[MKVII] Interfejs diagnostyczny OBD do Forda po 96"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na poczatek Klikacz

Przewertowalem forum i pod hasłem interfejs pokazuja mi sie opisy maszynerii w postaci kabelków i diódek do trójkatnych zlaczek.

Jak sprawa ma sie w przypadku nowszych egzeplazy escorta, ze zlaczem diagnostycznym w slupku, przy nogach pasazera?
Czy takie zlacze (interfejs) z allegro + oprogramowanie i rzecz jasna laptop, pozwoli zdiagnozowac escorta z nowszym typem gniazda diagnostycznego? Ewentualnie, pokasowac bledy kompa?

Czy mial ktos styczność z czym takim konkretnie ? Bo opinie "nie widzialem, ale to napewno szajs" mnie nie interere

Skoro podobno profesjonalny sprzet kosztuje kilka tys. to czy takie cos za 2 stówki moze zastapic wizyte u "fachowca" ?

Jakie są wasze opinie, co ciekawego mozecie powiedziec na temat tego wlasnie przedmiotu i jego przydatnosci w diagnostyce escorta?




[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-11-10 18:17:14 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
Działa ale w autach od 97. =>, choć podobno też nie we wszystkich.
Bzikol ma takie cudo i w zależności od programu, jest możliwość kasowania błędów.
  
 
zajrzyj sobie na wtyczkę diagnostyczną koło nóg pasażera, jeśli masz wyprowadzone konektory na 2 i 10 pinie to zadziała natomiast jeśli są one wolne a piny są na 3 i 11 to nie zadziała.
  
 
Cytat:
2009-03-12 09:18:50, Skuter9 pisze:
zajrzyj sobie na wtyczkę diagnostyczną koło nóg pasażera, jeśli masz wyprowadzone konektory na 2 i 10 pinie to zadziała natomiast jeśli są one wolne a piny są na 3 i 11 to nie zadziała.



Wiec dzisiaj sprawdzilem jak to ma sie u mnie. Konektorki mam na 2 i 10 pinie, wiec pozytywnie. W tym miesiacu raczej nie wyjdzie, ale w nastepnym postaram sie w ta maszynerie zaopatrzyc.
  
 
Jak się liczy zajęte piny, od lewej strony w dolnym rzędzie i później od prawej w górnym? tj. niezgodnie z ruchem wskazówek zegara? tak jak eurozłącze w tv?
  
 
na 16 pinie czyli ostatnim jest zawsze +, więc zmierz sobie napięcie. A po przekątnej po drugiej stronie jest 1.
  
 
Cytat:
2009-11-10 15:13:12, Skuter9 pisze:
na 16 pinie czyli ostatnim jest zawsze +, więc zmierz sobie napięcie. A po przekątnej po drugiej stronie jest 1.


Chodzi o +12V, czy w ogóle jakikolwiek +.
  
 
Tak +12V ostatni pin w dolnym rzędzie jest 16 pinem
  
 
Zgodnie z opisem zwarłem pin 4 z 11, a pomiędzy pin 3 i 16(+)
podłączyłem diodę w szereg z opornikiem 2k, i co: NIC !!!! tzn.
dioda świeci się cały czas i to bez wkładania kluczyka do stacyjki jak i po przekręceniu kluczyka w tryb diagnostyczny. Jeżeli wyciągnę zworę pomiędzy 4 i 11 to też dioda się świeci. Tak na marginesie mam takie napięcia: 3- 12,25V, 4- 12,32V, 5- 12,32V, 7- 12,27V
11-12,31V. Jeżeli zatem na pinie 3 jest 12,25V cały czas to nie dziwi, że dioda świeci stale. Czy ktoś jest z tego mądry?

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2009-11-11 16:58:24 ]
  
 
Uprzedzam nie zwierajcie pin 4 z 11!!!!!!, a pomiędzy pin 3 i 16 dioda z oporem. Ktoś podpowiedział i zapewne "chciał dobrze a wyszło jak zawsze". W tym wtyku są wyprowadzone inne piny ( FDS/WDS 2000) aniżeli 40, 48 i 17 z EEC IV. Rozebrałem EEC i niestety poza 40-tym
( masa) pozostałe były nie zajęte. Zrobiłem więc to podłączenie tj. 17 i 48 do wtyku EEC IV. Otwarłem dekiel z kompa, sprawdziłem połączenie na płytce drukowanej (przejście), -jest ok. Z tym, że niestety dioda ani mrugnie. Straciłem 3 tygodnie po to, aby się dowiedzieć, że w mkVII z 11/1997r. nie ma możliwości podłączenia diody, czy taniego fejsa a tylko FDS/WDS 2000. Może ktoś takiego fejsa zrobi do czasu kiedy mój ess się nie rozleci?.
  
 
KLIK A co sadzicie o tym? sa nawet schematy kabli
  
 
kabel / interface to nic w porownaniu z softem dzialajacym.
na szczescie TD wolny jest od tego problemu
  
 
Kurczaczek ale my nie mamy pinu 2 w gnieździe

[ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2009-11-13 20:31:39 ]
  
 
a jakie masz?

A 2, 5, 10
B 5, 6, 14

Interfaces used:
1996 - 2001 : J1850-PWM only
2002 - 2006 : J1850-PWM or CAN - to juz po esioku

po USB
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/obd_ii_usb_cable_pinout.shtml



[ wiadomość edytowana przez: CKsrv dnia 2009-11-13 21:02:07 ]
  
 
A 3 4 5 7
B 11 16
  
 
No właśnie przy zajętych 3 i 11 nie ma żadnej możliwości ani fejs ani dioda. Przetrzepałem neta przez ostatnie 3 tygodnie i nic.
  
 
to ja kamyczka dorzuce.
tester / rodzaj transmisji teoretycznie bedzie taki sam (chyba) w danym roczniku. mam w TD piny 3 i 5 (miedzy innymi) zajete
gdzie 3 jest na pewno do diagnostyki ("sygnał") a 5 sgnd.
  
 
2 tematy podobne sie zrobily to moze to scalimy?
sprawa nie jest taka straszna.

konkrety

pinologia znana?

1. nc
2. scp+ (efi, de)
3. START TEST zetec + pte + cfi + rs + tci
4. gnd
5. s gnd
6. nc
7. iso9141 (duuzo) zetec+pte+efi+pats+abs tci+di abs ble ble ble
8. nc
9. nc
10. scp- efi, de
11. START TEST ) zetec + pte + cfi +rs
12. nc
13. programmiersignal jak to niemcy mowia - efi
14. nc
15. nc
16. Vcc

tak to widze u was pin 5 laczycie z 11 (ZETEC)
a na pin 3 led

kto testuje?
  
 
Ja jestem chętny z tym, że jeżeli takie mam napięcie na pinach:
3- 12,25V, 4- 12,32V, 5- 12,32V, 7- 12,27V,11-12,31V, 16-12,6V to nasuwa się pytanie- zwarcie 5-ki z 11-ki powinno zainicjować wejście w stan diagnostyki (ale tu musi być zwarcie 11 do masy) a przy napięciu na 5-tce 12,32V jest to mało prawdopodobne?. Jak myślisz mam rację? Ty masz na 5-tym pinie masę sygnału a ja nie.

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2009-11-14 18:51:39 ]
  
 


1 - K-Line
4 - GND
5 - L-Line

Odpowiednio w złaczu 16-pin

k-line - 3 pin
l-line - 11 pin
masa - 4 pin

ja mam akurat 2 złacza pod nogami i w komorze 3 pinowe

jakis fejs napewno istnieje

dla eec-v mamy klik