Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
leon99 TOYOTA DRIVER Yaris '03 + RAV4 '97 Wrocław | 2009-10-20 13:01:54 Zapaliła się lampka check engine ,odczytałem błąd P0420. Po przeczytaniu wszystkich postów na ten temat, wydaje się, ze katalizator jest do wymiany. Proszę o opinię czy mam rację czy może być inna przyczyna. Z wykresu wygląda na to, że druga sonda zbyt szybko oscyluje co może swiadczyć o słabej wydajności kata.
Czy wynalazki typu "MIL eliminator" z Google mogą coś pomóc? np. z rezystora i kondensatora rys 11 i 12 rurka, przedłużka do sondy lambda wykres sond niebieska (1) i żólta linia (2) z PCMScana podczas normalnej jazdy. wykres przebieg ponad 240tys. z czego ponad 180tys na gazie (Prins) [ wiadomość edytowana przez: leon99 dnia 2009-10-20 13:03:49 ] [ wiadomość edytowana przez: leon99 dnia 2009-10-20 13:19:20 ] |
leon99 TOYOTA DRIVER Yaris '03 + RAV4 '97 Wrocław | 2009-11-08 11:40:15 No, jestem po wymianie katalizatora na używany "w stanie idealnym"
80 zł na Allegro (razem z sondą tutaj). Jednocześnie wymieniłem uszczelkę pod kolektor wydechowy i wszystkie śruby na nowe - strasznie były zapieczone i pordzewiałe (Polecam nasadki z systemem SUPER-lock do odkręcania takich śrub, np Yato) Ciekawostka = uszczelka oryginał jest tańsza niż podróbka. Dzisiaj pierwsza faza testów "nowego" kata. Wyniki wkrótce... |
leon99 TOYOTA DRIVER Yaris '03 + RAV4 '97 Wrocław | 2009-11-08 20:54:27 Wydaje się to oczywiste. Popatrz na rysunek, nasadka naciska na łeb śruby w środku boku a nie na sam koniec (tak jak zwykła) , czyli nie ma szans na ucięcie wierzchołka sześciokąta - bo na niego nie działa żaden nacisk !
Wg mnie to genialny wynalazek. Sam sprawdzilem, że zwykła nasadka mi "objechała" śrubę , a potem ten zniszczony łeb bez problemu odkręciłem nasadką superlock (zresztą wcale te nasadki nie są droższe od zwykłych, cos ok. 6 zł za sztukę) |
leon99 TOYOTA DRIVER Yaris '03 + RAV4 '97 Wrocław | 2009-11-08 21:29:13 Po 100 km są wyniki:
stary katalizator nowy Według mnie jest OK, druga sonda przestała oscylować (żólta linia), więc działa. Poza tym zużycie paliwa zmalało o ok. 0,5 l/100 (może stary kat był przytkany?) Nie wiem tylko co znaczą te długie przejścia powyżej 0,500 V na drugiej sondzie, pojawiają się nieregularnie bez wyraźnego związku z np. dodaniem gazu, czasem przez kilka minut napięcie leży blisko zera a potem leci na kilkanaście sekund w górę. Czy to jest jakieś testowanie sondy przez komputer, który wzbogaca mieszankę co jakiś czas i sprawdza jak reaguje kat i druga sonda? Nie widzę w tym sensu ... |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-11-08 22:45:57
Juz kiedys o tym pisalem... Jak pierwsza sonda oscyluje i wykres przebywa tyle samo czasu na gorze - bogata co na dole -uboga to katalizator dopala wszystko wiec sonda S2 pokazuje uboga i lezy na ziemi. Jak sonda S1 przebywa dluzej na gorze to katalizator nie dopala wszystkiego i S2 pokazuje bogata.Dodaj do tego zwloke w odczytach i jest zaleznosc?? Jezeli katalizator jest niesprawny to niema tej zwloki a sondy oscyluja zgodnie w fazach. Komputer jak mu sie zaczynaja zbyt czesto pokrywac spadki i wzniosy S1 i S2 to wywala blad P0420 ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
leon99 TOYOTA DRIVER Yaris '03 + RAV4 '97 Wrocław | 2009-11-08 23:23:10 To oczywiście logiczne i chyba wykres to potwierdza, jest miejsce gdzie LONGFT1 ma ok -8% czyli ubogo a potem zaczyna się podnosić do ok -3% czyli komp zaczyna wzbogacać i potem S2 sonda wywala "bogato" , wobec tego komp zmniejsza do -4% - po czym S2 spada do zera.
Pisałem o tym testowaniu, bo coś takiego gdzieś wyczytałem, że komputer co jakiś czas wzbogaca, żeby stestować czy druga sonda przypadkiem zupełnie nie padła i leży ciągle na zerze, więc jeśli wzbogaci i nic się nie dzieje to wywala uszkodzenie 2giej sondy, ale nie wiem czy to wogóle prawda. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-11-09 22:40:31
Mysle ze niema takiej potrzeby aby specjalnie wzbogacal na potrzeby testu,komputer stale oscyluje pomiedzy wzbogacaniem a zubozaniem,i obserwuje co odczytuja sondy. Fuel trim obrazuje co w danej chwili robi komputer,jezeli mieszanka jest uboga to wzbogaca czyli fuel trim jest w plusie,jezeli mieszanka jest za bogata to ujmuje paliwa czyli fuel trim leci na minus. Najlepszy jest numer jak sonda jest uszkodzona w taki sposob ze pomimo bogatej mieszanki spada na niskie wartosci,komputer leje w gardziel jak opetany,silnik sie krztusi,a fuel trim leci na plus 35% np.a kodu bledu sondy niema tylko P0170. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |