[MKVII] Chlodzenie silnika - dwuobiegowe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.

czy escort ma dwa obiegi plynu chlodzacego w zaleznosci od temp cieczy chlodzacej? bo mam wrazenie ze u mnie silnik grzeje sie potwornie dlugo... tak jakby byl padniety termostat od tego drugiego obiegu... mam dosc wysokie spalanie, podczas jazdy w trasie przy temperaturach ok 8st. wskazowka temperatury jest w okolicach N...
przy mojej jezdzie (ok 30% miasto + 70% trasa dziennie ok 60km) auto pali mi ok 14l gazu... w ciagu miesiaca przejezdzam ok 1800km, srednio 3-4x dziennie odpalam auto i miesiecznie na styk wystarczalo mi 15l benzyny... teraz w 20l sie nie zmieszcze (chlodniej)

macie jakies pomysly?

pozdrawiam
  
 
Kolego kazdy silnik chlodzony ciecza ma "maly" i "duzy" obieg cieczy - tak to musi dzialac.



Jezeli nie jestes pewny czy dobrze dziala termostat to wlacz silnik i zobacz czy waz do chlodnicy nagrzewa sie stopniowo wraz ze silnikiem - jezeli tak to masz otwarty termostat i silnik nie jest w stanie utrzymac stalej temperatury cieczy, a temperatura uzalezniona jest w glownej mierze od predksoci przeplywu powietrza przez chlodnice (skutecznosci oddawania ciepla z ukladu do atmosfery).


[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-10-20 13:38:44 ]
  
 
luckyboy - wymazona odpowiedz . konkret + obrazki .
no wlasnie niewiedizalem czy to dalej tak samo jest zrobione... ok... jutro lapie gume od chlodnicy i testuje... dam znac co i jak...

dzieki
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-10-20 19:26:56, archivi pisze:
luckyboy - wymazona odpowiedz . konkret + obrazki . no wlasnie niewiedizalem czy to dalej tak samo jest zrobione... ok... jutro lapie gume od chlodnicy i testuje... dam znac co i jak... dzieki pozdrawiam



Ja dzis przy okazji sprawdzilem swoja gume i okazalo sie ze mam termostat do wymiany:/ Nie zagladam chyba juz na forum bo pol auta wymienie, jak nie cale Pozdro