Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-10-23 00:57:24 raczej zbyt kiepski na profesjonalny wyrob.
A to co mowicie o stratosie jest ciekawe. [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-10-23 01:06:50 ] |
dziun126p 126p piła | 2009-10-23 05:34:06 |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-10-23 07:26:18 to jest replika nie stratos,
[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-10-23 07:27:40 ] |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-10-23 07:45:55 Ta Stratos co niby stoi w garażu, ma wrośnięte drzewo, jest totalnym złomem i nie nadaje się do niczego, nawet nie ma zespołu napędowego. Jedyny Stratos, który był na chodzie , po Jaroszewiczu wyjechał niby na rajd gdzieś tam, a znalazł się swego czasu w Belgii, a podobno teraz jest w japonii.
Umówiłem z Markiem (Kaczmarkiem) z resztą moim byłym pilotem, że wszystkie ciekawostki na fotkach jakie posiada, zrzuci mi na płytkę. [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2009-10-23 07:47:15 ] |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2009-10-23 08:13:13 ooo to by było super !! |
qubek rozne z wiatrolapami ... ~Warszawa | 2009-10-23 10:19:51
Niedawno na Litwie znalezli VW38. Nie tylko od X lat wrastal w ziemie pod chmurka to jeszcze kilkadziesiat lat temu ktos odcial gorna czesc nadwozia i posadzil na ramie od Wolgi. Jak latwo sie domyslec Garbus wymaga dosc duzych przerobek zeby go pozenic z Wolga. To nie zmienia faktu ze jest wlasnie odbudowywany. To ze z oryginalnego pojazdu niewiele zostanie nie zmienia faktu ze jest historycznie na tyle cenny ze ktos sie tego podjal. Inna sprawa ze mi sie wydawal ciekawszy z ta Wolga link: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=340552 Tak ze odbudowac sie na pewno da, chocby do stanu takiego, zeby mozna bylo go pokazac na wystawie. kwestia tylko czy ktos sie tego podejmie i czy wyrwie od wlasciciela. A takich wlascicieli, co to u nich gnija rzeczy, ktorych nikt sie nie spodziewa, jest w Polsce sporo. U nas jest wielka (i bezdennie glupia) tradycja ukrywania takich rzeczy i robienia z tego wielkich tajemnic. Duza czesc "kolekcjonerow" ma korzenie badylarsko-nowobogackie Sam kiedys bylem ze znajomym u goscia, ktory w niewykonczonym warsztacie mial pokoj biurowy (wykonczony, tyle ze zawalony brudnymi czesciami, zlomem, szmatami itd) obwieszony zdjeciami z wyscigow z lat minionych, a na zapleczu jedna stara formule zlozona i jedna w czesciach. Takie miejsca istnieja i na pewno czesc z dyskutantow wie o tym duzo lepiej niz ja. |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2009-10-23 12:00:46 ...czyli części gdzieś wyszly |
orzech pf 125p warszawa | 2009-10-23 13:14:18
Kolektor Bozatto wyglądał zupełnie inaczej, było to dość nietypowe rozwiązanie. |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2009-10-23 14:48:29 co nie zmienia postaci rzeczy, że połowa tajli ktore się szwendały po obydwu obrach i o ktorych to juz legendy krązą, przez pracowników zostały "pozyczone" i rozpłynęły się dziwnym trafem po świecie. czesci silników, cąłe silniki... gdzie to się podziało?pikus gdyby ktos powiedzial, że firma to sprzedała, bo były im juz niepotrzebne i pieniądze zainwestowali w co innego. tylko wszyscy ktorzy mieli styk z tymi czesciami po prostu twierdza że nagle zniknęły...mowiono ze są w ktoryms tam magazynie, po latach ktos tam zajrzal, czesci nie bylo, nikt nie pamietal... w ogole jak bylem w obrrze tym bielskim i rozmawiałem ze starszymi pracownikami ktorzy pamiętali jeszcze "tamte" czasy, to jakos dziwnie, zawsze na pytania o prototypy, auta wyczynowe, wszyscy mają amnezję, nagle mają cos do zrobienia, spieszą się...zachowują się jakby historia tych przedsiebiorstw kryła jakies mroczne tajemnice. ciekaw jestem czy w warszawskim obrze tez tak jest...przypuszczam ze tak |
stalkerx PN Warszawa | 2009-10-23 15:01:05 -co do glowic 16V to przeciez caly silnik byl od 124Abarth i watpie aby przyszlo 5 sztuk; Znajac historię kilkunastu prototypowych silników do PNa , ktorych istnienie (1978-80) zatuszowano tak skutecznie ze mimo setek tysięcy dolarów w nie utopionych, "nikt nic nie wie" a testowanych w falenickim OBR, wszystko jest mozliwe, trafily do rumuna w Wiązownej na kompletne 1800 sie spóźniłem 2 lata a jeden (niestety tylko blok) jeszcze hula.
