Silnik fiata 2.0 DOHC modyfikacje - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może i wystarczą do 8V ale jak wiesz Walezy posiadał 16V więc na bank wie co mówi w końcu wykręcił 180 koni z tej jednostki jak mnie pamięć nie myli Sam mam plan odległy założenia 16V na blok starego DOHCa ponieważ jest to modyfikacja współmierna do roboty z tego co wiem potrzebny jest nam najlepiej silnik z Fiata Tipo 2.0 16v z którego wyciągamy cały osprzęt głowicę i tłoki. Podobno korby są słabsze w nowszych silnikach jestem ciekaw jak się ma zakup silnika z fiata coupe 2.0 16V Turbo i przewalenie wszystkiego do modelu RWD najpierw to jednak trzeba przygotować całą resztę pod takie monstrum i nie wiem czy nie taniej wyjdzie montaż Silnika made in Japan
  
 
Poza tym próg spowodowany większą średnicą kolektora niż kanału w głowicy zabezpiecza przed powstaniem fali zwrotnej i cofaniem spalin do cylindra. To wyszło tak przy okazji badań prof. Szczecińskiego na WAT nad zawirowaniem spalin w celu poprawy opróżniania cylindra. Ot takie początki strumienic na przełomie lat 70/80. Wyniki tych badań niestety nie były szerzej publikowane ale dostępne jako informacja międzyuczelniana. W ten sposób dotarła na Politechnikę Świętokrzyską i do mnie. Dopiero Pachoń zajął się tym na poważnie. Sorki za tę odrobinę teorii i historii ale chciałem uściślić post Flapjacka.
  
 
Dla uściślenia, nie zabezpiecza przed powstaniem a jedynie może zmniejszyć efekt fali zwrotnej i zmniejszyć efekt cofania spalin do cylindra w konwencjonalnych tłokowych silnikach spalinowych nie jesteś wstanie zapobiegnąć pozostawania reszty spalin w cylindrach.
To tak trochę teorii z Politechniki Krakowskiej.
  
 
Mam pytanie czy ktoś wie jak najlepiej zrobić odcięcie zapłonu w silniku Dohc na wartości gdzieś około 6,2 tys.? Może macie jakieś dobre patenty ponieważ czasem przydała by się elektroniczna blokada gdy się idzie pełnym ogniem mi raz wskoczyła wskazówka na 7 tys. a wolał bym takich sytuacji unikać. Dobre 5 lat jeżdżę autem bez odcięcia więc nie jest to problemem ale czasem by się przydało by nie skupiać się kontem oka na obrotach
  
 
Nie pakuj się w dohca Turbo z cupejki,gra nie warta świeczki,silniki kupa,roboty od ch..a a i wogóle nie teges,zostaw ten projekt w głowie.Zresztą są popaprańcy,którzy chcą być pierwsi
  
 
Przed chwilką znalazłem bardzo ciekawe zdjęcie
Tytuł strony
Czy jest to auto któregoś z klubowiczów ? Może mógł by ktoś uchylić rąbka tajemnicy jak zostało to założone czy jest to sama głowica z silnika 16V czy może cały silnik został włożony? Jak się ma skrzynia fiatowska RWD czy pasuje ? Może jakieś dane, ile to ma koni i momentu ?
  
 
Cytat:
2010-02-02 18:33:37, Lukasz-PTK pisze:
Przed chwilką znalazłem bardzo ciekawe zdjęcie Tytuł strony Czy jest to auto któregoś z klubowiczów ? Może mógł by ktoś uchylić rąbka tajemnicy jak zostało to założone czy jest to sama głowica z silnika 16V czy może cały silnik został włożony? Jak się ma skrzynia fiatowska RWD czy pasuje ? Może jakieś dane, ile to ma koni i momentu ?


