadnij do mnie do domu ( postawie Ci piwo, a moze nawet flaszke i orzeszki ) i przetłumacz w prostych żołnierskich słowach swoją wiedze na ten temat mojej żonie ( optyk - specjalność technolog procesów laserowych) i mnie realizatorowi światła z kilkunastoletnim stażem i dorobkiem kilku tysiecy realizacji światła przy programach TV i nagraniach komercyjnych i kilku filamach.
Wytlumacz nam prosze że jesteśmy w błedzie i ludzie którzy nas zatrudniaja ( i płacą całkiem spore pieniadze za nasza wiedze i doświadczenie) też są w błedzie, bo zatrudniają osoby nie znające sie kompletnie na swojej pracy mimo iż są wykształcone w tym kierunku

I dalej polecam kupować ksenony na allegro i montować do reflektorów z oznaczeniem na szybce (sorrki - poliwęglanie) H4
I dalej polecam olewać fizyke, bo przecież tylko jakis kretyn korzysta z pojeć typu np. ogniskowa.
Wiem i jestem o tym przekonany ze samoróbki wykonane przez was nie oslepiają i są w wielu (przynajmniej te wasze) przypadkach lepiej wykonane niż te fabrycznie montowane.
Mimo iż tam ludzie korzystali z komputerów i wiedzy z dziedziny optyki, a Wy tylko i wyłacznie z kreski odrysowanej kreda na ścianie.


[ wiadomość edytowana przez: Pycel dnia 2008-07-15 21:57:30 ]
  
 
Wiec tak
soczewki były w każdej e34, w e39 przed liftem były już tylko przy ksenonie.
W przypadku e39 ze zwykłymi żarówkami, lampy były odbłyśnikowe.
Niestety nie brakuje debili co wciskają tam palniki...efekt znany - UFO

Przykładowy złom rodem z allegro....to już nawet nie'bi' zenony, to tri zenony www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5307313
Dodam że barwa minimum 6000k, bo niebieskim wali po oczach.

AHA Pycel odnośnie barwy, szanuje Twoją wiedze i doświadczenie....ale w temacie barwy oryginalnych palników się mylisz!
Musiałbym poszukać, mam gdzieś katalog, w BMW w przypadku palników ksenonowych oryginalna fabryczna temperatura barwy światła to 4300k
6000k robi philips i chyba osram na rynek after market, pod hasłem tuning blue
Wszystkie oryginalne lampy ksenonowe które do tej pory widziałem miały temperature barwy 4300k
Owszem można spotkać oryginalnie 6000k.....ale tylko w przypadku nowej generacji lamp diodowych - np nowe modele audi.


Co się zaś tyczy poliwęglanu, wierze że jakiś wpływ ma, kąt, załamanie itp itd...ale raczej w moim odczuciu nie przesadzał bym z jego znaczeniem

Sądze tak dlatego, gdyż w przypadku BMW e39 poliwęglanowe klosze zewnętrzne lamp, zarówno do ksenonów jak i do żarówek halogenowych są identyczne.
Różni się dalsza częśc lampy, m. in szklane klosze umieszczone pomiędzy odbłyśnikiem(halogen)/soczewką i odbłyśnikiem(ksenon), a wspomnianym poliwęglanowym kloszem.
w przypadku tych pierwszych są karbowane (kształtują światło) w przypadku tych drugich mają głaki placek na środku - kształtuje soczewka z przesłoną.

Zewnętrzne klosze nie mogą mieć wielkiego znaczenia też ze względu na zużycie eksploatacyjne.
Jak wiadomo z wiekiem i kilometrami pokrywają sie odpryskami.
Gdyby zewnętrzny klosz (nie kształtujący wiązki światła w przypadku e39..... jak i esperaka) miał tak wielkie znaczenie to po kilku latach auta z takimi światłami albo oślepiałyby niemiłosiernie albo przestawały wogóle świecić


Podsumowując z dwojga złego wole 10000razy lampy zoltara z soczewką pod ksenon, niż palnik z allegro wsadzony do zwykłej odbłyśnikowej lampy (jak zrobiło to sporo ludzi na forum)

Zapominaną wadą , szczególnie przy zawieszeniu kapuśniaków jest brak samopoziomania . Esperak czy nubira nawet z super lampami przy każdym ruszaniu bedzie walił po niebie jak szperacz z czasów II wojny światowej.

aha i jeszcze jedno, wspominając remizowe 6000k królujące na forum, nie chciałem nikogo urazić, a jedynie wyrazić dezaprobate dla takiego niebieskooczojebnego źródła światła



[ wiadomość edytowana przez: Tomek-Mydlowski dnia 2008-07-15 22:48:54 ]
  
 
Cytat:
2008-07-15 21:39:58, Ikarus260 pisze:
Kuwaaaa. Bo ja chce kupić Xenony. To wkońcu nie wiem, czy sie w to pakwać, czy nie. Poradzcie jakie bym musiał założyć, by to jakoś wyglądało



NIE OŚLEPIAJ, nie zakładaj
  
 
czasem jest tak, że teoria głosi że coś jest niemożliwe, aż w końcu pojawia się ktoś nie zna tej teorii i jednak to robi
Wykształcenie nie jest potrzebne by stwierdzić, czy światła oślepiają czy nie. Czeba przyjść i obaczyć.
  
