Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dave-rallymaniak klubowicz TGR Bielsko-Biała | 2004-12-17 11:57:24 Witam wszystkich.
Jak pewnie nietórzy wiedzą w lipcu kupiłem malucha w 1975 roku (przynajmniej tak mi sie wydaje ) celem zrobienia go na klasyka Samochód chcę zrobić w stylu starych rajdówek: -mam juz starą kierownicę monte carlo -będa fotele kubełkowe (tylko się zastanawiam czy bimarco b czy takie oryginalne małe kubełki bez zagłowków coś w tym stylu ) -pasy szelkowe juz są zamontowane -będzie twarde i niskie zawieszenie bo teraz wygląda jak "rajdówka przygotowana na rajd safari" (cytat z layera) -może tez zmodyfikuję układ hamulcowy -będzie półklatka -oczywiście podrasowany silnik tez musi być -będą też inne klasyczne rzeczy typu beżowe wnętrze i dużo chromowanych dodatków ... fotki: -dzień po kupnie (daleko mu do orginału było ) -stan prawie aktualny prosze o komentarze odnośnie mojego autka i propozycje co mozna jeszcze w nim zrobic bo już mi sie pomysły wyczerpują. sorry za pzydługi post. pozdrawiam wszystkich dave-rallymaniak [ wiadomość edytowana przez: rallyfilip dnia 2007-09-04 11:30:32 ] |
jOhn_pilot Fiat Ritmo 130TC i M ... Jaworzno | 2004-12-17 16:49:03 koniecznie musisz zmodyfikowac wnetrze, tzn zalozyc stary zegar, czyli tzw. WODOMIERZ )) Zalóz te stare kubelki i wzorem starych rajdówek (fulvia) pomaluj maske (tylna) na matowa czern!!!
Powodzenia! |
rallyfilip (M) współzałożyciel TGR Fiat CCS x 2 Tychy | 2004-12-17 16:54:01 Nie ma sie co oszukiwać, dobry lakier to podstawa i od tego trzeba by zacząc, łącznie z komora silnika, bagażnika. Roboty z tym kupa, ale to jest podstawa. Kolor tez musi być odpowiedni, moze najlepiej jakis jasny, pastelowy, kiedyś takie były.
Potem wnętrze, dobrac odpowiednio i poskładać (deska rozdzielcza, kierownica, fotele, pasy, dywaniki, tapicerki) Do tego dochodzi cała masa dupreli: - wycieraczki chrom, klamki, ramki szyb, znaczki i masa innych. Najważniejsze jednak jest to zeby wszystkie elementy do siebie "pasowały" i tworzyły całość i ogólne dobre wrażenie, dzięki czemu bedzie mozna zatuszowąc jakieś drobne niedoróbki. Wszystko powinno wygladac mniej wiecej tak: Co do tego malucha kwestia sporna moga być felgi. Co do wnetrza to proponuje jakies czarne kubły z pasami szelkowymi i bedzie git!! Należy brać pod uwage, że tak odrestaurowany sprzet nie nadaje sie juz pozniej do jazdy na co dzien, broń boze zimą, bo go po prostu szkoda i pieniedzy w niego włozonych. O staniu "pod chmurka" chyba nie musze nawet wspominac. |
senSEJ sympatyk_TGR SC katowice | 2004-12-18 22:19:21 W ktoryms z WRC jest o maluchach z OBR-u czy jakies tam inne podobne historie... tam sa fotki...
