Silnik fiata 2.0 DOHC modyfikacje - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie natknąłem się dość przypadkiem na całkiem ciekawy film w którym jest bardzo dobrze ukazany układ wydechowy z rajdowej 131 jak dla mnie bardzo ciekawe rozwiązanie

http://www.youtube.com/watch?v=M4C8CNH92Dg&feature=player_embedded

0:45:33 - kolektor wydechowy 4w1
0:45:48 - dalsza cześć układu z jeden w dwa i idzie tak już do końca, szkoda że ostatni tłumik nie jest pokazany, ale co myślicie nad rozwiązaniem tak układu wydechowego ?

  
 
Kolejna kwestia przy przerabianiu FWD na RWD na jaką się natknąłem - są dwie wersje tyłu wału nie dość że różniące się średnicą wewnętrzną pierścienia centrującego łożysko, głębokością otworu, to jeszcze mające inne średnice zewnętrzne na simering.

Wał z regaty 100 - wersja pochylona z pompą oleju w deklu:


Wał z lancii delty hf turbo 1.6 - trochę nowszy blok niż regata:


O ile przeróbka wału regaty nie stanowi żadnego problemu - trzeba wyciągnąć pierścień centujący i wbić łożysko o tyle w przypadku Delty 1.6 oraz wiem że w Tipo 1.6 DOHC jest tak samo - fiat zrobił dwuwymiarową tulejkę i trzeba dotaczać pierścień centrujący koło zamachowe.

Przy okazji jeszcze jedno odkrycie:
Pompy oleju w nowszych blokach mimo identycznego wyglądu różnią się wydajnością - różnica jest w grubości zębatek:


po lewej wsad pompy z regaty 100 , po prawej delta HF turbo.

Jakby ktoś potrzebował jakieś wymiary to pisać bo mam oba wały na wierzchu


[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-07-28 16:19:27 ]
  
 
Ostatnio troszkę przeglądałem abarthowskie wydechy i zaciekawił mnie jeden podpisany jako Fiat 125s
https://imageshack.us/photo/my-images/594/fiat125s.png/
Pierwszy raz widzę taki wydech do kanta z tak rozwiązanym ostatnim tłumikiem


[ wiadomość edytowana przez: Lukasz-PTK dnia 2013-02-09 10:41:16 ]
  
 
identycznie "rozwiazany" tylny tlumik {rura wchodzi z boku do tlumika} mial ritmo 130tc abarth.