Wiatraki chłodnicy klimatyzacji pracują na II biegu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Opel Omega 2,5 TD klimatronik 1998r.

Klimatronik jest zawsze włączony i uruchamia się razem z zapłonem. Gdy temperatura silnika na wskaźniku dojdzie do 90 stopni wiatraki chłodnicy klimatyzacji przełączaja sie z I na II bieg.
Pytanie pierwsze: skąd przekaźnik otrzymuje impuls, że potrzebne jest takie chłodzenie, że wiatraki muszą pracować na II biegu?
Po wyłączeniu zapłonu wyłączają sie oczywiście wiatraki. I jeżeli silnik nie wystudzi sie maxymalnie ( przez noc) to przy następnym włączeniu wiatraki ruszają od razu z II biegu. Jeżeli silnik wystudzi się do temperatury pomiedzy 80 a 90 stopni to wiatraki również startują od razu z II biegu chyba, że wyłączę klimatyzację ręcznie przed wyłączeniem zapłonu, bo wtedy przy uruchomieniu silnika i ręcznym właczeniu klimatyzacji , ruszają z I biegu do 90 stopni na wskaźniku no a potem wiadomo włącza sie II bieg i tak w koło.
Drugie pytanie : Dlaczego nie powstaje drugi impuls który przełącza wiatraki na I bieg?
Uprzejmie prosze o pomoc w tej sprawie.
P.s
Temperatura na wskaźniku w czasie jazdy utrzymuje się pomiedzy 92,5 a 95 stopni.
Termostat nowy Wahler wymieniony rok temu , dobrany do tego silnika. Zresztą były to zupełnie inne objawy. Chłodnice nowe w idealnej czystości regularnie przemywane dla dobrego przepływu powietrza. Wisko działa prawidłowo
Pozdrawiam Lobowiczów.
  
 
Pierwszą rzeczą którą bym sprawdził na Twoim miejscu jest czujnik płynu chłodzącego który znajduje się po prawej stronie chłodnicy na górze. To właśnie on załącza wiatraki. Kolejną rzeczą jest sprawdzenie faktycznej temp. silniki najlepiej podjechać na techa. Możliwe, że wskaźnik temp wskazuje przekłamaną temp.

Pozdrawiam Nelson
  
 
oczywiście zaraz to sprawdziłem . Po odpięciu dwu pinowej wtyczki i włączeniu zapłonu wiatraki kręcą sie tak samo. Myślę, że ten czujnik jest od czegoś innego
  
 
Jest jeszcze czujnik temperatury silnika. Znajduje się on pod kolektorem dolotowym bodajże między 4-5 cylindrem. Jest on koloru zielonego.
  
 
Czyżbym był pionierem i nikt wcześniej nie spotkał sie z takim przypadkiem. Te cholerne wiatraki pracują cały czas na II biegu.
Zauważyłem, że jak wyłączę silnik razem z klimatyzacja (kluczyk) to po odpaleniu silnika na drugi dzień od razu wiatraki startują z II biegu.
Natomiast jeżeli wyłącze klimę przyciskiem i dopiero zgaszę silnik to po włączeniu klimy na drugi dzień przyciskiem startuje I bieg temperatura silnika rośnie i przu około 85 stopmiach załącza II bieg. Sprawdziłem temperaturę silnika na techu. Jest wszystko ok. z tym ,że wskażnik temp. zawyża wskazanie o 7 stopni. Podobno można to skalibrować .
Proszę o pomoc z tymi CHOLERNYMI WIATRAKAMI.
  
 
Cytat:
wskażnik temp. zawyża wskazanie o 7 stopni. Podobno można to skalibrować .



W nowszych oplach tak, w bee raczej nie (nie próbowałem); jeśli wskaźnik na desce jest silnikiem krokowym, to korekcja jaknajbardziej tak, robi się to kompem diagnostycznym (np OS), jeżeli wskaźnik jest zwykłym amperomierzem (stare samochody), to o korekcji (w łatwy sposób) zapomnij.
  
 
Sprawa została wyjaśniona, a piszę żeby nie zostawić wątku bez wyjaśnień... jakich wiele.
Szyna1 rozpracował temat w swoim aucie. Problem stanowiło za wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji. Po prostu, facet który mu nabijał klimę miał lekko powiedziawszy spier... automat do nabijania klimy. Nasze próby z zamianami między autami przekażników itp na nic się nie zdały. Nawet po odłączeniu jednego z 3, zawsze któryś wiatrak pracował na 2 biegu.
Klima, a tym gorzej -klimatronic jest powiązany z większością czujników temp na silniku i na chłodnicach, a ich odłączenie nic nie da, bo komp odczytuje to jako np. awarię czujnika i kręci wentylatorami na II biegu. To samo się dzieje jak silnik w upały ma uwaloną wiskozę.
W zeszłym roku pisałem post, aby unikać poleasingowych urządzeń z zachodu do nabijania klimy lub nabijania jej "z butli" ponad wymagane ciśnienie, bo dzieją się takowe problemy - począwszy od wariacji z wiatrakami a skończywszy na rozwalonej klimie.
  
 
Dzięki Beny_2_5_TDS Pozdrawiam.