Ave 2.0 "00 - dmuchawa żyje własnym życiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witajcie,
ja znowu z problemem.
Dmuchawa nawiewu żyje własnym życiem.
Zarówno na automacie, jak i ustawieniu 1-4 na sztywno, zmienia sobie skokowo prędkość pracy. Mam nawet wrażenie, że momentami wcale nie pracuje.
Obserwuję to także w trybie auto (np. wewnątrz jest zimno i można się spodziewać, że będzie dmuchało mocno, tymczasem ona na jakiś czas przestaje, potem dmucha dalej i tak w kółko w różnych odstępach czasu), spodziewam się więc, że przełącznik jest raczej OK.
Więc co nie jest OK?
Gdzie szukać?

dzięki za każdą pomoc
pm
  
 
Rozbierz panel klimatyzacji i popraw luty ,pewno beda popekane to standart,no chyba ze wentylator sie zaciera,ale wtedy predzej czy pozniej padnie bezpiecznik na zespole oporowym.Diagnostyka z naprawa jakies 500 zl.Dla forumowicza znacznie taniej

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
zimne luty to dla mnie niewielki problem.
Zastanawiałem się też nad zimnymi lutami czujnika temp (domyślam się że to ten w małej kratce po prawej stronie pod kierownicą).
Gdzie mam szukać panela klimatyzacji?

pm
  
 
Cytat:
2009-01-22 00:42:34, pan_mietek pisze:
zimne luty to dla mnie niewielki problem. Zastanawiałem się też nad zimnymi lutami czujnika temp (domyślam się że to ten w małej kratce po prawej stronie pod kierownicą). Gdzie mam szukać panela klimatyzacji? pm


Panel klimatyzacji jest tam gdzie pokrętła nawiewów tylko od wewnątrz, czyli w praktyce musisz ściągnąć środkową konsolę - najpierw zdejmujesz pokrętła od nawiewów (fajnie schodzą jeśli chwyci się je nie tak jak normalnie przy kręceniu nimi tylko za te wąskie krawędzie) i uchwyt od obiegu zamkniętego/otwartego, potem pociągasz konsolę (w wersji sol to ten drewnopodobny plastik), jak wyskoczy z zaczepów wypinasz wtyczki od guzików świateł awaryjnych i ogrzewania, potem już możesz dobierać się do samej konsoli nawiewów bo tam jest płytka drukowana.

Sam to kiedyś ściągałem bo myślałem że coś jest nie tak - wkurzało mnie, że przy ustawieniu jakiejś (raczej niskiej) temperatury, kiedy na zewnątrz jest mróz, grzało strasznie mocno. No ale tak chyba musi być zanim czujnik załapie odpowiednią temperaturę. Teraz wkurza mnie to że na nogi leci gorące powietrze kiedy na szybe dmucha chłodne... ale to już nie wiem nawet co może być, może tak to działa.

Co do dmuchawy to w razie czego dostęp do niej jest łatwy, starczy ściągnąć półkę przed pasażerem i potem wykręcić 3 śrubki (wyciągałem nawet niedawno jakieś liście i wymontowanie z zamontowaniem zajęło może 10 minut).

Sam czujnik temperatury możesz też przeczyścić - tam z kolei są do odkręcenia tylko dwie śrubki z tego plastiku pod kierownicą.