Problem z odpaleniem nagrzanego silnika E12 D4D - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie mam do nikogo pretensji, prawda moglem jechac do Ciebie, ale nie mieszkam w Katowicach i nie chcialbym jezdzic z kazda usterka 150km tam i spowrotem, skoro sa takie "renomowane" i polecane "specjalistyczne" serwisy jak np Sowier na miejscu.
Piszac to co napisalem chcialem przestrzec innych, zeby nie popelnili tego samego bledu i nie jezdzili po zakladach co maja ladny szyld i nie dali sie oszustom naciagac na koszty. Tylko od razu pojechali do np Ciebie , albo na Niepolomska w Krakowie.
  
 
Po rozmowie z panem Boberem chcialbym go przeprosic za zbyt ostre slowa ktorych uzylem pod jego adresem. Nie jest on oszustem i na pewno nie wprowadzal mnie w blad celowo. Pieniadze ktore mu zaplacilem, byly to pieniadze, za faktycznie wykonana prace, czyli diagnostyke i naprawe rozrusznika. Cofam takze to, ze mnie naciagnal na koszty, bo w sumie sam podjalem decyzje o naprawie rozrusznika. Nie mnie oceniac czy jest fachowcem bo nie znam jego kwalifikacji. Cofam takze, ze "klamal w zywe oczy", gdyz z rozmowy wyniklo, ze tak naprawde to nie on zajmowal sie naprawa samochodu, lecz jeden z mechanikow, wiec on nie mogl wiedziec jaki jest stan auta i to co mi mowil bylo jego najlepszym stanem wiedzy.
  
 
Cytat:
2010-05-07 09:05:13, marcinkrol84 pisze:
Po rozmowie z panem Boberem chcialbym go przeprosic za zbyt ostre slowa ktorych uzylem pod jego adresem. Nie jest on oszustem i na pewno nie wprowadzal mnie w blad celowo. Pieniadze ktore mu zaplacilem, byly to pieniadze, za faktycznie wykonana prace, czyli diagnostyke i naprawe rozrusznika. Cofam takze to, ze mnie naciagnal na koszty, bo w sumie sam podjalem decyzje o naprawie rozrusznika. Nie mnie oceniac czy jest fachowcem bo nie znam jego kwalifikacji. Cofam takze, ze "klamal w zywe oczy", gdyz z rozmowy wyniklo, ze tak naprawde to nie on zajmowal sie naprawa samochodu, lecz jeden z mechanikow, wiec on nie mogl wiedziec jaki jest stan auta i to co mi mowil bylo jego najlepszym stanem wiedzy.


O widze ze Sowier ma zato preznie dzialajaca kancelarie prawna.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam Bigelektron
Widzę że masz dużą wiedzę na temat toyot.
Szperam po różnych forach i szukam przyczyny usterki mojej avki.
W czasie powrotu z wakacji ( po zjeździe z autostrady ) i spokojnej jeździe avka nagle dostała "czkawki" i po wciśnięciu pedału gazu straciła moc a po chwili wyświetlił się "check engine".Na drugi dzień zmieniłem filtr paliwa (chociaż poprzedni miał przejechane 20kkm) i zresetowałem (chyba niepotrzebnie) kompa przez odpięcie akumulatora.Do dnia dzisiejszego usterka już się nie wyświetliła ,auto jedzie ale nie ma tzw. odejścia ,muli przy niskich obrotach mimo dodawania gazu do spodu.Po osiągnięciu ok.2600/min płynnie przyśpiesza ale bez tzw. "kopa".
Byłem nawet w serwisie i za bardzo niczego sie nie doszukali.korekcja wtrysków w miarę dobra (jeden około 1,9)podmieniali zaworki SCV(używane!),ale bez efektów zmienili ponownie filtr paliwa na oryginalny ale bez efektów.turbina podobno dobra(bije do 184 z tego co pamiętam} Mechanik mówił że to może być pompa.Dzwoniłem do DREIPOL(zresztą b.miły kontakt) i szef wykluczył wadę pompy, a zasugerował listwę wtryskową.(jakiś czujnik ze sprężynką i kulką ???)
Nadmieniam że avka zapala bez problemów zimna czy ciepła,nie ma teraz "czkawki".
Od zaprzyjaźnionego kolegi podmieniłem już :
-przepływomierz(2 różne)
-ponownie zawori SCV
-sensor ciśnienia turbo
-Czyściłem EGR
-czyściłem intercooler i sprawdzałem przewody
Może byś mi mógł coś zasugerować ew. byłbym skłonny wybrać się do Ciebie po diagnozę.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
  
