127 mkI do sportu - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja pozostanę przy 13'. Ale wybór dość niewielki... Pirelli P700 165/55/R13, ale opinie o niej są różne. Niektórzy są zadowoleni, inni mówią o dużej twardości. Wygląda to trochę tak, jakby pod tą samą nazwą występowały dwie mocno różniące się opony
A raczej, że partie opon są różne.
Przy rozmiarze 175/50/R13 zaczyna się jakiś wybór: Dunlop SP Sport, Fulda Carat Assuro, Pirelli P5000 Drago, Pirelli F5000 D, czy wreszcie Yokohama A539. Ceny niezbyt przyjazne
Osobiście największą ochotę mam na Yokohamy, ale czy 175 to nie za szeroko? Poza tym, chyba stalowe felgi od CC będą za wąskie i trzeba będzie dokupić alusy...
  
 
Cytat:
2009-03-10 08:36:11, Pereira pisze:
Ja pozostanę przy 13'. Ale wybór dość niewielki... Pirelli P700 165/55/R13, ale opinie o niej są różne. Niektórzy są zadowoleni, inni mówią o dużej twardości. Wygląda to trochę tak, jakby pod tą samą nazwą występowały dwie mocno różniące się opony A raczej, że partie opon są różne. Przy rozmiarze 175/50/R13 zaczyna się jakiś wybór: Dunlop SP Sport, Fulda Carat Assuro, Pirelli P5000 Drago, Pirelli F5000 D, czy wreszcie Yokohama A539. Ceny niezbyt przyjazne Osobiście największą ochotę mam na Yokohamy, ale czy 175 to nie za szeroko? Poza tym, chyba stalowe felgi od CC będą za wąskie i trzeba będzie dokupić alusy...



na 5,5 cala 175 bardzo ładnie leżą
  
 
Odpowiednikiem w sumie jest 155/70R13.
A najprościej założyć oponki z CC/SC 155/65R13 Są mniejsze na średnicy, na np 5" feldze ładnie sie ułożą. Szerokosć rozsadna.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Czas płynie, a postępy są zbyt wolne. Auto już powinno jeździć!
Tymczasem czekam, aż przyjdą zamówione klamoty. W międzyczasie pasujemy silnik do nadwozia i łatamy najgorsze dziury.
Mam pytanie: ponieważ okazuje się, że nie da rady założyć oryginalnej obudowy filtra, będę zakładał filtr stożkowy. Jaki jeszcze nie wiem, ale nie wiem też jak zamocować rurę do gaźnika. I którędy poprowadzić rurę, w prawo od silnika?
Mam nadzieję, że filtr pomogą dobrać mi w sklepie, ale jak obliczyć długość i pojemność rury? Dobrać metodą prób i błędów? Chodzi oczywiście o poprawę w zakresie średnich i wysokich obrotów, bliżej wysokich.
  
 
Jak ci sie nie miesci ta obudowa filtra powietrza to chetnie ja odkupie !!!!!!
  
 
Nie ma sprawy, i tak mi nie potrzebna.
Dziś przyszło sprzęgło, zaraz je zawiozę do mechanika, reszta klamotów jeszcze w drodze.
Będziemy wzmacniać okolice mocowania stabilizatora, podejrzewam że nie będzie to zbyt pięknie wyglądać, ale ma być solidnie.
Ma ktoś fotki jak wygląda czwarte mocowanie silnika w 1300? To od tyłu silnika, podwieszone na drążku?
Fajnie by było zobaczyć też jak założyć stożek, zwłaszcza mocowanie na gaźniku. Byłbym wdzięczny za info!
  
 
Post mi się zdublował, więc go skasowałem



[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2009-03-18 16:40:50 ]
  
 
Mieliśmy dziś wkładać silnik, a tu gaga! Sprzęgło które kupiłem nie pasuje! Jutro muszę zapinać i gdzieś kupić, a to z Allegro odesłać.
Okazuje się, że moje auto nie ma hamulca ręcznego, nawet dźwigni brak! Położenie przewodów wskazuje, że był założony hydrauliczny "rękaw". Czy ręczny (dźwignia i linki) z malucha pasuje do 127?
  
 
PA SU JE

dzwignia jest taka sama, 126, 127, 128 i zastava. Co do linki to znajomy wsadził od 126 do zastavy i była wrecz za długa, ja wsadziłem od zastavy do 127 i była ciut za krotka, hamował ostro, na przeglądzie byli zadowoleni.

