Wskaznik ECONO w Samarze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja wciaz bez instrukcji obslugi (naprawy juz mam) wiec pytam: w jakiej pozycji u was jest wskazniczek, gdy autko pracuje na wolnych obrotach? Lub ew. gdzie powinien wskazywac?
Pytam, bo auto ma problemy z wolnymi obrotami. Raz trzyma je ladnie i prezentuje dobra dynamike, by po chwili mulic sie strasznie na wyzszych obrotach i gasnac przy hamowaniu (najczesciej po rozgrzaniu, choc nie zawsze).
Gazniczek wyczyszczony (ciezko z regulacja bez instrukcji), membranki powymieniane, aparat zaplonowy przejrzany (nowa kopulka i palec). Poradzcie, co moze byc tego przyczyna?
pzdr.
B.
  
 
u mnie wskaznik na wolnych obrotach jest lekko wychylony w lewo poza pierwsza kreske i obroty sa własciwe ale jesli je troszke zwieksze to cofa sie w prawo na kreske
  
 
Cytat:
2003-08-16 11:05:03, BartekB pisze:
w jakiej pozycji u was jest wskazniczek, gdy autko pracuje na wolnych obrotach? Lub ew. gdzie powinien wskazywac?



u mnie jest na pograniczu zoltego i zielonego, obroty mam dosc wysokie, bo 1000-1500 - zaleznie od temp. silnika i powietrza. W samarci powinno chyba byc podobnie
Cytat:
Pytam, bo auto ma problemy z wolnymi obrotami. Raz trzyma je ladnie i prezentuje dobra dynamike, by po chwili mulic sie strasznie na wyzszych obrotach i gasnac przy hamowaniu (najczesciej po rozgrzaniu, choc nie zawsze).


moze lapie gdzies lewe powietrze. Jesli masz gaz, to istotne. Ja ostatnio to mialem, okazalo sie, ze gaznik sie jakims cudem obluzowal i poszczal luft pod uszczelka. dokrecilem i obroty wrocily...
Przyczyna gasniecia moze tez byc (na gazie) to, ze lapie za mocny wiatr. Zaloz se na wlot filtra rure skierowana do tylu (taka papierowa, jak znad kolektora).

a moze po prostu sie zalewa, bo np. w komorze za duzo wachy??? Ale az tak to sie nie znam, moze ktos bieglejszy cos dopowie. Przykro mi, ze nie moge pomoc bardziej, ale do gaznika (i jeszcze wielu innych czesci) nie mam talentu
  
 
Witam
U mnie wskaźnik leży na ostatniej kresce po prawej stronie, ale czasem coś się dzieje z obrotami i wtedy jak są za niskie, to nawet na srodku potrafi stać. Też szukałem gdzie może brać lewe powietrze i nie znalazłem. No ale u mnie wine ponosi pewnie rozwalony aparat zapłonowy (poluzowała się płytka ze sprężynkami i pierwsza sprężynka jest już naciągnięta i dopiero druga działa). Efektem tego jest niemożliwość poprawnego ustawienia zapłonu więc albo sa wolne obroty i Łada jest muł pasiasty albo nie ma wolnych i Łada nieźle chodzi.
  
 
Cytat:
2003-08-16 11:05:03, BartekB pisze:
Ja wciaz bez instrukcji obslugi (naprawy juz mam) wiec pytam: w jakiej pozycji u was jest wskazniczek, gdy autko pracuje na wolnych obrotach? Lub ew. gdzie powinien wskazywac?
Pytam, bo auto ma problemy z wolnymi obrotami. Raz trzyma je ladnie i prezentuje dobra dynamike, by po chwili mulic sie strasznie na wyzszych obrotach i gasnac przy hamowaniu (najczesciej po rozgrzaniu, choc nie zawsze).
Gazniczek wyczyszczony (ciezko z regulacja bez instrukcji), membranki powymieniane, aparat zaplonowy przejrzany (nowa kopulka i palec). Poradzcie, co moze byc tego przyczyna?
pzdr.
B.


poodjedź moze gdzies gdzie montują gazy i popros zeby ci sami ustawili samochód. w sumie to tylko dwa pokrętla ale jak ktos sie na tym zna to zajmie mu to dwie minuty i bedziesz pewny ze masz ustawiony samochod pożąfdnie
  
