Regulator napięcia - alternator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam poważny kłopot,ostatnio pad mi akumlator i okazało się że alternator niedoladowuje a zwłaszcza pod obciązenie i to tylko światłami bo w granicach 13.30.-13,50V na wolonych i wyższych obrotach male wachania.Autko to carina 2.0 gli silnik 3sfe z klimatyzacją dla jasności. Po rozebraniu to jest wyjęciu regulatora ze szczotoktrzymaczami okazało się że szczotki są wyjechane więc elektry z niemałym trudem wymienił te szczotki ale po założeniu okazało się że teraz ładuje prawi 17V i cholera wie co się dzieje czyżby to pad regulator napięcia co podobno się nie zdarza,problem byłby mały ale regulator jest trudno zdobyć a cena to od 900 -1200zł tak to prawda sam zgłupiałem gdy usłyszałem te ceny.Podaje dane alternatora bosch-Toyota Nr. 27060-03040 12V poniżej Nr.0 123 325 003.Elektry będzie dalej probował coś ze zrobić jeśli ktoś ma jakiś pomysl lub poglą czy to napewno wina rgulatora prosze o porade ,zaznaczam że aku jest nowy na gwarancji i z nim jest wszystko okej.Pozdrowienia
  
 
Jesli sie nie zdarza by regulator się psuł (dziwne bo ja nawet w alternatorze Denso kiedyś regulator musiałem wymienić) to ewentualnie kup na allegro uzywany alternator np. tu:
http://allegro.pl/item549683112_toyota_carina_e_2_016v96rok_alternator.html

i ewentualnie zmien sam regulator no albo calosc. Ale jakos dziwne mi sie wydaje zeby nie dalo się dokupic samego regulatora w normalnej cenie. Pytałeś w serwisach Boscha?
  
 
Sprawdzałem na alegro niema takiego alternator są ale do silnika 1,6 1,8 a do 2,0 niestety nie ma bo są inne parametry jak wynika to z numeru alternatora.Zastanawiam sie czy nie wstawić jakiegoś oprnika aby zmniejszyć ,ładowanie o ile wiem to dopuszczalne ładowanie to 15V.Dzięki za informacje.
  
 
Taki właśnie kanał jest z Boschem Kumpel miał to samo
Cena zaporowa, niewiele mniejsza niż cały nowy alternator

edi52, szukaj używki. Jak znajdziesz Denso od 2,0 to też pasuje
Dla pewności poproś o fotkę złącza. U kumpla wszystko podeszło bez problemu.
Pozdro.
  
 
Dziękuje za informacje jeżeli jest tak jak piszerz to będe się rozgladał za denso może predzej uda się dostać dobrz by było znać parametry i numer tego alternatora. Regulator jest trzy stykowy a przeważnie są dwu stykowe ichyba tu jest pies pogrzebany. Pozdrowienia i dzięki
  
 
Cytat:
2009-03-06 12:00:35, edi52 pisze:
Mam poważny kłopot,ostatnio pad mi akumlator i okazało się że alternator niedoladowuje a zwłaszcza pod obciązenie i to tylko światłami bo w granicach 13.30.-13,50V na wolonych i wyższych obrotach male wachania.Autko to carina 2.0 gli silnik 3sfe z klimatyzacją dla jasności. Po rozebraniu to jest wyjęciu regulatora ze szczotoktrzymaczami okazało się że szczotki są wyjechane więc elektry z niemałym trudem wymienił te szczotki ale po założeniu okazało się że teraz ładuje prawi 17V i cholera wie co się dzieje czyżby to pad regulator napięcia co podobno się nie zdarza,problem byłby mały ale regulator jest trudno zdobyć a cena to od 900 -1200zł tak to prawda sam zgłupiałem gdy usłyszałem te ceny.Podaje dane alternatora bosch-Toyota Nr. 27060-03040 12V poniżej Nr.0 123 325 003.Elektry będzie dalej probował coś ze zrobić jeśli ktoś ma jakiś pomysl lub poglą czy to napewno wina rgulatora prosze o porade ,zaznaczam że aku jest nowy na gwarancji i z nim jest wszystko okej.Pozdrowienia


Jezeli przed wymiana szczotek bylo prawie dobrze bo norma Toyoty to 13,2-14.6 z obciazeniem swiatlami mijania ,a po jest zle to niech ten elektryk jeszcze raz wyjmie ten regulator ze szczotkotrzymaczem i sprawdzi czy nie zrobil zwarcia,bo teraz wyglada na to ze regler ma zwarte nogi zasilania z wyjsciem regulowanym na szczotke i laduje pelnym butem

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Regulator w takich cenach? Ejjj no, do mojej camry kosztuje 40 złotych!
Może chodzi o cały mostek?
Bo regulator to zawsze były groszowe sprawy. Gdy u mnie spalił się regulator napięcia to winne były diody prostownicze a te właśnie kosztują w oryginale jakieś chore piniędze. Wytłumaczcie mi proszę bo nie wierzę.
  
 
Kiedyś kolega mi wspominał że gdzieś pod Krakowem jest firma, która naprawia alternatory. Oddajesz im swój stary, dopłacasz cos ok 100-150 zł i dostajesz od nich inny naprawiony, ( a właściwie to zregenerowany), kompletny. Postaram sie załatwic namiar na ta firmę i dam znać
  
 
bendiks w krakowie, kolo ul. zakopianskiej nie pamietam numeru ale albo na forum jest albo w guuglach
  
 
Cytat:
2009-03-07 05:37:18, junior_ek pisze:
Kiedyś kolega mi wspominał że gdzieś pod Krakowem jest firma, która naprawia alternatory. Oddajesz im swój stary, dopłacasz cos ok 100-150 zł i dostajesz od nich inny naprawiony, ( a właściwie to zregenerowany), kompletny. Postaram sie załatwic namiar na ta firmę i dam znać


No jak w takich cenach naprawiaja to ja wiem jak sie nazywa ta firma... Caritas Polska

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-03-07 16:20:37, Bigelektron pisze:
No jak w takich cenach naprawiaja to ja wiem jak sie nazywa ta firma... Caritas Polska


Ja tylko mówie co słyszałem , a tutaj link do firmy
http://www.bendiks.krakow.pl/
  
 
No to wlasnie oni, maja troche czesci kupowalem tam starter do N.Sunny 1.4 chcieli mi regenerowac caly rozrusznik ale wystarczylo tylko podlaczyc nowy start i jest super.
Wzieli cos ok.140zl o ile dobrze pamietam za czesc.
  
 
Chciałem wszyskim podziękować za informacje i tak żywe zainteresowanie a szczególnie "bigoelektrykowi "bo prawdopodobnie nastapiło zwarcie po wymianie szczotek,ale trafilem na allegro gościa i już w poniedziałek nowy regulator wraz ze szczotkoczymaczem zostanie wyslany, a nad starym elektry będzie musiał popracować może da się jeszcze naprawić jesli zwarcie go nie uszkodzilo.Jak dostane nowy regulator to dam znać czy wszystko gra ,ach cena tego regulatora to 150 zł. a nowego alternatora niecałe 600 zł. Pozdrowiena dla wszystkich i jeszcze raz dzięki.
  
 
Dostałem ten regulator napięcia regenerowany i mam pytanie a zwłaszcza do "bigoelektrona ponieważ po założeniu teraz mam ładowanie przy włączonych światłach 14.90V i boje się czy sobie nie uszkodze akumlatora i niewiem czy reklamować i wymienić regulator. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-03-10 21:33:03, edi52 pisze:
Dostałem ten regulator napięcia regenerowany i mam pytanie a zwłaszcza do "bigoelektrona ponieważ po założeniu teraz mam ładowanie przy włączonych światłach 14.90V i boje się czy sobie nie uszkodze akumlatora i niewiem czy reklamować i wymienić regulator. Pozdrawiam


Zmierz innym miernikiem jezeli jest powyzej 14.6 wymien regulator.Sprawdz tez mase na nadwozie i silnik.Pomiar oczywiscie robiles na akumulatorze???czy na zacisku alternatora?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
reklamowałem regulaor ale gość mówi że jes napewno sprawny i że u mnie jes jakieś uszkodzenie,moge wysłać do niego on sprawdzi ale już mu nie wieże ,iałem aby mi przyslał inn w zamian ,a ja mu odesle ale brak zgody.Szukam dalej przyzyny i aby oslabić ładowanie włązam ogrzewanie szyby i ładowanie spada poniżej 14V.Pomiaru dokonuje na aku. Jeżeli mieliśie aki przypadek o napiszie lub jakieś rady. Jeszze jedno pyanie o króki kabelek zakońzony wyzką kóry przymoowany jes do aka silnika koło alernaora a nie widać gdzie i do zego miałby być podłązony. Pozdrowienia. Przepraszam za pismo ale zepsuła się klawiaura i nie wybija wszyski lier.
  
 
Cytat:
2009-03-14 16:18:22, edi52 pisze:
reklamowałem regulaor ale gość mówi że jes napewno sprawny i że u mnie jes jakieś uszkodzenie,moge wysłać do niego on sprawdzi ale już mu nie wieże ,iałem aby mi przyslał inn w zamian ,a ja mu odesle ale brak zgody.Szukam dalej przyzyny i aby oslabić ładowanie włązam ogrzewanie szyby i ładowanie spada poniżej 14V.Pomiaru dokonuje na aku. Jeżeli mieliśie aki przypadek o napiszie lub jakieś rady. Jeszze jedno pyanie o króki kabelek zakońzony wyzką kóry przymoowany jes do aka silnika koło alernaora a nie widać gdzie i do zego miałby być podłązony. Pozdrowienia. Przepraszam za pismo ale zepsuła się klawiaura i nie wybija wszyski lier.


Powodem przeladowania moze byc zla masa silnika do na dwozia lub akumulatora do nadwozia,ale przedewszystkim regler.Pytanie jakim miernikiem mierzyles czy jest miarodajny.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Pomiar wykonywany na 2-ch miernikach,ale co ciekawe to obecnie ładowanie przy nagrzanym silniku z wł.swiatlami spadło do 14,80V może jeszcze spadnie a narazie to włanczam więcej odbiorników a zwłaszcza ogrzewanie szyby. Cromm w 2007r. napisał na forum dotyczącym alternatorów że instr.serwisowa toyoty mówi że dopuszczalne jest ładowanie nawet do 15,50V,to samo pisze w haynesie, jeżli tak jest to nie musze się martwić ładowaniem,akumlator w stanie spoczynku czyli na drugi dzień wykazuje 12,30-12,40V a czasem mniej.Mam pytanie dotyczące kabelka który jest przymocowany w miejscu haka od silnika koło alternatora dł. ok. 30cm. zakończony wtyczką nie wiem od czego on jest ponieważ nigdzie nie widze gdzie by go można wpiąć.Możę to jest do jakiejś dodatkowej instalacji.Pozdrowienia dla wszystkich.
  
 
Cytat:
2009-03-18 10:03:06, edi52 pisze:
[...]Mam pytanie dotyczące kabelka który jest przymocowany w miejscu haka od silnika koło alternatora dł. ok. 30cm. zakończony wtyczką nie wiem od czego on jest ponieważ nigdzie nie widze gdzie by go można wpiąć.Możę to jest do jakiejś dodatkowej instalacji.Pozdrowienia dla wszystkich.



To jest masa na silnik.
Druga część tego przewodu z drugą częścią wtyczki powinna być przykręcona do kielicha pod którąś śrubką.
Pozdro.
  
 
Dzięki Perzan nie pozosTaje mi niC innego jak szukać drugiego końCa lub dorobić kawałek przewodu do kieliCHa jak napisałeś. Pozdrowienia.