Mam ją jeszcze jak cos.

[ wiadomość edytowana przez: MCQUEEN dnia 2009-03-19 19:35:31 ]
  
 
Czekałem na zamówione klamoty i dziś doczekałem się. W ciągu pięciu minut przyszedł kubełek, mocowania fotela, ręczny, poliuretany i jeszcze jedna paczka. Jednocześnie zjechał się listonosz i trzech kurierów Kubełek, mocowania i pasy każdy widział, więc pokażę tylko to:

Byłem szczęśliwy aż do chwili, kiedy przymierzyłem tuleje do stabilizatora... Okazało się, że to, co firma Bikopur określa jako tuleję stabilizatora, to nie jest to, czego się spodziewałem! Myślałem, że jest to tuleja osadzona w mocowaniu stabilizatora do przedniego pasa, a tak nie jest Zamówiłem je ze średnicą wewnętrzną 21 mm (grubość stabilizatora od Sporta), zamiast standardowej. Teraz mogę wyrzucić!
Okazuje się, że jest to tuleja znajdująca się na końcach stabilizatora, WEWNĄTRZ wahaczy. Jest z dwóch stron objęta "tuleją stabilizator/ wahacz" ( nazwa wg. firmy Bikopur ). Ja zamówiłem tylko dwie "tuleje stabilizator/ wahacz", więc jest to komplet tylko na jedną stronę Powinienem zamówić cztery! Wychodzi na jaw brak szczegółowej znajomości konstrukcji zawieszenia 127 ( i brak katalogu).
Wszystkie elementy zamówiłem w twardszej, "żółtej" wersji sport, i pojawił się kolejny problem: "tuleja wahacza dolnego przód" jest bardzo sztywna, i na pewno będzie problem z wciśnięciem jej w wahacz!
  
 
Ponieważ czas goni, postanowiłem ograniczyć zakres prac. Tak więc tymczasowo dałem spokój z poliuretanami (wcześniej napisałem dlaczego) i hamulcami z przodu oraz wspomaganiem tychże. Filtr stożkowy już czeka, ręczny miał być założony dziś wieczór. Zdjęcie wstawionego i zamocowanego silnika:



To zdjęcie z wczoraj, trochę się już od tego czasu zmieniło. Pokażę moje mocowania silnika, może komuś się przyda:



Moja lewa podłużnica jest nieoryginalna, ktoś ją przerabiał/ dorabiał pod skrzynię V, ale też pokażę:



Przedni pas w okolicach mocowań stabilizatora wyglądał u mnie jeszcze gorzej niż zwykle w 127. Poprawiliśmy to poprzez przyspawanie do tylnej części (tej płaskiej, od strony silnika) paska 2 mm blachy. Tego raczej na zdjęciach nie będzie widać, pokażę to co widać:



I jeszcze ogólne zdjęcie z pola bitwy, w tle zaprzyjaźniony mechanik:



Jutro muszę kupić opony, jeszcze nie wiem jakie...

[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2009-03-24 23:18:11 ]
  
 
Mam problem: rozrusznik jaki dostałem z silnikiem nie pasuje! Dzwoniłem do kogoś i za dwie godziny będę miał.
Ale jest jeszcze jeden problem: chłodnica którą mam nie pasuje! Od czego mogę dopasować chłodnicę?
  
 
Miejsca mocowania poduszek silnika z czasem moga okazac sie zbyt liche - dorob koniecznie stabilizator silnika taki jak jest w 903 (mocowanie masz przy karoseri ).Tulejki wahacza raczej napewno bedzie bardzo ciezko wcisnac - z osadzeniem seryjnych jest duzy problem - proponuje przeciac je na pol ( nie wiem czy to bedzie dobrze dzialalo).Co to za smar do tych poliuretanow ( chodzi o rodzaj)?Trzeba go uzyc bo podobno bez smaru piszcza.
Ja zamierzam zalozyc chlodnice z cc 900 , jeszcze nie mierzylem .
Reczny hydrauliczny ma za krutkie ramie (dzwignie).
  