Fotka mi się nie chce cała otworzyć ale to jest chłopaków z Częstochowy POLONEZ i ma cały silnior 16v wsadzony , mówili że ponad 150 kucy ..
  
 
z opisu mara wnioskuje ze o tego poloneza chodzi, 2.0 16v z zaplonem chyba z opla omegi? juz nie pamietam, bo pol roku temu pytalem o ten motor wlasciciela, ze zdjecia widze ze blok z walkami balansowymi{byl} wiec wnioskuje z tego ze caly 2.0 16v wsadzony, do tego trzeba kielich skrzyni z rozrusznikiem po drugiej stronie{albo cala skrzynie ze 131} i rozrusznik z lady i mody z wydechem, i chyba tyle z grubej rzezby.
polonez:

skrzynia:







[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-02 19:30:30 ]
  
 
Właśnie coś takiego chodzi mi po głowie Bart jeśli tak piszesz to tylko zostaje kupić 2,0 16V z tipo zakupić dzwon do skrzyni i przekładać czy oby na pewno nie ma jakiś większych kwiatków? Zawsze wydawało mi się że właśnie połączenie ze skrzynią jest problemem. Sam wałek myślałem że nie pasuje i trzeba z wałem kombinować, ciekawi mnie też zapłon na jakiej zasadzie on działa ponieważ wiem że fabrycznie w tipo jest kopułka z tyłu i szkoda że na forum nie ma właściciela mógł by troszkę wyjaśnić temat by inni nie musieli tego samego przechodzić i wymyślać tego co już zostało wymyślone. Przynajmniej już teraz wiem, że jeździ choć jeden produkt FSO z całym nowszym silnikiem fiata żeby nie wy dalej bym myślał że zostaje mi tylko przekładanie czapki do starszego Dohca. Jak ktoś jeszcze coś wie na temat 16V w FSO z góry dzięki na bank nie jednemu się przyda, pozdrawiam
  
 
"kwiatkow" jest milionpincet zalezy co umiesz sam zrobic i co umiesz za wczasu przewidziec ze bedzie nie teges itp. rodzajow ukladow zaplonowych w 2.0 16v bylo kilka, zalezy w czym to jezdzilo, w tipo coupe i deltach byl rozdzielacz w osi walka i sterownik zaplonu zintegrowany z kompem wtrysku{wtrysk weber marelli}, w themie i cromie byly 4 cewki brak rozdzielacza i osobna wiazka do zaplonu, np microplex.{wtrysk bosch} moze sa inne rodzaje, ja sie spotkalem tylko z tymi dwoma.Dlatego ilosc i rodzaj modow zalezy od bazy jaka kupisz, czy z tipo czy z themy itp. Wiadomo, silnik trzeba przystosowac do pionowego zamontowania w rwd{np: miska smok pompy lapy silnika} przepustnica termostat i czasem aparat zaplonowy wyjdzie ci w kierunku sciany grodziowej, wydech od srtony przekladni kierowniczej, trzeba zrobic dobrego barana, trzeba przerobic-dostosowac uklad wezy z ciecza do chlodnicy, pewnie dorobic weze do wspomy jesli sie chce miec bo sprezarka po drugiej stronie silnika, albo dokombinowac pompe wspomy od rwd do nowego silnika.. od nadmiaru wolnego czasu w kazdym razie nie umrze ktos kto sie za to wezmie


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-02 23:25:48 ]
  
 
Dokładnie tak jak pisze Bart128 Croma i Thema mają cewki zamontowana ona jest w tym miejscu jak na foto.
  
 
jakie z tych nowszych fiatowych dohców 16V mają cewkę przy kole wałka wydechowego i nie mają wąłków balansujących???

czy może zbudowanie takiego wynalazku wymaga połączenia kilku motorów???

no i co z pompą oleju??? z tego zo wiem jest zewnętrzna...
  
 
16v na bloku dohc bez walkow balansowych to tylko i wylacznie tipo sport 1800 16v, kod silnika 160a5, poltora roku montowany tylko, bardzo ciezko dostac, 136 koni, lekki blok bez walkow balansowych, aparat w osi wakla { nie mylic z 1800 16v z barchetty dedry delty itp, to zupelnie inny silnik}, wszystkie inne 16v 2000 maja walki.{poza wczesnymi abarthowskimi 2.0 16v, ale to tylko w muzeum}

rozdzielacz zaplonu w osi wakla maja jak pisalem 16v2000n/a lub turbo z tipo, delty, fiata coupe, niektore cromy, generalnie wszystko na osprzecie weber marelli, reszta n/a i turbo 16v typu thema croma z wtryskem boscha ma z regoly 2 podwojne albo jedna poczworna cewe i brak mechanicznego rozdzielacza, moga byc odstepstwa od tego, wiadomo Fiat duza firma duzo wersji robili o ktorych moge nawet nie miec pojecia.

