Zakup bmw e65 730d

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam pisez pierwszy taki post,i mam nadzieje ze w dobrym miejscu,chce kupic 730d e65 z roku 2002/2003 mam do was posiadaczy bmw pare pytan,mianowicie
czy te silniki w tych 3 litrowe disla sa trwałe czy sa jakies wadliwe,i czy ogołnie ten model auta jest awaryjny ,do tej pory mam audi a6 2.5.tdi z 2003 i jestem zadowolony ale zawsze chciałem zmienic na bmke bo sa ładniejsze itp....
prosiłbym o wypowiedz osoby która ten model ma,poniewaz tylko chodzi w gre 730 i w diselku,ciekawi mnie ile np:wynosi kompletna wymiana rozrzadu,co w nich siada,ile o to cacko pali w realu,jakie wogołe koszta sa w serwisie tego modelu .licze na wasza pomoc pozdrawiam
  
 
Tutaj chyba nie uzyskasz za duzo informacji o interesujacym cie modelu, poniewaz srednia wieku pojazdow na tym forum jest troche wyzsza
  
 
Z tego co wiem w 730d z tych lat był M57N, montowany równierz w e46 od bodajże 2003, a o te już łatwiej na forach Silnik zgarnił z tego co pamiętam nagrody engine of the year, więc powinna być to dobra i trwała jednostka Jeżeli chodzi o ekonomie ludzie jakoś strasznie nie narzekają. Trochę potrafi trzasnąć po kieszeni jak się popsuje (np. turbina), ale jest na pewno znacznie tańszy w eksploatacji od 740d i 745d.

Pozdrawiam.
  
 
Witam,

Zgadzam sie z przedmowca co do trwalosci silnika M57N, jest to wersja rozwojowa doskonalego i slynacego z wysokiej jakosci, kultury pracy i prostoty budowy M57 z lat poprzednich (do Lipca 2001).
W (obecnych) silnikach BMW nie ma czegos takiego jak wymiana rozrzadu. W tych silnikach luzy kasowane sa automatycznie i do rozrzadu nie zagladamy do konca zycia silnika. Rozrzad napedzany jest 2 lancuchami. Rozwiazanie to znacznie przyczynilo sie do slawy silnikow BMW z ich dlogo wiecznosci. Zdazaja sie czesto auta z silnikiem M57 z przebiegiem ponad 1.000.000 !! km i to wcale nie jest zaskakujace.
Typowy Wol roboczy BMW.

Jesli chodzi o turbine to jest projektowana na 150.000 km, jej wirnik obraca sie z predkoscia 130.000 obr/min i wytrzymanie 150.000 km przebiegu to spory wysilek.
Jesli wlasciciel auta odpala silnik, daje silnikowi / olejowi 2 minuty na rozgrzanie a po przyjechaniu na miejsce nie wylancza silnika tylko czeka 2 minuty az turbina / lozyska ostygna (turbina rozgrzewa sie do 800 C a lozyska do 300 C) to wtedy turbina dozyje tych 150 a czasami 250 tys km.

Wymiana na nowa to 4500 zl + robocizna, regeneracja 1500 ale czasami nie ma czego regenerowac.

Trzeba tankowac dobrej jakosci olej, zatkane wtryski to wydatek 800 zl/ sztuke x 6 sztuk.
Czasami daja sie wyczyscic / zregenerowac.
Co 10.000 km nalezy wymieniac olej w silniku, filtr powietrza (ze wzgledu na turbine) ale silnikowi to rowniez dobrze zrobi.

W E65 czasami pada system naglosnienia - serwis $$
Zawieszenie jest doskonale, sztywne. Wnetrze bardzo wygodne, naglosnienie jak w sali odsluchowej (w wersji z 12 glosnikami).
Przyspieszenie, hm.... wyprzedzenie tira na drodze zajmuje jakies 1.5s - po przelaczeniu skrzyni w tryb sportowy.

Silnik M57N jest oszczedny a za razem mocny jak Tur gdy jest taka potrzeba (wowczas zapominamy o ekonomice).

Do tego silnika jest bardzo duzo czesci zamiennych na rynku - akceptowalne koszta utrzymania jesli auto planowane jest na kilka lat.
Jezdzac po naszych drogach koncowki kierownicze nadaja sie do wymiany na nowe co 2 lata. Amortyzatory - jesli auto ma aktywny system zawieszenia to 1 amortyzator kosztuje 2000 zl.
Jesli sa standardowe to cena jest "normalna". Jesli podniesie sie maske silnika i z kapsla zakrywajacego sruby mocujace kolumne McPersona wystaje kabel elektryczny to mamy aktywne zawieszenie. Super komfortowe lub twarde - na tym ustawieniu auto prowadzi sie genialnie. Usmiech sam pojawia sie na twarzy
System kontroli trakcji dziala wysmienicie i nie czuje sie interwencji. Mozna go wylaczyc, ale ......

