Silnik fiata 2.0 DOHC modyfikacje - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-01-23 22:50:29, Bart128 pisze:
seryjny 2.0 ma 45.5 mm bo to silnik niskoobrotowy, moc 5300


5600 dla gaźnikowca 2.0 w 132. Nie zmienia to faktu, że masz rację.
  
 
5300 w argencie i.e zapomnialem dodac
  
 
To ja wam powiem że moje Dohc z Fiata Argenta i.e na stożku i wydechu z Poloneza ma maksymalną moc przy 6 tys. a przy 5300 maksymalny moment auto ma bardzo ładnie poprowadzoną krzywą, choć przydało by się by przy 3 tys. miał większe wypiętrzenie momentu do stożka jestem zmuszony ponieważ nie mam oryginalnego zestawu dolotu oraz akumulator jest na prawym fartuchu co uniemożliwia montaż. Planuje teraz wyprostować rurę od dolotu na prosto by nie miał zakrętu i oddzielić stożek od kolektora wydechowego ponieważ jest bardzo blisko ciepłe powietrze zastanawiam się nad jakimś otworem w masce tylko szkoda mi jej oraz ci co nie będą wiedzieli będą mieli powody do śmiechu
  
 
To co pisałeś wcześniej jest pomysłem dobrym (rura 50 mm) ale bez opcji tłumiki z poloneza. Nie ma sensu moim zdaniem walić rury 50 i potem dławić to tłumikiem z poloneza który ma rury chyba 43 mm. dobrze jest założyć tłumik który rury na wejściu i na wyjsciu ma tez 50 mm i rury perforowane w srodku rowniez. Trochę to skomplikowane bo tłumiki seryjne z takimi srednicami rur występowały w samochodach powyzej 2 litrów albo w turbodoładowanych, i z reguły są po prostu duze gabarytowo - jak szukaliśmy z bartem do mnie tłumika to własnie gabaryt był jednym z warunków - tłumik musiał się zmieścic między zbiornik i resor.
Ja u siebie ostatecznie mam założoną dwururkę pospawaną z kolanek i rur fi 45 po zewnątrz, 42 wewnątrz, która potem schodzi się w wydech fi 50 zewnątrz, 47 wewnątrz i w całym układzie jest jeden tłumik z renault r5 alpine.



Po pierwsze dlatego że ma rury wlaśnie o srednicy 50 mm, po drugie dlatego że ma ładny dźwięk - oryginalnie w renault tez był jedynym tłumikiem w układzie i po trzecie - przy rurach fi 50 mm ma gabaryty trochę większe niz puszka z malucha, więc idealnie się miesci. Faktem jest ze do cywila jest to po prostu układ za głośny, ale jakby do tego zestawu dołożyć jeszcze jeden mniejszy tłumik to hałas myslę ze się zniweluje a osiągi na pewno poprawią
  
 
nieduze tłumiki na rure o sr. wewnetrznej 50mm macie np. w Passacie B2 TD albo golf mk2 TD (nie wszystkie)
  
 
masz rację, bo jeden z tych co mi odpowiadały był ze starszego seata td wiec pewnie podobny motor z grupy vw
  
 
w pasku pierwszy byl przelotowy gabarytami bardzo podobny do koncowego w kancie, drugi komorowy o wymiarach rowniez podobnych do komorowego z fiata, wg mnie na lajcie by sie to zmiescilo inna sprawa ze ja w TD dałem dwie przelotówki do 2500rpm bylo normalnie, potem glosniej ale turbo sie wiele wczesniej budziło do życia
  
 
Poochaty z tym jednym tłumikiem to bardzo ciekawy pomysł Czy może masz jakiś filmik jak pracuje ? może sprawdzałeś auto na hamowni ?Ciekawi mnie jak wygląda rozłożenie moementu Czy jest to tłumik przelotowy ?
  
 
to jest tłumik komorowy. nie mierzylem fiata bo moje auto nie jest w ogole jeszcze wyregulowane. jak sie ma zły skład mieszanki i rozregulowany zapłon to nie ma co mowic o hamowni ale samymi srednicami na pewno jest lepsza opcja niz normalnie na wydechu z polda
  
 
Oj tam zawsze można sprawdzić ile jest i ile udało się wykręcić po zmianach u mnie też zapłon nie jest wyregulowany wtrysk też przydało by się troszkę ogarnąć. Odnośnie zapłonu na ile macie poustawiane wyprzedzenie ? oraz przerwy na świecach? Ja u siebie mam moduł i cewkę z poloneza 1.6 GLE na aparacie magneti marelli w głowiczce, sprzedający silnik mówił mi że tak u niego hulało, u mnie też chodzi do dziś i pali na dotyk Świece mam NGK z 1 mm przerwą w polonezie zalecana jest 0,8 i się właśnie zastanawiam czy nie zmniejszyć Odnośnie wydechu skoro jest komorowy no to wypas jeszcze jeden przelotowy wystarczy zastosować przed mostem by była komora rozprężna i jazda

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz-PTK dnia 2010-01-24 13:45:26 ]
  
 
Aparat w bloku - elektronik Bosch, moduł Bosch, cewka Zelmot od elektronika z PN. Ustawiony na fabryczne 10*. Świece też Bosch, przerwa 0.8mm (fabrycznie do elektroników zalecano 0.6-0.7mm)
Ale mój silnik to pełna seria, na gaźniku, tyle że poważona i popolerowana. Jakbym chciał DOHC wiertarkę to wolałbym dłubać 1.6
Jakie masz wałki Lukasz? Tłoki garbate czy plaskate?
  
