OBR- historia, zdjęcia, - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
raczej zbyt kiepski na profesjonalny wyrob.
A to co mowicie o stratosie jest ciekawe.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-10-23 01:06:50 ]
  
 
klik

dowodze jest polska lancia stratos w barwach obrso szkode tylko ze nie w pl
  
 
to jest replika nie stratos,


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-10-23 07:27:40 ]
  
 
Ta Stratos co niby stoi w garażu, ma wrośnięte drzewo, jest totalnym złomem i nie nadaje się do niczego, nawet nie ma zespołu napędowego. Jedyny Stratos, który był na chodzie , po Jaroszewiczu wyjechał niby na rajd gdzieś tam, a znalazł się swego czasu w Belgii, a podobno teraz jest w japonii.
Umówiłem z Markiem (Kaczmarkiem) z resztą moim byłym pilotem, że wszystkie ciekawostki na fotkach jakie posiada, zrzuci mi na płytkę.



[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2009-10-23 07:47:15 ]
  
 
ooo to by było super !!
  
 
Cytat:
2009-10-23 07:45:55, gregor125 pisze:
Ta Stratos co niby stoi w garażu, ma wrośnięte drzewo, jest totalnym złomem i nie nadaje się do niczego, nawet nie ma zespołu napędowego.



Niedawno na Litwie znalezli VW38. Nie tylko od X lat wrastal w ziemie pod chmurka to jeszcze kilkadziesiat lat temu ktos odcial gorna czesc nadwozia i posadzil na ramie od Wolgi. Jak latwo sie domyslec Garbus wymaga dosc duzych przerobek zeby go pozenic z Wolga. To nie zmienia faktu ze jest wlasnie odbudowywany. To ze z oryginalnego pojazdu niewiele zostanie nie zmienia faktu ze jest historycznie na tyle cenny ze ktos sie tego podjal. Inna sprawa ze mi sie wydawal ciekawszy z ta Wolga link: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=340552
Tak ze odbudowac sie na pewno da, chocby do stanu takiego, zeby mozna bylo go pokazac na wystawie. kwestia tylko czy ktos sie tego podejmie i czy wyrwie od wlasciciela.
A takich wlascicieli, co to u nich gnija rzeczy, ktorych nikt sie nie spodziewa, jest w Polsce sporo. U nas jest wielka (i bezdennie glupia) tradycja ukrywania takich rzeczy i robienia z tego wielkich tajemnic. Duza czesc "kolekcjonerow" ma korzenie badylarsko-nowobogackie

Sam kiedys bylem ze znajomym u goscia, ktory w niewykonczonym warsztacie mial pokoj biurowy (wykonczony, tyle ze zawalony brudnymi czesciami, zlomem, szmatami itd) obwieszony zdjeciami z wyscigow z lat minionych, a na zapleczu jedna stara formule zlozona i jedna w czesciach. Takie miejsca istnieja i na pewno czesc z dyskutantow wie o tym duzo lepiej niz ja.
  
 
W ogóle rozdział OBRu pt. Lancia Stratos to ciekawy temat. Wiadomo, że do Polski przybyły 3 takie egzemplarze. Wiadomo też, że ostatni rozwalił Jaroszewicz podczas rajdu Polski. Wiadomo też, że auto nie nadawało się do odbudowy i że podzespoły posłużyły do stworzenia Stratopoloneza. Od Alka Choromańskiego (jest jednym z trzeach osób, które jako prace dyplomową wykonały odnowienie powłoki lakierniczej auta) wiem, że motor znajdujący się w Stratopolonezie nie jest w pełni wyczynowym silnikiem, na w pełni wyczynowych częściach.
  
 
...czyli części gdzieś wyszly
  
 
Cytat:
2009-10-23 00:20:46, enes pisze:
O a czy na tej aukcji to nie jest kolektor bozatto lub jego kopia Kolektor



Kolektor Bozatto wyglądał zupełnie inaczej, było to dość nietypowe rozwiązanie.

  
 
Cytat:
2009-10-23 12:00:46, Poochaty pisze:
...czyli części gdzieś wyszly



Poochaty nie w tym sęk, że one gdzieś wyszły sęk w tym, że jak przestała istnieć ostatnia "Stratoska" fabryka już więcej nie inwestowała tyle ile przedtem, tak to ja rozumuję, stąd ładowali w silnik części, które niekoniecznie widziały wyczynowy motor
  
 
co nie zmienia postaci rzeczy, że połowa tajli ktore się szwendały po obydwu obrach i o ktorych to juz legendy krązą, przez pracowników zostały "pozyczone" i rozpłynęły się dziwnym trafem po świecie. czesci silników, cąłe silniki... gdzie to się podziało?pikus gdyby ktos powiedzial, że firma to sprzedała, bo były im juz niepotrzebne i pieniądze zainwestowali w co innego. tylko wszyscy ktorzy mieli styk z tymi czesciami po prostu twierdza że nagle zniknęły...mowiono ze są w ktoryms tam magazynie, po latach ktos tam zajrzal, czesci nie bylo, nikt nie pamietal... w ogole jak bylem w obrrze tym bielskim i rozmawiałem ze starszymi pracownikami ktorzy pamiętali jeszcze "tamte" czasy, to jakos dziwnie, zawsze na pytania o prototypy, auta wyczynowe, wszyscy mają amnezję, nagle mają cos do zrobienia, spieszą się...zachowują się jakby historia tych przedsiebiorstw kryła jakies mroczne tajemnice. ciekaw jestem czy w warszawskim obrze tez tak jest...przypuszczam ze tak
  
