Schemat podłączenia wentylatora chłodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pilnie potrzebuję schemat podłączenia wentylatora chłodnicy,chcę to podpiąć na przekaźniku(standardowy samochodowy z nóźkami 30,85,86,87) W chłodnicy jest termowyłącznik(czujnik z poloneza).
Główny prądowy + podłączyć muszę pod nóżke 30 z przekaźnika,jak podpiąć resztę?
Dwa przewody wychodzą z czujnika i dwa z wentylatora.Wentylator muszę podpiąć w kancie,który nie miał elektrycznego wentylatora.
  
 
30 +
86 +
85 czujek
87 silnik
pozostałe dwa do masy.

ps. Jak byś chciał dołożyć sterowanie z kabiny to pod 85 podłącz dodatkowy kabel do wyłącznika zwierającego do masy.

ps2. sprawdź czy silnik kręci się w dobra stronę


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2010-06-09 13:56:40 ]
  
 
Dzięki Pavlus,jutro z rana podłącze to i sprawdzę czy kręci się w odpowiednią stronę.
  
 
Jak się będzie źle kręcił przepnij na silniku.
  
 
Nie wiem czy to oczywiste czy nie, czy potrzebne czy nie Ja u siebie wmontowałem jeszcze w taki obwód jak pavlus opisuje bezpiecznik 16A. (wiatrak mam z polda i tam fabrycznie taki bezpiecznik się znajduje).
  
 
Bezpiecznik to oczywista sprawa i to już każdy powinien wiedzieć na samym początku
  
 
żeby nie zakładać nowego wątku zapytam się Was o ludziki łaskawe,jak wyeliminować problem "dziczejącego" obrotomierza podczas gwałtownego przyśpieszania.Jest podpięty obrotomierz z łady pod silnik i cewkę z rovera k16 tyle,że w kancie na przełożeniu z trucka obrotek skacze w dół i górę podczas przyśpieszania,natomiast jak chwilkę potrzyma się pedał gazu w jednej pozycji wskazówka stabilizuje się i odczyt obrotów jest bezproblemowy.Jeśli się da ustabilizować wskazania obrotomierza to chętnie przyswoję tą wiedzę
  
 
Jest na tym obrotomierzu jakiś potencjometr? Nie widziałem takiego obrotka, ale w polonezowskim takie coś się właśnie potencjometrem koryguje.
  
 
Nie zaglądałem pod obudowę ale na jej zewnętrznej stronie nic takiego nie ma.
  
 
To jest taki feature w obrotkach od łady, wskazówka ma dużą bezwładność i przy dodawaniu gazu leci za daleko, a przy ujmowaniu, potrafi zejść do zera.
  
 
czyli najzwyczajniej wina leży po stronie mechanicznej wskazówki,żadne oporniki itp.sprawy nie wyeliminują tej przypadłości?
  
 
Cytat:
2010-06-09 13:55:05, pavlus pisze:
30 + 86 + 85 czujek 87 silnik pozostałe dwa do masy. ps. Jak byś chciał dołożyć sterowanie z kabiny to pod 85 podłącz dodatkowy kabel do wyłącznika zwierającego do masy. ps2. sprawdź czy silnik kręci się w dobra stronę [ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2010-06-09 13:56:40 ]



+ ciągnąć po stacyjce?? w sensie z jakiegoś bezpiecznika gdzie po włączeniu stacyjki jest prąd??
w czujniku mam 2 kable oby dwa czarne czyli jeden do masy drugi do 85??
po 87 plus z wentylatora a drugi do masy?? dobrze to zrozumiałem??

Ogólnie się pytam bo szybciej zrobię nową wiązkę niż dokopie sie w 127 gdzie się to podłącza. Do czego może być jeszcze przekaźnik w samochodzie bo mam jeden ale nie mogę dojść gdzie te kable idą, więc przypuszczam że on jest od wentylatora ale wg schematu kolor są inne
  
 
Ja ciągnąłem w maluchu + prosto z akumulatora. A przekaźniki do świateł są też, ogólnie to do wszystkich urządzeń, które mają duży pobór prądu i mogły by tym samym palić przełączniki.
  
 
Już wiem do czego był przekaźnik przy bezpiecznikach, do podgrzewanej tylnej szyby, a że i tak to nie działało jak należy więc przerobiłem troszkę instalacje i gdy włączę przełącznik od ogrzewania załącza mi się wentylator, teraz pytanie jak gdzie podłączyć kable od czujnika z chłodnicy by załączał się automatycznie a za razem mógł go włączyć ręcznie jak teraz. Rozumiem że kable od ogrzewania tylnej szyby wystarczą do zasilania wentylatora?? nie będzie za dużego obciążenia, bo w końcu na ogrzewanie szyby też idzie duży prąd.
  
 
Przewód ktory idzie do czujnika na chlodnicy ma dwa wyjscia. musisz do niego rowniez z dwóch stron sie podpiąc i konce przewodów podpiąc do przekaznika na koncach zwieranych ze tak powiem, nie wiem czy jasno ci sie wyrazielm
  
 
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jeden koniec od czujnika podłączałem do masy a drugi do przekaźnika a dokładnie to do włącznika którym też mogę włączyć wentylator, odpaliłem i śmiga jak należy. Jedyna różnica jaka jest to że wcześniej jak wyłączyłem silnik to wentylator czasem chodził jak było mu ciepło kilka sekund, ale myślę że to nie ma wielkiego znaczenia bo nie wszystkie samochody tak maja. Dzięki za pomoc, teraz się tylko zastanawiam gdzie mi uciekła ta wiązka i przekaźnik podczas rozbierania auta, ale to już mniej ważne.
Co do obrotów to rozumiem że ma się kręcić tak ze powietrze dmucha do komory silnika??

A takie pytanie z innej beczki, czy da się ustawić regulacje wentylatora nawiewu?? wiem ze w mk3 były takie co miały regulacje. Więc zapewne trzeba dorobić jakiś układ by to regulował, przeszukałem po google i za dużo się nie dowiedziałem
  
 
Podepnę się bo mam krótkie pytanie- przekaźnik, który służy za włączanie wiatraka w poldzie ma podwójną nóżkę 87- gdy podłączę tak jak pisze pavlus to nie będzie działać nie ? Kurde wczoraj podłączyłem przekaźnik i wiatrak według schematu poloneza (jeden plus pociągnąłem z kabelka, który szedł na sprzęgło wiatraka 125p) i gdy miałem włączony zapłon wiatrak się nie załączał. Dopiero po wyłączeniu zapłonu wiatrak działał...
  
 
Będzie, dlaczego miało by nie działać?
  
 
No właśnie nie wiem Dziś i tak to muszę od nowa podłączyć bo mi się nie podoba ułożenie kabli...
  
 
ja mam wentylator w roverze podłączony tak:
jeden minus z wentylatora do budy przykręcony, plus do czujnika w chłodnicy i kabel który był oryginalnie podłączony do tego kamienia na elektromagnesie pompy do czujnika w chłodnicy, działa aż miło...