Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-08-11 18:03:10 Glowa do gory (i NIE kat do skazanca to powiedzial)!!!
Da sie co nieco posprawdzac. Jezeli kopci z rury- to nalezy sprawdzic- zaplon i gaznik- bo moze kopci po jest zle dobrane powietrze do paliwa(jest go za malo) wtedy jest spalanie niecalkowite i wytwarza sie CZAD-czarny osad dym itp(to tak z chemi) JEzeli chcesz odgadnac czy pierscienie poszly- sprawdz sobie cisnienie na cylindrach. Takie male urzadzako-pozyczasz od kolegi, albo kupujesz w sklepie, i: 1) nagrzewasz lisnik 2) wylaczasz silnik, wykrecasz swiece jedna- z reszty zdejmujesz kable 3) podpinasz urzadzenie zamiast wykreconej swiecy- wsiadasz do auta, wciskasz pedal gazu do podlogi(bez ssania) i krecisz silnikiem 4) patrzysz na wskaznik co pokazal sprawdzasz to na wszystkich cylindrach, i piszesz tu jakie jest, a wten czas ktos ci powie co dalej. Nie zalamuj sie! Brzeki metaliczne zanikajace od obrotow - stawaim na stary lancuch rozrzadu i naciagacz, albo tez uszkodzony aparat zaplonowy! Wymien sobie rozrzad, zrob glowice, dotrzyj zawory, i WYMIEN USZCZELNIACZE NA ZAWORACH- do byc moze to dla tego kopci. Wszystko razem nie powinno cie kosztowac wiecej jak 400 zl lacznie z czesciami-rozrzad dzwigienki zaworow, uszczelniacze itepe lacznie z planowaniem glowicy, ale mysle ze duzo mniej bedzie kosztowac! Chyba ze wyjdzie ze gniazda zaworow masz powypalane od gazu- wtedy koszty wzrosna! |
Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2003-08-12 20:19:16 Nie kupuj tylko zielonych Corteco.Podobno czarne są lepsze,albo może ktos pamieta od jakiej audicy pasują,bo cos mi się kiedyś o uszy obiło?
pzdr Grzesiek |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2003-08-12 20:47:52
Hmmmm... no coz... bylo ostatnio goraco. ale wskazowka temp dochodzila najwyzej do polowy zielonego pola. A jesli przegrzalem to co mnie czeka? |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2003-08-12 21:37:12 Pytanie z ostatniej chwili:
czy aby wymienic te uszczelniacze trzeba zdejmowac glowice czy wystarczy tylko odkrecic klawiature? Pytam czy damy sobie rade razem z moim tata w weekend czy mechanik by sie przydal. Perzan: moze ja jestem noga ale na rysunku w mojej ksiazce sa tylko zgarniacze oleju ktore są bezposrednio nad prowadnicą zaworu. czy to o te zgarniacze chodzi? |
Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2003-08-12 21:47:45 Samemu tego nie zmienicie.Głowicy zdejmować nie trzeba.Jak dobry mechanik to zmieni bez zdejmowania
To sie nazywa normalnie,uszczelniacze zaworowe.ludzie w sklepie napewno będa wiedziec Grzesiek |
Remik Łada Samara 2108 Pruszków | 2003-08-12 21:52:21 głowice zdjąc musisz bo bedziesz musiał do wymiany uszczelniaczy zdjąc spręzyny zaworów i ponownie je załozyc a tego nie zrobisz bez zdjęcia głowicy i do tego przydał by sie jakis przyżad pomocny do rozpiecia i zapiecia zamkow sprezyn wiec jak nie robiłes tego nigdy to moze sam nie próbój |
Perzan Przyjaciel LKP ST191L-DWMNKW Kraków | 2003-08-12 23:45:02 Kamil: Tak, to jest to. De'facto one są założone na prowadnice zaworów. Niech będzie, że zgarniacze oleju. Ale obawiam się, że w sklepie zrobią wielkie oczy na taką nazwę
