OBR- historia, zdjęcia, - Strona 20

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A tutaj link, do odpowiedzi na drążące nas pytanie:
DLACZEGO TAK STAŁO SIĘ Z FSO????
http://www.youtube.com/watch?v=jfOHZZsJtxs&feature=related

;d;d

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2010-01-21 12:54:45 ]
[ powód edycji: poprawiłem link ]
  
 
wiadomo wam coś o ładach startujących w przeszłości na fiatowskich dohc? bo homologacji to nie mialo na bank. Po prostu szukam jakis dowodów na ewentualne przepchniecie swojej 2106 z 1600 od Supermiry w grupie YTSport ClassicCupu gdzie wymagają jakiegoś historycznego potwierdzenia np na podobnej zasadzie co np kanty z "dwójakami" pewnie przejdą bo był GTJ.. Ponoć Bogdan Wozowicz miał jakieś doświadczenia w startach takim swapem zanim przesiadl sie na 2105 1600
  
 
Cytat:
2010-01-21 10:41:46, jaqo pisze:
[ot] ja wyglada temat klatki, poli, recznego etc na kamionkach?


klatka musi byc reszta samowolka moj malec jest tego przykładem pojechałe nawet na 10 kamionki 2009
  
 
Czas na ekshumację. Oto co szykuje Guy Moerenhout wyścigowy fiat
  
 
Juz widzę ze myli V6 z 16V... którego w 77 po zdjęciu spoilerów i przemalowaniu w nowe barwy upodobnili do nowo skonstruowanego V6.
Pamietam ze roznily sie detalami z ta istotną sprawą ze V6 nie mial chyba wogole tylnych drzwi
  
 
Ten Fiat nie przeszedlby przegladu. Ma rure wydechowa skierowana w prawa strone
  
 
I łyse opony

  
 
http://mareksadowski.pl/details.php?image_id=33

a cóż to za auto, DOHC z turbo w klasyku ?

[ wiadomość edytowana przez: rafal125p dnia 2010-11-03 20:38:15 ]
  
 
No taki prototyp to był 1.6 turbo i gaźnik. Jeździło toto w wyścigach w grupie 5. Piszę z pamięci więc mogłem pokręcić co nieco.
  
 
Cytat:
2010-10-30 22:33:57, 4xtrim pisze:
I łyse opony


Pewnie jeszcze skrzynia halasuje w czasie pracyi wydech za glosny!
  
 
Cytat:
2010-11-04 01:23:48, yapko pisze:
Pewnie jeszcze skrzynia halasuje w czasie pracyi wydech za glosny!



skrzynia hałasuje bo "pewnie oleju nie zalał"
  
 
Wiem, że to nie ten temat(wybaczcie). Otóż podczas grzebania w papierach w mojej szkole znalazłem kawałek(ktoś zrobił podkładkę pod zdjęcie na klasowej gazetce) jakiegoś pisma, w którym był artykuł o kryzysie paliwowym czy czymś takim i chodziło o to że maluch jest nie ekonomiczny, ale nie ważne.

sorry za jakość :/



[ wiadomość edytowana przez: max_xa5 dnia 2010-11-06 21:10:25 ]
  
 
odkopię trupa.

być może w wątku pojawia się odpowiedź na moje pytanie ale nie bardzo mam ochotę przekopywać się przez 20 stron.

ostatnio natrafiłem na wzmiankę w jakimś artykule o niszczeniu przez skośnookich pozostałości po OBR, całej historii FSO, planów prototypów itp.

skoro zaczęli całą destrukcję w 97 roku a OBR rozwiązano w 91 to co stało się z tymi wszystkimi polonezami. Słyszałem teorię , że przerabiano na cywile ale jakoś w to nie bardzo wierzę bo rok 91 to nie głęboka komuna i auta były już w miarę dostępne.

co stało się z polonezami, 2.0 , 1.6 , wszystkimi częściami , sprzętem ?
czy poszło to na licytację i można było np za grosze kupić poldka ze szperą i kłową skrzynią czy może zostało rozkradzione w jakiś dziwnych okolicznościach. Jeśłi rozkradzione to jak to było możliwe, przecież fabryka cały czas pracowała, to nie byłą upadłość i wolna amerykanka. ktoś musiał te sprzęty ewidencjonować.

