Diesel benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proponuje temat i chcialbym sie dowiedziec Waszego zdania, doświadczeń na temat wyzszosci diesli nad benzyniakami albo odwrotnie.Ja jestem, bylem i bede fanem turbodiesli a szczegolnie Volkswagena.W przyszlosci nie widze innej opcji jak tylko poruszac sie jakas Audicą z TDi pod maską i nie mowie tu o jakiejs nowej ale np o B4 ze 110 konnym TDi.
  
 
Ja rowniez bardzo polubilem TDI a wlasciwie DTI (Astra II 1,7DTI) od kiedy wsiadlem do sluzbowego takiego autka, jedyny mankament tego to ruszanie z miejsca (kiedy turbina jeszcze spi) no i dziura turbo powyzej 140km/h. mialem przyjemnosc zabawic sie na trasie z kolesiem bmw 323i i wlasnie po dojsciu do tej magicznej granicy musialem powachac za nim rure... (wczesniej 90-120 to nawet leciutko odchodzilem) w pewnym momencie (obrotach) turbina juz nic nie daje.. ale poza tym jest jak najbardziej ok no i spalanie 5,6/100
  
 
Zależy od upodobań. Wiadomo, że diesel jest lepszy pod względem kosztów. Ostatnio i dynamiki. Są ludzie, którzy nie cierpią diesla i tyle. Kochają wysokie obroty, dźwięk "szlifierki" itd. Oprócz VW dobre diesle robi Fiat, Renault, ale ma czasem spore wpadki (mocowe). Odradzam Peugeota. Statystycznie z ich strony jest najwięcej wałków...
  
 
Nowoczesny diesel jest zajebistą sprawą - najcudowniejsza jest ogromna siła na niskich obrotach - to lubię najbardziej.
  
 
Miałem okazje porownac osiągi Alfy 147 2 litrowej z takim samym samochodem ale JTD i niestety benzyniak został daleko w tyle
  
 
Cytat:
2003-08-01 13:18:37, Zoltar pisze:
Odradzam Peugeota. Statystycznie z ich strony jest najwięcej wałków...



W przypadku 307 - potwierdzam
W przypadku Partnera - jest OK

HDI, TDI, D4-D, TDCI, DTI, GRD, CDI, JTD - to jest to...
  
 
Cytat:
HDI, TDI, D4-D, TDCI, DTI, GRD, CDI, JTD - to jest to...



tylko te ceny
  
 
Nic nie zastapi pojemnosci

Obojetnie benzyna czy diesel byle powyzej 3litrow... im wiecej tym lepiej... np W12 i W16 VW
  
 
Stary ale tylko jakis kilka procent ludzi stac na takie fury z taka pojemnoscia.Moim zdaniem nie jest tak do konca-przykład silnik 1.8T daje sie wspaniale tuningowac i bedzie 100 razy lepszy niz 3 litry albo 2.5 TDi i zaden 3 litrowy samochod nie ma szans
  
 
a jezeli chodzi o silniki powyzej 3 litrow to moim zdaniem 3.3 TDi Audi A8 robi co chce z np 3.5 benzyna w beemce czy innym
  
 
Cytat:
silnik 1.8T daje sie wspaniale tuningowac i bedzie 100 razy lepszy niz 3 litry albo 2.5 TDi i zaden 3 litrowy samochod nie ma szans



Jeszcze takiego nie spotkalem
  
 
mnie tam sie marzy dodge stealth (twin turbo)... ale rozsadne zaczynaja sie od 50.000PLN eeech czy mnie bedzie kiedys stac...
  
 
Mnie sie marzy dokonczenie mojego drugiego silnika... ale jak krew z nosa to idzie...
  
 
Cytat:
2003-08-01 20:05:27, Dramar pisze:
Mnie sie marzy dokonczenie mojego drugiego silnika... ale jak krew z nosa to idzie...

2 ?
  
 
Dlubie 3.0 Biturbo... narazie rozbilem sie o kute tloki. Korbowody i wal dorwalem... tlokow nie ma. No i stoje z robota...
  
 
Nowoczesne diesle to fajna rzecz, ale trzeba pamiętać, że ten "ogromny moment już od niskich obrotów" jest z dosyć wąskim paśmie obrotów.
A poza tym do turbodiesli porównujmy benzynowce z turbo, a wtedy przewaga klekotów w osiągach (elastyczności) przestanie być widoczna.