 
Z tym mocowaniem będę walczył, ale już po niedzieli- teraz za mało czasu... To samo dotyczy rozpórki górnej i dolnej oraz poliuretanów i hamulców. Jeśli chodzi o dolne tuleje zawieszenia , to sprzedający mówił to samo co Ty- żeby przeciąć. Zobaczymy jak to będzie wyglądać. Nazwy smaru nie pamiętam, jutro popatrzę i napiszę.
Chłodnicę zakładamy od... Tico Może się okazać trochę mała... Ale ma ważną zaletę: razem z wentylatorem jest cieńsza od tej, jaką miałem, w związku z czym mieści się i prawie nie zahacza nic. Poprzednia się nie mieściła z silnikiem 1300.
"Rękaw" jest za krótki, ale nie rzuca się w oczy i wygląda prawie jak normalny ręczny (muszę jeszcze zrobić przegląd!), poza tym kupując w pośpiechu nie miałem wielkiego wyboru, a nie chciałem wydać zbyt dużo.
Z rozrusznikiem dałem radę! Michał z Łodzi, kiedyś posiadacz 127, a obecnie ciekawej Lancii i dwudrzwiowego Mirafiori poratował mnie rozrusznikiem ze swoich zapasów. Jakby co, ma ich jeszcze kilka
Mam nadzieję, że jutro będę jeździł. Trzeba jeszcze kupić opony, a to wbrew pozorom nie jest łatwe- no chyba, że chce się kupić Vivo albo Daytonę...
  
 
Ktoś moze pomierzył jaki jest rozstaw otworów w górnym mocowaniu McPhersona? Na jakiej są średnicy i co ile rozstawione?
Bez poprzeczki nie wyobrażam sobie swojego nadwozia.
Dolna poprzeczka spina wahacze - dobrze kombinuję?
Też sie zarysowała w mojej koncepcji, ale nie rozpracowywałem tematu? Ma ktoś przykładową fotkę?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A zrób fotke tych poliuretanów bez woreczka - co to za tubka w środku?

Katalog i fotke zawieszenia masz na www.celkar.pl
  
 
Rosck, w tej tubce jest smar do poliuretanu, zapomniałem spisać nazwę. Zdjęcie postaram się zrobić jutro, jeśli w natłoku spraw nie zapomnę.
Dolna poprzeczka ma faktycznie przebiegać mniej więcej tak, jak myślisz, OLO. To i rozpórkę (a może i klatkę? jeszcze nie zdecydowałem) ma mi robić firma obok Poznania, jak odkopę adres to go podam. Ogłaszają się na Allegro.

Właśnie wróciłem od mechanika i jestem trochę podłamany. Co prawda większość jest już zrobiona, elektryka działa, "rękaw" podłączony, ale nadal nie wiadomo jaki jest naprawdę stan silnika.
Jutro rano odpalamy. To będzie chwila prawdy!
Pozostało podłączyć zmieniacz biegów, dorobić puszkę na gaźnik i założyć nagrzewnicę no i zamocować kubełek z pasami.
Mam nadzieję, że pojadę w sobotę na Poznań, nie spodziewam się oczywiście jakichś super efektów, ale jakieś wnioski bym wyciągnął, odrobinkę doświadczeń zdobył. Jak to mówili kiedyś "rozpoznanie bojem", czyli na hurrra! i jakoś to będzie

Tu można zobaczyć zdjęcia i opis tulei: BIKOPUR

[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2009-03-26 23:50:59 ]
  
 



D...!!!

Nie udało się, nawet mi się pisać o szczegółach nie chce. Jutro rano jadę Mantą, załatwiłem zmianę.
  
 
Wracając do czasowo porzuconego tematu: pojawił się problem z silnikiem. Ciśnienie na tłokach waha się od 5 do 6... Prawdopodobnie stanęły pierścienie. Ostatnio nie było czasu, ale spuścimy olej i na święta nalejemy nafty w cylindry, może pierścienie odpuszczą.
W międzyczasie będziemy składać drugi silnik, zacznę od zrobienia głowicy. Czy jest możliwość założenia większych zaworów? Jeśli tak, to od czego? Czy też może trzeba je dorobić?

A z innej beczki: na MC znalazłem ciekawy link do oceny jak zmiana rozmiaru opony zmieni wielkość koła:
Koło

[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2009-04-07 10:27:07 ]
  
 
Z tym ciśnieniem to zawsze tak jak silnik stoi - to zawory muszą się doklepać- odpal go na linke i po kilku min złapie wolne i będzie ok sprawdzone zwykle działa heh