Instalacja do halogenów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Próbuję rozpisać sobie schemat instalacji do halogenów, bu u mnie takiej niet.

Pytania jakie mam to:
- czy zasilanie cewki przekaźnika jest z postojówek? ( czy przekaźnik załącza się gdy włączamy światła postojowe)?

- po kie licho podłanczać + ze świateł pozycyjnych do włącznika 5-cio pinowego, skoro zasilanie z postojówek mamy już podłączone do przekaźnika? ( gdzieś widziałem taki schemat )

Jak skończę zamieszczę schemat całej instalki bo nie widziałem nigdzie takiego.
  
 
Chętnie zobaczę jakikolwiek schemat, bo sam muszę podłączyć halogenki...
  
 

A gdzie on jest bo nie chce mi się czytać ?
  
 

No jasne. Potrzebne jest jeszcze podświetlenie przycisku na zielono.
  
 
Cytat:
2008-08-05 18:57:34, ThomasB pisze:
Próbuję rozpisać sobie schemat instalacji do halogenów, bu u mnie takiej niet. Pytania jakie mam to: - czy zasilanie cewki przekaźnika jest z postojówek? ( czy przekaźnik załącza się gdy włączamy światła postojowe)? - po kie licho podłanczać + ze świateł pozycyjnych do włącznika 5-cio pinowego, skoro zasilanie z postojówek mamy już podłączone do przekaźnika? ( gdzieś widziałem taki schemat ) Jak skończę zamieszczę schemat całej instalki bo nie widziałem nigdzie takiego.



Tak zasilanie cewki przekaźnika z pozycyjnych bo halogeny powinny działać z światłami pozycyjnymi. Co innego tyle światło przeciwmgłowe - tylko i wyłącznie ze światłami mijania.

O ile mnie pamięć nie myli włącznik 5-cio pinowy ma kolejno:
1. wejście plus z pozycyjnych,
2. wyjście tego plusa do sterowania przekaźnikiem,
3. minus żeby kontrolki mogły świecić,
4. podświetlenie włącznika i tu uwaga w Escortach podświetlenie to włącza się wraz z przekręceniem kluczyka na zapłon a nie po włączeniu pozycji, czyli potrzebujemy + po stacyjce,
5. Wejście plus do zasilenia kontrolki włączonych halogenów więc tu podajemy + ze styków roboczych przekaźnika, po stronie załączania.

W włącznikach 4-ro pinowych nie ma tego ostatniego pinu (5), jest to realizowane przez sam włącznik.


[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2008-08-05 21:03:35 ]
  
 
Nawet znalazłem schemaciki KLIK >
  
 
Cytat:
2008-08-05 21:02:29, jerico pisze:
5. Wejście plus do zasilenia kontrolki włączonych halogenów więc tu podajemy + ze styków roboczych przekaźnika, po stronie załączania.



Hmmm. zatem gdzie wyjście na halogeny? Z przekaźnika czy włącznika? Ze schematu wynika że jest odwrotnie jak powyżej.
  
 
jak halogeny powinny działać razem z postojówkami to jest to bez sensu...

w czasie jazdy chyba uzywamy halogeny wiec co, postojówki tez się bedą palić obok obowiązkowych świateł mijania??
  
 
Cytat:
2008-08-06 11:21:18, trance pisze:
jak halogeny powinny działać razem z postojówkami to jest to bez sensu... w czasie jazdy chyba uzywamy halogeny wiec co, postojówki tez się bedą palić obok obowiązkowych świateł mijania??


ale postojówki zawsze się palą ze światłami mijania...
Ja podłączyłem haluny przez przekaźnik i włącznik stacyjki położenie1.
  
 
Cytat:
2008-08-06 11:21:18, trance pisze:
jak halogeny powinny działać razem z postojówkami to jest to bez sensu... w czasie jazdy chyba uzywamy halogeny wiec co, postojówki tez się bedą palić obok obowiązkowych świateł mijania??



Właśnie tak ma być halogeny z postojami bo, w niektórych przypadkach włączenie halogenów + mijania przynosi odwrotny efekt do zamierzonego. Natomiast halogeny + postoje czyli w zasadzie same halogeny poprawiają widoczność w mgle.
A to, że w Polsce i jeszcze gdzieś tam mamy dziwny przepis nakazujący jazdę na światłach mijania całą dobę to już inna historia.

Cytat:
2008-08-05 22:40:48 ThomasB pisze:
Hmmm. zatem gdzie wyjście na halogeny? Z przekaźnika czy
włącznika? Ze schematu wynika że jest odwrotnie jak powyżej.



Halogeny oczywiście zasilamy z przekaźnika ze styków roboczych, wyłącznik nie wytrzyma takiego obciążenia.

A co do kontrolki włączonych halogenów to nie ma znaczenia z czego dostanie +. Może to być z wyjścia na cewkę przekaźnika jak to pokazano na schemacie, albo ze styków roboczych przekaźnika jak opisałem. Przecież to nie ma znaczenia byle by + pojawiał się po załączeniu - prawda ?
  
 
Cytat:
2008-08-06 17:33:22, jerico pisze:
... Przecież to nie ma znaczenia byle by + pojawiał się po załączeniu - prawda ?


Ale lepiej, jak zasilana jest ze styków roboczych, bo wtedy wiesz, że palą się haluny, a jak podłączysz pod styki sterujące, to niekoniecznie...
  
 
Cytat:
2008-08-07 07:34:18, surec pisze:
Ale lepiej, jak zasilana jest ze styków roboczych, bo wtedy wiesz, że palą się haluny, a jak podłączysz pod styki sterujące, to niekoniecznie...



Tysz prowda ...
  
 

Halogeny już świecą. Trochę grzebania przy instalacji było. Ale zadowolenie ze zrobionej pracy większe.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.