 
Cytat:
2010-09-30 16:03:36, ratownik27 pisze:
Witam Bigelektron Widzę że masz dużą wiedzę na temat toyot. Szperam po różnych forach i szukam przyczyny usterki mojej avki. W czasie powrotu z wakacji ( po zjeździe z autostrady ) i spokojnej jeździe avka nagle dostała "czkawki" i po wciśnięciu pedału gazu straciła moc a po chwili wyświetlił się "check engine".Na drugi dzień zmieniłem filtr paliwa (chociaż poprzedni miał przejechane 20kkm) i zresetowałem (chyba niepotrzebnie) kompa przez odpięcie akumulatora.Do dnia dzisiejszego usterka już się nie wyświetliła ,auto jedzie ale nie ma tzw. odejścia ,muli przy niskich obrotach mimo dodawania gazu do spodu.Po osiągnięciu ok.2600/min płynnie przyśpiesza ale bez tzw. "kopa". Byłem nawet w serwisie i za bardzo niczego sie nie doszukali.korekcja wtrysków w miarę dobra (jeden około 1,9)podmieniali zaworki SCV(używane!),ale bez efektów zmienili ponownie filtr paliwa na oryginalny ale bez efektów.turbina podobno dobra(bije do 184 z tego co pamiętam} Mechanik mówił że to może być pompa.Dzwoniłem do DREIPOL(zresztą b.miły kontakt) i szef wykluczył wadę pompy, a zasugerował listwę wtryskową.(jakiś czujnik ze sprężynką i kulką ???) Nadmieniam że avka zapala bez problemów zimna czy ciepła,nie ma teraz "czkawki". Od zaprzyjaźnionego kolegi podmieniłem już : -przepływomierz(2 różne) -ponownie zawori SCV -sensor ciśnienia turbo -Czyściłem EGR -czyściłem intercooler i sprawdzałem przewody Może byś mi mógł coś zasugerować ew. byłbym skłonny wybrać się do Ciebie po diagnozę. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź


No jak wtryski na cieplym silniku 1.9 to na zimnym powyzej 2 bedzie ,wiec napewno nie dobrze.
Z ktorego roku silnik?
Widze ze zdrowo namieszane,bez wizyty raczej sie nie obejdzie.
Na diagnostyke jednak przyjedz z oryginalnymi czesciami ktore tam byly zamontowane,bo inaczej nic nie ustalimy.
Przedewszystkim trzeba ustalic dlaczego samochod nie jedzie,czy brakuje cisnienia na turbinie, czy na listwie paliwowej,czy moze cos innego.Tutaj nie istnieja pojecia ze cos jest raczej dobre ...albo jest zdatne do uzytku ,albo do wymiany.
Jak slysze haslo raczej,tzn ze ktos niema pojecia jakie powinny byc parametry,i strzela lub obstawia w ciemno.
Odnosnie listwy to oczywiscie mozliwe ze jest uszkodzona,ale po 10 latach intensywnych diagnostyk D4D to tylko 2 razy byla listwa padnieta-tyle ze statystyk.
Co do filtra paliwa to w Polsce wymieniamy co 10 tys na nowy oryginal Toyoty,lub rzadziej,ale wtedy nie nalezy sie dziwic

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zbytnio to nie namieszałem gdyż nadal jeżdżę na oryginalnych częściach a te co podmieniałem to tylko na próbę aby znaleźć ewentualną przyczynę."Raczej" to słowa mechaników w tym również z autoryzowanej stacji obsługi Toyoty Oni najchętniej wysłali by pompę wtryskową do naprawy za 3500zł i wtedy by coś wiedzieli więcej.Jak już pisałem avka zapala bez problemów (tak jak dotychczas) chociaż dzisiaj było -1C.Najgorsze jest to, że nie wywala żadnego błędu chociaż ją pogonię ( wczoraj prawie 400km) ,podtrzymam na wyższych obrotach i nic.Tylko ten brak mocy ,a także problem ruszenia pod górkę a z klimą to już trzeba dobrze podgazować.
Może jakieś sugestie zanim wybiorę się do Ciebie?
Prosiłbym o jakiś namiar do Ciebie na e-maila.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-10-04 15:43:21, ratownik27 pisze:
Zbytnio to nie namieszałem gdyż nadal jeżdżę na oryginalnych częściach a te co podmieniałem to tylko na próbę aby znaleźć ewentualną przyczynę."Raczej" to słowa mechaników w tym również z autoryzowanej stacji obsługi Toyoty Oni najchętniej wysłali by pompę wtryskową do naprawy za 3500zł i wtedy by coś wiedzieli więcej.Jak już pisałem avka zapala bez problemów (tak jak dotychczas) chociaż dzisiaj było -1C.Najgorsze jest to, że nie wywala żadnego błędu chociaż ją pogonię ( wczoraj prawie 400km) ,podtrzymam na wyższych obrotach i nic.Tylko ten brak mocy ,a także problem ruszenia pod górkę a z klimą to już trzeba dobrze podgazować. Może jakieś sugestie zanim wybiorę się do Ciebie? Prosiłbym o jakiś namiar do Ciebie na e-maila. Pozdrawiam


