[MKVII] Auto szarpie i przerywa proszę o pomoc w diagnozie - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam podobny problem. Posiadam escorta mk5 1.8 16V 92r u mnie problem jest taki, że jak jest mokro na ulicy to auto podczas jazdy zaczyna przerwać i szarpać, jeśli jest sucho to wszystko jest ok, kable i świece mam wymienione, podmieniałem przepływomierz ale dalej przerywał. pomaga wciśnięcie gazu na maksa w podłogę. W czym może tkwić problem? Znajomy powiedział, że może to być przez to iż nie mam nadkoli tych plastykowych.
  
 
Pewnie tak... wez wyjdz teraz na dwor podjedz w ciemne miejsce otworz maska i dawaj gaz z pod maski i patrz jak i gdzie biegaja iskry... Pozdrawiam
  
 
Teraz niestety nie mam jak tego sprawdzić bo auto stoi na parkingu strzeżonym. jutro wieczorkiem to sprawdzę. Zauważyłem, że w okolicy koła od strony kierowcy idzie dużo wiązek kabli i jest dużo elektryki.
  
 
Cytat:
2009-02-17 22:42:30, walet90 pisze:
Teraz niestety nie mam jak tego sprawdzić bo auto stoi na parkingu strzeżonym. jutro wieczorkiem to sprawdzę. Zauważyłem, że w okolicy koła od strony kierowcy idzie dużo wiązek kabli i jest dużo elektryki.



ty lepiej zobacz co z cewka... czy np nie jest peknieta obudowa gdzies...
to masz niezly syf pod maska jak nadkoli nie masz
  
 
Nie chodzi o to by podmienić przepływomierz tylko o wypięcie wtyczki od niego
  
 
Witam...
Proszę o pomoc! Posiadam forda escorta silnik 1,4 jednopunktowy wtrysk. Auto szarpie traci moc, pod wpływem wciśnięcia pedału GAZU. Zachowuje się tak jak gdyby nie było paliwa... Silnik był sprawdzany i ma po 10 na każdym cylindrze. Byłem na sprawdzeniu komputerowym okazało się, że spalona jest SONDA LAMBDA. Wymieniłem ją na nawą, nowe świece, nowy filtr powietrza. Pojechałem ponownie na sprawdzenie komuterowe nie wykryto żadnej wady, a auto i tak nie może sie poradzić. Kiedy jest rozgrzany jest trochę lepiej. Jeżdżę od mechanika do mechanika i każdy inaczej mówi, może pompa paliwowa, ale pompa ma ciśnienie 1 BAR czy to zbyt mało? Drugi mechanik twierdzi, że jest zapchany katalizator, ale według mnie on dobrze wyrzuca spaliny. Mówią też, że może cewka, moduł lub filtr paliwa, ale żaden nie jest w stanie postawić 100% diagnozy. Jeżeli ktoś z Was miał podobny problem, bardzo prosze o pomoc, bo to jest bez sensu jeździć od mechanika do mechanika i wydawać kasę, a żaden nie jest w stanie naprawić tego auta!!!
  
 
a kable WN i układ zapłonowy?
  
 
To jest stary typ silnika i kable są nowe, zawory ma hydrauliczne i same się regulują. Więc tu przyczyny nie ma... Ja podejrzewam, że to może jednak byc pompa paliwa, ale jakby siadła pompa to miałby problemy z zapaleniem, bo paliwo by się mu cofało. On pali od kopa i ma ładną pracę silnika gdy się rozgrzeja, ale gdy sie dodaje gazu to zaczyna szarpać, bujac nim i co jakiś czas złapie.
  
 
Kabel od przepływomierza odłączyłem i jest troszkę lepiej ale dalej przerwa i szarpie, nie jest to cały czas. Cewkę oglądałem i wygląda na całą.
  
 
Po wyłączeniu przepływomierza - czy resetowałeś komputer? Jak to zrobisz to cierpliwie trzeba pojeżdzić i powinno być lepiej, bo komp pamięta ostatnie ustawienia
  
 
W jaki sposób się resetuje komputer? Poprzez odłączenie aku?
  
