Padły wycieraczki przód i tył - pali bezpiecznik nr13 MK6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przepatrzyłem wszystko w archiwum ale nikt nie miał tak żeby mu cały czas palił się bezpiecznik nr 13. Mam na myśli jeszcze że może coś w skrzynce bezpieczników... Miał ktoś coś takiego może?? lub pomysł co to może być??
  
 
No silniczki i wiązka do nich ze skrzynki ci odpada, pozostaje tylko zespolony i sama skrzynka.
  
 
Pali sam z siebie? Po włączeniu wycieraczek? Których? Co ze spryskiwaczem?
Mało konkretnie podany opis problemu. A diagnozowanie jest dość proste: na początek odłączasz silniki wycieraczek i sprawdzasz, czy działa. A potem kolejno podłączasz. I samo wyjdzie.
A co ze złączem na progu bagażnika?

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-05-29 18:49:03 ]
  
 
Czy są włączone czy są wyłączone to się pali bezpiecznik.
Nie działają ani przednie ani tylnie ani spryskiwacz. Wszystko inne działa. Na każdej pozycji położenia wycieraczek po włączeniu zapłonu odrazu przepala się bezpiecznik. Ide odłączyć silniczki a jak to nie pomoże to wymienić zespolony??
  
 
Możliwe że silnik od wycieraczek ma przebicie ( wirnik ma zwarcie) i dlatego wywala Ci ten bezpiecznik:/ ale niewykluczone, ze to skrzynka:p

ale silnik raczej bedzie ok bo dopiero po ich włączeniu by Ci bezpiecznik wywalało. Jednak predzej skrzynka albo zespolony
:/


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-05-29 21:05:43 ]
  
 
Okazało się jednak że to styk na klapie się stopił. I wycieraczki już działają.

Ale nie wiem dlaczego spryskiwacz nie ruszył....?????

Bezpiecznik dobry, pompka dobra, nie dochodzi napięcie do pompki w ogóle......
  
 
To już może być zespolony. Albo poszedł spory prąd akurat tym obwodem przy zwarciu i coś się uszkodziło.
  
 
Zespolony właśnie podmieniłem i jest dobry. Została mi nieszczęśliwa skrzynka bezpieczników. No chyba że ma ktoś inny jeszcze pomysł????.

Pompka sprawna
zespolony sprawny
  
 
Cytat:
2009-05-29 21:03:18, lencol pisze:
Możliwe że silnik od wycieraczek ma przebicie ( wirnik ma zwarcie) i dlatego wywala Ci ten bezpiecznik:/ ale niewykluczone, ze to skrzynka:p ale silnik raczej bedzie ok bo dopiero po ich włączeniu by Ci bezpiecznik wywalało. Jednak predzej skrzynka albo zespolony :/ [ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-05-29 21:05:43 ]



a co ma piernik do wiatraka, skoro wycieraczki sa wylaczone to jakim cudem po wlaczeniu zaplonu pali sie bezpiecznik skoro prac nie idzie na ten silnik ???? jesli sie myle to napisz jak to dziala zawsze czegos nowego sie naucze
 
 
:Adus20 - po co bijesz pianę? Ten problem jest już rozwiązany. Teraz zastanów się, czemu, dlaczego i jakim cudem nie działa silnik spryskiwacza. Bo ponoć i on, i zespolony sprawne.
A tak na marginesie: nawet przy wyłączonych wajchą zespolonego wycieraczkach, ma prawo palić bezpiecznik. Bo jakbyś się poważnie orientował w temacie, to wiedziałbyś, że do wycieraczek dochodzi także stałe zasilanie po stacyjce, niezależne od wyłącznika pod kierownicą. A po co tak, to już zostawię twoim domysłom i poszukiwaniom.
:bolid20 - proszę.
  
 
Problem rozwiązałem i jednak podczas przebicia na tylnej klapie upaliło coś w zespolonym i dlatego nie było sprysków.

Pisałem wcześniej że zespolony dobry i myliłem się, gdyż ten drógi też miałem zepsuty - tak się złożyło że miałem trzeci i go podłączyłem i wszystko już działa.

Założyłem sobie zespolony z 6-stopniową regulacją dołożyłem przekaźnik z 5 nóżkami i kabelek i jeszcze przy tym wszystkim usprawniłem autko ))

Dziękuje za rady problem rozwiązany.
  
 
UUUUU a tyle się blazey narozpisywał...... A tu tylko zespolony no, heh.
  
 
Ja wiedziałem co... Bo zakładanie używanych zespolonych bez sprawdzenia, tak się właśnie kończy. W końcu ktoś go z jakiejś przyczyny zdjął.
Ja tylko chciałbym wysłuchać wyjaśnień :Adus20, co myśli o podłączeniu silnika wycieraczek... Bo skoro bierze się udział w dyskusji, to trzeba mieć coś na poparcie swoich argumentów.
  
 
Blazey jeśli sugerujesz się tylko schematem z książki WKIŁ to ją sobie daruj masa nieścisłości, druga sprawa nie każdy model nawet z tego samego rocznika, rodzaju silnika itp ma rozwiązanie z plusem bezpośrednio z bezpiecznika na silnik czyli jak to określiłeś stałym plusem. O tym że to akurat miało niewiele do rzeczy nie ma sensu się rozpisywać. Generalnie w dostępnej dok. technicznej instalacji elektr. esów panuje słodki burdel, dowód - niech ktoś napisze kto miał/ma esa np z podgrzewanymi spryskami bezpośrednio "z kluczyka" a nie z wyłącznika ogrzewania przedniej szyby, mówimy o fabrycznych instalkach. Poproś np ASO o wydruk schematu dla takiego modelu i zerknij na niego jak to wygląda na schemacie. Przy okazji zobacz ile pinów ma oryginalny przekaźnik a jak on jest ujmowany na schematach...Ot cały ford, nie pozostaje nic innego jak doświadczenie innych użytkowników.