W przypadku 745d sytuacja jak wyzej za wyjatkiem turbiny - 10.000 zl + wymiana oraz 8 wtryskiwaczy.

Jesli auto nie ma powypadkowej przeszlosci, to jest to doskonaly samochod do czerpania przyjemnosci z jazdy. I jest to szczera prawda.

Pozdrawiam,
Jacek





[ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-10 21:32:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-10 21:33:34 ]
  
 
Cytat:
2009-10-10 21:25:09, Jacek_E38_745 pisze:
Witam, Zgadzam sie z przedmowca co do trwalosci silnika M57N, jest to wersja rozwojowa doskonalego i slynacego z wysokiej jakosci, kultury pracy i prostoty budowy M57 z lat poprzednich (do Lipca 2001). W (obecnych) silnikach BMW nie ma czegos takiego jak wymiana rozrzadu. W tych silnikach luzy kasowane sa automatycznie i do rozrzadu nie zagladamy do konca zycia silnika. Rozrzad napedzany jest 2 lancuchami. Rozwiazanie to znacznie przyczynilo sie do slawy silnikow BMW z ich dlogo wiecznosci. Zdazaja sie czesto auta z silnikiem M57 z przebiegiem ponad 1.000.000 !! km i to wcale nie jest zaskakujace. Typowy Wol roboczy BMW. Jesli chodzi o turbine to jest projektowana na 150.000 km, jej wirnik obraca sie z predkoscia 130.000 obr/min i wytrzymanie 150.000 km przebiegu to spory wysilek. Jesli wlasciciel auta odpala silnik, daje silnikowi / olejowi 2 minuty na rozgrzanie a po przyjechaniu na miejsce nie wylancza silnika tylko czeka 2 minuty az turbina / lozyska ostygna (turbina rozgrzewa sie do 800 C a lozyska do 300 C) to wtedy turbina dozyje tych 150 a czasami 250 tys km. Wymiana na nowa to 4500 zl + robocizna, regeneracja 1500 ale czasami nie ma czego regenerowac. Trzeba tankowac dobrej jakosci olej, zatkane wtryski to wydatek 800 zl/ sztuke x 6 sztuk. Czasami daja sie wyczyscic / zregenerowac. Co 10.000 km nalezy wymieniac olej w silniku, filtr powietrza (ze wzgledu na turbine) ale silnikowi to rowniez dobrze zrobi. W E65 czasami pada system naglosnienia - serwis $$ Zawieszenie jest doskonale, sztywne. Wnetrze bardzo wygodne, naglosnienie jak w sali odsluchowej (w wersji z 12 glosnikami). Przyspieszenie, hm.... wyprzedzenie tira na drodze zajmuje jakies 1.5s - po przelaczeniu skrzyni w tryb sportowy. Silnik M57N jest oszczedny a za razem mocny jak Tur gdy jest taka potrzeba (wowczas zapominamy o ekonomice). Do tego silnika jest bardzo duzo czesci zamiennych na rynku - akceptowalne koszta utrzymania jesli auto planowane jest na kilka lat. Jezdzac po naszych drogach koncowki kierownicze nadaja sie do wymiany na nowe co 2 lata. Amortyzatory - jesli auto ma aktywny system zawieszenia to 1 amortyzator kosztuje 2000 zl. Jesli sa standardowe to cena jest "normalna". Jesli podniesie sie maske silnika i z kapsla zakrywajacego sruby mocujace kolumne McPersona wystaje kabel elektryczny to mamy aktywne zawieszenie. Super komfortowe lub twarde - na tym ustawieniu auto prowadzi sie genialnie. Usmiech sam pojawia sie na twarzy System kontroli trakcji dziala wysmienicie i nie czuje sie interwencji. Mozna go wylaczyc, ale ...... W przypadku 745d sytuacja jak wyzej za wyjatkiem turbiny - 10.000 zl + wymiana oraz 8 wtryskiwaczy. Jesli auto nie ma powypadkowej przeszlosci, to jest to doskonaly samochod do czerpania przyjemnosci z jazdy. I jest to szczera prawda. Pozdrawiam, Jacek [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-10 21:32:44 ] [ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-10 21:33:34 ]



Jeśli można to mam pytanko mam taki silnik (starsza wersja ) ale nie rozumiem wymiany po 10 tys oleju skoro jest czujnik od wymiany ps. jeżdżąc na oleju 0W-30 nie zapalił mi się jeszcze więc profilaktycznie wymieniam raz do roku od 30 do 40 tys.a wydaje mi się że long life 2 generacji 30 na mięki bacie wytrzyma