2107 morphio - Strona 33

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a powiedz jaki masz tam wałek bo nie mogę się doczytać w wątku i jakie sprężyny zaworowe, że dają radę przy 8000 obr
  
 
Cytat:
2015-05-11 18:08:05, SzokoLada pisze:
Ochocho. Trzeba było konar 200 letniego dęba dać.


Jakoś radzić sobie trzeba
Glod również sobie nieźle poradził z wyciąganiem silnika
  
 
Cytat:
2015-05-11 21:24:49, djmarkus pisze:
Jakoś radzić sobie trzeba Glod również sobie nieźle poradził z wyciąganiem silnika



Jedna deska wytrzyma ten silnik. A tutaj aż 4.
  
 
niechciałem ich powyginać Szoko, w końcu mają z nich być balustrady
co do wałka rafal125p to jeśli się nie mylę to 287, i naprawdę daje rady, jak go wczoraj oglądałem i pomierzyłem to sam sie dziwię że jest jak nowy !! co do zaworów to się skończyły razem z prowadnicami zaworowymi i sprężynami po prostu rzeźnia, generalnie po rozebraniu i oględzinach silnika stwierdziłem że trzeba mu kapitalkę zrobić, kapitalkę ........................... nie jakieś tam wymianę uszczelek czy regulacje
  
 
jednak pan szlifierz wyprowadził mnie z błędu
- wał korbowy - nominał !!
- cylindry - nominał !! ale tłoki do wywalenia
- wałek rozrządu - nominał
- głowica - do roboty
czyli nie kapitalka tylko wymiana panewek, tłoków z pierścieniami i naprawa głowicy będą "mniejsze" koszty
  
 
no i wielkimi krokami zbliżamy się do prac nad silnikiem w rajdówce, już mi się przykro robi jak na nią patrzę nie wspominając o wyjeździe na rajd

  
 
show must go on



  
 
Co ty masz z tymi silnikami, że non stop przy nich coś robisz?
  
 
nie nonstop tylko wtedy gdy mam czas
przecież pół roku temu go zajechałem a przy samym silniku to żadko co robię przecież zazwyczaj gaźniki robię
  
 
Pamiętam, że dopiero co robiłeś ten silnik. A teraz znowu. Zajechałeś, hmm. A co konkretniej?
  
 
Szokolada, w ogóle nie czytasz moich informacji z przed pół roku

Cytat:
2015-05-12 23:24:38, morphio pisze:
jednak pan szlifierz wyprowadził mnie z błędu
- wał korbowy - nominał !!
- cylindry - nominał !! ale tłoki do wywalenia
- wałek rozrządu - nominał
- głowica - do roboty bo zawory wywalone
czyli nie kapitalka tylko wymiana panewek, tłoków z pierścieniami i naprawa głowicy
będą "mniejsze" koszty


  
 
dzisiaj skonstruowałem kolektor ssący pod K-jeta teraz muszę go pospawać i wystrugać, obszlifować, wyfrezować i wypolerować co jak co ale wolny wieczór w Morphio's Garage na osobności z Promil'ami daje rezultaty niewiem dlaczego wcześniej na to nie wpadłem, tym bardziej że już o tym myślałem 105 tysięcy razy (o modach, nie o promilach ) wciągnęło mi kabel wiec fotosów nie ma
  
 
potrzebuję głowicę zanabyć tanio 1500<
  
 
projekty wtryskowe na razie odstawiłem na bok bo nie mam na to czasu a nie ukrywam że już tak mnie nogi swędzą żeby trochę popedałować w rajdówce że wziąłem się w wolnych chwilach za nią wczoraj w nocy ścierałem naddatek materiału z główek korbowodów a dzisiaj zawiozłem je do tokarza żeby pozbierał z nich resztę efekt końcowy będzie podobny do tych chociaż moje powinny być bardziej oskórowane jak tylko je będę miał to jeszcze popracuję nad tłokami, składam i do bloku nie mogę już patrzeć jak bidulek stoi koło kombika bez silnika



  
 
A ważyłeś przed szlifowaniem???
Będziesz wyważał statycznie, czy też dynamicznie ?
  
 
nie wyważam tego niestety ani tak ani tak ale obrabiam to mechanicznie z dokładnością do -/+ 1 gram, staram się zrównoważyć masę korbowodów względem góry jak i dołu. uważam że skoro fabryczne korby mają rozstrzał nawet 20 gram to w moim przypadku 1 gram różnicy nie zrobi, staram się też żeby zestaw tłok+sworzeń+korba były zbliżone masowo. ze względu na koszty układu korbowego nie wyważam, chociaż bym może i chciał z wiadomych względów
  
 
korby w końcu wróciły do mnie i mogę się zająć ich wyważeniem w domowym garażu

seryjna korba waży +/- 720 gram



po obróbce główki i boków zszedłem do 680 gram,

nie wiem jeszcze ile ważą po obróbce u tokarza ale myślę że około 50 gram mniej



pozostało ściąć masę na stopce i wyważyć je mniej więcej +/- 1gram cdn ...
  
 
miałem 5 minut na przerwie śniadaniowej w pracy to pilnikiem popracowałem



reszta już w domu do skończenia
  
 


  
 
Cytat:
pozostało ściąć masę na stopce i wyważyć je mniej więcej +/- 1gram cdn ...


no i chyba wywinklować....
Bo proste to na pewno nie są