(Ogólne) Zdejmowanie bębna w MKVII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam mały problem z moim Escortem MKVII. Otóż nie mogę zdjąć bębna hamulca tylnego aby wymienić szczęki. Czy muszę, tak jak opisane tutaj: http://www.fordclubpolska.org/pliki/wymiana_szczek.pdf odkręcać nakrętke łożyska aby zdjąć bęben. Wcześniej sciągałem bęben w Peugeocie 405 ale tam nic nie trzeba było odkręcać tylko obstukać cały bęben dookoła i schodził, a w Escorcie to nie idzie. Jeśli tak to jakiego rozmiaru klucza trzeba użyć? (Mam ograniczoną ilość narzędzi i nie chciałbym kupować 100 kluczy )
Tutaj zdjęcie bębna po zdjęciu smarowniczki


[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-03-31 18:49:25 ]
[ powód edycji: Poprawiono tytuł ]
  
 
Tak, musisz odkręcic nakrętke, klucza nie pamietam. Musisz również zmienic tytuł wątku, ale wczesniej radziłbym zerknąc w wyszukiwarke.
  
 
nasadka 30.
a co trzymalo w 405? nic?
  
 
Kolego... Od przodu ponoć jest to możliwe ale trzeba chyba całe łożysko rozbierac itd... Ja w mk7 zrobiłem to odkrecając piastę od tyły, 4 śruby 13mm ale trzeba troche siły przyłożyć a i uważać żeby nie zerwać łbów. kolejnie zerwać nity na których podtrzymuje tył bębna się na chyba wahaczu... oczywiście linka ręcznego max na luźno o odrywać od siebie równomiernie części bebna. Oczywiscie szczeki juz będą nie do użytku. uważaj na spręzyny aby nie pokrzywić. Tam jest takowy półksieżyc (samolegulator) zapopatrz się w nowy najlepiej cylinderki tez nowe. jak polksiezyca nie dostaniesz to poczytaj na forum jak go doczyścić i uruchomić. Składaj od tylu ja nie dawałem nitów. dokręć śruby aby cię koło nie wyprzedziło.

PS w peugotach jest to zupełnie inne, bo miałem praktyki zawodowe rok temu na serwisie. Tam sie rozkręcało samnoreg. poprzez otwór na śrubę, tylko że w essie mamy nieszczęsne szpilki.

PS2 Piszę na szybko, bo wychodzę już wieć przepraszam za pisownie. Pozdrawiam i do dzieła!!
  
 
pewnie nakrętki od koła
  
 
OK. Dziękuje za pomoc . Temat do zamknięcia