OBR- historia, zdjęcia, - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2009-10-21 20:42:56, gregor125 pisze:
Auto było kupione od A.Chojnackiego Zroobiony był motór, potem zmienione nadwozie ( kupione z klubu), po dzwonie, potem, auto kupił ode mnie taki mój kumpel, potem Łukasz Zool, a potem latało w rallycrosie, nazwisko sobie przypomnę A do belgii to Sadoś wszystko wywiózł,,,, kur.....a [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2009-10-21 20:43:46 ]



A to Zolla 125p to kojarze auto mam go nawet na VHS z sylwestrowego 95
  
 
o tym 1800 DOHC 16V czytałem kiedyś chyba w którymś z motorów. Opisywane były dwa egzemplarze: z silnikiem 1800 DOHC 16V właśnie oraz z silnikiem V6 z Fiata 130. Z tego co było napisane to jak na ówczesne czasy wyścigowy Fiat z głowicą 16-zaworową (biało-granatowy na Cromodorach) to był niezły szatan.

Co do "Sadosia", jego kontakry z Guyem sięgają jeszcze późnych lat 80-tych bądź też początku lat 90-tych, kiedy to (poprawcie mnie) startował z Guyem jako pilotem, bodajże na rajdzie Dolnośląskim chyba Fiatem Uno.

Tak swoją drogąu Guya jest kilka fajnych aut, ale to co on nazywa Polonezem 2000 Grupy II to jest małe nieporozumienie.
  
 
No prawda głowica 16V to przyszła do naszego kraju z przykręconym do niej silnikiem o pojemności 1840cm3. W Polsce moc na gaźnikach 195km a w Italii na wtrysku mechanicznym i przepustnicy gilotynowej 215km. To było zamontowane w tym fiacie do wyścigów co miał fajnie poszerzone nadkola i ciut wiejski spoiler na tylnej klapie. Ale auto było biało czerwone a nie biało granatowe.
A fakt kontakt Sadosia z Guy to druga połowa lat 80. A fiata uno Sadoś pożyczył od Guy na Zimowy 89. Ale rajd pojechał z Grzegorzem Gacem jako pilotem. Wynik był słaby miejsce w drugiej 10 bo auto nie chciało jechać na polskiej benzynie i zimówki nie chciały się zmieścić w nadkola.
Co prawda Sadosia cenię sobie jako mechanika i zawodnika ale trochę mnie to wkurzyło, że tyle fajnych szpejów wywiózł do Belgii.
Wypadek Szerli/Oziębły to Barbórka 88 odcinek Służewiec. Dzwon z Ludwiczakiem i jego oplem kadetem Szerla na polonezie 1.5 turbo.Bublewicz w mazdzie N grupy w granatowym kolorze z czerwonym pasem wzdłuż budy.

[ wiadomość edytowana przez: enes dnia 2009-10-21 23:08:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: enes dnia 2009-10-21 23:12:29 ]
  
 
W 1977 roku powstały dwa fiaty biało-niebieskie, różniły się znacznie nadwoziami, jeden z nich posiadał silnik od Fiata 130 3.2 a drugi silnik 1.8 DOHC z 16 zaworową głowicą. Ja zawsze czytałem że biało-czerwony z tym dużym spojlerem na tylnej klapie miał silnik 2.0 DOHC, zresztą z czasem został pozbawiony spojlera z tylnej klapy oraz świateł i ulegał dalszemu odchudzaniu. Możliwe ze posiadał silnik 1.8 ale ja do takiej informacji nie dotarłem.
  
 
Jestem prawie na 100% pewny, że się nie mylę.Przed sekundą sprawdziłem tę informację w 'Motorze" nr29/1997. 2.0 to miał fiat gtj. Był 1 prototyp w kolorze białym. I oczywiście zaginął w pomroce dziejów.
  
 
Szerla jechał normalną A-grupą, a turbo jechał Sadoś na 100%
Przygodę z Uno miał jeszcze Robert Herba, na Elmocie
Ale też wynik lipa, chyba wogóle nie ukończone.
Winiar, a może byś wrzucił ten filmik ?
Pewnie jest z Piaseczna, obok zajezdni autobusowej, gdzie wtedy ustawiałem próbę


[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2009-10-22 07:28:56 ]
  
 
Cytat:
2009-10-22 01:21:04, enes pisze:
Jestem prawie na 100% pewny, że się nie mylę.Przed sekundą sprawdziłem tę informację w 'Motorze" nr29/1997. 2.0 to miał fiat gtj. Był 1 prototyp w kolorze białym. I oczywiście zaginął w pomroce dziejów.



Jak tylko dokopię się do starego kompa załączę skany z Motoru, gdzie wyścigowy fiat z silnikiem 1800 16V jest w istocie biało-granatowy. Później został on przemalowany na biało-czerwonego plus otrzymał wiejski tylny spojler na klapę, coś a la amerykański Plymouth Roadrunner. Zupełnie biały biały był 2.0 GTJ.
  
 
mnie tylko ciekawi co moglo sie stac z takimi gtj'ami etc. Dosc specyficzne prototypy, chyba na zlom nie poszly?
  
