Cholerne hamulce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Objawy: przy wyl.silniku pedal twardy.Po uruchomieniu troche wpadnie czyli wydawalo by sie OK. od jakiegos czasu hamulce sa tepe a przy duzych predkosciach to juz bardzo tepe.Gdy stoje na swiatlach trzymajac noge na hamulcu i nie odpuszczajac wcisne pedal mocniej to powolutku ( trzeba kilku sekund) wpadnie do samej prawie podlogi. wyciekow nie ma zadnych, wymienilem pompe ham.( bez serwa) i przecisnalem przez uklad 2 litry plynu.Nie jest zapowietrzony Aa.. jak hamuje wciskajac pedal tak normalnie( powoli) to jest mniej wiecej OK ,a jak walne w pedal porzadnie to wpada prawie do dolu. ma ktos podobne doswiadczenia?
pozdrawiam
  
 
w/g mnie objawy wskazują na zużyte uszczelnienia pompy(zimmeringi przepuszczają) .Jeżeli kupiłeś używke ,a leżała w wilgotnym miejscu rdza mogła złapać cylinder
  
 
Pompa nowa i oryginalna.
  
 

mialem podobny problem w Omie A. Na rozruszniku jest taka pompa (nie wiem jak to sie nazywa) ktora wytwarza podcisnienie do wspomagania hamulcow. Wsrodku sa dwa kamienie (chyba grafitowe) ktore sie wytarly i przestaly wytwarzac podcisnienie. Efektem byl twardy pedal hamulca.

Moze Ci to pomoze..
  
 
podcisnienie jest ok.. zreszta ten hamulec jest miekki a nie twardy.Ale dzieki za checi
  
 
Z objawów jakie opisałeś stawiał bym w 80% na serwo .Ssprawdź przewód podciśnieniowy wychodzący z serwa czy nie ma załamania zagniecenia ewentualnie dziurki jakiejś gdzie sssie powietrze jeżeli przewodzik w 100 % oki.Serwo będzie uwalone sam napisałeś że wpada niżej jak dłużej i mocniej naciśniesz na postoju.
  
 
Moze ta nowa pompa jest felerna.
Ja mialem tak samo < co prawda nie w omedze > w pompie te simeringi nie trzymaly i mieszalo. Delikatne hamowanie bylo Ok, ale jak dluzej jechalem na hamulcu < np. z gorki przy duzym ruchu caly czas lekko hamujac >to zaczynala pompa mieszac i pedal wpadal w podloge. Raz bym przez to niezlego dzwona wycial bo prawie stracilem hamulec < rowe ma mocniejsze >, ale po puszczeniu pedala i ponownym przycisnieciu hamulca po chwili byl normalny troche mi to stracha napedzilo, ale u mnie sie t zdarzalo zadko i po tym prawie dzwonie zaczalem szukac i wyszlo ze pompa, wymienielm i bylo OK.
  
 
Cytat:
...Gdy stoje na swiatlach trzymajac noge na hamulcu i nie odpuszczajac wcisne pedal mocniej to powolutku ( trzeba kilku sekund) wpadnie do samej prawie podlogi. ...



Dokładnie jak pisze pawelek17 - nieszczelne "zimmeringi" w pompie.
Możliwość dobicia pedału do podłogi NIE MOŻE mieć związku z jakimkolwiek wspomaganiem.
Nie może mieć również związku z klockami hamulcowymi jeśli już się ułożyły.
Miałem coś takiego kiedyś w VW Golfie i to po ok 1 -2 latach po wymianie na nową.
Prawdopodobie jakość produktu jest fatalna, pytanie czy da się jeszcze reklamować ?
  
 
a czy jest mozliwe ze winna temu jest pompa sprzegla? jak wiadomo uklad hydrauliczny sprzegla jest wspolny z ukladem hamulcowym . Nasunela mi sie taka mysl bo przed wymiana pompy ham. odpowietrzalem wszystko i sprzeglo bylo troche zapowietrzone, po jakims czasie wymienilem pompe ham i rowniez przy odpowietrzaniu sprzegla bylo tam powietrze.Tak wiec czy jest mozliwe ze jak wcisnie sie pedal hamulca to cisnienie w ukladzie moze sie zmniejszac poprzez np. nieszczelne zimmeringi ale na pompie sprzegla?
  
 
Cytat:
2006-09-02 07:44:53, eisvogel pisze:
a czy jest mozliwe ze winna temu jest pompa sprzegla? ...
...Tak wiec czy jest mozliwe ze jak wcisnie sie pedal hamulca to cisnienie w ukladzie moze sie zmniejszac poprzez np. nieszczelne zimmeringi ale na pompie sprzegla?


Nie ma takiej możliwości ponieaż ciśnienie ucieka poprzez te zimmeringi z obszaru o wysokim ciśnieniu który składa się tylko z układu hamulcowego (wyjście pompy, ABS, przewody, zaciski) do obwodu bez ciśnienia składającego sięz wejścia pompy zbiorniczka płynu, przewodów.
Gdyby ciśnienie miało uciekać przez pompę/siłownik sprzęła to układ wysokiego ciśnienia ukł. hamulcowego musiałby być połączony z ukł. wys. ciśn. w sprzęgle co z pewnością NIE JEST możliwe.
Podsumowując tylko nieszczelne zimmeringi w pompie hamulcowej mogą dać takie objawy jak wcześnie opisałeś.

Pzdr.
  
 
hmm.. no to juz durny jestem... specjalnie kupilem pompe w serwisie Opla zeby wyeliminowac ten problem.Cos nie chce mi sie wierzyc ze nowa pompa daje takie same objawy jak stara
  
 
Skoro wydałeś tyle kasy na pompę to śmigaj na TECHa niech uruchomią pompę ABS i odpowietrzą układ hamulcowy tak jak jest napisane w TISie!!!

Możesz mieć zapowietrzony akumulator ABS!!!

Sprawdź jeszcze przednie zaciski czy się przesuwają swobodnie.
  
 
Scooby co tu jest" akumulatr ABS" mozesz blizej to sprecyzowac? i jesli moge prosic zobacz co pisza w TISie na ten temat bo tego nie mam.Dzieki z gory
  
 
Jak miałem TISa po polsku to w dziale szukania po symptomach było napisane coś takiego:
symptom: miękkki , gumowy pedał hamulca
przyczyna: zapowietrzony akumulator ABS, to taka paskuda na wzór naczynia przeponowego w instalacji CO ( mniej więcej)
-dalej, co należy zrobić to podłączyć się pod techa i uruchomić za jego pomocą pompę ABS i za pomocą specjalnego przyrządu odpowietrzyć układ hamulcowy.
Domniemam że chodzi o maszynkę ciśnieniową zakładaną na zbiorniczek.

Miałem gumowy pedał ale się okazało że jeden z zacisków przyrdzewiał na dolnej prowadnicy i sprężynował przy hamowaniu.
Jak lekko wcisnąłem było ok, ale jak mocniej to skutek niewielki a pedał nurkował, ale myślę że to już sprawdziłeś?
  
 
Ups... hmmm.. zabije go sprawdze.. typujesz przod czy tyl?
  
 
Tylko przód bo tam są pływające zaciski. Z tyłu są dwu-cylinderkowe na sztywno.
  
 
Panowie nie macie co kombinowac
ja tam specem od hamulcy nie jestem ale z Pawelkiem zgadzam sie w 100%
ale wiem jedno na 100% przynajmniej tak bylo we wszystkich samochodach ktorymi jezdzilem
jesli sa takie objawy jak napisales to pompa przepuszcza a dokladnie zimmeringi przepuszczają no chyba ze gdzies przewod ci przerdzewial . albo z zacisku sie gdzies leje , ale wtedy plynu ubywa w zbiorniku
odwiez im ta pompe i bierz nowa , szkoda twojego czasu na szukanie niewiadomo czego sprawdz tylko czy aby napewno ci plynu nie ubywa
przy zapowietrzeniu pedal jest wlasnie gumowy ale nie ucieka do deski
pozdrawiam
  
 
no i znowu hamulce sa ok.
W konkursie na prawidlowa podpowiedz wygral..................................................................Scooby
Zardzewiala prowadnica na zacisku.
Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
Aaa.. jesli ktos potrzebuje sprawna uzywana pompe hamulcowa to mam do oddania za darmo. Prosze zglosic sie na priv
Pozdrawiam
  
 
Czesc wie ktoś czemu piszczą hamulce przy hamowaniu,nawet po wymianie i po przejechaniu kilku tyś km POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2006-09-15 19:11:21, cmarkk4 pisze:
Czesc wie ktoś czemu piszczą hamulce przy hamowaniu,nawet po wymianie i po przejechaniu kilku tyś km POZDRAWIAM



no jasne ze wiem, masz zle hamulce, wymien jeszcze raz