Tez bym najchetniej wyslal pompe...pojezdzila by troche pozwiedzala,poznala inne pompy,tez sie biedaczce cos od zycia nalezy. Wtedy bysmy wiedzieli wiecej np ze to nie pompa.
Niestety niemamy na to czasu ,i szkoda pieniedzy.
Moja metoda warsztatowa jestem w stanie stwierdzic czy pompa czy wtryski czy listwa czy costam innego do wymiany.
Czasem nawet mozna wskazac pojedynczy wtryskiwacz,choc przewaznie jak daja w przelew to kazdy po trochu.
Na priva podaje nr tel

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,
Właśnie znalazłem Wasze forum na necie. Wszystko przez problemy z moją Corolla D4D 2.0 2002r. Są dokładnie takie same jak u marcinakrola84. Na początku od czasu do czasu były to problemy z odpalaniem Corolli na ciepłym silniku - nie zdarzało to się zbyt często. Potem wyszło coś bardziej męczącego czyli brak mocy powyżej 3 tyś. a teraz juz nawet 2 tyś. obrotów. Również kontrolka "check engine" się pojawia. Póki co zaliczyłem jedynie ASO i po diagnozie stwierdzili, że jest błąd 78(7) czyli zaworki scv. Moje pytanie jest następujące: czy to na pewno są zaworki? Chciałbym mieć pewność przed wydatkiem 1700zl. Kolega marcin pochwalił warsztat przy Niepołomskiej w Krakowie, nie wiem czy tam nie skonsultować tego raz jeszcze. Co o tym myślicie?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  
 
Cytat:
2010-11-23 23:21:50, cypis32 pisze:
Witam, Właśnie znalazłem Wasze forum na necie. Wszystko przez problemy z moją Corolla D4D 2.0 2002r. Są dokładnie takie same jak u marcinakrola84. Na początku od czasu do czasu były to problemy z odpalaniem Corolli na ciepłym silniku - nie zdarzało to się zbyt często. Potem wyszło coś bardziej męczącego czyli brak mocy powyżej 3 tyś. a teraz juz nawet 2 tyś. obrotów. Również kontrolka "check engine" się pojawia. Póki co zaliczyłem jedynie ASO i po diagnozie stwierdzili, że jest błąd 78(7) czyli zaworki scv. Moje pytanie jest następujące: czy to na pewno są zaworki? Chciałbym mieć pewność przed wydatkiem 1700zl. Kolega marcin pochwalił warsztat przy Niepołomskiej w Krakowie, nie wiem czy tam nie skonsultować tego raz jeszcze. Co o tym myślicie? Pozdrawiam i proszę o pomoc.


Najpierw wymien filtr paliwa na nowy oryginal ,potem zaworki ,a nastepnie jak trzeba bedzie to wtryski... w tej kolejnosci.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
Najpierw wymien filtr paliwa na nowy oryginal ,potem zaworki ,a nastepnie jak trzeba bedzie to wtryski... w tej kolejnosci.


Ja najpier wymieniłem filtr paliwa "koszt filtra 110zł jeśli dobrze pamiętam" na oryginalny DENSO jak radził Bigelektron i furka jezdzi jak nowa przynajmniej jak narazie. Jeśli chodzi o zawory scv to mam namiar na oryginalne za około 1000zł ale to na priv jak by ktoś chciał nie wiem skąd cypis32 wzioł 1700zł co więcej usługa wymiany w ASO tych zaworów to ok 180zł. Pozdrawiam
  
 
witam moja ave d4d 2007 rok odpala na zimnym silniku bardzo ok ciepłyy silnik bardzo ok.jednak kiedy przejadę około 1 lub 2 kilometry i zgaszę silnik i po np zrobieniu zakupów bardzo ciężko odpala. a kiedy rozgrzeje silnik do optymalnej temperatury i ide do pracy na 12 godz odpala normalnie. co zaobserwowałem to kiedy silnik się rozgrzewa i stoję np przy przejeździe kolejowym w momęcie ruszania moja lalka się dławi. ajak się rozgrzeje jest ok. bigelektron pomocy
  
 
Czesc

Panowie mam D4D ale w Rav4. Moj nowy rozrusznik 1,4kW kreci na odpietych wtyskach 210 cisnienie mam 28Mpa i nawet z dodatkowym aku z masa podlaczona na rozrusznik wiecej niz 210 nie ma mozliwosci zeby wykrecil ...

Czy te 300obr to na rozrusznikach 2,0 i 2,2 ?

  
 
Cytat:
2023-12-11 09:51:42, FrycuFr pisze:
Czesc Panowie mam D4D ale w Rav4. Moj nowy rozrusznik 1,4kW kreci na odpietych wtyskach 210 cisnienie mam 28Mpa i nawet z dodatkowym aku z masa podlaczona na rozrusznik wiecej niz 210 nie ma mozliwosci zeby wykrecil ... Czy te 300obr to na rozrusznikach 2,0 i 2,2 ?


Powinien 240-260 ale cisnienie powyzej 28 Mpa to dobrze natomiast kreci licho.
Diesel musi zakrecic wytworzyc cisnienie i dobrze rozpylic dobre paliwo.Jezeli ktoregos skladnika braknie nie odpali lub bedzie sie ociagal.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2024-04-22 23:26:49 ]