|
_Arti_ klubowicz TGR Opel Bieruń | 2004-12-19 14:47:26
podobne troszku chociaż?? |
MAD_DOGG Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2005-01-24 20:41:23 Jesli koncza ci sie pomysly, to podpowiem ci! Masz oryginalna tapicerke deski-taka jak powinna byc w tym roczniku- panel z kolkowymi przelacznikami bez miejsca na radio? Tapicerke drzwi z chromowana listwa, przelaczniki pod kierownice z wlaczaniem pozycyjnych, reczny gaz, chromowana popielniczke, zegar wyskalowany do 130, boczki tylne z dlugim podlokietnikiem, wloty w slupkach? ... Mozna przez pol godziny wypisywac, ja szukalem niektorych elementow przez 4 lata... Jesli chcesz prawdziwy oryginal to jeszcze dluga przed toba droga Powodzenia! |
MAD_DOGG Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2005-01-24 21:19:53 Oj, żebym to ja wszystko pamiętał, z ciekawych elementów są np. pokrywa tylnego zamka z nierdzewki albo oryginalny włoski zamek z aluminium, chromowane spryskiwacze, uszczelki szyb z klinem, znaczek licencja oczywiście, klapa z szerszymi wylotami i innym przetłoczeniem - "bambino", polecam jak najstarsze wydanie książki Klimeckiego "Naprawa Fiat 126p". |
MAD_DOGG Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2005-01-25 11:25:58 Były jeszcze ramki reflektorów - występowały chromowane i aluminiowe - zastąpione później przez gumowe, pierwsze wersje miały klejone chromowane rygielki, potem chromowane listwy dolne trzymające lufciki, były plastikowe zbiorniczki na płyn spryskiwacza- zawieszone za reflektorem, dawały sie normalnie uzupełniać płynem (nie to co worki). Mój ma w zestawie przełączników (właśnie tych z pozycyjnymi) elektryczny spryskiwacz. Szło to na export i tylko raz znaleźliśmy takie przełączniki na szrocie. Bez nich nie da sie kolkowych włączników świateł założyć, bo te sa tylko 2-pozycyjne. Stacyjka wkrecana tylko w obudowe kolumny, bez blokady kierownicy. Komora mieszania miała wylot na nogi w formie otworu, później zrobili małe wystające nawiewy.Białe pasy bezpieczeństwa zapinane na kabłąk miedzy fotelami. Tylne uchylne szybki miały pierwotnie klejone chromowane mocowania i takie tez zamykania. Na słupkach powinny być wyloty powietrza z kabiny, z reguły przez wlascicieli zaspawywane. Półka przed pasażerem weszła dopiero w 79. Diabeł tkwi w szczegółach Zdobycie niektórych elementów w przyzwoitym stanie graniczy z cudem, bo niewiele osób widzi w nich jakąś szczególna wartość. Są wymieniane na nowsze, stare się wywala. Na szrotach już coraz gorzej, niektóre części dostałem właśnie dając właścicielowi nowsze – ostatnio wyrwaliśmy tapicerkę deski + panel w wersji z miejscem na radioodbiornik- przyciski i spryskiwacz są po lewej a panel nie ma żadnych otworów. Tak było tez z tapicerka drzwi z chromowanymi listwami. A znaczek przedni masz od DFa czy oryginalny – inaczej wyprofilowany i bez ząbków? Bo maluchowy to prawdziwy rarytas. Nie musisz odpowiadac Lista jest długa, występowało tyle wersji i rzemieślniczych dodatków, że nie sposób wszystkiego pamiętać. A to tylko niektore elementy, ktore kiedys tam udalo mi sie zobaczyc/znaleźć/nabyc, juz niewiele mnie zaskoczy bo mam prawie wszystko, zaczynam dublowac i zacyna brakowac miejsca)) Bo po co normalnemu człowiekowi 4 klapy bambino...Ech, moze kiedys beda cos wiecej warte, ale właśnie znajdowanie kolejnych smaczków jest najfajniejsze
[ wiadomość edytowana przez: MAD_DOGG dnia 2005-01-25 11:35:11 ] |
dave-rallymaniak klubowicz TGR Bielsko-Biała | 2005-01-25 20:06:17 Niektóre rzeczy z tych, które wypisałeś mam a pozostałe poszukuję (o niektórych się dopiero dowiedziałem ).