 
Cytat:
2009-10-22 10:15:48, jaqo pisze:
mnie tylko ciekawi co moglo sie stac z takimi gtj'ami etc. Dosc specyficzne prototypy, chyba na zlom nie poszly?


też się nad tym niejednokrotnie zastanawiałem, ale to szerszy temat i tyczy się wszystkiego co wyszło spod ręki OBR zarówno FSO jak i FSM.

Takie Pepiki na ten przykład to mają zachowane swoje rajdówki (może nie wszystkie, ale są), a u nas? kilka replik Fiatów i Borewiczy w tym jeden za masakryczną kasę. Przypomina mi to trochę odbudowę Starego Miasta w Warszawie...
  
 
Cytat:
2009-10-22 09:40:05, eFeSOwiec pisze:
Jak tylko dokopię się do starego kompa załączę skany z Motoru, gdzie wyścigowy fiat z silnikiem 1800 16V jest w istocie biało-granatowy. Później został on przemalowany na biało-czerwonego plus otrzymał wiejski tylny spojler na klapę, coś a la amerykański Plymouth Roadrunner. Zupełnie biały biały był 2.0 GTJ.


Ten biało-czerwony ze spojlerem(tak jak wcześniej pisałem w późniejszym czasie został pozbawiony spojlera świateł itp itd) i niebiesko biały to zupełnie rożne dwa samochody. A co do całego białego fiata( który również tak jak z tym spojlerem występuje często podpisany jako GTJ( link do zdjęć) to był zbudowany prywatnie. Dzisiaj wieczorem zeskanuje ten artykuł o fiacie 1.8 i 3.2


[ wiadomość edytowana przez: orzech dnia 2009-10-22 12:10:34 ]
  
 
Orzech czekam z niecierpliwością na skany, może to te same, które mam ja, tylko mi się kolory pomyliły
  
 
Ja osobiście uważam że nie przetrwało nic do dzisiejszych czasów z produktów OBRSO ani rajdowe Fiaty 125p GTJ itp ani Polonezy 1500T i 2000T Coupe itd ani Lancie Stratos nic jedynie chyba Stratopolonez choć sam nie wiem jak to się stało.
Ideą panów z OBRSO było fajnie się bawić w samochody prototypy rajdy itp ale nic nie mogło wyjść poza teren zakładu w tzw "prywatne ręce" takie były poprostu czasy
dlatego większość tych aut została zniszczona innaczej było z cywilnymi prototypami które o dziwo ocalały w Muzeum Techniki

  
 
Polowa Warszawy jezdzila na Castrolu GTX "od Jaroszewicza"

tak mi sie przypomnialo.....
  
 
I to mnie trochę zastanawia. W takiej Czechosłowacji część konstrukcji Skody istnieje do dnia dzisiejszego i ma się dobrze. Może macki Wielkiego Brata nie wnikały tak mocno za naszą południową granicę...

w temacie fiatów wyścigowych znalazłem póki co taką stronkę
www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=26171

chodzi o ezgemplarze torowe z numerami 194 i 195. Właśnie te mam na skanie z opisem wersji 1800 16V oraz 3200 V6. Czy ktoś z Was jest jednoznacznie potwierdzić, co to za wersja silnikowa?
  
 
Winiar, nie jest tak do końca jak napisałeś
Wiadomo o kilku egzemplarzach, które np po rozbiciu poszły w prywatne ręce.
Sam osobiście z Falenicy zabierałem cały i kompletny most z kołami, ze szperą, z drążkiem Panharda od Poldoneza A-grupy, którym jeździł Przybylak (jeden z wielu mostów), amortyzatory, koła szutrowe, z kolcami (Niszpry - ruskie opony na śnieg) i takie tam inne duperele. Dlatego tak żałuję, jak napisałem wcześniej tego co potem sprzedałem, jak rozstałem się z Fiatonem i Poldkiem. Oczywiście troszkę gatów zostało


[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2009-10-22 15:41:41 ]
  
 
Wiedzę macie ogromną
Wielki szacun za to

A dacie jakieś foty ? Fajnie by było zebrać foty w jeden temat, taki jak ten
  
 
Jeżeli pojawi się cioś ciekawego godnego uwagi w Waszych wypowiedziach to obiecuję, że złożę to we wspólny artykuł z Wami wszystkimi jako współautorami na stronę, żeby wiedza, którą macie nie umarła...
proponuję odkryć "prawdę historyczną" o OBRSO...
w listopadzie będę w stolycy - wybieram się do muzeum i postaram się coś tam wyczytać między wierszami...
  
 
Sie z muzeum dowiesz wiele.......

[ wiadomość edytowana przez: JOZEF_STALIN dnia 2009-10-22 17:31:09 ]
  
 
Cytat:
2009-10-22 11:35:05, eFeSOwiec pisze:
Orzech czekam z niecierpliwością na skany, może to te same, które mam ja, tylko mi się kolory pomyliły



nie wiem czy o te skany chodziło, ale pewnie tak:







  
 
Mam ten numer motoru
Może Mruk ma więcej fotek?
Poszukam i ja ciekawostek na fotkach...


[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2009-10-22 20:17:35 ]