Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pycel Passat 2.0TDI CR Xenon Warszawa | 2008-07-15 19:31:52
Zoltarku Zwykla żarówka H4 ma temperature barwową 3200°K jeśli uważasz ze palnik ksenonowy ma 4300°K to powiem Ci że dla zwyklego zjadacza chleba w tym zakresie temperatur barwowych różnica jest prawie nie zauważalna. Zarowki H4 Philipsa Bluelight czy cos takiego maja temperature 4000°K i jak zamontujesz jedna zwykla H4 a drugą własnie tą Philipsa to jesli nikt nie zwróci Ci uwagi, to na pierwszy rzut oka przechodzac obok samochodu z takimi dwoma różnymi żarókami nie zauważysz tego Barwa niebieska w ksenonach ( widoczna jako niebieska, a nie biała) to temperatura barwowa ok 8000°K - 9000°K (zdarzają sie nawet modele z temperaturą 11000°K I Zolti proszę Cię... określam temperature barwową światła codzienie w pracy od kilunastu lat i robie to zawodowo, a nie hobbistycznie. Jeśli rażąco pomyle sie w tym określaniu to mój bład zauważysz codziennie u siebie w domu ok. 19.50 Temperatura barwowa światła [ wiadomość edytowana przez: Pycel dnia 2008-07-15 19:35:49 ] |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2008-07-15 20:28:29
I pisał to Typ co jeździ również na nie fabrycznym palniku Czytał Lucjan Szołajski Szczerze to napisze moje zenony mniej waliły od Yelonkowych fabrycznych 55W ja z iłek w zeszłym roku wracaliśmy , uwierz niechciał byś się z nim mijać |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-07-15 20:54:31 Tyle, że w nocy robi sie odwrotność
Tomek ma palnik ori, i do tego się nie przyczepisz, bo nie masz jak |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2008-07-15 21:39:58 Kuwaaaa. Bo ja chce kupić Xenony. To wkońcu nie wiem, czy sie w to pakwać, czy nie. Poradzcie jakie bym musiał założyć, by to jakoś wyglądało |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-07-15 22:39:56 Wiec tak
soczewki były w każdej e34, w e39 przed liftem były już tylko przy ksenonie. W przypadku e39 ze zwykłymi żarówkami, lampy były odbłyśnikowe. Niestety nie brakuje debili co wciskają tam palniki...efekt znany - UFO Przykładowy złom rodem z allegro....to już nawet nie'bi' zenony, to tri zenony www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5307313 Dodam że barwa minimum 6000k, bo niebieskim wali po oczach. AHA Pycel odnośnie barwy, szanuje Twoją wiedze i doświadczenie....ale w temacie barwy oryginalnych palników się mylisz! Musiałbym poszukać, mam gdzieś katalog, w BMW w przypadku palników ksenonowych oryginalna fabryczna temperatura barwy światła to 4300k 6000k robi philips i chyba osram na rynek after market, pod hasłem tuning blue Wszystkie oryginalne lampy ksenonowe które do tej pory widziałem miały temperature barwy 4300k Owszem można spotkać oryginalnie 6000k.....ale tylko w przypadku nowej generacji lamp diodowych - np nowe modele audi. Co się zaś tyczy poliwęglanu, wierze że jakiś wpływ ma, kąt, załamanie itp itd...ale raczej w moim odczuciu nie przesadzał bym z jego znaczeniem Sądze tak dlatego, gdyż w przypadku BMW e39 poliwęglanowe klosze zewnętrzne lamp, zarówno do ksenonów jak i do żarówek halogenowych są identyczne. Różni się dalsza częśc lampy, m. in szklane klosze umieszczone pomiędzy odbłyśnikiem(halogen)/soczewką i odbłyśnikiem(ksenon), a wspomnianym poliwęglanowym kloszem. w przypadku tych pierwszych są karbowane (kształtują światło) w przypadku tych drugich mają głaki placek na środku - kształtuje soczewka z przesłoną. Zewnętrzne klosze nie mogą mieć wielkiego znaczenia też ze względu na zużycie eksploatacyjne. Jak wiadomo z wiekiem i kilometrami pokrywają sie odpryskami. Gdyby zewnętrzny klosz (nie kształtujący wiązki światła w przypadku e39..... jak i esperaka) miał tak wielkie znaczenie to po kilku latach auta z takimi światłami albo oślepiałyby niemiłosiernie albo przestawały wogóle świecić Podsumowując z dwojga złego wole 10000razy lampy zoltara z soczewką pod ksenon, niż palnik z allegro wsadzony do zwykłej odbłyśnikowej lampy (jak zrobiło to sporo ludzi na forum) Zapominaną wadą , szczególnie przy zawieszeniu kapuśniaków jest brak samopoziomania . Esperak czy nubira nawet z super lampami przy każdym ruszaniu bedzie walił po niebie jak szperacz z czasów II wojny światowej. aha i jeszcze jedno, wspominając remizowe 6000k królujące na forum, nie chciałem nikogo urazić, a jedynie wyrazić dezaprobate dla takiego niebieskooczojebnego źródła światła [ wiadomość edytowana przez: Tomek-Mydlowski dnia 2008-07-15 22:48:54 ] |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-07-15 22:53:40 czasem jest tak, że teoria głosi że coś jest niemożliwe, aż w końcu pojawia się ktoś nie zna tej teorii i jednak to robi