 
Są różne szkoły. Ja to robię tak - odłączam minus aku i po pół godziny podłączam, załączam silnik i bez gazu pracuje aż do włączenia się wentylatora. Następnie trzymam gaz na 2000 obr przez trzy minuty. Te czasy mogą być różne. Zamiast trzymania na gazie można też przejechać kilka kilometrów - i te odcinki też mogą być różne. Na ogół komp prawidłowo działa dopiero po wielu kilometrach. Spotkałem się nawet z około 500 km. Bez przepływomierza możesz jeżdzić - trochę więcej spali. Ale to tylko na czas sprawdzenia czujnika. Albo to będzie jego wina i trzeba go wyczyścić lub wymienić, albo go włączyć i szukać dalej

[ wiadomość edytowana przez: jasta dnia 2009-02-19 21:14:17 ]
  
 
No jutro popróbuje. Ja mam już kata wybebeszonego, jak znajdę w week troszkę czasu to podjadę do znajomego i spróbuję cewkę podmienić i zobaczę jak się zachowuje
  
 
Więc tak.. miałem podobny problem .. co więcej samochód gasł na skrzyżowaniach.. jak tylko puściłem sprzęgło i przestałem dodawać gazu. Postanowiliśmy z kolegą zajrzeć do niego.. co się okazało świece były w tragicznym stanie, ale to nie było od nich Po zdemontowaniu filtra powietrza ujrzałem wielką dziurę ;/ nie wiem kto miał taki pomysł, żeby robić dziurę w filtrze, ale dobra załatałem tą dziurę.. Teraz pewnie do wymiany pójdzie filtra paliwa, powietrza i oleju. Co więcej mechanik mówił, że to od silnika krokowego (wolnych obrotów) który kosztuje 300 zł ale jak widać na razie uporałem się z tym.. nie do końca, ale już w miarę dobrze jeździ Tak jak mówiłem wymienię filtr paliwa, powietrza i oleju i wtedy zobaczymy
  
 
matko, co by się niedziało pod maską to wy standardowo kable wysokiego napięcia, przepływomierz i krokowiec, ech...


co do szarpania na małych obrotach:
1) sprawdzić (wymienić) filtr powietrza, porządnie oczyścić CAŁY układ dolotowy powietrza, tj. wszystkie rury, puszkę filtru, całą przepustnicę, w 90% przypadków problemy z wolnymi obrotami (szarpanie podczas normalnej wolnej jazdy) to jest niesprawny układ dolotu powietrza albo brudny albo bierze lewe powietrze,
2) sprawdzić tokładnie potencjometr przepustnicy i ewentualne inne czujniki w układzie dolotowym czy są sprawne a przedewszystkim połączenia z nimi, czyli wtyczki czy nie są zaśniedziałe i kable czy mają przejście
3) jeśli jest gaźnik sprawdzić czy pływak nie jest za nisko i czy dysze niesą przytkane, sprawdzić iglice czy się niewytarła
4) nie wiem dokładnie jak to jest przy monowtrysku,czy tam jest jakiś komputer? jeśli tak to należy sprawdzić czy połączenia czujników z komputerem są ok i czy komputer dobiera dobrze mieszankę, oczyścić układ wtryskowy
5) pełny wtrysk; jeśli układ dolotowy jest sprawdzony i jest ok to sprawdzić wtryskiwacze filtr paliwa i pompe paliwa, uczyścić wtryskiwacze, wymienić wiltr sprawdzić czy pompa dobrze podaje paliwo, jeśli będzie ok to komputer dobiera źle skład mieszanki
6) ogólnie podsumowując jeśli problem szarpania jest tylko podczas jazdy na małych obrotach (tak zrozumiałem) to problem na 99% dotyczy układu dolotowego bądź paliwowego



co do braku mocy przy mocnym wciśnięciu gazu:
1) ja bym zaczął od układu paliwowego, jeśli na wolnych i małych obrotach jest ok to na 99% za mało paliwa jest dostarczane lub za mało podają wtryski, na początek sprawdzić WSZYSTKIE przewody i łączenia w układzie paliwowym, najczęstrza przyczyna to drobny wyciek lub słaba pompa, dlatego w następnej kolejności sprawdzić czy pompa dobrze podaje, sprawdzić czy niema zatorów w przewodach paliwowych, wymienić filtr paliwa, oczyścić wtryski,
2) w przypadku gaźnika sprawdzić iglicę czy niejest już na wyczerpaniu, poziom pływaka sprawdzić, oczyścić rurkę emulsyjną i dysze, wyczyścić gardziel,
3) jeśli powyższe nic niedało sprawdzić przepustnicę czy się dobrze otwiera, czy po pełnym wciśnięciu gazu jest całkowicie otwarta, czy czy przepustnica pracuje lekko i płynnie bez zacięć czy oporów
4) sprawdzić układ dolotowy przedewszystkim filtr powietrza, wszystko oczyścić,
5) mało prawdopodobną ale możliwą przyczyną są wypalone świece bądź źle ustawiony zapłon,



