Silnik fiata 2.0 DOHC modyfikacje - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-02-04 12:55:18, Furiosus pisze:
to akurat nie problem bo mam wąską michę do RWD z oberżniętą kryzą. a jak się sprawa przedstawia ze smokiem oleju - pasuje z rwd, czy ostrzejsza rzeźba???


smok nie jest jak w starym dohcu odlewem aluminiowym. Jest to zwykła metalowa rurka która sobie po prostu wystarczy odpowiednio wygiąć i w ten oo misterny sposób sprawa smoka jest rozwiązana miskę dajesz z dohca RWD nie wiem jak z wałkami balansowymi ja bym na nie wcale paska nie zakładał. Kolektor wtryskowy trochę kicha bo wychodzi przepustnica przy ścianie grodziowej ale materiał do modów jest dobry bo cały kolektor ssący składa sie z 2 cześci połączonych ze sobą gumowymi rurkami. W zasadzie dól silnika jest identyczny jak 8v.
  
 
smok pompy oleju w starych dohc to aluminiowy odlew bedacy czescia pompy oleju, w nowych to rurka metalowa zakonczona smokiem przykrecana do przedniego dekla w ktorym jest pompa, pompy nie ruszasz przerabiasz smoka

miske trzeba albo przeklepac albo przespawac, to ze sa dwa otwory na sruby w innych miejscach to aviva... tzn pikus

tu masz pompe w przednim deklu i smok kombinowany{ na foto brakuje trybikow pompy oleju i wewnetrznej pokrywki pompy} cos takiego rzezbisz czy tam podobne wedle uznania,



[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-04 16:29:27 ]
  
 
dzięki za wstępny warsztat wiedzy - czas zacząć poszukiwania jednostki napędowej zatem...
  
 
zatem przygotuj sie że nie będzie tak lekko z dobrym 2.0 16v a ceny... następnym razem będę robić szczepana tzn dól z 8V ożeniony z czapką z 16v ponieważ dól z 8v można kupić połowę taniej a głowice mam 2 luzem;]
  
 
Cytat:
2010-02-05 00:49:02, Piotrek42gv pisze:
....następnym razem będę robić szczepana tzn dól z 8V ożeniony z czapką z 16v....



Podobno nie jest to takie łatwe jak sie wydaje Walcz im szybciej tym lepiej potrzebny mi jakiś krulik doświadczalny
  
 
Cytat:
2010-02-05 00:49:02, Piotrek42gv pisze:
zatem przygotuj sie że nie będzie tak lekko z dobrym 2.0 16v a ceny... następnym razem będę robić szczepana tzn dól z 8V ożeniony z czapką z 16v ponieważ dól z 8v można kupić połowę taniej a głowice mam 2 luzem;]



spokojnie piotruś - nie pali się... mój dohec jakoś tam jeździ (tylko mnie się już chce coś w garazu pogrzebać) więc będą spokojne poszukiwania
  
 
Nie no trzeba działać mój DohC 8V też dobrze jeździ, ale co tam jak można mieć coś więcej to dlaczego by tego nie zrobić Czy wszystkie 131 miały rozruszniki po prawej stronie ? Polonez też ma po tej stronie rozrusznik może by pasował w końcu jedna rodzina Co do moich umiejętności nie jestem jakimś tam ekstra specem to i owo mniej więcej wiem jednego swapa mam na swoim koncie, a zawsze można nauczyć się czegoś nowego, jak ja to mówię święci garnków nie lepią i przy okazji można się sporo nauczyć muszę tylko popytać o tą skrzynię bez niej ani rusz
  
 
skrzynia powinna się odpowiednio poddać - zawsze można w dzwona wsadzić flansze pod rozrusznik i zaślepić otwór z lewej strony - toż to tylko rozruchałka nie musi to być precyzja z NASA
  
 
Trochę informacji na temat swapa
Bubu może się tutaj też wypowiadać bo wykonywał w/w swapa i pewnie wie jak co ugryźć
  
 
a wracając do skrzyni biegów:

