Czy silnik ze Sierry 1,6 92r. podejdzie do mk7 1,3?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich fordo-maniaków, mam escorta 1,3 enduraE z 98r. silnik jest oczywiście do bani (słaby, mam problemy z elektrycznym osprzętem, chłodzeniem itd.) i pytanie mam następujące: czy mogę do niego wstawić silnik od Sierry (mk2) 1,6 z 92r. znajomego stoi tak w garażu wyrejestrowana z małym przebiegiem i częstuje mnie silnikiem(za darmo, a że nie stac mnie na kupno np. zeteca to jest coś). Jeżeli tak to czy trzeba wymieniać elektrykę, no i czy osprzęt sinika mogę wziąć od sierry? No i czy mogę to zrobić samemu?
Z góry dziękuje za odpowiedź. (Przepraszam za błędy ale to mój pierwszy post na forum)


[ wiadomość edytowana przez: Marek_ELA dnia 2009-03-17 13:29:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-03-17 13:32:17 ]
[ powód edycji: temat ]

[ wiadomość edytowana przez: Marek_ELA dnia 2009-03-17 13:35:30 ]
  
 
a sierka nie ma silnika wzdłużnie? (czyli zupełnie inny napęd+skrzynia,...)...no i czy ona nie ma napędu na tył?

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-03-17 13:38:27 ]
  
 
Cytat:
2009-03-17 13:37:52, surec pisze:
...no i czy ona nie ma napędu na tył?


Faktycznie na 100% ma.

-----------------
#2451

'Jest grill jest zabawa'
'Weźmy się i zróbcie'
  
 
Wątek z deka przypomina ten o VR6
  
 
Wiem że napęd ma na tył, ale chodzi mi o to czy ktoś wie czy np: mocowania silnika będą pasować, albo kable, czy komp?
  
 
A ciezko jest podejsc i obejrzeć? Nic n ie bedzie pasowało, a za koszta przekładki kupisz dobrego escorta.
  
 
Cytat:
2009-03-17 14:56:07, Marek_ELA pisze:
Wiem że napęd ma na tył, ale chodzi mi o to czy ktoś wie czy np: mocowania silnika będą pasować, albo kable, czy komp?


pytasz dla sportu, czy jakiś cel w tym jest?
  
 
Ale w sumie, o tym, jak jest ułożony silnik w aucie decyduje skrzynia biegów i rodzaj napędu. Ten sam silnik może być umieszczony wzdłużnie i poprzecznie. Zmieści się w obu pozycjach. Teraz tylko kwestia reszty zespołu napędowego. Jeśli by się okazało, że da się to skręcić z poprzeczną skrzynią biegów, to teoretycznie taki przeszczep jest możliwy. Teraz kwestia tego, czy będą pasować wszystkie zawiesia i mocowania osprzętu. I tu obawiam się, że będzie problem.
Trzeba by porównać dokładnie oba bloki silników. A nawet trzy, bo trzeba by porównać ten silnik z sierry z jego pojemnościowym odpowiednikiem z escorta. Do tego cały osprzęt: chłodnica, elektryka, wydech...
Może by podszedł do jakiejś mkV ale mkVII to już trochę inna konstrukcja i taka przekładka jest nieopłacalna, jeśli w ogóle możliwa.
PS. Oczywiście jak ktoś się uprze, to przeszczepi nie wiadomo co
  
 
Dzięki za wszystko, to mi wystarczy by dać sobie spokój ze sierrą teraz tylko muszę znaleźć jakiś normalny silnik do mojego escorta bo ten ze swoich 60 KM ma pewnie ze 45...

[ wiadomość edytowana przez: Marek_ELA dnia 2009-03-17 16:47:33 ]
  
 
Cytat:
2009-03-17 16:46:44, Marek_ELA pisze:
Dzięki za wszystko, to mi wystarczy by dac sobie spokuj ze sierrą teraz tylko musze znaleźć jakis normalny silnik do mojego escorta bo ten ze swoich 60 KM ma pewnie ze 45...


