Wstawiłem wałki mondeo 2.0 do 1.8 105KM - problem z wolnymi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś z Borysem zrobilismy zamiane wałków (bez wymiany kolektora, przepustnicy, ECU, i przepływomierza)

Dla informacji róznicą miedzy wałkami jest wysokość krzywek na wydechu 1,2mm a na ssącym 1,8mm.

Po wymianie wałków nie równo pracuje na wolnych obrotach na pb czy lpg II geneacji. Reset kompa nie wiele pomógł.

(borys mówi że wyścigówki zawsze nie równo pracuja na wolnych)

Czy wymiana ECU na wersje 130KM pomoże ? (przy założeniu ze wałki od mondeo 2.0 a escorta 1.8 16V 130KM sa takie same)

czy ECU z takimi nr to warsja 130KM :
2FBC
92FB-12A650-BC



[ wiadomość edytowana przez: bagggio dnia 2007-08-13 23:43:41 ]
  
 
Tak ECU z tymi numerami jest z wersji 1.8 130 km
a odnosnie nierównej pracy to co sie dzieje obroty faluja
  
 
obroty są wysokie ale równe....
Same wałki to jak oddychanie ustami przez palce z zatkanym nosem
  
 
obroty fluja, silnikiem trzesie...... ja się poddałem. Licze ze pomoze wymiana kompa, przepustnicy i dolotu.
Co do podmiany samych walkow to jest to dopiero poczatek -tak mowi właściciel
Kolektor leży i czeka na przepustnice a komputer się szuka
Bądźmy dobrej myśli
  
 
wałki mondeo 2,0 i 1,8 130KM nie sa takie same, pisałem to juz kiedys i podawałem numery czesci...
  
 
To chyba te oznaczenia

Wałki 16v
1,6 958M 6A269 AA
1,8(105) 938M 6A269 AA
1,8(115) 938M 6A269 BA
1,8(130) 938M 6A269 CB
2,0 96-05/98 958M 6A269 CA
2,0 05-11/98 988M 6A269 CA
2,0 od 11/98 988M 6A269 C1B

  
 
Witam

Mineło juz 2 tygodnie ok 1500 km od momentu wstawienia wałków mondeo 2.0 w tym czasie wymieniłem przepustnice na większa czyli 55mm i przepływomierz z mondeo 2.0 a silnik na wolnych nadal przebiera. Problem znika po delikatnym wcisnieciu pedału gazu i utrzymywania ok 1300-1400 obr jak i wtedy kiedy samochód toczy sie na luzie silnik trzyma obroty ok 1200-1400 i pracuje równo, po zatrzymaniu silnik zaczyna przebierać.
Mam wrażenie ze jest za późny zapłon, gdyż głowica grzeje sie duzo bardziej niz wczesniej (spalanie mieszanki nastepuje jeszcze w kolktorze wydechowym), autko zaczyna sie dość porządnie zbierać dopiero po przekroczeniu 3500 obr.

Jak myślicie czy pomogła by tutaj wyian ECU z wersji 130ps
  
 
A masz pewnosc ze rozrzad jest 100% dobrze ustawiony, bo ja tez mam zamiar wsadzac walki z mondziaka. A cos mi sie wydaje ze zle rozrzad ustawiles, bo takie sa wlasnie skutki przestawionego o 1 zabek. Ustaw sobie dokladnie wal, i sprzwdz kola.
  
 
żadnego komputera nie trzeba zmieniać to nic nie pomaga, koleś założył wałki i przepustnice i esio cykał jak zegarek przyczyna tkwi tam gdzie rozbierałeś
  
 
Nic nie piszesz o plusach tej modyfikacji ...są jakieś
  
 
rużnica jest odczuwalna

[ wiadomość edytowana przez: wiewior83 dnia 2008-09-08 16:57:47 ]
  
 
Cytat:
2008-09-08 16:55:30, wiewior83 pisze:
rużnica jest odczuwalna [ wiadomość edytowana przez: wiewior83 dnia 2008-09-08 16:57:47 ]



odczucia to ja mam mieszane, niech mi to ktoś zwykresuje, chce się przekonać że faktycznie to daje tyle ile się wydaje że daje...