[Swap 1.1 Spi]Problem z odpaleniem - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no i tak mam pomarańczowy + po stacyjce czerwony ktory zamienia sie w brązowo czarny to staly plus.Reszta wszystko jest tylko tej jebanej kontrolki wtrysku nie ma , czym ona jest sterowana + czy masą?.Licznik mam z ccs-a
  
 
Wrzucam kilka schematów którymi kierowałem sie ja przy podłączaniu swojego motoru:










  
 
Wniosek jest taki że jeśli wypniesz przekaźnik i na stykach 11, 8, 3 i 15 będziesz miał plusa stałego z aku to zarówno działanie zapłonu jak i pompy jest kwestią poprawnego podawania masy z ecu do przekaźnika.

Edit: szaro-czerwony to kontrolka wtrysku jest.

[ wiadomość edytowana przez: DAWCY dnia 2008-08-09 11:53:02 ]
  
 
i dalej kupa... Przejebana cala wiązka od a do z ze schematami.Wszystkie kable posprawdzane czy przewodzą , a fura dalej nie pali.Komp , przekaźnik sprawdzony w innym aucie i wszystko hula.
Pompa po przekręceniu kluczyka się wlacza , prąd na cewki jest , kontrolka wtysku nie świeci ), czujnik polożenia walu podaje do 3volt .
Co jeszcze ma wplyw na odpalanie??


[ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2008-08-12 16:09:05 ]
  
 
Dobra - widze, ze podlaczasz 1.1 spi. Zwroc uwage na male polaczenie, ktore zaznaczylem na schemacie ponizej. Jesli te dwa przewody - o ile dobrze pamietam - pomaranczowy i pomaranczowo-zielony nie sa polaczone ze soba to nie odpala (kolor przewodow mozesz miec inny - sprawdz skad dokad ida). Tak mialem u siebie i po ich polaczeniu ze soba silnik zagadal bez problemu.

Tylko potwierdz ze odpalasz 1.1 SPI a nie jkakiego 1.2

  
 
potwierdzam
  
 
No to sprawdz czy te przewody masz polaczone.
  
 
okej zagadal , ale powiedzcie mi czemu sikacz caly czas świeci ?
I drugie pytanie które podciśnienia mam pozaślepiać
  
 
Podlacz tylko mamsensor, a reszte zaslep.
Podgrzewania przepustnicy nie podlaczaj nawet, bo nie ma po co.
Marchewa swieci, bo moze jakis bledow nalapal.
  
 
wsumie zapomnialem map sensora podlączyć.czyli 5 wyjść mam zaślepić?


[ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2008-08-12 22:45:19 ]
  
 
Przerabialem to doslownie 3 tygodnie temu. Na CM masz odpowiedz.

A - w sumie napisze tez tutaj dla potomnych.



Pod 1 i 7 zostawiasz luzem - to od jej podgrzewania, do 9 podlaczasz mapsensor, a 8 i to co jest za 9 zaslepiasz dokladnie, zeby powietrza tamtedy nie ciagnal.

I bedzie dobrze.

A ze swieci sikacz to na razie sie nie przejmuj. Jak silnik odpali i troch pochodzi, zrobi sobie samodiagnostyke, to sikacz powienien przestac swiecic. Standardowo tak sie dzieje, nie wiem czemu, ale tak jest. Nawet w moim 1.2 tak bylo. Chodzil nierowno, szarpal, ale jak mu sie dalo chwile porpacowac to sie uspokoil i zgasil sikacza. W pamieci pozostanie jednak blad - u ciebie zapewne tez - od przekaznika zbiornika oparow paliwa - komp probuje go uruchomic, a ze go nie ma to zglasza jego blad (blad nie majacy wplywu na prace silnika, wiec zapisany jedynie w pamieci i nie wyswietla go). Problem nalezy olac i o nim zapomniec.


[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-08-13 00:00:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-08-13 00:21:51 ]
  
 
Odgrzewam kotleta, bo mam podobny problem co matuszc:
Komp ponoć bez immobilizera (iskra jest, pompa chodzi tak jak powinna) motor po wtryśnięciu mu paliwa prosto w kolektor zagadał równo na 4 garnki. Zasilanie na wtrysk dochodzi, ale podłączając kontrolkę pod wtrysk, nie mrugała ona- a chiba powinna, więc tak sobie gdybam że nie ma sygnału ze styku 18 z kompa (odpowiedzialny za sterowanie wtryskiem) pomóźcie chłopaki bo ja już nie mam zielonego pojęcia co jest grane, wszystkie kable sprawdzone, nic nie poprzecierane, przekaźniki, wszystko działa....
  
 
a wtrysk Ci dziala? zepnij na krótko i zobacz czy cyka
  
 
sprawdzone- działa
  
 
jak podlaczales kontrolke jednym kablem z tylu kompa tylko??
  
 
tzn kontrolkę- lampkę która ponoć powinna mrygać tak w tym czasie gdy powinny iśc sygnały żeby podawać benzynę. wpiąłem ją przy samym wtrysku, a potem odłączyłem wtrysk i zamiast wtryską ją podpiąłem...


aha- jeden kabel do zasilania, drugi do styku nr 18 czyli do tych dwóch kabli które są podłączane do wtrysku

[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2008-11-14 22:15:11 ]
  
 
w kostce laczącej instalacje silnikową z resztą instalcji powinien byc szaro-czerwony kabel podciągasz go pod licznik i to jest masa , + musisz mu podać stalego


[ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2008-11-14 22:24:46 ]
  
 
cienki szary z kostki- podpięty jak na mój gust to coś się pieprzy z komputerem albo ma immobilizer... nie wiem
  
 
jakby mial imo to by pompa nie chodzila
  
 
No to kurde nie wiem cały czas czukam innego sejczenta co by kompa sobie podłączyć, bo nie wiem, ale wydaje mi się że komp jest jakiś lewy bo wychodziłoby na to że nie daje sygnału żeby tryskała wacha....

Aha, zapomniałem dodać- gdy kluczyk był wyłączony i po podpięciu miernika do obydwóch kabli od wtrysku wychodziło że obwód jest zamknięty (tak jakby było zwarcie) w momencie przekręcenia kluczyka, i podłączeniu miernika pod zasilanie i masę- napięcie dochodziło) ale gdy wyłączył się przekaźnik, pompa stanęła i napięcia brakło, wtedy po podłączeniu miernika pod oba kabelki od wtrysku nadal wychodziło że jest zwarcie...



[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2008-11-14 23:01:24 ]