 
-co do glowic 16V to przeciez caly silnik byl od 124Abarth i watpie aby przyszlo 5 sztuk; Znajac historię kilkunastu prototypowych silników do PNa , ktorych istnienie (1978-80) zatuszowano tak skutecznie ze mimo setek tysięcy dolarów w nie utopionych, "nikt nic nie wie" a testowanych w falenickim OBR, wszystko jest mozliwe, trafily do rumuna w Wiązownej na kompletne 1800 sie spóźniłem 2 lata a jeden (niestety tylko blok) jeszcze hula.
-ten bolid 16V ze spoilerem zrobiony jako zobowiązanie Działu Sportu na ktorys tam Zjazd w 75r zostal najprawdopodobniej przemalowany na późniejsze bialo-granatowe barwy
- biały GTJ to raczej cywilna(?) 2litrówka z motorem od testowanego wlasnie wtedy PNa 2000
-ciekawostka jest skonstruowany dla Finów 125p NORTI; slyszalem ze tam byl 2000 16V Trudno mi napisac oczywiscie cos pewnego, z reszta jak większości z was, ale to co na pewno to bylo tam cos b.mocnego. (mialem w zapiskach gdzie nim startowali na pokazowych rajdach na Zachodzie)
- ta LADA 2103 Metalexu z tego co pamiętam miala 1800 i Czesi kombinowali tez mocno cale silniki Wichur i VFTS z 16V chyba głównie głowice (takie zestawy 16V na 1600/1700 robia do tej pory na Litwie)
- tem Pan od resztek Stratosa mial jeszcze niedawno w garazu niezle skarby....
- a z bieżących spraw to pewien miłośnik rajdowych polonezów dysponował do niedawna głowicą 16V od 124 (skad nie wiem ale z racji na poważnych problemów z odbudową motoru 2000 na pompie K-F wizja odbudowy zmieniła sie na 2000 16V Wiem ze taką glowice (131 Abarth) juz posiada i wyląduje to w B03



[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2009-10-23 15:07:16 ]
  
 
a panowie tak z innej beczki: czy ma ktos z was jakies wyrazne duze zdjecie z boku kanta mr monte carlo w takich barwach jak moj pazdzierz? moze byc zarno biale. potrzebuje potwierdzic sobie jedno logo naklejane na tamte samochody i nie moge znalezc nigdzie zdjecia
  
 
stalkerx napisz coto za skarby ma/mial.
  
 
Enes, charakterystycznym dla Bozatto było to że rury były skręcone w spiralę.
Co do ilości wykonanych aut itp. informacje, to nie opieram się na domysłach, tylko na swojej wiedzy i pamięci, może czsem już zawodnej, ale jednak...
Co do "wyprowadzania" części i podzespołów z magazynów, to macie rację, ale dzięki temu mogę dzisiaj skompletować swoje MC bo wiem u kogo szukać maneli
  
 
Nie tylko rajdówki z obr miały przygody busy serwisowe także Portugalia 80
  
 
Kolejna serwisówka tym razem nie z obr ale i tak ciekawa kombi
  
 
Cytat:
2009-10-24 01:33:03, enes pisze:
Nie tylko rajdówki z obr miały przygody busy serwisowe także Portugalia 80



Zdjęcia z tej niefartownej przygody bardzo ucieszyły jednego z mechaników który brał udział w tym incydencie przy okazji dowiedziałem się co się działo z jedną z załóg OBRSO Groblewski - Lewandowski która nie ukończyła rajdu z powodu "niedyspozycji kierowcy"
  
 
Prawdą jest to że w B-grupowych Polonezach tylna część podłogi była z żywicy ?? Mówił mi o tym i twierdził że ma pewien człowiek który robi replikę takiego Poloneza. Ja mam pewne wątpliwości z racji tego że wykonane z żywicy mocowanie elementu zawieszenia nie jest wg. mnie wytrzymałe.
  
 
Cytat:
2009-10-24 18:09:30, bing17 pisze:
Prawdą jest to że w B-grupowych Polonezach tylna część podłogi była z żywicy ?? Mówił mi o tym i twierdził że ma pewien człowiek który robi replikę takiego Poloneza. Ja mam pewne wątpliwości z racji tego że wykonane z żywicy mocowanie elementu zawieszenia nie jest wg. mnie wytrzymałe.



'tylna część podłogi' to ta gdzie nogi pasażera i panele pod kanapą , w kantach było w tych miejscach alu nitowane ...
zresztą w kancie są homologowane tylnie drzwi z żywicy