Kompressor do MV6 - Co? Jak? Gdzie? Wasze zdanie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..Wiem że ktoś tam coś tam dłubie (Nie pisze kto bo nie wiem czy mnie wolno ) w tym temacie ale silnik o którym ja mysle to X30XE. Jeśli podane informacje na stronie www.projektopel.de są realne to gubo ponad 300PS w B staje się dość ciekawą alnternatywa. Czytałem na stronach niemieckich o kompressorach z VW lub Mercedesa, ale jako że z j. niem. cienko za wiele się tam nie dowiem. Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie, czy ktos przerabiał, widział, jeździł , ma to o czym pisze?

Projekt Opel GmbH





..Bedę wdzieczny za każde cenne informacje.


[ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2008-08-04 21:24:45 ]
  
 
Hej
Wszystko jest do zrobienia. Ja jeśli bawiłbym się w kompresor wybrałbym rotrexa, ma najmniejsze opory (przekładnia planetarna w napędzie) i własny autonomiczny system smarowania/chłodzenia.
Niestety nie jest tani, a znaleźć używkę strasznie ciężko. Musisz pamiętać jednocześnie, że każdy kompresor czerpie energię z silnika. Moc potrzebna do napędu sprężarki to od 10 do ponad 40KM zależnie od ciśnienia doładowania i typu sprężarki. Myślę, że niema co celować w wysokie ciśnienie, zwłaszcza że przy 0,4-0,5bara niema sensu pchać intercoolera do tego zestawu. Osiągnięcie 300KM jest możliwe, po odliczeniu strat na kompresor, coś koło 270-280 powinno zostać.
Montaż tej płyty wspornika, co jest na zdjęciu to nie problem, pod spodem są przygotowane, nagwintowane otwory (w vectrach jest tam łapa silnika). Trzeba jedynie odsunąć wszystkie koła pasowe, a najlepiej założyć od razu szerszy pasek.
Tak czy owak - miłej zabawy

P.S. Szkop założył sobie IC, a zapomniał odłączyć podgrzewanie przepustnicy...



[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2008-08-04 21:53:40 ]
  
 
..Dlatego własnie sie zastanawiam czy wogole warto.. Nie dosć ze jakis % na poganianie kompressora, jakiś % na przekazanie momentu na koła itp itd.. Aczkolwiek ten dzwięk spod maski..

..0.5 ogarnie do 300PS?.. Myśle ze sam kompresor od jakegos mietka kupi sie za nie wiecej jak 1000 - 1500 zł.. Orientujesz sie jakie daje ciśnienie? ..
  
 
Trochę źle to rozumujesz. Ciśnienie to pikuś. najważniejsza jest wydajność. Czyli ile kg lub litrów powietrza jest w stanie przepompować przy danej prędkości i danych stratach.
np:
teoretycznie silnik 3,0 przy 4500 obr/min zużywa 6750 litów powietrza na minutę. Jeżeli zakładasz doładowanie 0,5 bara to znaczy, że teoretycznie zużyje tych litrów 1,5x6750=10125
Piszę teoretycznie, bo do tego dochodzą różnego rodzaju straty, więc zapas wydajności musi być duży.
Może być tak, że kompresor daje ciśnienie OK, a po podłączeniu do silnika nie daje nic, albo za mało, bo nie jest w stanie przepompować tak dużej ilości powietrza.
Proponuje wejść na SR, tam koleś wsadził kompresor z mercedesa 2,3 do ibizy 2,0 i nieźle musiał nakombinować z przełożeniami, żeby jakieś przyzwoite ciśnienie osiągnąć...
  
 
Do silnika 3.0 to dla kompresorow z seri rotorowych nie mniejsza wydajnosc jak 1.5 litra na obrot(90kubikow)sprezarki. Zupenie inaczej ma sie to do kompresorow ROTAX.
Zabawa przednia sporo wiedzy potem pozostaje a na poczatku niby wszystko ma byc latwe i ladne
  
 
Tu masz gotowca: OMEGA STEINMETZ KOMPRESSOR

[ wiadomość edytowana przez: grain dnia 2008-08-05 17:10:43 ]
  
 
..Jestem własnie po spotkaniu z czlowiekiem który można powiedzieć wstepnie oszacował co i jak..

..Dobranie przełożenia tak zeby dmuchało około 40% wiecej niż potrzeba z (jednak) duzym IC, na seryjnym siliku, nie da zbyt wiele - moze jakies 30 - 35% przyrstu, 0.6 - 0.7 Bara - kompresor M65 .. ..

..I teraz wyglada to tak - zeby to miało rece i nogi koszta przewyzszaja koszt T, poza tym K wypadało by wystroic tak żeby pompował odpowiednio przy wyższych rpm jesli mowa o seryjnym silniku. Montażu niby jest mniej, ceny czesci niby tez, tym bardziej ze zbliza sie wyjazd z pracy do USA a tame same promocje .. Jutro bede wiedział ile trzeba dmuchnac dokładnie i jaki był by koszt pomijajac to co wyjdzie po ewentualnie, choć przyznam ze wydawało mi sie iż uturbienie bedzie bardziej kłopotliwie a po dzisiejszej rozmowie szczena mi opadła..

