[125p] C20xe 2.0 16v - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-02-03 10:30:51, rafal125p pisze:
czyli most za starego rekorda + szpera z senatora z tamtych lat = tani sztywny most ze szperą ?



no nie taki tani, bo przerobka i sama szpera troche kosztuja, ale tak jest to jakas alternatywa, ew most manta/ascona.
  
 
Witam po nastepnym dniu walki.
Wiec tak okazalo sie ze nie jest tak fajnie jak myslalem wczoraj ,skrzyni nie da sie podniesc tyle ile chcialem wiec podnieslismy skrzynie ile sie da i trzeba bylo opuscic silnik ale juz miska lezala na belce wiec przerobilismy miske ciecie giecie i spawanie.
Mam pare zdjec z dzisiaj ale wrzuce jurto ogolnie i tak jest dobrze skrzynia jest zawieszona na orginalnej poduszce fiata i belce tylko odwroconej silnik jest juz jest w lini prostej nie staje deba i jest juz jedna poduszka zrobiona jutro druga bo dzisiaj juz mi sie nie chcialo a z druga pojdzie szybciej bo juz wiem jak z tej pierwszej
Oczywiscie silnik nie jest z mojego kadetta .
Widze ze pare osob mialo stycznosc z tym motorem i wiedza co on potrafi.

I jeszcze jedno jak juz ktos chcial wkladac skrzynie z omegi z c20 ne to w ogole nie widzial bym sensu bo jest troche roboty a osiagi mysle ze te same co silnik z argi na wtrysku

[ wiadomość edytowana przez: kuras180 dnia 2010-02-03 18:16:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: kuras180 dnia 2010-02-03 18:18:23 ]
  
 
Jak potniesz tunel to wszystko wejdzie. ja w miraiorce musialem dosc ostro dumac.
  
 
Cytat:
2010-02-03 18:14:18, kuras180 pisze:
I jeszcze jedno jak juz ktos chcial wkladac skrzynie z omegi z c20 ne to w ogole nie widzial bym sensu bo jest troche roboty a osiagi mysle ze te same co silnik z argi na wtrysku [ wiadomość edytowana przez: kuras180 dnia 2010-02-03 18:16:26 ] [ wiadomość edytowana przez: kuras180 dnia 2010-02-03 18:18:23 ]




Nom niby tak, moc podobna a rzeźby sporo. Ale jeśli już miałbym cokolwiek z kantem dłubać to wolałbym to niż DOHC fiata. Wiem- oldschool, plug and play itp itd, silnik ze stajni fiata.... ale według mnie to jak kundlić fiata to albo rover albo motor z opla- części w brud i tanie jak barszcz, no albo jak już rzeźbić to po całości i wstawić taką wiertarkę jak Ty wsadzasz nie wiem jak tam jest z silnikami benzynowymi citroena,(czy podejdzie skrzynia z polda diesla pod silnik z citroena benzynowego...) ale i tak ja tam zawsze byłem za Oplem, więc jestem bardzo ciekaw efektu końcowego Twoich prac
  
 
Skrzynia pasuje Ci p'n'p ?
Bo słyszałem kilka dziwnych teorii:
1) trzeba dać zamach z omegi, bo ten z opli FWD jest za cienki, i nie da się zrobić tak żeby sprzęgło działało
2) trzeba dorobić tuleję jakąśtam, gdzieśtam, pocośtam...

Czy natrafiłeś na takie problemy ?
  
 
Co do tulejki to pewnie pod wałek sprzęgłowy.
  
 
Jezdze oplami juz 4 rok mialem 3 kadetty gsi 2 8v 115 i 129km w budzie kadeta to jechalo ale ma sie nijak do 16v bo teraz mam takiego i astre gsi i wiem jaka jest roznica.We fiacie pewnie i tak nie bedzie to robilo na mnie wrazenia ale mysle ze juz bedzie sie dalo pobawic i z kims poscigac.

Teraz co do sprzegla w 16v wystepowaly 2 rodzaje byly kola plaskie i garnkowe.Plaskie nie pasuje bo sprzeglo jest za blisko silnika pozatym nie pasuje tarcza bo w omedze jest inny frez na walku sprzeglowym wiec i tak trzeba sie zaopatrzyc w tarcze z omy.