 
Mój silnik został przygotowany przez ICE więc za bardzo nie wiem co dokładnie i od czego było wkładane. Tłoki mam na bank płaskie a z tego co sam robiłem to planowałem głowice, pasowałem pod uszczelki oraz szlifowane kolektory, osobiście też jak bym chciał wiertarkę po prostu kupił bym rovera, a mój silnik ma taką a nie inna charakterystykę. Dobre jest to że nie ma gór i dolin, idzie wszystko w miarę równo, muszę tylko popracować by było tego troszkę więcej dopracować to co przy swapie zostało spięte na szybko.

Przy pierwszy pomiarze auto kręcone do 6 tys. przy drugim pomiarze do 6,5 tys. maksymalny moment przesuną się o 0,4 tys. w górę, na plus wyszło 2,6NM i 1,3 konia. Mam też do was pytanie jakie powinno być sprężanie DOHC na płaskim tłoku ?

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz-PTK dnia 2010-01-25 16:21:35 ]
  
 
co do zaplonu to w regacie 1600 mam digiplexa{8 map zaplonu zaleznie od predkosci obrotowej silnika z czujnika rpm i obciazenia odczytywanego z podcisnienia w kolektorze ssacym}, przerwe 0.8 na swiecach
statycznie nie wiem jak jest digiplex ustawiony bo to zaplon nieregulowalny w sensie krecenia rozdzielaczem, pewnie jakies 10-12 stopni, ustawia sie 1 i 4 w gmp{rozrzad na znaki} ustawia rozdzielacz tak zeby kreska na obudowie pokrywala sie z kropka na palcu i tyle reszte robi sterownik.

ja mysle ze jak dasz Lukasz wydajniejszy wydech to ci to siodelko w wykresie momentu zrobi sie w gorke i bedziesz mial moment na swoim miejscu.
  
 
Bart dokładnie tak jak mówisz tam powinna być górka i to konkretna jest to przedział pomiędzy 3 a 4,5 tys. obrotów więc prawie pewne że tu wydech go trzyma. Digiplex to mądre urządzenie skoro tak mam tam jakieś części od niego może ktoś ma jakiś rysunek z rozrysowanym digiplexem bym zobaczył czego mi brakuje Ja u siebie zapłon ustawiałem lampą na lekko ponad 10 stopni auto dobrze zapala nie trzęsie się nawet na zimnym silniku no i lambda pokazuje odpowiedni skład mieszanki. Oczywiście jest ona podłączona do miernika, lecz niedawno natknąłem się na książkę w której to dowiedziałem się że w L-jetronicku jest pin w komputerze na sondę lambda czy ktoś może to potwierdzić ?
[IMG=http://img716.imageshack.us/img716/634/wtrysk.jpg][/IMG]
Tak jak widzimy 23 i 24 pin niby odpowiada za odczyt, oczywiście mogę się mylić

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz-PTK dnia 2010-01-25 21:26:58 ]
  
 
byly wersje l-jeta z lambda, np fiaty na rynek usa california spec. bmw, porsche ople itp.

digiplex:



l-jetronic , lambda




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-01-25 21:58:21 ]
  
 
Dzięki Bart za rysunek za wiele tego nie mam, wiem że w klamotach druga pozycja się przewraca a reszty trzeba by poszukać Więc pozostaje pytanie czy jest możliwość podłączenia lambdy pod nasze komputery w miejscu 23 i 24 pina? Czy lepiej nie zawracać sobie tym głowy bo czasem to można tylko zepsuć zamiast poprawić. Może ma ktoś wiedzę jak wygląda sprężanie w DOHC jakie powinno być i jakie kwalifikuje się już do roboty pytam ponieważ nigdy jeszcze nie mierzyłem a mam zamiar to zrobić z czystej ciekawości.
  
 
w 132 i argentach na l-jecie nie bylo lambdy wiec widocznie nie byla potrzebna{brak katalizatora w tych autach} nie wiem czy da sie podlaczyc lambde pod kompa z l-jeta bez lambdy fabrycznie, nie znam sie zupelnie na "kabelkach" ale bym sobie tym nie zawracal glowy, szczegolnie ze masz lambde z miernikiem i mozesz sobie w razie potrzeby sprawdzac efekty tuningu.

cisnienie sprezania prawidlowe to miedzy 11 a 13 atm, ponizej 10atm raczej juz jest padlina, ewentualnie rozrzad podstawiony czy z za malym luzem, albo jakies wyczynowe krzywki pod maska, to moze obnizyc wartosci cisnienia przy pomiarze.

ja mam pare digiplexowych wiazek, czujnikow, modulow z argenty, regaty, tak ze jak cos bedziesz potrzebowal to poszukam,moze pomoge.




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-01-25 22:27:09 ]
  
 
Spoko dzięki ale na razie jednak zajmę się wydechem, Czy l-jetronick posiada możliwość zmieniania ustawienia dawkowania benzyny ? Jak najlepiej zdiagnozować komputer czy oby na pewno wszystko działa sprawnie ?
  
 
Walezy pisze, że pierwsze rury powinny mieć średnice 38 mm wewnatrz, tymczasem kanały głowicy mają 36 mm. Czy więc rura o takiej srednicy tj 36 mm nie powinna wystarczyc? (wlasnie w IS jest ok 36 mm)
  
 
w wielu opracowaniach stwierdzano ze prog na krawedzi glowica/kolektor ( wieksza srednica rury kolektora niz kanal w glowicy ) dobrze robi na dynamike oproznania kanalow wydechowych