 
GASNĄCE AUTO PODCZAS HAMOWANIA -MOŻE TO BYĆ TEŻ WINA MEMBRAMY W SERWIE HAMULCOWYM(PIERŚCIENIOWYM MECHANIZMIE WSPOMAGAJĄCYM ) . KIEDYŚ MIAŁEM PODOBNIE I TU NIESPODZIANKA: PRZY WŁACZONYM SILNIKU NACISKAJĄC PEDAŁ HAMULCA OBROTY RAZ ROSŁY PO CZYM MALAŁY(PODCZAS POSTOJU) I CZASAMI AUTO GASŁO(BARDZO CZESTO DOJEŻDZAJĄC NP. DO SWIATEŁ). U MNIE BYŁA TO DZIURKA WIELKOŚI GŁÓWKI OD SZPILI W MEMBRANIE OD SERWA(PIERŚCIENIOWY MECHANIZM WSPOMAGAJĄCY -KSIĄZKOWA NAZWA) POMPY HAMULCOWEJ.
MIAŁEM DRUGIE SERWO ( ZGNIECIONE LEKKO) Z DOBRĄ MEMRANKĄ WYMIENIŁEM I JEŻDZĘ DO DZIŚ. NOWE SERWO (PIERŚCIENIOWY MECHANIZM WSPOMAGAJĄCY ) TO OK.150ZŁ . A ZESTAW NAPRAWCZY OK.30 ZŁ( O ILE DOBRZE PAMIĘTAM). ALE PANOWIE W SKLEPIE POWIEDZIELI ŻE TAM JEST HERMETYCZNIE ZAMKNIĘTE I ZESTAWÓW NAPRAWCZYCH NIE SPRZEDAJĄ, BO SAMEMU TEGO SIE NIE ZROBI. KWESTIA TEGO ŻEBY ZAGINAJĄC BLASZKE NIE MOŻNA PRZECIĄĆ MEMBRAMKI.
OT CAŁA FILOZOFIA.....
DOBRZE ŻE MIAŁEM DRUGIE SEREWO(PIERŚCIENIOWY MECHANIZM WSPOMAGAJĄCY ) ....
  
 
Ja też miałem podobne problemy w mojej samarce. okazało sie że miałem zniszczony przewód który idzie od gaznika do serwa. Na oko przewód wyglądał dobrze ale jak chciałem go zdjąc to sie pokrószył. Dodatkowym objawem był twardy pedał hamulca
  
 
Ja też miałem podobne problemy w mojej samarce. okazało sie że miałem zniszczony przewód który idzie od gaznika do serwa. Na oko przewód wyglądał dobrze ale jak chciałem go zdjąc to sie pokrószył. Dodatkowym objawem był twardy pedał hamulca
  
 
mam pytanko jak chcesz ruszyć przygasa ? ja ostatnio czyściłem elektro zawór przy gaźniku ,wyglądał na normalny po przełączeniu
kluczyka było słychać jak stuka . ale dysza była zapchana eraz moge jeździć spokojnie na paliwie oczywiście i chodzi odziwo lepiej też na LPG a te szare przewody od serwa to też warto zobaczyć (ściągnąć i obejżeć )
  
 
p.s jeśli chodzi o wskaźnik powinien się znajdować ok 1cm. do prawej kreski obroty ok 1100 -umnie to działa
nara
  
 
1 cm ?????? Jałowe obroty 1100 ??????
Sorka - ale to bzdura...
Powinno być tak jak chłopaki napisali : z 1-2 mm od prawej kreski.
  
 
dzis specjalnie sprawdzwłem ma la pomylka przy wyłączonych światłach mam ok 2-3mm a na włączonych ok 5-7mm a jeśli chodzi o obroty najwieksze jakie miałem ustawione na wolnych to 1350 widziałem to osobiście jak ostawiał mechanik i to jak dlamnie są już dość wysokie . Niezapominajmy że na prace silnika ma wpływ wiele czynników a nietyilość mieszanki ( regulacja dysz ,zapłon i t.d. co wpływa na całokształt pracy silnika