Przygotowanie do startów, początki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zamiar spróbować swoich sił w czymś więcej niż zwykłej jeździe po ulicy - dlatego od dłuższego czasu interesuję się startem w kjs. Na co dzień jeżdżę autem, którym niezbyt jestem w stanie wystartować w jakichkolwiek rajdach, chociaż niejednokrotnie i tak na większych parkingach próbowałem "bawić się" samochodem. Długo nad obraniem takiego kierunku myślałem, i ostatecznie zadecydowałem że to chyba jest to. Ale do rzeczy

Mój plan wygląda w wielkim skrócie tak: chcę kupić cc sporting, i wystartować w kjs - oczywiście dla przyjemności i dla zabawy.

Czy CC Sporting będzie dobrym wyborem na początek? Głównie chodzi o sprawy finansowe - czyli koszty części do samochodu, czy też ewentualnych napraw.
Czy tym samochodem, bez żadnych przeróbek, mogę bez problemu wystartować w kjs, czy lepiej najpierw zainwestować w zawieszenie?

Jak wygląda sam start w KJS - czy muszę być zrzeszony w automobilklubie, czy po prostu wiedząc gdzie i kiedy jest dany rajd, pobieram np. ze strony internetowej automobilklubu formularz zgłoszeniowy, wypełniam go, wysyłam/zanoszę do automobilklubu, i płacę wpisowe - czy też procedura zapisu na kjs jest bardziej skomplikowana?

Jakie macie rady, dla osoby, która stawia pierwsze kroki w tym świecie, ad samochodu, czy ad samych rajdów, czy też może ad ćwiczeń ? Może polecacie na początku jeździć jako obserwator na kjs'y? Gdzie stawiać pierwsze kroki, pierwsze starty?
  
 
Cześć. Jeśli chodzi o wybór samochodu to Sporting będzie bardzo dobrą opcją, ale szukaj raczej Seicento, bo jest młodszy i karoserie będą zdrowsze.
Na pewno na dzień dobry musisz mieć budżet na mały serwis i doprowadzenie auta do bardzo dobrego stanu w serii.

Modyfikacje przychodzą same do głowy po pierwszy jazdach.
Ale z mechaniki silnik zostaw na koniec.

Na pewno trzeba zacząć od zawieszenia i hamulców + na początek, dobra nowa opona 155/65. Później na pewno stwierdzisz, że w seryjnym fotelu i pasach nie da się szybko jeździć, więc wstawisz fotel kubełkowy, pasy i kierownicę z odsadzeniem. No a potem silnik i inne mody
Tutaj też jest często dylemat, kupowanie gotowej rajdówki jest dużo tańsze, ale są w różnym stanie zmęczenia. Ponadto budując samemu, jak to się mówi, wiesz co masz

Na początek dobrze jest pojechać jako kibic, żeby poznać temat od kuchni. W ogóle myślę, że zanim zdecydujesz się kupić i robić rajdówkę, to dobrze jest żebyś przejechał jedne zawody seryjnym samochodem, który posiadasz. Upewnisz się czy na pewno Cię to kręci

Procedura zgłoszeń jest prosta i zazwyczaj wgląda tak samo.
Nie musisz być zrzeszony w żadnym automobilklubie. Odszukujesz w internecie informacje o zawodach, np na rajdy.org.pl, np126p.pl, pobierasz ze strony organizatora formularz zgłoszenia i wypełniony przesyłasz na maila.
Wpisowe opłacasz na konto, lub troszkę więcej płacisz w dniu zawodów. W regulaminie jest określone miejsce i czas odbioru dokumentów przed zawodami i ogólnie cały harmonogram czasowy. Oklejasz samochód numerami startowymi, samochód przechodzi badanie kontrolne i jedziesz na pierwszą próbę sportową
  
 
Dzięki za odpowiedź.

Jest może gdzieś miejsce tutaj w rejonie, które polecasz na pierwszy start?
  
 
Teraz w sobotę jest RallySprint w Chorzowie.
Będzie dosyć szybko, wpisz sobie na youtube "Autodrom Chorzów".
A w niedzielę są zawody w Mysłowicach, powinno być trochę wolniej i te zawody maja charakter KJSu, czyli jest kilka prób i kilka pętli, dojazdówki i punkty kontroli czasu.

Reasumując w sobotę, można pojeździć szybciej, a w niedziele jest szansa nauczyć się rajdowej papierologii, karta i książka drogowa, punkty kontroli czasu, itp, itd.

Kilka naszych załóg będzie na obu zawodach, więc możesz podjechać na początek, pooglądać, pogadać.

Pozdro.
  
 
Właśnie czytałem o tej imprezie w sobotę - pojawię się tam zapewne w takim razie jako kibic.
  
 
Tak sobie myślę, by spróbować na razie swoim samochodem wystartować w 3 SMT w Tychach.
Mam pytanie odnośnie tych zawodów:
- warto wystartować bez pilota? Nie mam NNW na samochód, a chce na razie sprawdzić swoje predyspozycje/umiejętności
  
 
Jak na pierwszy raz to wystartuj sobie z pilotem. A NNW musisz miec, inaczej Cie do startu na BK nie dopuszczą.
  
 
Po pierwsze czytaj regulaminy każdej imprezy. Są zawsze na stronie danego rajdu. Gdybyś przeczytał regulamin SMT nie miałbyś problemu z pierwszą kwestią bo w SMT załogę stanowi kierowca i pilot zatem musisz z nim jechać. Ostatnio w Chorzowie była dosyć nieprzyjemna sytuacja związana właśnie z niedoczytaniem regulaminu i startem bez pilota poza konkurencją gdzie, kolega miał o to duże pretensje. Zatem pamiętaj CZYTAJ REGULAMINY , mimo iż sa nudne
Tak jak Ziober pisze NNW jest niezbędne (pisze to również w regulaminie!!!) ale jego koszt to ok 30 - 40 zł na rok(przynajmniej ja tak płace) wiec nie ma się nad czym zastanawiać. powodzenia
  
 
Na stronie AK Ziemi Tyskiej przeczytałem "Załodę stanowi kierowca lub kierowca i pilot.Kierowca musi mieć ukończone 18 lat , pilot musi mieć ukończone 17 lat. OBOWIĄZUJĄ KASKI STOSOWANE W SPORTACH SAMOCHODOWYCH. " - stąd było moje pytanie
  
 
Całe AZT. A w regulaminie na cały rok jest napisane, że kierowca i pilot. Ale i tak startuj z pilotem powodzenia