Do wymiany nie trzeba ściągać głowicy. Trzeba tylko podeprzeć zawory jakimś miękkim prętem przez otwór po świecy. W klasykach robi się to bez problemu, dostęp jest elegancki. Nie ukrywam, trochę sprytu potrzeba no i największy problem jest ze ściśnięciem sprężyn. Pierwszy raz to robiłem ze zdjętą głowicą i ściskałem sprężyny stojakiem od wiertarki Dobrze byłoby zaopatrzyć się w ściskacz sprężyn. Taka prosta dźwignia jednoramienna z odpowiednimi końcówkami. Z tym urządzeniem możesz śmiało się zabierać bez ściągania głowicy. Bez - na własne ryzyko. Sprężyny są naprawdę mocne. W razie czego możesz zawsze później zdjąć głowicę. Tylko nie zapomnij spuścić wody z bloku Powodzenia. |
adam2106 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 480 turbo mysłowice | 2003-08-13 09:48:41 ja zmajstrowalem sobie sciagacz samemu.Z lyzki bo opon.Wywiercilem w niej 2 dziury ok.5-7 cm od siebie z jednej strony.Do jednej( tej od konca) przymocowalem blaszke ze srubka ktora wkrecalem w miejsce sruby do regulacji luzu zaworow,a do drugiej dziury przykercilem blache wygieta w cos przypominajacego u ale z dolna plaszczyzna calkowicie plaska.I w tej dolnej plaszczyznie wywiercilem dziure tak zeby zamki zaworow przechodzily przez nia.Naciskajac na dluzszy koniec powodujesz scisniecie sprezyny.No i dysponujac takim profesjonalnym narzedziem wymienilem wszystkie uszczelniacze w niecala godzine.Fabryczny sciagacz wyglada podobnie.Tylko trzeba miec dostatecznie dluga dzwignie(wszystko zalezy ile pary w łapkach ma gosc co to bedzie sciagal).Moja miala ok.70 cm.Wystarcza.Mozna zmajstrowac taki sciagacz uzywajac kawalka rurki zamiast lyzki jak to zrobilem ja.Tylko trzeba podeprzec zawory od spodu.Jak powiedzial Archimedes "dajcie mi dostatecznie mocny punkt oparcia a porusze z posad ziemie..." |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2003-08-13 20:43:49 No wiec tak:
Cisnienie w cylindrach [MPa]: 1) 0,94 2) 1 3) 1 4) 0,98 No wiec chyba ok, jak myslicie?
Hehehe. W sklepie mieli tylko te zielone corteco (tzn zielone w srodku a z zewnatrz takie siwe. No innych nie ma. Zakladac te |
adam2106 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 480 turbo mysłowice | 2003-08-14 11:39:12 Jak Ci nie dmucha przez korek wlewu to na 100% wina uszczelniaczy.Cisnienie jest w miare dobre.Nie ma strasznych roznic.A poszukaj gdzie indziej.Ja sie kiedys spotkalem z uszczelniaczami Boscha.Co do cisnienia zasiegnij jeszcze czyjejs opinii. |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-08-15 23:28:43 Dzis mechanik sprawdzil cisnienie w cylindrach. Po wlaniu oleju cisnienie podskoczxylo o ok 3 atm. No wiec wymiana pierscieni. Ale nic to przy okazji wymienie te uszczelniacze (moze dostane jakies lepsze) no i w ogole odnowie uszczeli bo poci to tu to tam. Mam tylko pytanie:
Jak w sklepie odroznic pierscienie dobre od pierscieni badziewnych? Kamil_H PS. Przyszly tydzien bez samochodu |
OSS SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Szczecin | 2003-08-15 23:38:09 Wstaw uszczelniacze od golfa 1.6 albo od bmw...
Pozdr OSS |
xAngel Lada Samara Białystok | 2003-08-16 23:11:49 No to będziesz musiał i tak podnieść głowicę, ale mogę powiedzieć jak mi kumpel podpowiedział patent, żeby nie zdejmować głowicy. Tak więc nie w każdym samochodzie da się podeprzeć zawory przez gniazdo świecy. Oni zrobili ze starej świecy takie cudko, że wykruszyli z niej wszystko i wspawali rurkę, którą podłączali do sprężarki. Wtedy pompujesz do cylindra 6 atm. i zawór będzie się sam trzymał. Tak właśnie zmieniali uszczelniacze, ale nie pamiętam w jakiej furce. |