Silnik fiata 2.0 DOHC modyfikacje - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
Jeszcze jedno - dzwony ze skrzyń 131 i 132 nie są zamienne całkowicie - o ile mają ten sam rozstaw otworów w skrzyni o tyle mają inne dolne łozysko i trzeba modyfikować dzwon ze 131 pod skrzynię ze 132 - da się bo tak jest u nas zrobione , szkoda że nie mam fotek.




roznice jakie napotkaliscie wynikaja prawdopodobnie z tego ze do skrzyni 131BB1A1005 zalozyliscie dzwon ze 131AB1A1005, roznica jednej literki i rocznika {przed i po polowie 1977roku, po wprowadzeniu 2.0} robia roznice w rozmiarze lozyska, i rodzaju walka wychodzacego ze skrzyni... tak sadze

tu foto tej "nietypowej" skrzynki ze 131 ktorej dzwon wymaga przerobienia dolnego lozyska., ja mam ten sam numer na skrzyni z argenty i na dzwonie ze 131, wiec mam nadzieje ze ominie mnie przerabianie obudowy



[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-15 19:18:36 ]
  
 
Swiety ma racje z calym swape dluga chistoria jak sie zakonczyla ale generalnie sie dobrze odpycha bo jedzilem tym a teraz nie mamy kontaktu z tym kolesiem ale fajny silnik mozna dzialac z nim
  
 
Cytat:
2010-02-18 23:37:31, Bubu125 pisze:
chistoria




auauauaaaa
  
 
Cytat:
2010-02-19 07:03:31, rafal125p pisze:
auauauaaaa



Troche razi....
  
 
Mnie nie razi ....
  
 
przykre .
  
 
Panowie Historię zostawmy historykom Widzę że temat troszkę ustał ja natomiast nie mam zamiaru przysypiać Kolektor już kupiony, jak się dowiedziałem po czasie kupiłem nie taki jak większość z was BMW nie spało i kolektory zmieniało więc stałem się posiadaczem kolektora od BMW 318is M44 czyli tak naprawdę od nowszego silnika rozwierconego do 1900cm (5NM więcej i troszkę niżej położony moment obrotowy) a wygląda on tak:


a tak wygląda od M42:


Jak widać w M44 szybciej spotyka się drugi z trzecim, nie wiem czy to poprawia obniżenie maksymalnego moment, ale pewnie jakiś cel w tym mieli by to przerobić. Osobiście na początku się troszkę jak go tylko zobaczyłem po kupnie, ale po szperaniu dowiedziałem się co nie co na ten temat Myślę że do 2,0 będzie optymalnym rozwiązaniem w końcu w żeliwniaku seryjnym jeszcze szybciej się spotykają więc nie ma biedy działają one przemiennie zaraz po spotkaniu zyskujemy większą średnicę, jak ktoś będzie chciał sobie kupić niech się dobrze zastanowi i dopyta z jakiego modelu silnikowego jest kolektor
Ale to nie wszystko zakupiłem sobie jeszcze kolanko z Argenty by wydłużyć troszkę dolot powietrza, a zarazem by auto czerpało zimniejsze powietrze zza reflektora bardziej nastawiam się na moment a czy to coś da, zobaczę swoim modzeniem nie nastawiam się na coś wielkiego, nie używam auta do sportu od by czasem szybciej wyprzedzić czy ze świateł zostawić nic więcej no może czasem boczkiem pojechać.
  
 
Cytat:
2010-02-14 16:11:44, swiety93 pisze:
Tak wygląda Turbo 8v na wałkach wyrównoważających w plusie:




łod a loł kułaliti wędlina from wilydż
  
 
Jakbyś się Pomarańczowy zapoznał z projektem to byś wiedział
że to: dwa zero osiem fał turbo loł budżet projekt

  
 
Kania może napiszesz coś o swoim projekcie choć troszkę byś pokazał jak to wygląda i napisał co z czym się je
  
 
Ja ten projekt wspierałem tylko know how.
Prowadzeniem, wykonaniem i uruchomieniem zajmowały się inne osoby i może one się tu wypowiedzą co z czym połączyli i jak
  
 
No jak ktos chce cos wiedziec to sie podziele bo robilem przy tym i jeszcze kilka osub....
  
 
Kania, ale mi się obiło coś o uszy o fiacie 2,0 16V Turbo podobno twojego projektu, ale ile w tym do końca prawdy to ja nie wiem, może byś jednak uchylił rąbka tajemnicy na ten temat. Mam też pytanie do ciebie, co myślisz o zastosowaniu kolektora od 318is do silnika 2,0 8V na wtryski L-jetronicka? Ma to wogóle sens ? Średnica początkowa jest jak by troszkę przymała ale w końcu w BMW trzymało to 16zaworowy silnik o pojemności 1900cm o mocy 140 koni z góry dzięki za odpowiedź na wszystkie pytania
  
 
Aaaa..., tak robi się taki projekt. Na razie nie ma się czym chwalić na razie przebudowa zawieszenia przedniego i układu kierowniczego.
Jak będzie się czym chwalić to wrzucę do mojego tematu o nim.

P.s.
Na razie silnik spięty ze skrzynia na "dużym" sprzęgle i rozrusznikiem planetarnym i czeka na przygotowanie nadwozia i dokończenie montażu.

Co do kolektora wydechowego z is to do fabrycznego 2.0 8v i "zgrzebnego" 1.6 8v jako zamiennik żeliwiaka może być.
  
 
potwierdzam że kolektor 1.6 is świetnie się sprawdza w nieco zgrzebanym 1.6
Jak ktoś chce coś więcej wiedzieć w sprawie tego turbo 8v niż tu napisałem , to pytać o konkrety

Kurde , Kania_ zamrodować to mało bo ten projekt miał jeździć juz 2 lata temu i poustawiałem juz kilka VTECów na objechanie i nie mogę się doczekać

  
 
Ja to puki co nie porywam się na temat Turbo, 16V jak ja zrobię to będzie dobrze Czyli w 1,6 się sprawdza, więc zobaczę jak w seryjnym 2,0 się sprawdzi mam nadzieje, że nie przymuli jeszcze zostaje kwestia co dalej czy zostawić średnice wewnętrzną fi 48 czy lepiej przejść na fi 55 ? Jak macie jakieś ciekawe patenty związane z tym silnikiem bardzo chętnie bym poczytał
  
 
Spoczko Święty projekt, już, już i tuż, tuż.
  
 
Kolejny ciekawy projekt , zdjęcia szpiegowskie , który szykuje się w Tarnowie - silnik 1.6 DOHC z tipo na wstrysku z poloneza GSI.

Fotka kolektora z tipo z przepustnicą po drugiej stronie - gniazdo przepustnicy jest wspawane z poloneza GSI:


Przepustnica ma docelowo być większa z jakiegoś Opla na multecu lub z tego co wiem to pasuje ponoć z Daewoo Nubiry



Alternator z poloneza z kołem z opla z silnika z22se - pasuje


A tutaj trzeba się zmieścić z wydechem



A Kania - jak nie skończysz projektu do wakacji to wpadam z Miśkiem , Bubu i Rudym i sami to wrzucimy do twojej budy

[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2010-03-21 11:17:19 ]
  
 
Do wakacji to praca ma być obroniona
Tak więc kant będzie po badaniach stateczności i kierowalności
  
 
No to czekam na wyniki , w miedzyczasie przygotowywuję głowicę 16v pod dohc:

Spawany kolektor na razie seria z turbo:





Dolne runnery pochodzą z coupe turbo - co najciekawsze są inne jak zwykłe n/a - po pierwsze mają większą średnicę, po drugie w innym miejscu gniazdo wtryskiwacza - turbo ma bliżej głowicy.
To tak jako ciekawostka

Tutaj już próba przepustnicy - słuszny męski wymiar - fi 60 z nissana 100nx GTI - SR20DE.



Przy okazji z listwą paliwa wyszły ułamki i musiała pójść z n/a 16v, z turbo nie ma możliwości przerobienia prostym sposobem i nie siądzie w żaden ludzki sposób ,a z tipo 8v ma inny rozstaw,zresztą ta z 16v też musi zostać przespawana i skrócona.
Fotki wkrótce.




[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2010-06-13 21:49:40 ]