pozdrawiam
  
 
W 97 roku, to już dawno nie było OBR-u.
Stało w FSO, w hali od nadwozi, kilka Poldonezów Caro w róznych wariantach nadwozia. I to wszystko. Z resztą zostały sprzedane na przetargach. Patryk ma jedną z takich wersji 4x4 - analog.
W latach 90-94 można było kupić wszystko co było w Falenicy i po czyszczeniu Obr-u na Stalingradzkiej - Jagielońskiej.
Były całe rajdówki 2, albo 3 poldonezy - A grupowe. W stanie gorzej niż złym. W Wesołej w bomisie było to wszystko zwiezione, poza autami. - Jedno kupił Krzysiek Goodwod, a reszta gdzieś poszła - Kraków...??
Natomiast wszystkie zabawki walały się bardzo długo w blaszaku na tyłach bomisu. Sam kupiłem to co się nadawało. Wiem , że do Winiara trafiło sporo, ale nie wiem jak, czy bezpośredni, czy odkupił od kogoś.
  
 
Cytat:
2013-01-14 02:34:24, rafal125p pisze:
odkopię trupa. być może w wątku pojawia się odpowiedź na moje pytanie ale nie bardzo mam ochotę przekopywać się przez 20 stron. ostatnio natrafiłem na wzmiankę w jakimś artykule o niszczeniu przez skośnookich pozostałości po OBR, całej historii FSO, planów prototypów itp. skoro zaczęli całą destrukcję w 97 roku a OBR rozwiązano w 91 to co stało się z tymi wszystkimi polonezami. Słyszałem teorię , że przerabiano na cywile ale jakoś w to nie bardzo wierzę bo rok 91 to nie głęboka komuna i auta były już w miarę dostępne. co stało się z polonezami, 2.0 , 1.6 , wszystkimi częściami , sprzętem ? czy poszło to na licytację i można było np za grosze kupić poldka ze szperą i kłową skrzynią czy może zostało rozkradzione w jakiś dziwnych okolicznościach. Jeśłi rozkradzione to jak to było możliwe, przecież fabryka cały czas pracowała, to nie byłą upadłość i wolna amerykanka. ktoś musiał te sprzęty ewidencjonować. pozdrawiam


(chce wiedziec a nie chce mi się czytać)

Część rozkradli i rozsprzedali a część przetopili.

Myśle ze jeżeli temat OBR Cie interesuje to powinieneś choć przejżeć ten wątek
  
 
Cytat:
2013-01-14 08:26:50, gregor125 pisze:
Wiem , że do Winiara trafiło sporo, ale nie wiem jak, czy bezpośredni, czy odkupił od kogoś.



ja kupiłem tylko 2 skrzynie Colotti 3 mosty ze szperami kilka kpl felg ATS troche wałków tłoków sprzegieł i gaźników z kolektorami do 2000DOHC i jedno nadwozie PN Coupe

reszte nie wiem kto kupił
cześć też została zniszczona
  
 
Cytat:
cześć też została zniszczona


Zniszczone zostało praktycznie to co nikt nie chciał wziąć.
Ja wziołem wszystkie Bilstainy Koni ATS-y z kolcami, dwa mosty ze szperą Compomotivy i jeszcze dużo ciekawych zabawek obrotomierze,lampy CIEBIE itp.
Gdzieś miałem listę. Tak naprawdę dużo poszło do Belgii z tych naprawdę fajnych zabawek. Wiadomokto wywiózł
  
 
Cytat:
2013-01-14 08:27:47, mar125 pisze:
(chce wiedziec a nie chce mi się czytać) Część rozkradli i rozsprzedali a część przetopili. Myśle ze jeżeli temat OBR Cie interesuje to powinieneś choć przejżeć ten wątek



temat śledziłęm na bieżąco gdy powstawał, a jako, że natrafiłem gdzieś na informację o niszczeniu tego co pozostało po OBR w 97 to postanowiłem zapytać.

późna noc była, czas spać a nie czytać wątek pamiętam, że ktoś wspominał o przerabianiu na osobówki ale jak napisałem wydawało mi się to absurdalne w tamtych czasach

dzięki za odpowiedzi
  
 
Jeżeli kogoś to jeszcze interesuje, w Bomisie w Wesołej można kupić poOBRowe nakrętki kół
  
 
Posiada ktoś zdjęcia licznika z Poloneza z OBR który miał "shift light" ? Taki jak ma np. ten
Polonez Wodniak
Chodzi mi o fabryczne rozwiązanie.