Jakikolwiek silnik z escorta będzie pasował: 1,6; 1,8; 2,0

-----------------
#2451

'Jest grill jest zabawa'
'Weźmy się i zróbcie'
  
 
ale wystarczy silnik czy osprzęt i skrzynia też będzie potrzebna?
  
 
Cytat:
2009-03-17 16:55:21, Marek_ELA pisze:
ale wystarczy silnik czy osprzęt i skrzynia też będzie potrzebna?


To zależy od silnika. Musisz poszukać na forum bo dokładnie Ci teraz nie powiem, które silniki mają tą samą skrzynię a nie chcę skłamać

-----------------
#2451

'Jest grill jest zabawa'
'Weźmy się i zróbcie'
  
 
Wielkie dzięki za informacje, w wolnej chwili przejrzę dokładnie forum i poszukam informacji na ten temat.
  
 
powinien pasować w 99% procentach o ile pozmieniasz kolektory. W escorcie masz termostat z tyłu silnika nad skrzynią przykręcony do głowicy. w sierze jest on zamontowany w kolektorze dolotowym - przez co jest obieg płynów przez kolektor ssacy, wydechowy tez jest inny. Po zmianie łap na te z 1,6 efi z escorta i zamontowaniu osprzetu z esa powinno pasować. Temat przerabiałem w stecz - z escorta do sierry
  
 
A nie będzie lepszym rozwiązaniem załatwienie sprawy "od drugiej strony"?
Jeżeli ta Sierra jest w całkiem dobrym stanie blacharskim, to bierz ją, escorta opchnij, i za uzyskane grosze doprowadź ją do stanu używalności. Będziesz miał całkiem fajny tylnodupowóz
  
 
ja powiem tak sierra z seiria 1,6 nie odpycha się z byt żwawo mimo 80km bo tyle sobie liczą . Nakładem ok 1000zł w silnik można z niej wyciągnąć jeszcze parę koników w tedy jako tako się zbiera ale seria szału nie roni

[ wiadomość edytowana przez: LukasJ dnia 2009-03-17 18:38:05 ]
Tak jeszcze mi się przypomniało różnice są tez w miskach olejowych i gniazdach bagnetu

[ wiadomość edytowana przez: LukasJ dnia 2009-03-17 18:42:01 ]
  
 
Czytać chłopy! Czytać! W pierwszym poście stoi, że sierra jest WYREJESTROWANA.
A nie jest tak, że w zależności od silnika skrzynie mają różne przełożenia? Nawet w obrębie tego samego typu skrzyni.
Oprócz silnika, potrzebne tez będzie jego sterowanie, chłodnica, co najmniej część układu wydechowego, pewnie mocowania...
  
 
skrzynia na bank nie pasuje zaś flansza mocujące z skrzynie ( kielich) jest taka sama, do przekładki potrzebujesz silnik ze sierry + osprzęt elektryczny, kompi wszystko inne co się z tym wiąże, łapy z i poduszki z escorta, + osprzęt w postaci kolektorów wydechowch i ssącego z mono wtryskiem też z escorta więc nie wiem czy się to tobie opłaci. Musisz też przerabiać mocowanie bagnetu i zmienić misę bo nie poprowadzisz wydechu bez komplikacji. to tak na dzień dobry
  
 
Czyli sam goły silnik będzie pasować. Reszta już nie i trzeba to kupić. Szybciej, czyli taniej wyjdzie kupić jakiś gotowy zestaw z innego escorta.
  
 
Cytat:
2009-03-17 19:00:07, Blazey pisze:
Czyli sam goły silnik będzie pasować. Reszta już nie i trzeba to kupić. Szybciej, czyli taniej wyjdzie kupić jakiś gotowy zestaw z innego escorta.


dokładnie tak