Wspomaganie Toyota Carina E 2.0 - brak

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ,może ktoś miał podobny przypadek ze wspomaganiem ? Problem jest taki ,że raz jest a potem znowu nie ma wspomagania, albo jest tylko w jedną stronę (w prawą). Płyn został wymieniony i przez jakiś czas było dobrze ze 2 dni. Teraz znowu nie ma. Płyn w zbiorniczku jest czysty ale nie klarowny i jak silnik pracuje to płyn cały czas krąży i chwilami podnosi się. Dziękuję.
  
 
na początek zalej krzyżaki od kolumny kierowniczej przy przekładni kierowniczej,one lubią się zacierać,musisz lać odrdzewiacza i smaru i kręcić kierownicą,jak nie pomoże to pisz.bo myślę że pasek napędu pompy wspomagania i jego naciąg sprawdzony!!!
  
 
Cytat:
2012-12-18 23:47:50, syd pisze:
na początek zalej krzyżaki od kolumny kierowniczej przy przekładni kierowniczej,one lubią się zacierać,musisz lać odrdzewiacza i smaru i kręcić kierownicą,jak nie pomoże to pisz.bo myślę że pasek napędu pompy wspomagania i jego naciąg sprawdzony!!!



Pasek i naciąg jest dobry. Natomiast krzyżak był smarowany przy okazji wymiany płynu we wspomaganiu - mobil atf 220.
  
 
Cytat:
2012-12-19 00:04:25, bolass pisze:
Pasek i naciąg jest dobry. Natomiast krzyżak był smarowany przy okazji wymiany płynu we wspomaganiu - mobil atf 220.



1. Który krzyżak ? Ten w kabinie czy przy przekłądni ?
2. Jak "był smarowany" ? Smar nie ma szans dostać się do miseczek bez demontażu krzyżaka.
3. "Smarowanie" (WD-40 itp) pomaga na chwilę. Wymiana pomaga na długo.
4. Wyjmij krzyżak i sprawdź go organoleptycznie... i wymień.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2012-12-19 13:48:08, Perzan pisze:
1. Który krzyżak ? Ten w kabinie czy przy przekłądni ? 2. Jak "był smarowany" ? Smar nie ma szans dostać się do miseczek bez demontażu krzyżaka. 3. "Smarowanie" (WD-40 itp) pomaga na chwilę. Wymiana pomaga na długo. 4. Wyjmij krzyżak i sprawdź go organoleptycznie... i wymień. Pozdro.



Jakiś czas temu około 3 miesiące był wymieniany krzyżak, ostatnio przy wymianie płynu we wspomaganiu, profilaktycznie został popryskany krzyżak wd-40. Ten przy przekładni.

[ wiadomość edytowana przez: bolass dnia 2012-12-19 21:37:04 ]
  
 
Cytat:
2012-12-19 20:59:04, bolass pisze:
Jakiś czas temu około 3 miesiące był wymieniany krzyżak, ostatnio przy wymianie płynu we wspomaganiu, profilaktycznie został popryskany krzyżak wd-40. Ten przy przekładni. [ wiadomość edytowana przez: bolass dnia 2012-12-19 21:37:04 ]



Zauważyłem, że przy pompie jest taki wkręcany element (chyba zawór) i jeden z krócców jest ułamany, ale nie leci z niego płyn, pytanie,czy ma to jakieś znaczenie do prawidłowej pracy pompy ?
Link do zdjęcia o który element chodzi (zaznaczony czerwoną strzałką)
http://img521.imageshack.us/img521/6615/pompag.jpg
  
 
Ten element nie ma najmniejszego wpływu na pracę układu wspomagania. To zaworek dający dodatkowe powietrze w kolektor w czasie zwiększonego obciążenia pompy. Możesz zaślepić oba wężyki idące do niego i też będzie dobrze, choć silnik będzie deczko przyklękać przy kręceniu kierownicą na jałowym.
Krzyżak wymieniłeś na używkę czy nowy ?
I zasadnicze pytanie, masz przekładnię Toyoda czy ZF ?
Pozdro.
  
 
Cytat:
2012-12-20 00:08:07, Perzan pisze:
Ten element nie ma najmniejszego wpływu na pracę układu wspomagania. To zaworek dający dodatkowe powietrze w kolektor w czasie zwiększonego obciążenia pompy. Możesz zaślepić oba wężyki idące do niego i też będzie dobrze, choć silnik będzie deczko przyklękać przy kręceniu kierownicą na jałowym. Krzyżak wymieniłeś na używkę czy nowy ? I zasadnicze pytanie, masz przekładnię Toyoda czy ZF ? Pozdro.



Krzyżak jest nowy a przekładnia to Toyoda.
  
 
To moje pomysły się kończą na wymianie przekładni/kompletu naprawczego.
Popatrz na ToyoDIY na przekładnię. Jest do kupienia komplet uszczelnień, ale o ile dobrze pamiętam, zdecydowanie taniej wychodziło kupować każdą uszczelkę osobno. Trochę dłubania po numerkach jest, ale sporo PLNów w kieszeni zostaje.
Druga opcja to używka.
Zakładam że układ porządnie odpowietrzony i nie jęczy już przy skręcaniu ?
Pozdro.