Mój maluszek niestety już nie będzie 100% klasykiem ale i tak będę kontynuował mój projekt "klasyka". Wiem że przede mną jeszcze długa droga ale wydaje mi się że idę w dobrym kierunku. A mógłbyś napisać dokładniejszy opis swojego maluszka?? Co masz w nim porobione, może jakieś fotki pokażesz?? Co w nim teraz robisz (czytałem w gt classic że go poszerzasz i w silniku coś przerabiasz)?? Gdzie ci się udało dostać biało czerwone lampy tylnie i chromowane ramki do nich?? czy to prawda że pierwsze maluchy miały następujące części ??: -plastikowy wentylator chłodzenia silnika -zbiornik paliwa z korkiem spustowym -ramki wokół kierunkowskazów bocznych -białe klosze kierunkowskazów przednich (nie takie jak w elegantach przydymione ale bielutkie) -mniejsze wloty powietrza po bokach i te wloty chromowane -całe chromowane klamki zewnętrzne drzwi jak w fiacie 125p -chromowane osłonki rynienek dachowych -numer nadwozia na na prawym nadkolu gdzieś o tych rzeczach słyszałem ale nie wiem czy to prawda pozdrawiam dave-rallymaniak [ wiadomość edytowana przez: dave-rallymaniak dnia 2005-01-26 01:14:33 ] |
MAD_DOGG Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2005-01-29 16:28:31 -plastikowy wentylator chłodzenia silnika - byl, na jego podstawie, po malych przerobkach mam zrobiony aluminiowy odlew
-zbiornik paliwa z korkiem spustowym - byl, srobka 8mm -ramki wokół kierunkowskazów bocznych - nie bylo -białe klosze kierunkowskazów przednich (nie takie jak w elegantach przydymione ale bielutkie) - byly w wloskich maluszkach, zobacz np. caban.pl -mniejsze wloty powietrza po bokach i te wloty chromowane - nie plastikowe byly od poczatku! -całe chromowane klamki zewnętrzne drzwi jak w fiacie 125p - nie, cromowana tylko blacha, reszta czarny plastik -chromowane osłonki rynienek dachowych - bzdura -numer nadwozia na na prawym nadkolu - byl do 75/76roku. Nie mam chromowanych ramek tylnych swiatel, klosze sam malowalem, ale mozna juz takie kupic. Silnik - glowica bambino 600 (sprezanie bez planowania wieksze o 0.8 bara) - gniazda z kolorowki, wieksze zawory, blachy bambino, gaznik jeszczenie wiem jaki ale na pewno dwugardzielowy poziomy, reszta smaczkow wyjdzie w praniu... |
moch 126 83', 126 79' Łódź | 2005-03-12 17:41:29 Chromowane rynienki zewnętrzne to nie bzdura. Poglądacie trochę www.mobile.de czy inne aukcje, a można tam ujrzeć takowe rarytasy. Zresztą CzuCzu ma takowy rarytasik.
A tak między Bogiem a prawdą, to jeszcze zaproponuję coś co ja osiągnąłem na poprzednim etapie budowy mojego auta. |
dave-rallymaniak klubowicz TGR Bielsko-Biała | 2005-03-15 21:37:10 no mochu ładny ten twój maluszek
coś ze mną jest nie tak że co chwilę mam inny pomysł jak przerobić to autko ostatnio coraz bardziej chodzi mi po głowie takie coś OBR replika to jest to i chyba już ta koncepcja zostanie co sądzicie?? |
Pat_kdb Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2005-03-17 21:35:22 za duzo bulwiastych halogenow. mi sie tylko podoba jedna koncepcja - taka jak ten czerwony malec nizej - tyle ze bez tych smiesnzych zapinek naklape........a tak pozatym- EXTAZA - chce takiego tyle ze w kolorze swoim oryginlanym - moze juz w kwietniu |
rallyfilip (M) współzałożyciel TGR Fiat CCS x 2 Tychy | 2005-03-18 21:57:26 Postanowiłem zwrócić sie do dave'a wierszem
Dave- przejdź do działania, bo już sporo było Twojego gdybania. Zrób białego OBR'a, srebrne felgi, czarna kiera. Niebieska klata i pasy na boku, mało który parch dotrzyma Ci kroku. A jeśli raz jeszcze zmienisz zdanie, Nie proś o rady, będe głuchy na Twoje gadanie! |