[126p]szpera w 126p?? nic prostszego:P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie wiem czy ktoś juz widziałem ale ja własnie dostrzegłem niedawno co panowie wymyslili ciekawego do fiatosa, mianowicie nic prostszego jak mechaniczna szpera, tylko jedynym mankamentem zapewne jest cena
szpera


[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2008-10-20 17:35:52 ]
  
 
no nadało by się to do dzika i jazdy w terenie(równie dobrze można zespawać satelity) bo w wyścigach płaskich szpera 100% to wcale nie jest błogosławieństwo
  
 
kurcze podziw że sie im chce ale jak już coa takiego kombinują to niech zrobią szpere 50%
  
 
właśnei mnie to bardzo zdziwiło że im się to opłaci, sama technologia pewnie ich kosztowała nie mało, do tego piewsze testy, a wątpie zeby kogoś było stać na taki wynalazek, bo jak sądze coś koło 1Kzł, moze być za mało na ten interes, a owszem zespawanie na stałe jest dobre, ale nie zawsze szczególnie w zimie
  
 
Cytat:
2008-10-20 19:15:46, RUFF pisze:
kurcze podziw że sie im chce ale jak już coa takiego kombinują to niech zrobią szpere 50%



Rzecz w tym, że dużo łatwiej jest zrobić blokadę mostu niźli prawdziwą szperę.

r.
  
 
No dobra - fajnie - spina w 100%, jest sztywno, w teren git. Ale nie bardzo rozumiem, jak to dziala, to znaczy co jest z czym spinane (satelity? kola koronowe?) i jakie znaczenie ma polozenie przegubu: tu i tu? Wysuwa przegub, cos wchodzi w jego meijsce?
  
 
Cytat:
2008-10-21 06:16:58, Zuraw pisze:
Ale nie bardzo rozumiem, jak to dziala, to znaczy co jest z czym spinane (satelity? kola koronowe?) i jakie znaczenie ma polozenie przegubu:



A wystarczy na film popatrzec

http://www.polosie.pl/www/film/lock1_03_l.WMV
  
 
Ogladalem film, ale nei widze zwiazkupomiedzy widelkami na zewnatz przegubu z mechanizmem w srodku. Zakres ruchu widelek na zewnatrz jest duzo mniejszy od mechanizmu w srodku (co tam sie przesuwa?)
  
 
Lewa polos nasuwa sie na oske kól koronowych dyfra blokujac sie na tym.
  
 
Ciekaw jestem jak z wytrzymaloscia tego, jesli by uzywac tego jako szpery 100% na zyczenie do upalania, a nie w terenie jak przewidzial konstruktor. Podejzewam, ze juz przy 903ccm by to za dlugo przy upalaniu nie porzylo.
  
 
Cytat:
2008-10-21 18:15:13, ree pisze:
... nie porzylo.



Nie co?
  
 
Nie parzyło, w sensie że jak chwilę pochodzi to się zagrzeje i będzie parzyć.
  
 
  
 
Cytat:
2008-10-21 18:15:13, ree pisze:
Ciekaw jestem jak z wytrzymaloscia tego, jesli by uzywac tego jako szpery 100% na zyczenie do upalania, a nie w terenie jak przewidzial konstruktor.



Przede wszystki załączać toto można praktycznie tylko na postoju. Po drugie widełki mają chyba spory luz na ośce satelitów, a to będzie oznaczało uderzeniowy charakter współpracy tej pary -- prędzej, czy później coś się może u... sam wiesz co.

r.
  
 
http://www.minimania.com/ArticleV.cfm?DisplayType=Technical%20Information&DisplayID=1468&SCatagory=GEARBOXES%20%20%20%20%20%20

ciekawe rozwiązanie
  
 
phantomgrip, było! nawet chyba jakaś dyskusja w tym temacie się toczyła jak to wyrzeźbić samemu.
  
 
tą firme co cb_marcin podał w linku akurat moge polecić
chłopaki robili mase półosi do rallycrossu dio autek 1,6.
sam robiłem do swoejgo sprzeta tam półosie, i nie mam z nimi zadnych problemów.
  
 
Gdzieś padło pytanie o cenę tego rozwiązania. Za całość (4 przeguby, półosie i zespół blokady) 1400 pln brutto. Wiadomość od działu sprzedaży producenta.
  
 
no to pewnie klientów będzie multum
  
 
Jak policzysz materiał, czas wykonania, mało seryjność produkcji wyjdzie Ci że to wcale nie tak dużo. Sprawdź sobie ceny blokad do terenówek. Jak znajdziesz cokolwiek nowego poniżej 5kpln będzie to cud.