odnośnie gaśnięcia na dochamowaniu:
1)
KLIK
tutaj w przedostatnim poście dokładnie opisałem dopiero, niechce mi się pisać drugi raz



reset komputera:
1) odpiąć kleme od akumulatora na kilka sekund i wsio, komputer wraca do ustawień fabrycznych



a teraz wyjaśnienia do:
1) przewody wysokiego napięcia - jeśli były by przebicia to przedewszystkim silnik pracowałby nierówno niezależnie od obrotów i stopnia nagrzania, nastąpił by wyraźnie spadek mocy w pełnym zakresie obrotów, problemy z odpalaniem, dymienie z rury wydechowej spowodowane niecałkowitym spaleniem mieszanki (bądź w ekstremalnym przypadku w ogóle brak spalenia mieszanki w jednym z cylindrów), przebicie na przewodach WN nie jest wybiórcze dla jakiegoś zakresu obrotów
2) regulator prędkości obrotowej biegu jałowego czyli popularny krokowiec - przedewszystkim problemy były by na postoju na wolnych obrotach, a nie podczas jazdy, jak dajesz gazu i otwiera się przepustnica wtedy jest dodatkowa dostawa mieszanki paliwowo powietrznej do komory spalania co zmniejsza objawy, tak więc mogą być problemy przy wyższych obrotach ale największe byłyby na wolnych obrotach
3) przepływomierz - jak słucham tekstów "a ja odpiołem go i teraz śmiga ładnie tylko troche więcej pali" to normalnie nie wiem czy śmiać się czy płakać, typowa polska mentalnośc "a co tam głupi konstruktor po co to tu dawał tylko się psuje i przeszkadza, ja wiem lepiej jak powinno być", otóż zapewniam że sztab inżynierów z dużym laboratorium i niezłym budżetem wie lepiej jak powinno być, można na chwile odpiąć przepływomierz jeśli coś to zmieni w zachowaniu silnika to należy naprawić bądź wymienić przepływomierz, ale jazda bez niego będzie skutkować szybszym zużyciem silnika, brak przepływomierza spowoduje zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę co jest szkodliwe dla silnika,



porady ogólne:
1) jeśli niemasz zielonego pojęcia o mechanice lub pojecie jest nikłe to lepiej oddaj samochód do mechanika, zapewne coś przy robocie zpapra ale i tak zrobi lepiej niż właściciel pojazdu który tylko mniej więcej wie gdzie jest silnik
2) jeśli szukasz przyczyny usterki zacznij od rzeczy najłatwieszych do zrobienia, np. sprawdzić filtry, płyny, świece, sprawdzić czy niema wycieków któregoś z płynu, czy niekopci, czy akumulator jest naładowany, to nieboli, zajmuje kilka minut a rozwiązuje 40-50% wszystkich problemów
3) jeśli coś stuka w lewym przednim kole to nieszukaj przyczyny w mechaniźmie tylnej wycieraczki, sprawdzaj te elementy które mają związek z nieprawidłowo działającym układem
4) jeśli niemasz pełnej wiedzy na temat działaniu danego układu nigdy nie ufaj ślepo opinii jednej osoby, spytaj się 3-4 osó które uważasz że mogą się na tym znać i jeśli ich stwierdzenia są zbierzne ze sobą można temu ufać,
  
 
tak jak pisze Dzikus dolot powietrza (filtr, odma, rury, przepustnica)
  
 
mam ten sam problem, sprawdze i podziele sie informacjami . pozdrawiam
  
 
miałem do dziesiejszego ranka taki sam problem. po przeczytaniu tego wątku odłączyłem przepływomierz i normalnie nie to auto. śmiga jak ta lala, mam tylko pytanie odnośnie spalania. spalanie benzyny napewno sie zwiekszy a czy to samo stanie sie z gazem???
  
 
U mnie nie zwiększyło wcale - jedynie na benzynie, ale on powinien być - można trochę pojeżdzić i wymienić, a wcześniej wyczyścić - może wystarczy

[ wiadomość edytowana przez: jasta dnia 2009-02-21 21:25:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: jasta dnia 2009-02-22 08:43:25 ]
  
 
U mnie chłopaki przerwa tylko i wyłącznie jak jest mokro na drodze. Czasami nie chce wejść na obroty to pomaga mu odłączenie przepływomierza.