O zadnych tulejkach nie slyszalem i z tego co widze zadnych nigdzie nie potrzeba jak narazie
  
 
Wie ktos jakie jest cisnienie paliwa w polonezie z silnikiem rovera??
Potrzebuje zbiornik z pompa zeby wydala 2.5 bara

[ wiadomość edytowana przez: kuras180 dnia 2010-02-05 19:29:00 ]
  
 
3.2 bara daje pompa, 3 bary są w układzie
  
 
Pompa z poldka z silnikiem GSi chyba daje 3bary a GLI na boshu 2,5bara.
  
 
coś tam było o moście z Forda Capri,
to niech cię ręka boska broni...
Ostatnio tzn rok temu temat przerabiany w Capri.
Mosty słabe jak bibuła, brak krótkich przełożeń itp tid. jednym słowem Kupa. O szperze zapomnij, droga jak pies i nie wytrzymują półosie.
Jeżeli chodzi o sprzęgło ( do tego silnika)to polecam od Calibry Turbo, włącznie z kołem zamachowym.
Jedna sprawa to trzeba delikatnie odelżyć i przekołkować, ale to małe miki.
Przerabiałem ten temat w swojej rajdówce, po Czarku Fuchsie, i nie tylko, Lanos A-grupa Astra GSI. Brak problemów z ukręcającym się wałkiem sprzęgłowym. Temat sprawdzony w extremalnych warunkach. Jest nie do zarżnięcia, dwa sezony katowania i nic.
Jak by co to Valeo kosztuje (kompletne) około 400 zł plus łożysko.


[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2010-02-06 10:46:05 ]
  
 
witam kuras
gdzies juz widzialem ten projekt....
trzymam kciuki
bedziesz wybebeszal fiata?
a jakie heble beda?

pozdro
KTK
  
 
walek w skrzyni z omegi jest duzo grubszy od tego w fwd ,wiec mysle ze problemu z nim nie bedzie sprzeglo bedzie seria z omegi plus nowa tarcza.
A co do hebli mysle od tipo 2.0 lub tempry zapodac wieksza tarsza i wentel
  
 
Cytat:
coś tam było o moście z Forda Capri, to niech cię ręka boska broni... Ostatnio tzn rok temu temat przerabiany w Capri. Mosty słabe jak bibuła, brak krótkich przełożeń itp tid. jednym słowem Kupa. O szperze zapomnij, droga jak pies i nie wytrzymują półosie.



widzialem kilkakrotnie lamiace sie polosie w kaprikach przy dosc delikatnym kontakcie z kraweznikiem
  
 
Cytat:
2010-02-06 13:37:13, kuras180 pisze:
walek w skrzyni z omegi jest duzo grubszy od tego w fwd ,wiec mysle ze problemu z nim nie bedzie sprzeglo bedzie seria z omegi plus nowa tarcza. A co do hebli mysle od tipo 2.0 lub tempry zapodac wieksza tarsza i wentel



mozesz tez od cromy turbo,ale wtedy co najmniej 14" kola
  
 
hample-alfa romeo 156-tarcza wentylowana 284mm lub fiat coupe ten sam wymiar.Wtedy kółka minimum 15'
  
 
Cytat:
2010-02-06 19:43:42, HEMIGTX pisze:
hample-alfa romeo 156-tarcza wentylowana 284mm lub fiat coupe ten sam wymiar.Wtedy kółka minimum 15'


wchodzi na stary typ zwrotnic czy na lucasa?
  
 
Cytat:
2010-02-06 22:54:19, Rino125p pisze:
wchodzi na stary typ zwrotnic czy na lucasa?


koło na 5 śrub
  
 
Cytat:
2010-02-06 23:02:47, mar125 pisze:
koło na 5 śrub



5 śrub ? piasta zostaje chyba 4X98... zmienia się tarcza kotwiczna, zacisk i sama tarcza... chyba że inaczej kombinują chłopaki
  
 
Alfa 156 ma 5x98, ale zestaw 284 mm ma jeszcze sporo aut. Dedra Intergale, Dedra 2,0 16v, Delta 2,0 16v, Marea 20v, Bravo 20v, Fiat Coupe, Alfa 155, 145, 146 i może jeszcze coś także wybór jest duży.