 
Cytat:
2008-07-15 21:46:19, Pycel pisze:
Dobrze Zoltarku ustepuje! ... Mimo iż tam ludzie korzystali z komputerów i wiedzy z dziedziny optyki, a Wy tylko i wyłacznie z kreski odrysowanej kreda na ścianie. [ wiadomość edytowana przez: Pycel dnia 2008-07-15 21:57:30 ]



Pycelku Drogi


Ja szanuję Twoją i Żony wiedzę, ale nie wkładaj wszystkich do jednego wora, tylko o to mi chodzi

Mi świeci precyzyjnie, źródło światła jest precyzyjne i nawet gdy poliwęglan trochę babrał, to zwróć uwagę, że w odłbyśnikowym Espero Xenon Niedymacz Edyszyn będzie to poliwęglan oraz świecący wszędzie 3 x mocniej odbłyśnik.

O to chodzi
  
 
Chyba skoczę po czipsy i piwo...
  
 
pyrek - mi tez przynies
  
 
Cytat:
2008-07-15 23:50:08, Outcast pisze:
pyrek - mi tez przynies


Daleko trochę, ale zapowiada się ciekawa dyskusja...
  
 
zaraz zoltar pokaze tu zapewne wyniki naszej pracki nocnej .. a co do mojego zdania jest takie samo jak tomka, xenon tak - ale tylko w soczewce
  
 
Trzymajcie świeże foty

Zasięg mały, bo... Ustawione niżej, zmianie zasięgu ulega wyłącznie prawa lampa. Lewa ustawiona celowo niżej, wiadomo DLA KOGO

A szerokość świecenia proszę bardzo

Przy aucie widać mocne światło, które potem słabnie, powiem czemu tak jest, wokół soczewki są otwory montażowe, które puszczają poza soczewką minimalną ilość światła i to nie skupione w żaden sposób robi efekt o którym piszesz Pycel. Zamierzam to usunąć i ponowie zdjęcia.


Zwróć uwagę, że na 1 ze zdjęć moja twarz nie świeci jak pochodnia, czyli jakoś to światło świeci, bardziej na ziemię, niż w niebo.

Zrobię niedługo fotkę naprzeciwko szklanego budynku, zobaczysz takie samo porównanie od drugiej strony





  
 
oświetlenie tablicy se naprawta
  
 
To celowe
  
 
Zolti, no niestety nie umialels odopwiedziec na moje pytanie Jakim to urzadzeniem mierzymy barwe swiatła Odp. troszke niżej

Jakie masz oznaczenie na kloszu?? H ?? A, nie powinno być przynajmniej D??

Szyba z punktu widzenia optyki jest elementem płasko-rónoleglym o innym wspólczynniku załamania promienia niż powietrze, zreszta poszukaj sobie w necie informacji na ten temat i metod pomiarow tego zjawiska. Gratuluje ze udalo Ci sie osiagnać idealne efekty przy pomocy kredy na scianie, a innym zajelo to pare lat pracy ( czasami nawet całe zycie) - mam tu na mysli paru naukowców, gratuluje Ci ze osiągnąłeś lepsze efekty w kształtowaniu wiazki światła niż np. specjalisci z firmy HELLA - bo ich ksenony oślepiaja , a Twoje nie
Marnujesz sie w swoim zawodzie Zoltarku



Panowie pal sześć wiedze moją i mojej żony i całe to zamieszanie z temperaturą barwową , to co mowie opieram na pomiarach dokonanych tym urzadzeniem

Tomku, zgadzam sie z Toba, światła LED (powerled) mają temperature w okolicach 6000K
Jesli chcesz sprawdzic temp. barwowa swoich lamp zapraszam do mnie do pracy - jesli nie sa zużyte ( sloganem reklamowym było twierdzenie że zarówka ksenowa wytrzyma dlużej niż pojazd w ktorym jest zamontowana, bo w trakcie użytkowania traci ona swoje parametry - zmienia własnie temp.barwową)

Wspominalem na początku ze zacznie sie dyskusja i że znow bede musiał uznać wyższość kolegów z wiekszym doświadczeniem w temacie źródeł światła.

Ps. Skonczyłem tą dyskusje w obecnym wątku, a jeśli ktoś chce sie dowiedzieć czegoś wiecej w tym temacie to zapraszam na priv

Ps. Na pomysł przeróbki zwykłych reflektorów na xenon wpadlem jako pierwszy na tym forum - właściciela pierwszej lodówy na ksenonach - SpeedR`a jeszcze nawet nie było wtedy na forum, był to chyba 2001r. - nie zrobiłem tego, ponieważ mam jakies tam "niewielkie" pojecie w tym temacie.

Pozdrawiam i życze dalszej owocnej dyskusji w tym temcie
  
 
Z chęcią podjade sprawdzić
Odnośnie żywotności ksenonów widać sporo samochodów na ulicach z oryginalnymi zenonkami, gdzie jedna lampa świeci prawidłowo, a druga "tli" się światłem żółtawo fioletowym