AutoSeba moze Ty masz jakis pomysł na mocny program i jakies niewielkie mody?

..Czy wałki w 3.2 róznia sie od tych w 3.0?

..Kolektor wydechowy + reszta układu, remap, porting, mod koła zamachowego - ciekawe co by z tego wyszło, tym bardziej za nadal NA.. ? .. ?

..Coraz bardziej nawiedza mnie myśl zeby Be zostawić rodzinie i wrócic do A


[ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2008-08-05 17:29:04 ]
  
 
..I tak dla relaxu:



..Mogł by ktoś to streścic: X30LET


[ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2008-08-05 17:53:37 ]
  
 
Andrzej kup mocniejszy silnik.

Kombinujecie jak się patrzy po co?
Pod reką macie 4.0 z momentem 320 Nm przy 2 tys obrotów.
Po co wywarzać otwarte drzwi? MV6 i turbina ...lag i tunnig?
Po co? No chyba bo lubię ... to rozumiem. NIKT nie zbuduje lepiej silnika (oczywiście chodzi o auto dla nas, przeciętniaków) niź fabryka. Ja powoli widzę wady 4.0 jest za mocny hahah tak to prawda. Do czego to auto na proste? No chyba, że tak...
Bo inaczej nic jak dobry N/A (oczywiście dla amatorów)
Patrzcie na doświadczenia rajdówców tam rządzi EVO IX a w wolno ssących na przednim, C20xe w bemkach 1.8 bmw i wierzciie mi Ci ludzię robią na tym cuda ...bo silnik nie wszystko.

Cieszcie się ceny lotusów schodza w dóło kiedyś 20 tys euro było to 90 tys teraz raptem 64 tys .....tak samo z resztą a średnie zarobki ?
Wtedy 2 tys teraz 3 z hakiem jest różnica... jest. Cieszcie się i korzystajcie z tego nic tylko czekać jak się lotek kolejny w klubie pojawi ....
  
 
Cytat:
2008-08-05 17:24:08, AndrzejMT pisze:
..Kolektor wydechowy + reszta układu, remap, porting, mod koła zamachowego - ciekawe co by z tego wyszło,

wg mnie jak się zrobi porządnie można liczyć na 240-260KM
...a mi starczy 230 i mniejszy Vmax.
Zobaczymy, kto co wydłubie i jak to się sprawdzi
  
 
..Piotrek - 230? HOW?

..Piotr - alternatywa jest 5.7 450Nm robi swoje ale pojemnośc również..

..Z kazdym postem utwierdzacie mnie przy tym zeby szukac A 3.0 SE lub NE i albo n/a i dobre oddychanie albo lekkie T..

..No dobra ale jeszcze jedno pytanie na ktore nikt nie odpisał. Wałki 3.2 a 3.0 - jaka róznica?
  
 
Cytat:
Wałki 3.2 a 3.0 - jaka róznica?

Są te same

Cytat:
..Z kazdym postem utwierdzacie mnie przy tym zeby szukac A 3.0 SE lub NE i albo n/a i dobre oddychanie albo lekkie T..

Jeśli szukasz szybkiego RWD to nie pakuj się w łamagę, a zwłaszcza nie inwestuj w 15-20 letnie zabytki, tylko zakręć się koło 540 E39 albo jak fundusze pozwolą - M5.

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2008-08-05 23:24:59 ]
 
 
sprzedam omegę X30XE N/A 232 KM, 284 Nm.

info na priv
po co wyważać otwarte drzwi




[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2008-08-05 23:06:31 ]
  
 
Cytat:
2008-08-05 23:05:33, MEGA_3 pisze:
sprzedam omegę X30XE N/A 232 KM, 284 Nm. info na priv po co wyważać otwarte drzwi


cholera, too late
  
 
Cytat:
2008-08-05 22:46:22, Immo pisze: zakręć się koło 540 E39 albo jak fundusze pozwolą - M5



..Miałem juz 3 BMW.. i 3 Omegi - jako czwarta jest Omega - wiec już wiesz co wole
  
 
..Mogł by mi ktos przytoczyc parametry silników 3.0 V6 i 3.2 V6 - chodzi mi o sprezanie, osiagi silnika wzgledem RPM itp..
  
 
wszędzie tego pełno...
  
 
widocznie m5 nie miałes wsrod tych 3 bmw. 540 jest duzo mocniejsza od omegi czy nawet mazda 6 z 3 litowym motorem.
  
 
..Jeździłem E36 i 2.8 i 2.5 i E46, E39 2.8 i E34 4.0 i E34 M5 ale jak juz napisałem wyzej Omege kocham i mieć będę.. Nie widze tu zwiazku z tematem..

..Piotrus - sprezanie mnie generalnie interesuje..
..No i może ktos ma dwa brakujące tłoki do 3.2
  
 
Cytat:
2008-08-25 21:46:52, AndrzejMT pisze:
..Piotrus - sprezanie mnie generalnie interesuje..


3,0 - 10,8
3,2 - nie znam...

edit: ...ale poszukałem w starych katalogach
3,2 omega - 10,0 (218KM)
3,2 vectra - 10,0 (211KM)
3,2 frontera - 9,4 (205KM)


[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2008-08-26 00:05:25 ]