Wykształcenie nie jest potrzebne by stwierdzić, czy światła oślepiają czy nie. Czeba przyjść i obaczyć. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-07-15 23:27:25
Pycelku Drogi Ja szanuję Twoją i Żony wiedzę, ale nie wkładaj wszystkich do jednego wora, tylko o to mi chodzi Mi świeci precyzyjnie, źródło światła jest precyzyjne i nawet gdy poliwęglan trochę babrał, to zwróć uwagę, że w odłbyśnikowym Espero Xenon Niedymacz Edyszyn będzie to poliwęglan oraz świecący wszędzie 3 x mocniej odbłyśnik. O to chodzi |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2008-07-15 23:33:58 Chyba skoczę po czipsy i piwo... |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2008-07-15 23:50:08 pyrek - mi tez przynies
|
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2008-07-15 23:53:47
Daleko trochę, ale zapowiada się ciekawa dyskusja... |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2008-07-15 23:59:02 zaraz zoltar pokaze tu zapewne wyniki naszej pracki nocnej .. a co do mojego zdania jest takie samo jak tomka, xenon tak - ale tylko w soczewce |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-07-16 00:05:29 Trzymajcie świeże foty
Zasięg mały, bo... Ustawione niżej, zmianie zasięgu ulega wyłącznie prawa lampa. Lewa ustawiona celowo niżej, wiadomo DLA KOGO A szerokość świecenia proszę bardzo Przy aucie widać mocne światło, które potem słabnie, powiem czemu tak jest, wokół soczewki są otwory montażowe, które puszczają poza soczewką minimalną ilość światła i to nie skupione w żaden sposób robi efekt o którym piszesz Pycel. Zamierzam to usunąć i ponowie zdjęcia. Zwróć uwagę, że na 1 ze zdjęć moja twarz nie świeci jak pochodnia, czyli jakoś to światło świeci, bardziej na ziemię, niż w niebo. Zrobię niedługo fotkę naprzeciwko szklanego budynku, zobaczysz takie samo porównanie od drugiej strony |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-07-16 00:25:38 oświetlenie tablicy se naprawta |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-07-16 09:35:11 To celowe |
Pycel Passat 2.0TDI CR Xenon Warszawa | 2008-07-16 11:13:38 Zolti, no niestety nie umialels odopwiedziec na moje pytanie Jakim to urzadzeniem mierzymy barwe swiatła Odp. troszke niżej
Jakie masz oznaczenie na kloszu?? H ?? A, nie powinno być przynajmniej D?? Szyba z punktu widzenia optyki jest elementem płasko-rónoleglym o innym wspólczynniku załamania promienia niż powietrze, zreszta poszukaj sobie w necie informacji na ten temat i metod pomiarow tego zjawiska. Gratuluje ze udalo Ci sie osiagnać idealne efekty przy pomocy kredy na scianie, a innym zajelo to pare lat pracy ( czasami nawet całe zycie) - mam tu na mysli paru naukowców, gratuluje Ci ze osiągnąłeś lepsze efekty w kształtowaniu wiazki światła niż np. specjalisci z firmy HELLA - bo ich ksenony oślepiaja , a Twoje nie Marnujesz sie w swoim zawodzie Zoltarku Panowie pal sześć wiedze moją i mojej żony i całe to zamieszanie z temperaturą barwową , to co mowie opieram na pomiarach dokonanych tym urzadzeniem Tomku, zgadzam sie z Toba, światła LED (powerled) mają temperature w okolicach 6000K Jesli chcesz sprawdzic temp. barwowa swoich lamp zapraszam do mnie do pracy - jesli nie sa zużyte ( sloganem reklamowym było twierdzenie że zarówka ksenowa wytrzyma dlużej niż pojazd w ktorym jest zamontowana, bo w trakcie użytkowania traci ona swoje parametry - zmienia własnie temp.barwową) Wspominalem na początku ze zacznie sie dyskusja i że znow bede musiał uznać wyższość kolegów z wiekszym doświadczeniem w temacie źródeł światła. Ps. Skonczyłem tą dyskusje w obecnym wątku, a jeśli ktoś chce sie dowiedzieć czegoś wiecej w tym temacie to zapraszam na priv Ps. Na pomysł przeróbki zwykłych reflektorów na xenon wpadlem jako pierwszy na tym forum - właściciela pierwszej lodówy na ksenonach - SpeedR`a jeszcze nawet nie było wtedy na forum, był to chyba 2001r. - nie zrobiłem tego, ponieważ mam jakies tam "niewielkie" pojecie w tym temacie. Pozdrawiam i życze dalszej owocnej dyskusji w tym temcie |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-07-16 11:20:51 Z chęcią podjade sprawdzić
Odnośnie żywotności ksenonów widać sporo samochodów na ulicach z oryginalnymi zenonkami, gdzie jedna lampa świeci prawidłowo, a druga "tli" się światłem żółtawo fioletowym |