od 84 roku we wszystkich dohc z wyjatkiem niektorych ritm delt i chyba prism byl juz wal nowszego typu odwrocona glowica i pompa oleju w przednim deklu tuz za uszczelniaczem walu.

mozna taki silnik poskladac na starym bloku 8v i nowej glowicy, mozna przerabiac gotowe 200016v , mozna isc na grzyby...

ja sobie skladam 2.0 16v z tipo , 160A8, wole przerabiac gotowca niz dlubac jeden motor z kilku, mowa o slupku blok glowica , bo juz osprzet trzeba dopasowywac z innych starszych dohc 8v.


blok z walkami balansowymi{blok plus walki} jest chyba 11 kilo ciezszy niz blok bez walkow, np z cromy turbo. to w kwestii walki z masa






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-04 09:51:31 ]
  
 
a jak zamierzasz poradzić sobie z wałkami balansującymi??? poważnie pytam - ponieważ mam dojście do takiego motoru za mega grosze i czas coś zacząć nowego dumać
  
 
a czemu te walki tak cie martwia? w rwd zupelnie nie przeszkadzaja, wystarczy kolnierz skrzyni lub skrzynia ze 131{zalezy co za skrzynke juz masz, jaki wal itp} jak pokazalem na foto, ja usuwalem czesciowo walki w moim silniku ale dlatego ze to motor szykowany do regaty fwd, jest zalozona pompa wody z regaty z mocowaniem silnika ktore koliduje z walkiem i trzeba bylo sobie jakos poradzic. Poza tym usuniecie walkow nie rozwiazuje sprawy nadlewow w bloku na walki, i tak i tak nie wcisniesz rozrusznika bo blok nie pusci, musi byc po stronie ssacej{ wydechowej w starym dohc} ,ewentualnie rzezba z kolnierzem skrzyni, ciecie spawanie alu tak zeby wypuscic rozruch w tunel jak to ma miejsce w skrzyni z polda rovera, tyle ze moim zdaniem za duzo roboty, bo jest gotowe rozwiazanie= skrzynia ze 131

silnik bez walkow i bez pompy wody:



silnik z przerobiona pompa wody z regaty z przekierowanym "wyjsciem" cieczy z pompy o 90 stopni.






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-04 10:37:09 ]
  
 
1. mam dojście do odpowiedniej skrzyni z rozruchałką po odpowiedniej stronie
2. jak jest z tym zapłonem dokładnie??? jaki konkretnie silnik to ma być??? oznaczenie jakbyś mi podał.
3. oczywiście miska musi być z RWD???
  
 
nie podam ci dokladnie jaki silnik "ma byc" tego bylo ze 20 rodzajow 2.0 16v, jak zobaczysz silnik to przeciez zauwazysz czy ma rozdzielacz w osi walka{wydechowego w 16v} czy zaslepke i cewki, Tak na 1 rzut oka to mozna powiedziec , ze jak jest przeplywomierz to beda cewki a jak map sensor to rozdzielacz zaplonu, ...generalnie.... z regoly.... , moga byc odstepstwa.Cewki sa albo kolo kolektora wydechowego jak w tym polonezie pomaranczowym{np thema 16v V.I.S.thema turbo 16v mk2} albo z tylu na kolektorze ssacym{np thema turbo 16vmk1 }

miska olejowa musi byc z rwd bo w fwd te silniki sa pochylone i misa jest "skosna" po ustawieniu silnika pionowo, podobnie smok pompy oleju.

ps: tu masz silnik z mojej themy, brak rozdzielacza i cewki na kol. ssacym.






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-04 10:34:33 ]
  
 
nie pasuje micha z rwd do fwd na nowym bloku. trzeba z dwoch jedna wyrzezbic

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Cytat:
2010-02-04 12:45:53, Walezy pisze:
nie pasuje micha z rwd do fwd na nowym bloku. trzeba z dwoch jedna wyrzezbic



to akurat nie problem bo mam wąską michę do RWD z oberżniętą kryzą. a jak się sprawa przedstawia ze smokiem oleju - pasuje z rwd, czy ostrzejsza rzeźba???
  
 
Fur,nie kombinuj tylko lepiej sprzedaj mi dzwon skrzyni ze 131 Jak skrzynia mi padnie to wtedy odsprzedam Ci spowrotem dzwon bo drugi raz nie dam szansy skrzyni fiatowskiej.