Formuła Easter Informacje (Estonia)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
oto ważący 380 kg bolid.....



rzut oka pod maskę....



poznajecie ??











[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2003-11-29 10:05:50 ]
  
 
Godula robił tuningował silniki ład do czegoś takiego.
  
 
No coz nie tylko godula bo i rowniez pan Krzysztof Heinrich z Wroclawia robil takie silniki z pojemnosci 1300 uzyskiwal 130 KM to chyba dobry wynik coz pochwale sie jeszcze iz jest on autorem moje silniczka w Ladnej ale ja szacuje moc na okolo 100 KM
  
 
No! nareszcie oczekiwane zdjecia!!!
Dzieki konrad.
Heh swoja droga fajnie by bylo miec takie cus
Mnie na razie musi wystarczyc moj potwor - lekko chyba przedobrzylem silnik, 2 akumulatory, z lacznym pradem rozruchowym prawie 900 Amper, i ledwo kreci

  
 
Fleszer ale...kręci się?????
  
 
No to panie kolego nieżle dałeś czadu z tą kompresją (bo chyba nie spasowałeś silnika zbyt ciasno?).
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Jaaa, juz kolejny post zasmiecam moim silnikiem
Oj przegiolem z kompresja przegiolem - nie wiem jeszcze jak bardzo- ale jak wykrece swiece to kreci sie idealnie-
A teraz ze swiecami, juz prawie nie- wczesniej byl rozrzad przestawiony i nie trzymal kompresji to krecil.
Mowia ze raczej rozrusznik mam spalony-tj elektromagnes ktory po spaleniu nie puszczas pradu odpowiedniego.
  
 


Podobno w takich małych, niskich, szybkich wozidełkach siedziały bardzo dobrze nam znane silniczki... Posiada ktoś może jakieś informacje na ten temat? Co to konkretnie były za silniki (który blok, średnica tłoka itd), co w nich było nagrzebane i jaką mocą się legitymowały?
  
 
Witam
Sal, wydaje się że chodziło o Formułę Easter, silnik do 1500? bez doładowania, koniecznie produkcji RWPG, silniki podobnie przygotowywane jak te z VFTS... Ładowski bił na głowę tego z DFa... kolega kiedyś pracował w takim warsztacie co miał swoje auta w tej formule, ale nie mogę nikogo z tych ludków namierzyć, bo i kolega i właściciel warsztatu wyemigrowali swego czasu do Australii.. wieć nie ma szans na jakieś pozostałości czy know how.
Połączyłem z istniejącym juz wątkiem


[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2007-03-02 00:08:31 ]
  
 
Pytanie to nasunęło mi się z powodu TEGO
  
 
blok i co??? ja też mam taki blok. napisz co to jest
  
 
Nie wiem, dostałem. Ale leży takie coś i chciałem dowiedzieć się czegoś więcej o tej jednostce Oprócz bloku mam jeszcze głowicę i jakiś dziwny wałek

Czym taki niebieski ( ) blok "21011" różni się od na przykład tych z 2105? Jest mocniejszy, inny stop, coś w tym stylu?
  
 
Cytat:
2007-03-02 23:19:23, SAL pisze:
Czym taki niebieski ( ) blok "21011" różni się od na przykład tych z 2105? Jest mocniejszy, inny stop, coś w tym stylu?

malowaniem i tym ze fabryczna pojemnosac pierwszych ład to było 1200??

to smigało w esterze??
  
 
zrób zdjęcie tłoków, głowicy ze zbliżeniem na kanały, wałek też
  
 
Cytat:
2007-03-02 23:19:23, SAL pisze:
Nie wiem, dostałem. Ale leży takie coś i chciałem dowiedzieć się czegoś więcej o tej jednostce Oprócz bloku mam jeszcze głowicę i jakiś dziwny wałek Czym taki niebieski ( ) blok "21011" różni się od na przykład tych z 2105? Jest mocniejszy, inny stop, coś w tym stylu?


Zarówno silnik 21011 jak i silnik 2105 maja pojemność 1300, skok 66 mm a srednicę 79 mm. Róznica jest w konstrukcji. 21011 był prostą przeróbką silnika 2101 (czyli 1200) z łańcuchem rozrządu polegająca na rozwiercie z 76 mm na 79. Silnik 2105 jest już konstrukcję bardziej zmienioną, rózni się przede wszystkim tym że ma pasek rozrządu zamiast łańcucha.
  
 
Cytat:
2007-03-02 23:25:38, arsen pisze:
malowaniem i tym ze fabryczna pojemnosac pierwszych ład to było 1200?? to smigało w esterze??



Podobno, ale ciężko to udowodnić, może ktoś walnął olejną na niebiesko? Głowicy mam jedną fotkę na razie, jutro mogę dorzucić inne ujęcia. A wałków mam kilka i aktualnie nie wiem, który jest od tego czegoś, bo chyba każdy ma inne krzywki. Mierzyłem (linijką...) średnicę cylindrów i mi wyszło 79 mm. A blok jest zapusczony, trochę już leży...

img109.imageshack.us/img109/9811/glowicacf0.jpg
img109.imageshack.us/img109/4673/odgorykk1.jpg
img109.imageshack.us/img109/7495/walek2lc6.jpg




[ wiadomość edytowana przez: SAL dnia 2007-03-02 23:46:31 ]
  
 
mam wałek z esterki mogę porównać z twoim. masz zdjęcia tłoków??
  
 
Witam, silnik ktory dostales do lady od michała(lemura) to jest silnik z formuły easter, kupilismy go od goscia z warszawy za 1000zł,gosciu ten startował w rajdach gorskich, mial jeszcze kilka innych bajerow jak weberki, skrzynie klowa,i kupe czesci.
Po pierwsze jak chcesz go robic to prawdo podobnie musiał bys oddac blok do przeszlifowania,wał razem z kołem zamachowym kture teraz masz załozone na silniku ktorym jezdzisz do wywarzenia korbowody do odelzenia, wałek do napawania(bodajrze 2 lub 3 krzywki są zjechane),nowe pierscienie takie zrobione na wymiar itd.
Głowica ta z tym wybraniem na tłoki jest wlasnie od tego motoru,jest tak mocno splanowana ze musieli powbijać nakrętki i kulki zeby sie nie zapadała(ale tez by sie jej remoncik przydał) na to weberki i masz ok. 120 koni.

Znam ten silnik więc wiem co pisze.

Pozdro.

PS jak co to pytaj.
  
 
OK, w weekend wrzucę dokładne fotki krzywek Niestety nie wiem, które tłoki są od tego silniczka i czy w ogóle je mam. Mogę cyknąć fotki tych, które leżą luzem.
  
 
Tłoki masz na bank o ile dobrze pamiętam to nie miały wybrań pod zawory .