Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-07-23 17:14:52
Czy Ty jesteś całkiem zdrowy na umyśle???? |
zp znowu Puck | 2008-07-23 19:14:19 Zdemontuj to i zobacz jak silnik na LPG będzie pracował. Jesli dobrze, to wywal to do smietnika, jak zle, to załoz zpowrotem
Ktos wczesniej kombinował, zeby sobie polepszyc a nie pogorszyc, prawda. Tak czy inaczej podejrzewam, ze masz zamontowany zbyt "luzny" mikser. |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2008-07-23 21:38:24 Gdy zdemontuje to na dzień dobry może być gorzej bo mieszanka się pewnie zuboży. Przecież instalacja jest teraz naregulowana razem z tą karbowaną rurą. Po jej zdjęciu i zamontowaniu mniej więcej fabrycznego dolotu trzeba będzie pewnie od nowa naregulować instalację.
Mackol, zrób dolot tak żeby silnik nie był dławiony i żeby zasysał zimne powietrze z jakiegoś spokojnego miejsca, żeby pęd powietrza nie dmuchał w dolot podczas jazdy. Może da się wyprowadzić rurę do wnętrza zderzaka np? |
mackol graudenz | 2008-07-24 16:23:50 Dzięki za zainteresowanie moim problemem
A więc tak Wiem że będzie potrzebna ponowna konfiguracja gazu i dlatego się zaopatrzyłem w odpowiedni kabelek. Wizyty u gazownika chcę uniknąć bo nie znam żadnego dobrego fachowca, po mojej ostatniej wizycie u speców gdzie wymielili mi zawór tankowania i pół metra rurki od zaworu do butli zapłaciłem 120zł!!! za 15 min roboty, zawór z rurką na oko warty jest 40 -50zł tak więc tym specom już dziękuje. Pucha od filtra jest ewidentnie po strzale bo bała klejona dosyć niezdarnie, teraz ją poprawiłem zlikwidowałem wszystkie nieszczelności na dolocie wywaliłem tą rurę i zostawiłem przed filtrem samo kolano skierowane w dół żeby mi w nie nie dmuchało w czasie jazdy, problem jest tylko taki że zimnego powietrza to ona tam nie będzie zasysać, bo to blisko chłodnicy i w ogóle jest mało miejsca aby coś sensownego zrobić:/ Wymieniłem filtra gazu, powietrza i zobaczę jak będzie się zachowywał, spróbuję podregulować kompa według instrukcji i w razie kłopotów się odezwę Pozdro |
mackol graudenz | 2008-07-24 17:54:37 Podłączyłem w końcu centralkę pod kompa
Na początku oczywiście tryb nauki Na biegu jałowym cały czas pokazuje mieszankę bogatą Przy wyższych obrotach lambda skacze z ubogiej na bogatą PWA ustawiło się na 69 kroków czy takie zachowanie jest ok??? czy coś zmienić No i mam jeszcze jeden problem który mnie dręczy od samego początku gdy kupiłem ten samochód, a mianowicie gdy jeżdżę na gazie i zgaszę samochód to przy ponownym uruchomieniu nie chce zaskoczyć, dopiero po długim kręceniu rozrusznikiem odpala, jeśli samochód postoi powiedzmy godzinkę to odpal normalnie:/ co może być przyczyną takiego zachowania??? Gdy jeżdżę na benzynie ten problem nie występuje odpala na dotyk. |
oprawca_1978 Polonez Warszawa | 2008-07-25 08:38:34
Jak najbardziej. A "zrowość" owa powstała po moich doświadczeniach z dwoma samochodami i czterema "warsztatami" montującymi gaz w samochodach. Po tych niewesołych przygodach, z gazownią WSZYSTKO robię sam. Nie ma takiej możliwości, żeby do gazowni (jak i całego samochodu) dotykał się ktos inny, niż ja. I dla tego też jeżdżę 12 letnim polonezem, który chodzi jak zegarek, a do tego jest nawet ekonomiczny - teaz ciągnie do 8.5 l gazu na sto km. Sami taką postawę we mnie, panowie "gazownikowie", spowodowaliście. I cieszę się, kupę kasy już zaoszczędziłem. I nie dziwię się, że się tu niektórzy wściekają na mnie, wszak chlebuś im od ust niejako, odbieram. Nie dam na sobie zarobić ani nabić się w przysłowiową butelkę. Taki ze mnie drań. |
mackol graudenz | 2008-07-25 12:33:30 No dobra po edukowałem się trochę i ustawiłem swoją centralkę:]
teraz w pełnym zakresie obrotów lambda skacze uboga-bogata, przy parowniku nic nie kręciłem bo mam słabe dojście ale udało się to zrobić za pomocą atturatora mam teraz PWA 69 na jałowym -20, +10 a na wysokich -35, +35 co o tym sądzicie może być? Pozostał mi tylko problem z odpaleniem po zgaszeniu na gazie no i doczytałem się że przy centralce innego typu jest to spowodowane błędnym podłączeniem centralki tzn oba +12v są na sztywno do akusa a jeden powinien być przez stacyjkę, no i rzeczywiście u mnie też tak "fachowcy" podłączyli:/ jeszcze niebardzo wiem skąd pod maską wziąć +12v od stacyji:/ ale jakoś pokombinuje i mam nadzieje że to pomoże. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-07-25 17:31:14 Nie jestem gazownikiem |
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2008-07-27 23:34:30 daj najpierw w programie sonda otwarta albo masa. bo byly wersje z kompem benz. bosch. a ten łapie każde śmieci.
|
mackol graudenz | 2008-07-28 16:00:46
Wygląda na to że przełączenie sondy na mase zadziałało:] Tylko czy to nie niesie za sobą innych konsekwencji? Wcześniej sonda była ustawiona na "przebieg" Jaka jest różnica miedzy tymi ustawieniami? Po zmianie tego ustawinia musiałem ponownie ustawić atturator bo mieszanka była momentami za uboga i samochód za mocno schodził z obrotów |