-ten bolid 16V ze spoilerem zrobiony jako zobowiązanie Działu Sportu na ktorys tam Zjazd w 75r zostal najprawdopodobniej przemalowany na późniejsze bialo-granatowe barwy - biały GTJ to raczej cywilna(?) 2litrówka z motorem od testowanego wlasnie wtedy PNa 2000 -ciekawostka jest skonstruowany dla Finów 125p NORTI; slyszalem ze tam byl 2000 16V Trudno mi napisac oczywiscie cos pewnego, z reszta jak większości z was, ale to co na pewno to bylo tam cos b.mocnego. (mialem w zapiskach gdzie nim startowali na pokazowych rajdach na Zachodzie) - ta LADA 2103 Metalexu z tego co pamiętam miala 1800 i Czesi kombinowali tez mocno cale silniki Wichur i VFTS z 16V chyba głównie głowice (takie zestawy 16V na 1600/1700 robia do tej pory na Litwie) - tem Pan od resztek Stratosa mial jeszcze niedawno w garazu niezle skarby.... - a z bieżących spraw to pewien miłośnik rajdowych polonezów dysponował do niedawna głowicą 16V od 124 (skad nie wiem ale z racji na poważnych problemów z odbudową motoru 2000 na pompie K-F wizja odbudowy zmieniła sie na 2000 16V Wiem ze taką glowice (131 Abarth) juz posiada i wyląduje to w B03 [ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2009-10-23 15:07:16 ] |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2009-10-23 15:06:58 a panowie tak z innej beczki: czy ma ktos z was jakies wyrazne duze zdjecie z boku kanta mr monte carlo w takich barwach jak moj pazdzierz? moze byc zarno biale. potrzebuje potwierdzic sobie jedno logo naklejane na tamte samochody i nie moge znalezc nigdzie zdjecia |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-10-23 19:00:26 stalkerx napisz coto za skarby ma/mial. |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2009-10-23 20:59:40 Enes, charakterystycznym dla Bozatto było to że rury były skręcone w spiralę.
Co do ilości wykonanych aut itp. informacje, to nie opieram się na domysłach, tylko na swojej wiedzy i pamięci, może czsem już zawodnej, ale jednak... Co do "wyprowadzania" części i podzespołów z magazynów, to macie rację, ale dzięki temu mogę dzisiaj skompletować swoje MC bo wiem u kogo szukać maneli |
enes FSO Polonez 1500 Rally Kielce | 2009-10-24 01:33:03 Nie tylko rajdówki z obr miały przygody busy serwisowe także Portugalia 80 |
enes FSO Polonez 1500 Rally Kielce | 2009-10-24 01:45:28 Kolejna serwisówka tym razem nie z obr ale i tak ciekawa kombi |
winiar7 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2009-10-24 09:18:11
Zdjęcia z tej niefartownej przygody bardzo ucieszyły jednego z mechaników który brał udział w tym incydencie przy okazji dowiedziałem się co się działo z jedną z załóg OBRSO Groblewski - Lewandowski która nie ukończyła rajdu z powodu "niedyspozycji kierowcy" |
bing17 FSO 125p Łódź | 2009-10-24 18:09:30 Prawdą jest to że w B-grupowych Polonezach tylna część podłogi była z żywicy ?? Mówił mi o tym i twierdził że ma pewien człowiek który robi replikę takiego Poloneza. Ja mam pewne wątpliwości z racji tego że wykonane z żywicy mocowanie elementu zawieszenia nie jest wg. mnie wytrzymałe. |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2009-10-24 20:08:04
'tylna część podłogi' to ta gdzie nogi pasażera i panele pod kanapą , w kantach było w tych miejscach alu nitowane ... zresztą w kancie są homologowane tylnie drzwi z żywicy |