1. skrzynię z rozruchem po prawej miało 131 ohv
2. polonezowa skrzynia nie zabangla ponieważ:
a) mocowania do silnika nie pasują - potrzebny dzwon ze skrzyni dohc z małym zamachem i małą skrzynką
b) wymaga mniejszego zamachu i sprzęgła - to w sumie najmniejszy problem
c) prawdopodobnie zdechnie po kilku kilometrach od nadmiaru niutów
3. myślę, że jakbym nie miał dostępu do odpowiedniego dzwona/skrzyni - to bym brał od barta rysunek zewnętrznej kryzy dzwona robił projekt flanszy na rozrusznik jechał na waterjeta, ciął i jakoś przenosił rozrusznik - jak juz pisałem to nie prom kosmiczny z NASA - ma na chwilę zazębiać i tyle
  
 
Tak, ale weź pod uwage że to nie silnik stacjonarny, ktory odpala sie raz na miesiąc i chula.
A żywotność źle zazębionego /zazębianego rozrusznika drasycznie spada.
  
 
masz rację - ale4 myślę, że jek się to w miarę dokładnie zrobi nie na odpierdziel to powinno styknąć - oczywiście to alternatywa do odpowiedniego dzwona
  
 
ja skrzyni polonezowskiej nawet nie biorę pod uwagę pierwsza jazda mogła by zniweczyć czas jej poświęcony mówiłem o rozruszniku który jest w polonezie po prawej stronie i być może by pasował co do swapa 2.0 8V T to tyle samo roboty co z 16V T więc jak już się za coś takiego zabierać może lepiej pójść o krok wyżej dla mnie puki co za wysokie progi
  
 
do dzwona skrzyni ze 131 z rozruchem po prawej stronie pasuje rozruch ze 131{odkrywcze nie?} albo z lady, z lady ma ta zalete ze za 200 zl mozna kupic NOWY ruchacz z nivy z przekladnia planetarna, mniejszy i lzejszy od starych rozrusznikow ze 131 czy lady 2106 ktore i tak z regoly wymagaja po latach regeneracji ktora kosztuje 2/3 nowego.


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-05 15:33:58 ]
  
 
Bart a podejdzie ten ruchacz z nivy do 132 ?
  
 
skrzynie z rozrusznikiem po lewej stronie np ze 132 i z prawej strony np ze 131 maja inny rozstaw 3 srub rozrusznika, mniej wiecej jedna sruba zawsze pasuje reszte trzeba rzezbic, niektorzy lubia rzezbe, ja wole jak 3 sruby pasuja, rozrusznik z lady ma taki rozstaw srub jak rozrusznik ze 131 , inny niz rozrusznik ze 132. nie wiem jak jest z rozrusznikami z nowych dohc z przekladnia planetarna{tipo thema delta itp} bede dzis w garazu to zerkne co pasuje do czego
  
 
Jak robiliśmy poloneza turbo z silinikiem lancii delty 8v to tak wyglądała sprawa - miska oleju - głęboka:



Smok do oleju (tutaj akurat na silniku z regaty) :





Stąd ta przegroda wpoprzek miski ojejowej aby olej nie uciekał - przód - tył. Sprawdza się znakomicie.

Może to nie wygląda estetycznie ale sie sprawdza.

Ja składałem dół - bubu125 poskłądał górę i resztę.

Tak wygląda Turbo 8v na wałkach wyrównoważających w plusie:





Apropo głowicy 16v
Tak wyglądają przymiarki na blok z 1.6





Problem może stanowić wyjście wody z nagrzewnicy:



Jeszcze jedno - dzwony ze skrzyń 131 i 132 nie są zamienne całkowicie - o ile mają ten sam rozstaw otworów w skrzyni o tyle mają inne dolne łozysko i trzeba modyfikować dzwon ze 131 pod skrzynię ze 132 - da się bo tak jest u nas zrobione , szkoda że nie mam fotek.



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2010-02-14 16:42:50 ]
  
 
a kiedy pokażesz jakiś film jak sie zbiera ten polonez w turbawce
p.s
Widać że miska olejowa nie miała lekko w życiu ;p
  
 
Gdyby nie to że z kumplem któremu to robiliśmy nie mam kontaktu i to jest długa historia jak zakończyła się kwestia projektu,o czym Bubu też może coś powiedzieć, to z chęcią zapodałbym jakiś filmik.
Miska pewnie nie - ale znajdź miskę w idealnym stanie hehehe



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2010-02-14 19:42:34 ]
  
 
jak długa historia to chętnie poczytam generalnie krótka piłka. Jedzie czy nie jedzie???
A i tak kiedyś czytałem co z tym map sensorem bo kolega tez ma problem z dostaniem tego ustroństwa