Yaris "03 błąd P0420

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zapaliła się lampka check engine ,odczytałem błąd P0420. Po przeczytaniu wszystkich postów na ten temat, wydaje się, ze katalizator jest do wymiany. Proszę o opinię czy mam rację czy może być inna przyczyna. Z wykresu wygląda na to, że druga sonda zbyt szybko oscyluje co może swiadczyć o słabej wydajności kata.

Czy wynalazki typu "MIL eliminator" z Google mogą coś pomóc? np.

z rezystora i kondensatora rys 11 i 12

rurka, przedłużka do sondy lambda


wykres sond niebieska (1) i żólta linia (2) z PCMScana podczas normalnej jazdy.


wykres

przebieg ponad 240tys. z czego ponad 180tys na gazie (Prins)

[ wiadomość edytowana przez: leon99 dnia 2009-10-20 13:03:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: leon99 dnia 2009-10-20 13:19:20 ]
  
 
No, jestem po wymianie katalizatora na używany "w stanie idealnym"

80 zł na Allegro (razem z sondą tutaj). Jednocześnie wymieniłem uszczelkę pod kolektor wydechowy i wszystkie śruby na nowe - strasznie były zapieczone i pordzewiałe (Polecam nasadki z systemem SUPER-lock do odkręcania takich śrub, np Yato)




Ciekawostka = uszczelka oryginał jest tańsza niż podróbka.

Dzisiaj pierwsza faza testów "nowego" kata. Wyniki wkrótce...
  
 
Cytat:
2009-11-08 11:40:15, leon99 pisze:
[...](Polecam nasadki z systemem SUPER-lock do odkręcania takich śrub, np Yato) [...]



Hmmm... nie bardzo rozumiem, w czym taka nasadka jest lepsza od normalnej, porządnej, staromodnej, sześciokątnej ?
A wręcz bym powiedział, że jak na moje oko, to w tym "super lock" mam większą szansę na obrobienia łba
Pozdro.
  
 
Wydaje się to oczywiste. Popatrz na rysunek, nasadka naciska na łeb śruby w środku boku a nie na sam koniec (tak jak zwykła) , czyli nie ma szans na ucięcie wierzchołka sześciokąta - bo na niego nie działa żaden nacisk !

Wg mnie to genialny wynalazek. Sam sprawdzilem, że zwykła nasadka mi "objechała" śrubę , a potem ten zniszczony łeb bez problemu odkręciłem nasadką superlock (zresztą wcale te nasadki nie są droższe od zwykłych, cos ok. 6 zł za sztukę)

  
 
Po 100 km są wyniki:
stary katalizator

nowy


Według mnie jest OK, druga sonda przestała oscylować (żólta linia), więc działa. Poza tym zużycie paliwa zmalało o ok. 0,5 l/100 (może stary kat był przytkany?)

Nie wiem tylko co znaczą te długie przejścia powyżej 0,500 V na drugiej sondzie, pojawiają się nieregularnie bez wyraźnego związku z np. dodaniem gazu, czasem przez kilka minut napięcie leży blisko zera a potem leci na kilkanaście sekund w górę.
Czy to jest jakieś testowanie sondy przez komputer, który wzbogaca mieszankę co jakiś czas i sprawdza jak reaguje kat i druga sonda?
Nie widzę w tym sensu ...

  
 
Cytat:
2009-11-08 21:29:13, leon99 pisze:
Po 100 km są wyniki: stary katalizator nowy Według mnie jest OK, druga sonda przestała oscylować (żólta linia), więc działa. Poza tym zużycie paliwa zmalało o ok. 0,5 l/100 (może stary kat był przytkany?) Nie wiem tylko co znaczą te długie przejścia powyżej 0,500 V na drugiej sondzie, pojawiają się nieregularnie bez wyraźnego związku z np. dodaniem gazu, czasem przez kilka minut napięcie leży blisko zera a potem leci na kilkanaście sekund w górę. Czy to jest jakieś testowanie sondy przez komputer, który wzbogaca mieszankę co jakiś czas i sprawdza jak reaguje kat i druga sonda? Nie widzę w tym sensu ...


Juz kiedys o tym pisalem...
Jak pierwsza sonda oscyluje i wykres przebywa tyle samo czasu na gorze - bogata co na dole -uboga to katalizator dopala wszystko wiec sonda S2 pokazuje uboga i lezy na ziemi.
Jak sonda S1 przebywa dluzej na gorze to katalizator nie dopala wszystkiego i S2 pokazuje bogata.Dodaj do tego zwloke w odczytach i jest zaleznosc??
Jezeli katalizator jest niesprawny to niema tej zwloki a sondy oscyluja zgodnie w fazach. Komputer jak mu sie zaczynaja zbyt czesto pokrywac spadki i wzniosy S1 i S2 to wywala blad P0420

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
To oczywiście logiczne i chyba wykres to potwierdza, jest miejsce gdzie LONGFT1 ma ok -8% czyli ubogo a potem zaczyna się podnosić do ok -3% czyli komp zaczyna wzbogacać i potem S2 sonda wywala "bogato" , wobec tego komp zmniejsza do -4% - po czym S2 spada do zera.

Pisałem o tym testowaniu, bo coś takiego gdzieś wyczytałem, że komputer co jakiś czas wzbogaca, żeby stestować czy druga sonda przypadkiem zupełnie nie padła i leży ciągle na zerze, więc jeśli wzbogaci i nic się nie dzieje to wywala uszkodzenie 2giej sondy, ale nie wiem czy to wogóle prawda.
  
 
Cytat:
2009-11-08 23:23:10, leon99 pisze:
To oczywiście logiczne i chyba wykres to potwierdza, jest miejsce gdzie LONGFT1 ma ok -8% czyli ubogo a potem zaczyna się podnosić do ok -3% czyli komp zaczyna wzbogacać i potem S2 sonda wywala "bogato" , wobec tego komp zmniejsza do -4% - po czym S2 spada do zera. Pisałem o tym testowaniu, bo coś takiego gdzieś wyczytałem, że komputer co jakiś czas wzbogaca, żeby stestować czy druga sonda przypadkiem zupełnie nie padła i leży ciągle na zerze, więc jeśli wzbogaci i nic się nie dzieje to wywala uszkodzenie 2giej sondy, ale nie wiem czy to wogóle prawda.


Mysle ze niema takiej potrzeby aby specjalnie wzbogacal na potrzeby testu,komputer stale oscyluje pomiedzy wzbogacaniem a zubozaniem,i obserwuje co odczytuja sondy.
Fuel trim obrazuje co w danej chwili robi komputer,jezeli mieszanka jest uboga to wzbogaca czyli fuel trim jest w plusie,jezeli mieszanka jest za bogata to ujmuje paliwa czyli fuel trim leci na minus.
Najlepszy jest numer jak sonda jest uszkodzona w taki sposob ze pomimo bogatej mieszanki spada na niskie wartosci,komputer leje w gardziel jak opetany,silnik sie krztusi,a fuel trim leci na plus 35% np.a kodu bledu sondy niema tylko P0170.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer